Kilka pytań o sterownik GT1500

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
exmotech
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: exmotech »

Właśnie kończę budowę swojego roweru i powoli podłączam osprzęt. Mam parę pytań.

1. Ile amperów wytrzyma kabelek 12V, który jest w parze z fioletowym kabelkiem od stacyjki. Chcę podpiąć pod fioletowy przewód przetwornicę 12V/10A a pod nią oświetlenie LED składające się z 4 diod (Tas sprzedaje takie u siebie na stronie). Dodatkowo chcę podłączyć bezpośrednio (nie przez przetwornicę) zasilacz 'domowy' dający 5V/1,2A. Może jeszcze mi coś przyjdzie do głowy, ale nie będzie to więcej niż 2A. Da radę po kablu będącym w parze z kablem fioletowym, czy też ciągnąć bezpośrednio z akumulatora?

2. Nie jestem w stanie zrozumieć jak uruchomić regen. Mam przełącznik chwilowy, wiem, że trzeba zwierać dwa kabelki, ale gdzieś pamiętam, że coś trzeba zakombinować z kablami brake high, brake low i podobno nie zawsze to działa przy dużym woltażu. Ja mam 18S czyli 75V.

3. Czy tempomat działa jak w samochodzie, że po naciśnięciu manetki lub hamulca się wyłącza, czy też jest to prymitywne urządzenie, które będzie gnać nawet jak spadnę z roweru? Jak cegła położona na pedale gazu?

4. Czy kabel sygnałowy z kontrolera do licznika da się jakoś zaadaptować do licznika rowerowego (żeby się nie bawić w ciągnięcie kabla i mocowanie magnesu na szprychach)? Czy też są to jakieś impulsy, których nie da się łatwo wykorzystać?

Dzięki :-)
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: Goliath »

Siemka.
Też mam GT1500 więc podzielę się tym co wiem...

1. Powinno wytrzymać bez problemów. Przetwornice podłączysz po stacyjce ;)
W załączniku przesyłam schemat zassany z bloga Tas-a :D
Zastanawia mnie jedno.... po kiego grzyba potrzebny Ci "zasilacz domowy" ?? :?

2. Żeby zadziałał regen musisz podłączyć na stałe przewody: pomarańczowy, pomarańczowy - połączenie aktywuje hamowanie regeneracyjne.
Teraz wystarczy podłączyć klamki hamulcowe lub też chwilowy przycisk zwierny do przewodów: czarny, biały - przewody hamulcowe.
Po wciśnięciu klamek hamulcowych lub też przycisku zwiernego - sterownik przestanie zasilać silnik, a po uprzednim ustawieniu LVC... silnik zacznie hamować pojazd odzyskując energię :D
Jak ustawić LVC... polecam przeczytać bloga Tas-a http://ebike.nexun.pl/zmiana-lvc-sterownika/
Ja mam 20S i po lekkiej modyfikacji regen działa bez problemu :D

3. Tempomat wyłącza się po wciśnięciu /którejkolwiek/klamki hamulcowej - jeżeli założysz do nich czujniki... lub też po "lekkim strzale" w manetkę ;)

4. Chyba są to impulsy z hala o wartości ok. 4V... ale mogę się mylić bo ja używam CA3 8-) i nie zagłębiałem się w temat.
Załączniki
schemat.jpg
Awatar użytkownika
exmotech
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: exmotech »

Dzięki za odpowiedź.

1. Przetwornicę podłączyłem i wszystko śmiga. Ten zasilacz domowy to miało być pominięcie strat związanych z przetworzeniem 75V-->12V-->5V pod USB. Chciałem od razu przejść z 75V na 5V. Jednak doszedłem do wniosku, że przy 180 ogniwach są to sprawy pomijalne i może po prostu zamontuję gniazdo od zapalniczki i do tego zasilacz USB 5V. Jednak niewątpliwą zaletą zasilacza impulsowego na 200V jest to, że jak się w niego walnie młotkiem to ze środka wyjmuje się układ który ma 15x25mm, więc jest mały i lekki w porównaniu z gniazdem od zapalniczki i przetwornicą 12-->5V.

2. Niestety nie będę miał regena. Sterownik już zamontowany i wszystko upchane na milimetry. Nie bardzo wyobrażam sobie opcję wyjmowania go teraz, jak również nie spodziewałem się, że aby regen działał to wymagana jest jakaś ingerencja w jego środek.

3. Tempomat odpuszczam sobie. Manetka chodzi gładko, o wiele delikatniej niż w moim quadzie, więc nie będzie problemu z długimi podróżami.

4. Nie będę się zagłębiał dalej w temat impulsów, chyba że ktoś nas oświeci.
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: Goliath »

exmotech pisze:
14 cze 2018, 19:46
2. Niestety nie będę miał regena. Sterownik już zamontowany i wszystko upchane na milimetry. Nie bardzo wyobrażam sobie opcję wyjmowania go teraz, jak również nie spodziewałem się, że aby regen działał to wymagana jest jakaś ingerencja w jego środek.
Nie poddawaj się... :o regen to naprawdę fajna sprawa :D i nie chodzi mi tu o odzysk energii... 8-) tylko o "pierwotne" hamowanie pojazdu które na pewno byś docenił.
Do takiej "lajtowej" jazdy jak znalazł... i klocki/okładziny hamulcowe oszczędzisz. :D

PS. Miałeś już możliwość przejechania się na podobnej konstrukcji z aktywną opcją regena ?? :?:
Awatar użytkownika
exmotech
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: exmotech »

Pomyślę... Bo u mnie hamulce siadają. Okazało się, że nie bardzo mi idzie wolna jazda :-)
Awatar użytkownika
exmotech
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: exmotech »

@Tas, możesz mi wskazać jak uruchomić regeneracja żeby zawsze działał na zestawie 18s czyli 75V?

Połączyć ze sobą pola 72 czy 80V?
_20180616_120229.JPG
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2994
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: tas »

nie wiem, masz niestandardową instalację więc musisz eksperymentować
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
exmotech
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: exmotech »

Bo jak domyślam się, te podane wartości to nie rzeczywisty woltaż odcięcia sterownika, lecz woltaż na jakim pracuje instalacja? Czyli 18S ze swoimi 75V jest blisko 72V, ale przez pierwsze minuty jazdy nie będzie działał regen, bo woltaż za duży. Z kolei jak ustawię na 80V to zmniejszy mi się zasięg bo sterownik wyłączy się za szybko, regen będzie działał zawsze, nawet na w pełni naładowanej baterii. Dobrze rozumuję?

U mnie regen ma służyć tylko hamowaniu bo przy mojej jeździe hamulec 203mm nie daje rady. Mało jest terenu ale dużo śmigania po płaskim z prędkościami 40-60km/h. Muszę się wspomóc regenem
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: Goliath »

@exmotech - możesz podać wartości rezystorów /te ukryte pod leżącym niebieskim kondensatorem/ które idą od punktów lutowniczych 60, 72 i 80 V ?? Może wystarczy zewrzeć /zrównoleglić / połączenia 72 i 80
Awatar użytkownika
exmotech
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: exmotech »

Od lewej do prawej
7501
5601
3601
2701

Nie bardzo chcę to ustawiać metodą prób i błędów, bo aby dostać się do sterownika muszę rozebrać pół roweru. Sklaniam się ku opcji 72V bo jest najbliższa mojemu pakietowi, ale rozważę inne opcje pod warunkiem że jesteś ich pewien na 100 procent.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2994
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: tas »

najlepiej ustawić te 72V
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
exmotech
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: exmotech »

Melduję, że zlutowałem ze sobą pady od 72V i pomimo napięcia 74-75V regen chodzi bez problemu. Czyli oficjalnie można stwierdzić, że przy instalacji 18S działa. Szkoda tylko, że działanie jest tak drastyczne: po wciśnięciu przycisku, jest niezłe pierdyknięcie w koło i gwałtowne zwalnianie. Jednak mam świadomość, że nie ma co wymagać finezji po sterowniku blokowym w tej cenie :-)
Frizz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 08 maja 2018, 20:29
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: Frizz »

Też ostatnio uruchomiłem regen w GT1500. Mam wrażenie że w tym sterowniku siła jest zależna od prędkości z jaką się poruszasz. Przy dużych prędkościach rzeczywiście jest dość gwałtowny. Mając na liczniku ponad 30 kmh potrafi wręcz na szutrze przyblokować na chwilę koło, a nie odpowietrzyłem jeszcze hamulcy więc mam na tyle praktycznie sam regen :).
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: Sietas »

To uderzenie przy załączeniu regena oznacza brak porządnego torque arm'a - prosta droga do rozbicia haków w ramie
lwilk
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 08 maja 2018, 22:34

Re: Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: lwilk »

Witam, czy udało się komuś w sterowniku GT1500 podłączyć tempomat? Jeśli tak, to proszę o wskazanie padów na PCB.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: Inc0 »

tak ale ci nie podam z których miejscówek wychodza kable od tempomatu bo musiałbym pół roweru rozbebeszyc poprostu podłaczyłem kable do przycisku i nim włanczam
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
tomekS
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 22 maja 2018, 21:23

Re: Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: tomekS »

Czy dla sterownika tego sterownika, poza ingerencją techniczną, jest możliwość jego przeprogramowania ?
Kellys Clif 90 | MXUS 30H (7X9) | 16s11p
bombel150
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 29 lip 2018, 9:40
Lokalizacja: Lublin

Re: Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: bombel150 »

Czesc
Podlacze sie pod temat, posiadam sterownik gt 1500 instalacja 20s, watomierz pokazuje ze sterownik oddaje maks. 30A (3 bieg) a powinien 45. Czy moglem cos zle podlaczyc? czy przy 20s sterownik ogranicza prad?

Pozdrawiam
Mariusz
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: Goliath »

bombel150 pisze:
21 paź 2018, 22:08
Czy moglem cos zle podlaczyc? czy przy 20s sterownik ogranicza prad?
Sam jeździłem na GT1500 przy 20S... i mi potrafił pociągnąć nawet 47A przy starcie lub agresywnym przyśpieszaniu.
Może watomierz masz złe skalibrowany... :|
Jakiego używasz... bo może wyświetla dane z opóźnionym odczytem kiedy prąd już maleje :roll:
bombel150
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 29 lip 2018, 9:40
Lokalizacja: Lublin

Re: Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: bombel150 »

Cześć
Dziękuję za odpowiedz watomierz to Juntek vat-1100 pomiar do 100A, Watomierz skalibrowany z innym miernikiem więc jest ok. Może to przez silnik MXUS H30 kaseta 7x9 wiem że dla niego te 45A to za dużo ale i tak sterownik nie daje więcej na niego niż 30A.

Mariusz
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: GrzegorzS »

Silnik na tą sytuację pewnie nie ma wpływu, zobacz z innym watomierzem czy sterownik nie daje tylko 30A.
30A jak na wolny silnik (podatny na udar cieplny) i 20s to nie mało.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Kilka pytań o sterownik GT1500

Post autor: PoulN »

Tak podepne sie do tematu aby nie zasmiecac..

Nurtuje mnie jedna rzecz, jestem u progu zmiany gt1500 na X2 (etap robienia chlodzenia), ale mam jeszcze szybkie pytanie odn. GT, sa trzy tryby: na pierwszym jedzie cos ponad 50, drugim 60, trzeci max tj. 70km/h,.. Jak to w końcu jest, to sa tylko ograniczniki obrotów? Skąd pytanie, dzis zrobilem test: górka - taka parkowa, ale dosc stroma, na pierwszym trybie ciągnął pod nią tak samo jak na trzecim czyli niezmienila sie w ogóle moc. Jesli jest to ograniczenie obrotow to zarazem napiecia? blokowiec - napiecie = obroty, jesli tak, to na pierwszym trybie po plaskim terenie wciskajac manetke w opor jeżdżąc dynamicznie powinno zżerać mniej bateri niz na trzecim? bo napiecie x 45A = moc i pobór, wiec pierwszy tryb jest najbardziej ekonomiczny?
Praktycznie 90% jeździłem na pierwszym, wiec nie mam porównania, trzeci to tylko gdzie mozna bylo v-max'em pocisnąć :) bo innej różnicy miedzy nimi nie zauważyłem.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
ODPOWIEDZ