GT1500 a hamowanie regeneracyjne

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

GT1500 a hamowanie regeneracyjne

Post autor: Inc0 »

Mam instalacje elektryfikująca rower oparta o silnik 9C 7x9 sterownik GT1500 bateria 48V34Ah 13S10P w chwili wolnego czasu wyrzeźbiłem druga blokadę obrotu osi i stwierdziłem że teraz jestem gotowy żeby odpalić hamowanie regeneracyjne ale zanim to spróbuje zrobić mam kilka pytań przednie heble maja fabrycznie zapodany czujnik który popiołem pod low brake i działa to jak należy, tylni hebel nie posiada takiego luksusu wiec zgodnie z panującym trendem przy mocowałem mały magnes neodymowy do klamki a do korpusu hamulca czujnik typu NZ rozumie że jeśli wepnę go równolegle do przewodów low brake w sterowniku razem z czujnikiem przedniego hamulca to oba hamulce będą niezależnie od siebie odcinać silnik zależnie od tego który czujnik akurat jest zwarty i teraz dochodzę do sedna : jeśli zewrę na stałe przewody odpowiedzialne za aktywacje regenu z pominięciem czujników w hamulcach to naciśniecie którejkolwiek klamki spowoduje odcięcie silnika i że uruchomienie się hamowania regeneracyjnego ( jeśli się nie mylę ) nie ukrywam że mi takie rozwiązanie nie odpowiada wiec jeśli te przewody aktywujące hamulec regeneracyjny podepnę pod czujnik w klamce tylnego hebla równolegle z low brake czy wówczas przedni hamulec będzie tylko odcinać silnik a naciśniecie tylnego odcinać zasilanie silnika i aktywować hamowanie regeneracyjne.. a może za bardzo kombinuje i ktoś zna prostsza drogę do celu?
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: GT1500 a hamowanie regeneracyjne

Post autor: wwojciech »

Zobacz czy w przewodach aktywacji regena jest masa(kolory niestety na to nie wskazują). Wtedy przednia klamka odetnie sterownik a po zwarciu regena tylnia, będziesz mogl przednia klamka uruchomić odzysk. Ewentualnie przekaźnik który z jednej klamki zewrze oddzielnie regen i hamulec. Zamiast tak robić nie lepiej zostawić tylko na jednej klemce czujnik z aktywowanym regenem na stale ?
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: GT1500 a hamowanie regeneracyjne

Post autor: Inc0 »

tak jest najprościej ale czy najlepiej? mi bardziej jednak chodzi żeby mieć możliwość używania obu hamulców przód i tył oddzielnie bez odpalania regena ale z ocieciem silnika za każdym naciśnięciem tylnego hamulca, widze to tak : przód w czujnik wpinam low brake i równolegle do niego przez czujnik regen potem przewodem łacze regen do drugiego czujnika w klamce tylnego hamulca podobnie jak w przednim równolegle z low brake i teraz dopiero zamykam obwód regena do sterownika wówczas naciskając oddzielnie kazdy z hamulców mam odciecie silnika przez low brake a regen wyłącznie gdy oba hamulce jednocześnie wcisnę domyślam się że istotne tu będzie takie sparowanie przewodów low brake i regena żeby nie było zwarcia z pominięciem czujników
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: GT1500 a hamowanie regeneracyjne

Post autor: Inc0 »

...kombinowałem z kabelkami całe popołudnie i wyszło mi tak nie do końca jak sobie to wymyśliłem przedni hamulec działa jak działał tj z odcięciem silnika a tylny odpala regen... bo próba połączenia równolegle kabelków regenu i lowbrake kończyło się albo zwartym regenem albo nie działającym lowbrake Żeby zrobić jak sobie wymyśliłem konieczne byłby zamocować jeszcze po jednym czujniku przy klamce przedniego i tylnego hamulca połączone szeregowo z kablami regenu hamulca a że po pierwsze nie posiadam pod ręką tych czujników a po drugie mi się nie chce rozbebeszać kablologii wiec zostanie tak jak jest.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
ODPOWIEDZ