GT1500 - regen przestał działać.
- exmotech
- Forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19
Re: GT1500 - regen przestał działać.
A da się jakoś zdiagnozować bez rozbierania roweru, że padł któryś z halli? Może przyczyna w ogóle leży poza sterownikiem i BMSem czyli w silniku?
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: GT1500 - regen przestał działać.
Musiałbyś odpiąć halle i zasilanie hali od sterownika /5 przewodów/
Wtedy podajesz napięcie 5V do zasilania hali i sprawdzasz po kolei kręcąc delikatnie kołem czy każdy z hali wysyła taki sam stan napięciowy.
Wtedy podajesz napięcie 5V do zasilania hali i sprawdzasz po kolei kręcąc delikatnie kołem czy każdy z hali wysyła taki sam stan napięciowy.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: GT1500 - regen przestał działać.
Są proste testery silnik, hale. Parę min i diagnoza.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- exmotech
- Forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19
Re: GT1500 - regen przestał działać.
No dobra, ale czy da się ominąć w jakiś prosty sposób BMS? Czyli podpinając minusa bezpośrednio do sterownika, z pominięciem BMSa?
Bo przedwczoraj mój regen działał bardzo słabo i pulsacyjnie, czyli hamował-nie hamował-hamował-nie hamował. Początkowo pomyślałem, że może halle siadają bo takie pulsowanie odbywało się mniej więcej 3 razy na sekundę, ale stwierdziłem, że w tym czasie nad każdym z halli przelatuje kilkanaście magnesów, więc pulsacyjne działanie nie ma tu sensu. Doszedłem do wniosku, że być może BMS podczas hamowania dostaje jakoś dużo prądu i się wyłącza, potem się włącza bo jest spadek, potem się znów wyłącza. No a wczoraj i dzisiaj regen działa wyśmienicie, mocno i stabilnie. Pewnie aż do następnego razu. Dlatego chciałem naładować baterię, ominąć BMSa i pojeździć tak z tydzień. Jeśli będzie bez problemów to wiadomo co jest przyczyną. Jeśli będą cyrki, to wtedy winny będzie sterownik.
Bo przedwczoraj mój regen działał bardzo słabo i pulsacyjnie, czyli hamował-nie hamował-hamował-nie hamował. Początkowo pomyślałem, że może halle siadają bo takie pulsowanie odbywało się mniej więcej 3 razy na sekundę, ale stwierdziłem, że w tym czasie nad każdym z halli przelatuje kilkanaście magnesów, więc pulsacyjne działanie nie ma tu sensu. Doszedłem do wniosku, że być może BMS podczas hamowania dostaje jakoś dużo prądu i się wyłącza, potem się włącza bo jest spadek, potem się znów wyłącza. No a wczoraj i dzisiaj regen działa wyśmienicie, mocno i stabilnie. Pewnie aż do następnego razu. Dlatego chciałem naładować baterię, ominąć BMSa i pojeździć tak z tydzień. Jeśli będzie bez problemów to wiadomo co jest przyczyną. Jeśli będą cyrki, to wtedy winny będzie sterownik.