GT1500 - regen przestał działać.

Tematy związane z kontrolerami do silników BLDC. Sposoby podłączenia, chłodzenie, prądy itp.
Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 158
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 10 lip 2018, 22:35

Sorry Tas ale nie wiem. Ładowarka jest od Ciebie i tyle wiem. Ale prąd nie wydaje się być nienormalnie duży, bo przy podpiętym BMSie (teraz akurat działa) wszystko jest totalnie zimne: ładowarka, baterie i BMS. Naładowanie pakietu 18S z 67V do 75V zajmuje wiele godzin. Z pewnością więcej niż 4 godziny a pakiet nie jest przecież wyczerpany do końca. No i od początku balansowanie było jakieś dziwne, bo trwało tak długo, że nigdy się nie kończyło. Na przykład wieczorem podpinałem pakiet o napięciu 74V do ładowarki, więc trochę trzeba było podładować. Około 22:00 ładowarka nie pracowała i świeciły się diody na BMSie. Po 12 godzinach nad ranem nadal świeciły się wszystkie diody lub zgasły dwie lub trzy z osiemnastu. Po sprawdzeniu miernikiem wszystkie cele miały 4.10 równiutko a mimo wszystko BMS świecił. Kończyło się na tym, że po ładowaniu i wielu godzinach balansowania po prostu miernikiem sprawdzałem czy cele są równe (były) i jechałem na rower olewając LEDy.

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 881
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: tas » 10 lip 2018, 22:41

Ale ja tylko pytam o ten prąd, wspominałeś, że się grzeje BMS ;)
Silniki, sterowniki, BMSy: SKLEP tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: SKLEP
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: BLOG

Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 158
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 10 lip 2018, 23:06

Grzał się tylko raz, jak odłączyłem 18 kabelków balansujących i podpiąłem ładowarkę. Wtedy woltaż skoczył wyżej niż woltaż baterii i ten miedziany pasek na BMSie był gorący. Jak podpiąłem z powrotem 18 kabelków to woltaż ładowania był zgodny z woltażem baterii (i sobie wzrastał powoli) i wszystko było zimne, ale za to co jakiś czas woltaż skakał do 75,6V i ładowarka nie ładowała. Działo się tak średnio co kilka sekund albo minut (nieregularnie) albo w ogóle BMS nie pobierał prądu od ładowarki.

Awatar użytkownika
elektrotonus
Posty: 467
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: elektrotonus » 10 lip 2018, 23:40

exmotech, mam taki prosty miernik podłączany w obwód ładowarki, jeśli chesz mogę pożyczyć. Będę jutro wieczorem w Międzylesiu. Jakby co pisz na priv.
Obrazek

Łukasz :mrgreen: => elektrotonus <=
eMerida 1500W & eWheller 250W

Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 158
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 11 lip 2018, 22:50

Dzięki za propozycję. Dopiero co odczytałem wiadomość, ale i tak bym chyba nie skorzystał. Szczerze mówiąc nie jestem ciekaw dlaczego nie działa. Wolę zwrócić, wziąć kolejny BMS i mieć problem z głowy.

Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 158
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 06 wrz 2018, 11:43

Problem Regena i wyłączania BMSa powraca ciągle a dzisiaj już chyba zupełnie BMS się poddał.

Czyli jak poprzednio, działa sobie bez problemu rower, przyspiesza normalnie, bateria zużywa się normalnie. Jednak za każdym ładowaniem są jakieś cyrki, np BMS wyłącza się całkowicie w połowie ładowania. Trzeba wtedy odpiąć kabelki balansujące i znowu ładuje. Czasami do końca a czasami znowu się wyłącza. O dziwo balansowanie przebiega najczęściej w porządku. No i podczas jazdy czasami jest tak, że pzejedzie na jednym ładowaniu bez problemu (100km) a np dzisiaj po przejechaniu 20km już regen nie działa, BMS się wyłącza i nawet po ponownym rozpięciu/podpięciu regen nie wraca. BMS też potrafi się wyłączyć ot tak po prostu, jak rower stoi i jest wyłączony.

Dlatego podjąłem decyzję o zwrocie tego BMSa i szukam jakiejś alternatywy, czyli mocny BMS, który mnie nie zawiedzie. Macie jakieś propozycje? Używam sporo regena więc dobrze by było jakby zniósł hamowanie i ampery z tym związane.

Awatar użytkownika
Goliath
Posty: 572
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: Goliath » 06 wrz 2018, 18:40

Przy mojej konfiguracji /NC 7x9 + GT1500/ regen przy sprawnych halach potrafił wygenerować chwilowo nawet 12A podczas hamowałem z ok. 50km/h
Pomiar miałem z CA3.
Jak będziesz kupował BMS-a, weź uwzględnij jeszcze zapas... min. 50% ;)

Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 158
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 06 wrz 2018, 21:12

A można chwilowo, dla testów, pominąć BMSa?

Czyli odpiąć kabelki balansujące i połączyć minus baterii bezpośrednio z minusem sterownika? Dzięki temu mógłbym chyba wykluczyć jakieś inne problemy...

A sprawne halle co mają wspólnego z regenem?

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 881
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: tas » 06 wrz 2018, 21:13

regen działa po złaczu -P więc ma taki limit prądu jak rozładowanie.
Halle są wymagane do regenu. Na sterowaniu bezczujnikowym regenu nie ma :)
Silniki, sterowniki, BMSy: SKLEP tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: SKLEP
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: BLOG

Awatar użytkownika
Goliath
Posty: 572
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: Goliath » 06 wrz 2018, 21:26

tas pisze:
06 wrz 2018, 21:13
Halle są wymagane do regenu. Na sterowaniu bezczujnikowym regenu nie ma :)
Tu się z Tobą Marcin nie zgodzę.
Jeżdziłem na GT1500 kiedy padły mi halle.
Sterownik wszedł w pracę bezczujnikową... ale hamowanie miałem nadal z regenem.
Tylko wielkość odzyskiwanej energii spadła do 10% mimo iż prędkości były takie same i siła chamowania w moim odczuciu podobna.
Regen działał też od bardzo niewielkiej prędkości... nawet pchając rower regen stawiał opór... z halami regen działał odczuwalnie od ok. 8-10km/h
Na dodatek jak sterownik wchodzi w pracę bezczujnikową... to nie mamy trybu 120%.
To jest jedna z oznak.

ODPOWIEDZ