Strona 1 z 1

problem z GT 1500

: 09 lip 2018, 7:42
autor: Przemek
Witam, panowie mam problem z gt1500 na początku myślałem że pada silnik opisywałem to tutaj
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=14&t=1108

trochę czasu minęło ale nie pisałem tylko szukałem przyczyny ale nie znalazłem, objawy mam następujące

1 przy ruszaniu silnik szarpie tak jakby obracała sie oś w widłach ale to niemożliwe i ustalone
szarpanie jest mocne, sytuacja - ruszam delikatnie czuć pykniecie, ruszam ostro czuć 3-4 szarpnięcia rozpędzam rower hamuję przednim hamulcem czyli bez regena zatrzymuje się daje gaz i znowu szarpnięcia

2 kolejny objaw, przy baterii naładowanej na max i rozpędzeniu sie do maksymalnej prędkości sterownik przerywa podawanie prądu na silnik ,szarpie,
trzymam manetkę na max a on sobie szarpie watomierz pokazuje 45a -0a jak wyjadę baterie o 1-2v sytuacja powraca do normy - BMSu brak

3 unoszę tylne kolo do góry daję cały gaz silnik momentalnie wchodzi na obroty i słychać "pyk" pojawia się usterka jak opisywana w linku powyżej wszystko sie cholernie grzeje niema mocy/prędkości muszę robić samo naukę

o co chodzi ?? :?

Re: problem z GT 1500

: 09 lip 2018, 9:11
autor: tas
Prawdopodobnie awaria czujników halla w silniku lub objaw podobny do zwarcia międzyfazowego lub zaniku zasilania 1 fazy w skutek błędów montażowych typu stosowanie złączek na przewodach fazowych, być może obtarte przewody fazowe.
Sterownik stara się sterować silnikiem ale traci synchronizacje, robi pyk i sterownik awaryjnie odłącza napęd.
Wskazuje to na problem nie ze sterownikiem tylko silnikiem lub jego przewodami.

Re: problem z GT 1500

: 09 lip 2018, 9:39
autor: Przemek
tas pisze:
09 lip 2018, 9:11
Prawdopodobnie awaria czujników halla w silniku
halle sprawdzone "komputerkiem" do sprawdzania kontrolerów i silników, funkcja 3 speed działa na 120% rower przyspiesza prawidłowo i ma ten typowy przeskok "doładowania"
tas pisze:
09 lip 2018, 9:11
lub objaw podobny do zwarcia międzyfazowego
silnik otwierany przy ustalaniu poprzedniej awarii wszystko przepikane fazy rozlutowane druciki rozdzielone przepikane wszystkie kombinacje wszystko sprawne
tas pisze:
09 lip 2018, 9:11
lub zaniku zasilania 1 fazy w skutek błędów montażowych typu stosowanie złączek na przewodach fazowych,
wszystko lutowane
tas pisze:
09 lip 2018, 9:11
być może obtarte przewody fazowe.
sprawdzone ostatnim razem wszystko si senior

trop może prowadzić do sytuacji max naładowanego aku 16s dlaczego po osiągnięciu max prędkości są przerwy z podawaniem prądu a po rozładowaniu o 1-2 V jest ok
dodam że jak szarpie przy max prędkości a odpuszczę odrobinę manetkę to pracuje normalnie tylko prze max otwartej manetce
elektronik ze mnie slaby ale może to coś z kondkami sterownika ? czy czymś czymś..

Re: problem z GT 1500

: 09 lip 2018, 9:43
autor: Mitar
Ja miałem raz podobne objawy ale u mnie to był przerywający przewód w manetce.

Skoro jesteś z Katowic to może wybierz się do chłopaków z Bielska, oni mają sprzęt mogą ci sprawdzić każdą część z osobna.

Re: problem z GT 1500

: 09 lip 2018, 9:54
autor: Przemek
mam takie przeładowane robotą tygodnie ze ciężko mi znaleźć czas na dniu żeby się wysi..ć :shock:
a po drugie jakby chłopaki z Bielska zobaczyli mojego nomada to by sie ze śmiechu odsik..i za mnie :D
PS> pozdrawiam chłopaków z Bielska