Sabvoton

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Sabvoton

Post autor: Sietas »

Niestety są bardzo nikłe szansę że sterownik wstanie przy braku reakcji. Osobiście nie widziałem takie przypadku postawienia na nogi - mam kilka takich przycisków do papieru z sabków
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton

Post autor: tas »

przez ten badziewny bms ludkom sie pala sterownoki, rzn sabki :(
ciezko powiedziec, pol na pol ale masz racje, zgubiona synchronizacja, zasilenie w przeciwfazie, przebicie driverow i zwarcie i teraz kilka sabkow wstalo po wymianie kilka nie.
ogolnie to je wylutuj, jak wroci 5v to jestes w domu jak nie wroci to poszlo na procka i reszte i do kosza niestety a taka rada tego bmsa wywal do smieci :)
Ja od dawna jestem anty fanem tego urzadzenia bo od miesiecy ciagle zewszad slysze jakie strary generuje pieniedzy i czasu....
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 558
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Sabvoton

Post autor: ap0f1s »

Moja opinia jest taka, że to fajnie wygląda taki bms. Włożysz do takiego falcona bms z wyświetlaczem to od razu lepiej się prezentuję. Albo pokażesz bms z bluetooth na telefonie. Mając podgląd cel niby szybciej jesteś stanie sprawdzić co jest grane. Ale jak zrobisz aku, zaczniesz go ładować po wyrównaniu wszystkich cel widzisz dokładnie jaki "voltasz" ma taki aku. Jeżeli coś będzie nie tak to po każdym naładowaniu idzie stwierdzić prawdopodobną usterkę. Wiem, że nie jest to metoda 100% dokładna, ale nic więcej mi nie trzeba. Pewnie, że na bms z podglądem cel jesteś stanie stwierdzić szybciej, jednak mi sam multimetr i złącze blansera wystarczy. A ilość rzeczy co w takim bms z "bajerami" może się zepsuć zdarza się dużo częściej niż możliwość wcześniejszego uratowania uszkodzonego aku. A prawda jest taka, że jak taki aku jest uszkodzony to i tak wcześniej czy poźniej trzeba ingerować np. wymieniając cała sekcje aku. Więc lepiej skupić się na zrobienie dobrze akumulatora niż dawania sobie nadziei, że taki super bms uchroni nas przed usterkami.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Sabvoton

Post autor: Sietas »

Gdzie tu jest o jakimś bmsie i co to ma wspólnego z sabkiem?
Mówisz Tas, że jak wróci 5V to jest w domu - no nie bo mam sabvotony co wyrzucają 5V a jak były martwe tak dalej są
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Sabvoton

Post autor: pumexior »

Mam pytanie odnośnie bluetooth do sabvotona - wczoraj dostałem paczkę od chińczyków, moduł łączy się i działa elegancko, ale na aplikacji nie ma opcji odcinania przy wysokiej temp silnika, jest tylko opcja temp sterownika. Jest może jakaś inna wersja aplikacji czy nic tutaj nie da się zrobić? Odcinanie przy wysokiej temp silnika mam ustawione przez program na komputerze, jeśli teraz wprowadzę jakiekolwiek zmiany przez aplikacje to ta funkcja odcinania zniknie? Bo jeśli tak to możliwości bluetooth sprowadzą się tylko do monitorowania pracy :/
frnandu
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 28 wrz 2018, 13:33
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Sabvoton

Post autor: frnandu »

To samo mam z e-brake na throttle, jezeli w kompie ustawie dziala, a potem jezeli zapisuje jakiekolwiek zmiany przez aplikacje to wyczysci ebrake, prawdopodobnie bo w apce nie ma opcja wyboru e-brake na throttle. Jak ktos zna nowsza wersja apka z wszystkimi funkcje co w kompie to dajcie znac.
Awatar użytkownika
gonzales
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 05 lip 2018, 10:01
Lokalizacja: Augustów

Re: Sabvoton

Post autor: gonzales »

Panowie taki problem
z sabvotona wychodzą dwa niebieskie przewody, jeden jest to hali, niestety wtyczka wycięta i nie wiem który jest do czego. Doradzicie jakiś sposób na rozpoznanie.
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
Dede
Forumowicz
Posty: 2087
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sabvoton

Post autor: Dede »

Sprawdzić miernikiem ten niebieski od sterownika jest połączony do wejścia halli.
Bo środku sterowniku jest połączony wiec jest przejście pomiędzy jedna z halli przewodem z tym niebieskim.
Awatar użytkownika
gonzales
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 05 lip 2018, 10:01
Lokalizacja: Augustów

Re: Sabvoton

Post autor: gonzales »

Czyli miernik, jedna sonda np. do żółtego, a drugą szukam przejścia na na którymś z niebieskich. Tak samo powinno być przejście żółty-zielony. Dobrze zrozumiałem?
Tak przy okazji od czego ten drugi niebieski jest?
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
Dede
Forumowicz
Posty: 2087
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sabvoton

Post autor: Dede »

Według schematu niebieski to wyjście z czujnika halla. Drugi niebieski to wyjście z czujnika halla.
Załączniki
schemat Ebike V2.png
Awatar użytkownika
gonzales
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 05 lip 2018, 10:01
Lokalizacja: Augustów

Re: Sabvoton

Post autor: gonzales »

czyli obojętne do którego podłączę ? Widziałem ten schemat w Konie stinky nine Ebisef.
Tas potwierdził jak pomylę przewody to nic sie nie stanie, najwyżej nie przejdzie testu hali i wystarczy zamienić kable przetestować i powinno banglać.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2019, 15:29 przez gonzales, łącznie zmieniany 1 raz.
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
Dede
Forumowicz
Posty: 2087
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sabvoton

Post autor: Dede »

Podłącz miernik sprawdź czy jest przejście niebieski z niebieskim ma byc 0 ohm i będziesz wiedział.
Awatar użytkownika
gonzales
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 05 lip 2018, 10:01
Lokalizacja: Augustów

Re: Sabvoton

Post autor: gonzales »

Dziękuję za pomoc Dede
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
Awatar użytkownika
gonzales
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 05 lip 2018, 10:01
Lokalizacja: Augustów

Re: Sabvoton

Post autor: gonzales »

Walczę dalej z Sabvotonem.
1.
Zauważyłem że nie mogę przestawić niektórych parametrów. Np "Thorttle mid current" jest 0,02A a chce ustawić 100A (widziałem takie ustawienie u innych) oraz "Over volt" mam ustawione na 80V chce zwiększyć na 88V naciskam OK i przechodzę do innej zakładki, wracam i parametr sam spada do 80V. Zapisanie ustawień w ostatniej zakładce również nie pomaga. Co ciekawe niższe wartości np. 78V zapisuje bez problemu.
2.
Czytałem opinie że 76v i 60A zasilające Mxusa V3 powinno podnosić koło, jeździec ma 60kg, jednak rower płynnie rozpędza się do prędkości maksymalnej, mam wrażenie że brakuje mu momentu obrotowego.
3.
Kwestia hamulca elektrycznego.
Z sabka wychodzi fioletowy (brak oznaczenia sądzę że do hamowania na który daje się 12V) oraz 3 przewody opisane jako brek 5V (czarny, czerwony i brązowy) do manetki hamowania. Z godnie z instrukcją Tasa jeśli nie używamy manetki hamowania to zwieramy czerwony z brązowym, a czarny do masy. Niestety u mnie wyskakuje błąd 26 po tej procedurze. ( aby włączyć hamowanie silnikiem podajemy 12V na fioletowy)
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
Awatar użytkownika
gonzales
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 05 lip 2018, 10:01
Lokalizacja: Augustów

Re: Sabvoton

Post autor: gonzales »

Panowie ktoś pomoże?
Ad pkt.2 po podłączeniu watomierza EVC pokazuje tylko 1030W podczas przyspieszania i jadąc stale z prędkością maksymalną 53 km/h ( zasilanie w czasie pomiaru 72V i ustawione 60A z aku.) wydaje mi się że powinien wskazywać dużo więcej. Z prędkością tez coś nie tak silnik Mxus V3 ma nawój 16x4 felga 26 opona 2,5" z wyliczeń wychodzi ponad 60km/h przy 72V.
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Sabvoton

Post autor: Umbur »

EVC pokazuje źle, bo zapewne jest źle ustawiony przelicznik. Co do Sabvotona, to wrzuć screeny ustawień.
Awatar użytkownika
gonzales
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 05 lip 2018, 10:01
Lokalizacja: Augustów

Re: Sabvoton

Post autor: gonzales »

w EVC mam ustawione 23 pary i obwód koła mierzyłem 215cm sygnał biorę z hali. Na watomierzu obecnie wskazuje około 71V i 15,4 A 1080W 55km/h max. Na stojaku leci 72km/h
Załączniki
6
6
5
5
4
4
3
3
2
2
1
1
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton

Post autor: tas »

to jest wersja softu 2.1? nie widzę zmiany aktywacji hamulca manetka - klamki
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
gonzales
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 05 lip 2018, 10:01
Lokalizacja: Augustów

Re: Sabvoton

Post autor: gonzales »

Ściągnołem z strony Mqcon.com wersja english interface, sterownik zakupiony w październiku 2017 nexunie , wersja co obsługuje do 19S .
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton

Post autor: tas »

no to programujesz złą wersją, dobra wersja to v2
https://www.dropbox.com/sh/u14dw5cbjqv9 ... tracking=1
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
gonzales
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 05 lip 2018, 10:01
Lokalizacja: Augustów

Re: Sabvoton

Post autor: gonzales »

Wersję bluetooth ściągnąłem z bloga i nią zacząłem programować sterownik, ale chciałem mieć 3 spida i udało mi się to ustawić wersja Mqcon. W wersji V2 jest tylko BOOST.
Programując V2 również nie zapisuje ustawień np. "Over volt" tak jak pisałem w punkcie 1. mojej "walki " z sabkiem.

Parametr "Dc current limited volt" jak ustawić, bo nie mam w blogu.
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
Awatar użytkownika
gonzales
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 05 lip 2018, 10:01
Lokalizacja: Augustów

Re: Sabvoton

Post autor: gonzales »

zaprogramowałem wersją V2 takie same parametry i watomierz wskazał 1800W ale dalej to nie jest to.
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
Kross
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 16 mar 2019, 21:32

Re: Sabvoton

Post autor: Kross »

Istnieje zamiennik kabla usb do tego sterownika?
Cast
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 18 mar 2018, 20:58
Lokalizacja: Kendal/ Bielsko-Biała

Re: Sabvoton

Post autor: Cast »

gonzales pisze:
22 mar 2019, 20:11
zaprogramowałem wersją V2 takie same parametry i watomierz wskazał 1800W ale dalej to nie jest to.
W ostatniej zakladce ustawień "Debug" masz na samym dole " Parameter store" po ustawieniach wciskasz to i powinno zapamiętać ustawienia. Niby banał ale łatwo zapomnieć.
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 558
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Sabvoton

Post autor: ap0f1s »

Strasznie denerwuję mnie soft do sabków w dodatku co inna wersja to inaczej działają albo nie działają funkcję.
Przy sabkach SVMC funkcja lack of volt i dc limit volt . Oczywiście biorę pod uwagę, że sabek ma inne wskazanie voltów niż jest naprawdę.
Na obecnych sabkach funkcja lack of volt u mnie nie działa. Ustawiam wartość i sterownik nie reaguję volt spada pod zadaną wartość i nic nie wyłącza sterownika. Dopiero jak przekroczę w czasie ustawiania wartość volt jaką pokazuje w programie wyskoczy błąd lack of volt. Nawet ustawiając 1v niżej po zapisaniu ustawień widzę, że wartość jest poprawna w programie, jednak żadnej rekacji.
Druga sprawa to funckja dc limit volt jest zależny od lack of volt o 2v. Czyli mając lack of volt ustawione na 60v to w automacie dc limit volt przechodzi na 62v każdy próba zmiany tej wartości skutkuję wróceniu tej funckji do 62v w dodatku i tak nie ogranicza mi pradu mimo, że w zakłądce limit dc current jest np. 20a
Na moim bajku działa mi to bez problemu przy 20s mam dc limit volt 70v i po przekroczeniu tej wartości ma moc max 20a co powoduję nie odcinania przez bms aku przy naciśnięciu full manetki. W dodatku lack of volt powoduję mi to, że sterownik ładnie wyłącza się np. przy 60v przed reakcją na bms.
Nie wiem, czy tak już jest to zrobiony i nic z tym nie da się poradzić, czy trzeba używać innego softu, jednak są to przydatne funkcję, szczególnie dla moich klientów, którzy nie raz nie mają wiedzy, że przy niskich voltarzu po mimo tego, że mają koło 10%-20% na watomierzu rower odcina po mocniejszym przyśpieszeniu. A mając rower po 6kw i więcej to nie ma co się dziwić.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sabvoton

Post autor: radasss »

No z soft'em w nowszych sabkach chyba coś jest nie tak i to w szerszym zakresie. Mam 96120 unlocked i bidnie prądami operuje. Manetka full a on sobie dozuje wg. własnego widzimisię, np. 70 zamiast 120 ADC. Raz po raz wywali błąd overcurrent. W starym, kwadratowym 72080 wsio działa normalnie. Rozumiem, że sposobu na to nie ma ?
warsztatmotocykli.pl
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Sabvoton

Post autor: Wojtek »

96120 co prawda nie mam, ale z 72150 też miałem małą bitwę o ustawienia. Do ładu doszedłem korzystając na zmianę z trzech wersji programu. I nie było to takie proste, bo musiałem z nich korzystać w odpowiedniej kolejności - jakiej niestety nie pamiętam. W każdym razie gdy jednym ustawiłem co chciałem, drugi mi przestawiał to czego nie miał dostępnego w swoim menu. Gdy w końcu zapisało mi się to co chciałem, nie dotykałem już parametrów programami "po kablu" , tylko bluethootem sporadycznie koryguję wedle upodobania nastawy przepustnicy, hamowania czy temperatury silnika. Poza tym w moim egzemplażu jest tak, że przy prądach rzędu 10-30A przekłamywać potrafi nawet o 30% tzn. z baterii na pewno idzie12-13A, ograniczenie jest ustawione na 20A, a on już tnie. Im większe prądy, tym przekłamanie u mnie się zmniejsza. Napięcia przekłamuje znacznie mniej, w całym zakresie mniej więcej sprawdza mi się przelicznik: 0,974 x napięcie czytane przez sabka = napięcie rzeczywiste. I po takim przeliczeniu ustawiałem dopiero wartości w programie i wszystko hulać zaczęło jak należy.
Dlugas
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 03 maja 2017, 0:15

Re: Sabvoton

Post autor: Dlugas »

Myślę, że chińczycy mają problem z wizualizacją swojego produktu i każdy w tej firmie wyobraża sobie inaczej ten produkt którym jest ów sterownik. Stąd takie zamieszanie. Od kilku dni staram się uruchomić hamowanie regeneracyjne z klamki (72150) i muszę powiedzieć,że to nie lada wyzwanie. Zastanawiałem się nad kombinacją brake Hi powiązaną z przewodami od płynnego zadawania hamowania. Konkretnie brązowym i czerwonym. Wstawiłem przekaźnik 12V zasilany po podaniu +12V na brake hi a styki NO zwierają przewód brązowy i czerwony w których obwód wpiąłem dodatkowo rezystor 700ohm (ktoś z Was pisał by napięcie wzgl masy na przewodzie sygnałowym wynosiło w granicach 4,1V). Niestety to rozwiązanie nie chce u mnie działać, tzn działa tak, że czasami załąpie na pół sekundy a po chwili puszcza, po czym znowu załapie albo też nie, wg upodobania. Sterownik jest z października 2017r z Nexuna, nie używany aż do teraz. Czyli jeśli chodzi o oprogramowanie to pewnie wersja 2.1 naprzemiennie mieszana ze starszymi w których można włączyć to, czego nie da się włączyć w tej nowszej wersji :) Macie jakieś propozycje, wskazówki, cokolwiek? :)
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sabvoton

Post autor: AST034 »

Masz w nim wyjscie na manetke od regena?
Dlugas
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 03 maja 2017, 0:15

Re: Sabvoton

Post autor: Dlugas »

Tak, mam. Podłączyłem zamiast manetki rezystor 700ohm na brązowy i czerwony ale wpinany w ten obwód przekaźnikiem sterowanym przez brake hi z klamki.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sabvoton

Post autor: AST034 »

Dlugas pisze:
17 sie 2019, 11:42
Tak, mam. Podłączyłem zamiast manetki rezystor 700ohm na brązowy i czerwony ale wpinany w ten obwód przekaźnikiem sterowanym przez brake hi z klamki.
Ale po co? Zewrzyj sygnał z plusem manetki na stałe, a na brake hi daj +12 z czujnika i bedziesz mial regen o pelnej sile zalezy ile sobie w programie ustawisz.
Dlugas
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 03 maja 2017, 0:15

Re: Sabvoton

Post autor: Dlugas »

Ktoś kilka postów wyżej pisał by nie zwierać bezpośrednio tych przewodów, by zastosować rezystor o takiej wartości, by napięcie na przewodzie sygnałowym wynosiło ok 4,2v więc wprowadziłem to w życie.
Dlugas
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 03 maja 2017, 0:15

Re: Sabvoton

Post autor: Dlugas »

Niestety zwarcie przewodów brązowego i czerwonego powoduje brak możliwości zakręcenia kołem. I nie wiem jak to może u niektórych z Was działać - a działa z tego co piszecie. W ruch poszła dodatkowa manetka do płynnego hamowania i wygląda na to, że działa. Hamuje kołem, koło oczywiście w stojaku i co ciekawe przy gwałtownym zatrzymaniu czasami zapiszczy silnik gwałtownie zatrzymując się i cofając ok. pół obr koło do tyłu. Zastanawia mnie jedynie to - co robi przewód brake hi poza tym, że odłącza napęd..
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Sabvoton

Post autor: wwojciech »

Jeśli masz ustawioną manetke od hamulca jako zadanie siły hamowania to hi break tylko odcina manetke gazu.
Dlugas
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 03 maja 2017, 0:15

Re: Sabvoton

Post autor: Dlugas »

A jak wyłączę manetkę to hi break też nic nie robi. A jak złączę wtedy przewody brąz i czerw od manetki to kołem nie zakręci. Chinolki powinni zrobić aktualizację softu i ją udostępnić ;)
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Sabvoton

Post autor: wwojciech »

Wyszło im kilka różnych rzutów i teraz trzeba rozgryzac:)
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Sabvoton

Post autor: Vegasnight9 »

Czy ten model to jest ta nowa wersja z poprawionym regenem który działa z LCD ?

https://pl.aliexpress.com/item/40000311 ... b201603_55

Obrazek
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Sabvoton

Post autor: Sietas »

Vegasnight9 pisze:
28 wrz 2019, 17:49
Czy ten model to jest ta nowa wersja z poprawionym regenem który działa z LCD ?

https://pl.aliexpress.com/item/40000311 ... b201603_55

Obrazek
Tja, to ten aczkolwiek nikt nigdy nie powiedział, że regen nie działał na poprzednich sabkach z tft. Jarał się wyświetlacz jak rozkręciło się koło na stojaku i użyło regena

W tym nowym odświeżanie prędkości oraz mocy jest trochę powolne aczkolwiek sam sabvoton w tej wersji działa bardzo spoko. Pierwszy którego ja montowałem podawał większy prąd aniżeli się ustawiło - nie nazwałbym tego wadą ;)
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Sabvoton

Post autor: Rugos »

Wybuchł mi kondensator w sabku. Zmienić go na pierwszego lepszego o tych samych parametrach tj 100V 680uF 18x40mm czy musi się jeszcze czymś innym charakteryzować?
Awatar użytkownika
barmal
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

Re: Sabvoton

Post autor: barmal »

Sam z siebie wybuchł? I Tylko jeden?
Co do wymiany, nie radzę wkładać bylejakiego. Powinien być najlepiej taki sam. Z reguły do takiego zastosowania powinny być niskoimpedancyjne, np Rubycon z serii zl, zlh.
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Sabvoton

Post autor: Rugos »

Jechałem sobie i nagle sterownik się wyłączył. Było to na wakacjach więc nie było czasu na naprawianie i podłączyłem na szybko nowego sabka. Dzisiaj się za niego wziąłem i jedyne co wygląda podejrzanie to właśnie otwarty kondensator.
Awatar użytkownika
barmal
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

Re: Sabvoton

Post autor: barmal »

Rugos pisze:
11 lis 2019, 18:26
Jechałem sobie i nagle sterownik się wyłączył....
To brzmi tak niewinnie :-)
A konkretnie to pewnie było z 500A w fazach? :-)
Nie ma żadnego zwarcia? Sprawdzałeś inne kondensatory jak wyglądają?
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Sabvoton

Post autor: Rugos »

350A max i 450A protect. Reszta kondensatorów wygląda jak nówki, moafety wyglądają na całe. Pomiar oporu między fazami coś mi powie? Wydaje mi się że na wyłączonym sterowniku nie powinno być przejścia, ale to tylko moje misianie.
Awatar użytkownika
barmal
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

Re: Sabvoton

Post autor: barmal »

Grubo :-)
Faza <=> faza powinien być wysoki opór. Oczywiście bez podłączonego silnika ;-)
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Sabvoton

Post autor: Rugos »

Wysoki czyli mniej więcej ile omów?
Chyba skocze do warsztatu zmierzyć zaraz, tylko powiedz mi czy brak kondensatora wpływa na opór między fazami? Może to jakoś przekłamać wynik?
Edit
Zmierzyłem
1-2 ok. 6kohm
1-3 ok. 6kohm
2-3 ok. 14 kohm

O czymś to świadczy, że między 2 a 3 jest inny wynik?
Awatar użytkownika
barmal
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

Re: Sabvoton

Post autor: barmal »

Tego nie wiem. Najlepiej porównać ze sprawnym. Sądzę, że sporo więcej.
Dziwne, że fazy 2 i 3 tak podskoczyła...
Podłącz na zasilaczu z ograniczonym prądem to będziesz wiedział co w trawie piszczy :-)
markkar
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Sabvoton

Post autor: markkar »

A rozwiązał ktoś podobny problem jak u mnie:
- sabek ma możliwość podpięcia manetki do hamowania,
- w programie pc próbuję przestawić na hamowanie manetką ale to uparcie przeskakuje na switch,
- regen działa po wciśnięciu klamki i manetki ale 0-1, bez płynnego hamowania.
Próbowałem innej wersji programu niż 2.1 ale tylko w tej jest obsługa manetki. W 2.0 jest tylko obsługa przycisku.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sabvoton

Post autor: AST034 »

Mam pewien problem:
Ustawienia standardowe w sabku 72150 oczywiscie hall test przechodzi bez zadnego problemu. Teraz tak: 3-speed istawiony na 100%, flux na 40Ai odkrecam manete na stojaku, rozpedza sie do 70 km/h, ale slysze, ze z manetka na full cos go ogranicza, nie idzie na pelnej parze. Kiedy puszczam manetke to obroty wzrastaja i predkosc do ~82km/h. Trwa to chwile i silnik zaczyna zwalniac. Jak go nie ustawie to nie rozpedzi sie wiecej, czy dam flux na 100A czy na 10A silnik nie osiaga wyzszych obrotow mimo programowej aktywacji fluxa. Ktos ma pomysl?
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sabvoton

Post autor: AST034 »

Dobra, juz sobie poradzilem, kreci ponad 130 km/h na podnosniku.
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Sabvoton

Post autor: Goliath »

AST034 pisze:
26 gru 2019, 10:10
Dobra, juz sobie poradzilem, kreci ponad 130 km/h na podnosniku.
To może zdradzisz jak rozwiązałeś ten problem :mrgreen: Mnie ta wiedza pewnie się nie przyda... ale innym :roll: kto wie :D
ODPOWIEDZ