Strona 1 z 5

Re: Sabvoton

: 08 mar 2018, 16:11
autor: Przemek
ogarnąłem spawanie ramy i biorę sie za podłączanie kabelkologi stąd pytanie, pewnie nie pierwszy oto pytam ale nie chcę wywarzać otwartych drzwi a wiec jak podchodzicie do tych kostek w sabku raczej wątpię byście gdzieś dokupywali oryginalne złącza bo są wielkie / za wielkie, czyli jak ?obcinacie kostki i lutujecie bezpośrednio hale i termik manetkę klamkę hamulca , albo lutujecie jakieś male wygodne kostki, albo?

Re: Sabvoton

: 08 mar 2018, 21:06
autor: Umbur
Wszystkie przewody sterownicze lutuj. Obetnij kostki. Ze wszystkim co na złączkach tylko problemy są. Gdzieś nie będzie styku i szukaj później. ;)

Re: Sabvoton

: 20 kwie 2018, 10:29
autor: samsung387
Witam wszystkich.
Mam pytanie jak montujecie pokrywę do sabka do ramy falcon?
Tak żeby można ściągnąć sterownik bez wyciągania aku. Macie jakieś zdjecia? Rozumiem że sabka mogę przekręcić do blachy za pomocą 4 śrub co są z dołu sterownika. Teraz jak to wszystko przykrecic do ramy i osłony?

Re: Sabvoton

: 20 kwie 2018, 10:58
autor: Olo
Czy ktoś z Was podjąłby się zbudowania roweru/motoru z takim sterownikiem? http://www.cnqsmotor.com/en/article_rea ... r/525.html. Jaki silnik do tego sterownika może QS motor 13"273 v4 i jaka przypuszczalna moc układu?

Re: Sabvoton

: 20 kwie 2018, 19:37
autor: Umbur
samsung387 pisze:
20 kwie 2018, 10:29
Witam wszystkich.
Mam pytanie jak montujecie pokrywę do sabka do ramy falcon?
Tak żeby można ściągnąć sterownik bez wyciągania aku. Macie jakieś zdjecia? Rozumiem że sabka mogę przekręcić do blachy za pomocą 4 śrub co są z dołu sterownika. Teraz jak to wszystko przykrecic do ramy i osłony?
Śrubami. :D
Kręcisz tą blachę do ramy, a później osłonę. Jak masz jakieś szpilki wystające, to będziesz musiał zrobić wcięcia w osłonie i mocowaniach Sabka.

Re: Sabvoton

: 24 lip 2018, 18:31
autor: ap0f1s
Mam pytanie sprawie regenu do sabka. Otóż ostatnio kupiłem kilka sterowników i zauwazyłem 3 rodzaje ząłecznia regenu przez czujnik w klamce hamulcowej.
1. Złączenie na stałe 5v i przewód sygnał i poźniej podanie 12v na break hi
2. Podane tylko 12v na break hi, manetka nic nie robiła.

3. Teraz mam pytanie co do 3 opcji. Regen załącza się po podaniu 5v na sygnał. Teraz czy nie ma przeszkód aby podać 5v bezpośrednio na czujnik hamowania i poźniej na sygnał manetki regena czy lepiej podłączyć to przez rezystor?

Re: Sabvoton

: 24 lip 2018, 18:54
autor: tas
nowa wersja oprogramowania sabvotona 2.1 ma możliwość ustawiania czy ma działać manetka czy klamka

Re: Sabvoton

: 09 sie 2018, 21:50
autor: annkaa
Tas w którą konkretnie opcją w sofcie 2.1 jest zmiany na manetkę? Bo nie mogę tego znaleźć. Chodzi mi o płynne dobieranie siły hamowania drugą manetką (nie gazu). Kupiłem od Ciebie ze sklepu Sabvotona tego najnowszego z dopiskiem (M) + drugą manetkę gazu i kupiłem jeszcze hamulec Magury pod elektryki. Chciałbym by po naciśnięciu hamulca Magury (który daje sygnał) osobną manetką mógłbym sobie wybierać siłę hamowania.

Re: Sabvoton

: 11 wrz 2018, 1:33
autor: elektrotonus
Wersja z LCD TFT


[youtube][/youtube]

Re: Sabvoton

: 11 wrz 2018, 7:11
autor: TomaS
Rozwijają się. To dobrze :)

Re: Sabvoton

: 11 wrz 2018, 16:37
autor: Goliath
Ciekawe kiedy wersja sabka z wyświetlaczem TFT pojawi się na "naszym rynku" i jaka będzie różnica cenowa.

Re: Sabvoton

: 11 wrz 2018, 16:44
autor: Sietas
Różnica cenowa jest spora i nie powinien być jakoś szybko wprowadzony bo wymaga kilku udoskonaleń plus to że wbrew pozorom nie jest to takie plug and play i łatwo uszkodzić wyświetlacz

Re: Sabvoton

: 11 wrz 2018, 16:50
autor: tas
Goliath, a jakie to cudowne opcje daje ten wyświetlacz do dyspozycji?
On jest taki hmm moim zdaniem docelowy raczej dla osób o dość niskich wymaganiach.

Re: Sabvoton

: 11 wrz 2018, 18:42
autor: Yin
Pytanie - czy w starych sabkach sprzed 2015r da się używać jednocześnie slide recharge i regena z klamki hamulcowej? Bo o ile slide działa u mnie bez problemu to po podaniu +12v na brake hi regena nie widać. Prąd regena ustawiony na 35A.

Re: Sabvoton

: 11 wrz 2018, 20:38
autor: tas
35 mało, daj 70 :)

Re: Sabvoton

: 12 wrz 2018, 2:05
autor: Dede
Sabvoton SVMC72200 chciałem zamontować czujnik temperatury bo mój BMS ma taką funkcję na 5 czujników więc jeden będzie w sterowniku i zauważyłem taki problem, że sterownik ma źle aplikowaną paste termoprzewodzącą na tranzystory :o

Re: Sabvoton

: 12 wrz 2018, 2:42
autor: Dede
tas pisze:
11 wrz 2018, 20:38
35 mało, daj 70 :)
Regen na 70A nie za dużo dla niego?
Z moich obliczeń powinno być min 40 sztuk baterii 18650 na jedną cele żeby nie uszkodzić bateri a wątpię żeby tyle miał na jedną cele. Chyba ze używa lipo to te 70A może być.

Re: Sabvoton

: 12 wrz 2018, 6:44
autor: TomaS
tas pisze:
11 wrz 2018, 16:50
Goliath, a jakie to cudowne opcje daje ten wyświetlacz do dyspozycji?
On jest taki hmm moim zdaniem docelowy raczej dla osób o dość niskich wymaganiach.
To może od drugiej strony ;) Czego on nie daje ?
Tak dla potomności dla potencjalnych zainteresowanych ;)

Re: Sabvoton

: 12 wrz 2018, 10:03
autor: tas
prądu, watów, Ah, Wh, zużycia, zasięgu, odcięcia, temperatury...

Re: Sabvoton

: 12 wrz 2018, 10:19
autor: TomaS
Czyli poza zasięgiem możliwości CycleAnalyst który też jest parowany w zestawach z Sabvotonem i złączami plug&play.

Re: Sabvoton

: 12 wrz 2018, 10:33
autor: ap0f1s
Taki ekran powinien mieć dostęp do ustawień sabka coś na wzór adaptto, gdzie masz dostęp do ustawień. A już pełny wypas to komunikacja z bms i Prosty wykres cel. Ale być może to początek rozwoju ekranu. Tyle że pewnie dla nich taka inwestycja nie jest na rękę.

Re: Sabvoton

: 12 wrz 2018, 14:38
autor: MateuszSz
Dede pisze:
12 wrz 2018, 2:42
tas pisze:
11 wrz 2018, 20:38
35 mało, daj 70 :)
Regen na 70A nie za dużo dla niego?
Z moich obliczeń powinno być min 40 sztuk baterii 18650 na jedną cele żeby nie uszkodzić bateri a wątpię żeby tyle miał na jedną cele. Chyba ze używa lipo to te 70A może być.
To jest prąd międzyfazowy a nie idący w baterię .U mnie regen jest dobrze kontrolowany przez watomierz i mam podgląd na ładowanie .ustawione 90a międzyfazowych w sabvotonie daje mi zakres od 1-40a ładowania. Te 40a to jest przydużej szybkości bardzo chwilowe ładowanie.
Hamuje w codziennej jeździe zazwyczaj od 7-15a ładowania.
Prąd ładowania ,hamowania -Ty jako jeździec ustalasz regulując manetkę hamowania.

Re: Sabvoton

: 12 wrz 2018, 19:07
autor: Yin
Dede pisze:
12 wrz 2018, 2:42
Chyba ze używa lipo to te 70A może być.
Używa lipo, będzie dobrze ;)

Re: Sabvoton

: 22 paź 2018, 13:33
autor: MixhaL
Jakie prędkość max osiągacie na sabvotonie bez włączonej opcji FLUX i silnikach o nawoju 3T, 4T, 5T, 6T oraz przy jakim napięciu.
Ja na silniku 6T i napięciu 75V osiągam zaledwie 38km\h, natomiast na zwyczajnym sterowniku blokowym osiągałem 49-50km\h.
Rzeczywiście jest aż taka duża różnica w prędkości pomiędzy sterownikami?

Re: Sabvoton

: 22 paź 2018, 15:26
autor: tatar
Nawój 4T,napięcie 48V-prędkość na kole 20'' 34-35 km/h /bez flux/

Re: Sabvoton

: 30 paź 2018, 13:53
autor: DeZir
3 pytanie do znawców sabka 72150:

1.Jak zwiększyć przyspieszenie? To skuter elektryczny.
Chodzi o to, że kontroler dobrze wcześnie reaguje na manetkę, ale wzrost prędkości (prąd 150A osiąga) jest mniejszy niż na zwykłym gnacie.
Moje nastawy:
Throttle mid phae current:150A
Accelerate time: 100ms

2. Czy dla "bieg wsteczny" wystarczy biały Reverse zewrzeć z masą GND? (działa tylko po zatrzymaniu?)
3. Czy komuś udał się zmienny regen drugą manetką?

Re: Sabvoton

: 31 paź 2018, 10:35
autor: DeZir
Żyje tu ktoś? Nikt nic na ten temat ??

Re: Sabvoton

: 31 paź 2018, 10:37
autor: tas
Throttle mid phae current:150A -> 300A
Accelerate time: 100ms -> 20ms

Masz zaawansowany sterownik to teraz wiesz że nastawy wzajemnie na siebie wpływają i czasem trzeba poeksperymentować z najlepszymi rezultatami

Re: Sabvoton

: 31 paź 2018, 13:20
autor: DeZir
Dzięki tas.
Ustawiłem a.t. na 20 ms , ale Throttle mid phase current nie mogę przestawić na 300A. Po zapisie OK po chwili wraca na 150A. Co robię nie tak ??

Re: Sabvoton

: 31 paź 2018, 13:34
autor: tas
nic, jest ok, z pamieci dyktowałem

Re: Sabvoton

: 31 paź 2018, 16:52
autor: DeZir
Ok.TAS, dobry człowieku, podpowiedź jeszcze czy dla biegu wstecznego wystarczy zewrzeć biały reverse z dowolną masą GND? Działa po zatrzymaniu?

Re: Sabvoton

: 31 paź 2018, 18:01
autor: tas
działa po zatrzymaniu, wystarczy byle jaka masa zwarta do wstecznego

Re: Sabvoton

: 31 paź 2018, 19:54
autor: DeZir
Suuper :) Dzięki wielkie TAS. Wiedziałem, że na ciebie mogę liczyć. Działam. Mam zdublowany przycisk sygnału dźwiękowego pod manetką, więc szybko zapnę tam wsteczny. Skuter trochę waży, więc wsteczny przyda się jak najbardziej.

Robię też ruskiego moda według wskazówek na twoim blogu.Mega pomocny. Podpowiedz tylko pls a propos przewodów.
Co znaczy u ciebie: "Przygotowujemy 2 przewody AWG 12 lub AWG 14/16 lepiej". Co to lepiej i jakie użyć ? 12,14 czy 16?

Re: Sabvoton

: 31 paź 2018, 19:57
autor: Dudus2002
Jak dasz AWG 12 będzie większa moc :)

Re: Sabvoton

: 31 paź 2018, 20:00
autor: tas
lepiej dać AWG14 aby moc była bardziej pod kontrolą

Re: Sabvoton

: 31 paź 2018, 20:35
autor: DeZir
Aha OK. Walnę AWG 12. A co !!! Stać mnie ;) Mam aku 30p i amperomierz,a może już niedługo % ilość odzysku w Ah.
Jeszcze tylko muszę rozkminić to przyspieszenie i będzie full wypas.
Ten Sabek to cudo w cegłę zaklęte :) heehe. Miodzio.
TAS wielkie dzięki za twój blog. Mega starannie i prosto wszystko opisane.

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 12:13
autor: frnandu
Jestem po zlutowanie 2 przewody AWG 12 w 72150, mierzylem maks prąd przy ograniczenia 20A i daje ~26A, czyli mnoznik 1.3, więc sprobowalem ustawic wszystkie ustawienia prądowe żeby nie przykroczyc maks przed ruski mod i mam takie objawe że jak dam full gaz to napięcia aku spadnie do 44-46v (14s ~ 56V) a kontroller sie restartuje. Co może byc przyczyna Tas (BTW dzięki wielki za instrukcja na blogu o ruski mod)?

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 12:28
autor: tas
spadnie albo nie spadnie, musisz sprawdzić, mod wygląda na zrobiony prawidłowo, moc wzrosła, teraz to aku będzie dostawać po tyłku

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 13:30
autor: frnandu
Wczesniej miałem Kelly KEB48600 który był w stanie ciągnąć 250A z aku, tyle że oczywiscie aku dostawał mocno po tyłku (widzialem nawet coś ~ 20V na 14s!! :D ), ale przynajmniej sie nie zrestartował jak sabvoton przy wartosci który powino spokojnie obslugiwac (czyli że ma ustawiony wartosciosci pradowy przeliczony żeby były taki samy jak maks z przed ruski mod)....i tego nie jestem w stanie zrozumiec :/

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 13:30
autor: frnandu
Dodam że to cieżki skuter (taki sam jak Dezir) :)

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 13:35
autor: frnandu
Czy też mialeś/widziałeś taki zachowań że on sie restartowało jak za wysoki wartosci prądowe w ustawienia Tas?

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 14:53
autor: tas
Staram się zrozumieć o co chodzi...
Może zamiast pisania 3 postów napisz 1 z więcej jak 1 zdaniem opisujący o co chodzi.
Wszystkim będzie łatwiej.

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 15:17
autor: frnandu
...nabije licznik postow żeby móc postowac cos na Bazar/sprzedam ;)

Generalnie chodzi o to że zrobiłem ruski mod tak jak opisałes na swoim blogu, testuje z dosyc konserwatywny wartosci pradowe w ustawienia, a 72150 sie restartuje jak dam full gaz.
Lack voltage mam ustawiony najnizej jak sie da, wiec nie wiem o co chodzi i dlaczego on sie restartuje.

Ciekawe jestem czy inni (Ty) też mieli taka sytuacja że im sie restartowalo po zrobieniu ruski mod.


(BTW sorry za moj polski, nie jest to moj pierwszy jezyk).

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 15:42
autor: Goliath
@frnandu - może załóż swój wątek na temat budowy/modernizacji swojego skutera w dziale Konstrukcje Własne.
Chętnie poczytam i zobaczę nad czy aktualnie pracujesz.
Co do problemu z sabkiem... po podejrzewam problem z akumulatorem.
Budując PowerWall zapewne "najlepsze" laptopówki użyłeś do budowy akumulatora do skutera.
Niestety one mają zazwyczaj duże RW i nie nadają się do ostrego "katowania" ze względu na duży przysiad napięcia. Dodatkowo nic nie piszeż o użytym BMS-ie... o ile takiego podłączyłeś.

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 16:36
autor: frnandu
@Goliath
Akumulator w skuter to oryginalny, nic tam nie dotykałem (są to chinski wysokoprądowy ogniwe w konfiguracja 14s30p), tylko wymieniłem Kelly controller KEB48600 na sabvoton 72150 żeby móc mieć wieksza napiecia (planuję powiększyc z 14 na 16s lub 18s).
BMS jest zwykla chinska 120A.
Zasnaczam że caly czas jest 14s, jeszcze nie dodalem wiecej sekcje.

Wczesniej z Kelly bez problemow ciagnał 250A z aku (pomimo BMS 120A), a po wymiana na sabvoton tylko 150A (tak jak wedlug specyfikacja), wiec chcialem dzieki ruski mod uzyskac troche wiecej prąd ktory wiem że aku jest w stanie dać (chociaz tylko chwilowo przy ruszenia).

Jeżeli aku jest w pelny ladowany (57.4v) to przez pierwszy 10km, przy starcie daje rady ciagac 200A z aku, ale jak tylko napiecia w odpoczynku spada w okolice 50v, to już prąd większy niz 100A spowoduje że napięcia spada bardzo nisko ( w okolice 42V) i sabvoton sie zresetuje, jakby poza Lack Voltage miał jakiś dodatkowo zabezpieczenia przed za niska napiecia.

Kelly z ustawienia odpowiednia do Lack Voltage w okolice 44V też miał taka objawa że sie zresetował (to zrozumiało), ale jak obniżylem to już nie i wtedy ciagnał 250A.
A sabvoton po ruskim modzie pomimo najnisza ustawienia Lack Voltage sie zresetuje, ciekawe dlaczego :-/
Czyżby wbudowana zabezpieczenia (nie ustawialna) przed za niska napiecia???

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 18:41
autor: tas
Wydaje mi się, że najpierw sam tworzysz problem a później dzielnie go rozwiązujesz :)
Problemem nie jest resetowanie sabvotona, on się nie resetuje, zwyczajnie go wyłączasz za niskim napięciem tylko to, że ubijasz aku takim prądem i w całej instalacji napięcie spada. Aku zyskuje coraz wyższą RW i za chwile nawet tych 10km nie zrobisz.

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 22:12
autor: frnandu
@tas jestem przekonany ze sie zresetuje poniewaz w apka w telefonie wtedy wlasnie pokazuje status "restart".
Przepuszczam ze oprocz parameter Lack voltage, ten controller ma jeszcze jakis prog napieciowy ktory powoduje odciecia i restart.
Nie wydaje mi sie zeby prady rzedu 200A przez pary sekundy na 30sztuk ogniwe wysokopradowe bylo AZ tak zle jak mowisz. Chociaz na pewno masz wieksza doswiadczenia z nimi niz ja :)
Zobaczymy jak sie beda sprawowac na najbliszy miesiecy, narazie jezdzilem 4500km na nich przez ~8 miesiecy i nie zalwazylem spadkiem zasiegu.
Jest natomiast moze roznica temperatura pomiedzy moment kiedy ostatnio jezdzilem kelly a teraz. To moze lekko tlumaczyc czemu nizej spada napiecia przy takie obciazenia.

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 22:50
autor: tas
moge Ci sorawdzic dokladnie jakie napiecie powoduje wylaczenie sabka, ale niestety sag na 10v przy 14s to oznaka przeciazonego aku (mozliwe ze tylko z powodu zimna)

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 22:56
autor: tatar
Niestety temperatura otoczenia robi swoje.U mnie sag z ok.2V przy 15s zwiększyl sie do prawie 5V przy temperaturze bliskiej zera stopni

Re: Sabvoton

: 13 gru 2018, 5:12
autor: WojtekErnest
sag na 10v przy 14s to oznaka również przyspieszonej degradacji pakietu. Przy obecnej temperaturze ten pakiet nie nadaje sie (juz) do takiego prądu.