Sterownik BLDC na 300V DC
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Sterownik BLDC na 300V DC
Kupiłem silnik BLDC 83kW do przyszłego projektu.
Jest to normalny zwyczajny BLDC z magnesami i hallami, działa bardzo dobrze na sterowniku GT1500
No ale potrzebuje czegoś na napięcie ~90s
Czy znacie producenta takich sterowników, mam dość dużą trudność w znalezieniu czegoś na napięcia wyższe niż 144V
Jest to normalny zwyczajny BLDC z magnesami i hallami, działa bardzo dobrze na sterowniku GT1500
No ale potrzebuje czegoś na napięcie ~90s
Czy znacie producenta takich sterowników, mam dość dużą trudność w znalezieniu czegoś na napięcia wyższe niż 144V
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
http://www.evwest.com/catalog/index.php ... dgguvmhod7
coś tu chyba znajdziesz co cie zadowoli
coś tu chyba znajdziesz co cie zadowoli
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
ale tam same DC i AC
ciekawe czy w ogóle ktokolwiek robi bldc takich mocy
ciekawe czy w ogóle ktokolwiek robi bldc takich mocy
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
Przy jednym pisze takie coś
Motor Controls:
AC Induction and Permanent Magnet motor control algorithms.
Silnik z stałymi magnesami to chyba jest zwykły bezszczotka, czy się myle?
Motor Controls:
AC Induction and Permanent Magnet motor control algorithms.
Silnik z stałymi magnesami to chyba jest zwykły bezszczotka, czy się myle?
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
Jak nie te to widziałem że ktoś robi taki mocniejszy sterownik na jakimś sterowniku opensourc
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
Zawsze można użyć np barmala sterownik i wykorzystać końcówkę mocy z jakiegoś elektryka (np leafa). Ktoś w pl robil własny sterownik do motoru dużej mocy ale nie pamiętam na którym forum:)
-
- Forumowicz
- Posty: 261
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
Na starym forum : Kawasaki ZZeRo Projekt https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
Duże moce to już trzeba duże zabawki : https://allegro.pl/uzytkownik/Michal266 ... V-1-1-0817
Ten wygląda nieźle cenowo https://allegro.pl/0podwojny-tranzystor ... ml#thumb/2
3 sztuki trzeba na pełny mostek .
Do tego sterowanie z VESC albo TI InstaSpin które próbuje obeznać .
To tez fajne ale czy rozwijane jeszcze : https://www.instructables.com/id/200kW- ... ctric-Car/
Duże moce to już trzeba duże zabawki : https://allegro.pl/uzytkownik/Michal266 ... V-1-1-0817
Ten wygląda nieźle cenowo https://allegro.pl/0podwojny-tranzystor ... ml#thumb/2
3 sztuki trzeba na pełny mostek .
Do tego sterowanie z VESC albo TI InstaSpin które próbuje obeznać .
To tez fajne ale czy rozwijane jeszcze : https://www.instructables.com/id/200kW- ... ctric-Car/
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 08 mar 2018, 9:22
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
Poszukaj tutaj:
http://www.sevcon.com/products/high-vol ... s/gen5-s9/
Jak nie tu to pozostaje szukać w Meksyku jakiejś używki...
http://www.sevcon.com/products/high-vol ... s/gen5-s9/
Jak nie tu to pozostaje szukać w Meksyku jakiejś używki...
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
dziękuję za linki, studiuję
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
Może warto się pokusić o spłodzenie czegoś wspólnymi siłami Falownik do silnika idukcyjnego od BLDC różni się głównie sprzężeniem zwrotnym. Jak kolega Barmal się zgłosi, to ja mogę pomóc (mam trochę sprzętu). Z grubsza do wyższych napięć używa się tranzystorów IGBT. Mos-Fety mają tak, że im wyższe napięcie tym większe R źródło- dren, przy bipolarnych jest U ce sat które wynosi ok 3V (dla dużych prądów), można dać dużo fetów, ale rośnie pojemność bramki i czas przełączania. Pomiar prądu fazy robi się halotronem (takim jak do manetki), który wkłada się w obwód (pierścień) magnetyczny wokół przewodu fazy.
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
Jak będziecie robić sterownik to mogę wam zrobić obudowe/radiator do tego potworka
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
VESC wygląda najbardziej obuecująco, nie ma ograniczeń mocy ani napiecia własciwie ale skąd PCB załatwić to ja nie mam pojecia jeszcze
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
Ograniczenie to głównie prąd. Napięcie ograniczają tranzystory i kondensatory, a iloczyn to moc, ale ta w BLDC (z magnesami) jest związana z obrotami. Jak silnik ma 80 kW 300V i przy 10000 rpm, to przy 5000 masz 40 kW i powyżej 10000 nie przeskoczysz (bez zmiany napięcia zasilania sterownika). Jeszcze jedna uwaga, 300V może być tzw wartością skuteczną (ang. RMS) i zasilanie sterownika to ponad 400V.
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
https://hackaday.com/2017/09/11/open-so ... ontroller/
vesc tylko troche lepsze parametry
Może da się gdzies kupić gotowe pcb od twórców
vesc tylko troche lepsze parametry
Może da się gdzies kupić gotowe pcb od twórców
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
Tzn znamionowo aku ma 335V około, więc po naładowaniu podchodzi pod 400V
Chcę to jakoś ogarnąć bo z ampery czy z tej 500E będzie dostępne coraz więcej silników w tanich kwotach i na pewno temat na forum będzie wracać.
A mieć ~100kW wektorowego brzmi ciekawie
Chcę to jakoś ogarnąć bo z ampery czy z tej 500E będzie dostępne coraz więcej silników w tanich kwotach i na pewno temat na forum będzie wracać.
A mieć ~100kW wektorowego brzmi ciekawie
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
Ok, chyba stanęło na zrobieniu tego VESCa.
W sumie to może być ciekawe, mam nadzieję, że pomożecie bo to nie będzie łatwe
Założę jednak osobny temat bo myślę, że budowa takiego sterownika od podstaw to będzie bardzo interesujący materiał.
W sumie to może być ciekawe, mam nadzieję, że pomożecie bo to nie będzie łatwe
Założę jednak osobny temat bo myślę, że budowa takiego sterownika od podstaw to będzie bardzo interesujący materiał.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 131
- Rejestracja: 30 kwie 2017, 9:20
- Lokalizacja: Konin
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
Tas, liczyłeś może jaką prędkość obrotową ma silnik na każdy volt? Czytając wątek o o bugowie E-buggy w fajnych pieniądzach można kupić peugeota silnik z przekładnią jednostopniową z całym zawieszeniem tylnym np. https://allegro.pl/dyfer-silnik-elektry ... ml#thumb/1
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
Silnik przy 370V ma 10k RPM
Przy 4-5k RPM ma 200Nm co jest fajne, ale zaraz za nim jest redukcja 10:1 i mamy 500RPM i mile łechtające 2000Nm i to tylko przy 83kW a ja go zamierzam trochę przeciążyć
Jak szukać dawcy taniego to np Mitsubishi Outlander PHEV ma silnik elektryczny na 300V (tzn ma 2 silniki) 60kW i idzie go wyrwać za jakieś śmieszne 1500zł
Przy 4-5k RPM ma 200Nm co jest fajne, ale zaraz za nim jest redukcja 10:1 i mamy 500RPM i mile łechtające 2000Nm i to tylko przy 83kW a ja go zamierzam trochę przeciążyć
Jak szukać dawcy taniego to np Mitsubishi Outlander PHEV ma silnik elektryczny na 300V (tzn ma 2 silniki) 60kW i idzie go wyrwać za jakieś śmieszne 1500zł
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 131
- Rejestracja: 30 kwie 2017, 9:20
- Lokalizacja: Konin
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
Eee stare PSA miały 27koników i to w dodatku na szczocie DC, a dźwigały 900kg żelastwa. Lepsze chłodzenie to i chwilowe 50koni albo i więcej przyjmie, a mamy już całe zawieszenie do przeszczepu
-
- Forumowicz
- Posty: 131
- Rejestracja: 30 kwie 2017, 9:20
- Lokalizacja: Konin
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
Znaczy się Wattowica osiągnęła ostatni INSANE MODEtas pisze: ↑04 wrz 2018, 19:00Silnik przy 370V ma 10k RPM
Przy 4-5k RPM ma 200Nm co jest fajne, ale zaraz za nim jest redukcja 10:1 i mamy 500RPM i mile łechtające 2000Nm i to tylko przy 83kW a ja go zamierzam trochę przeciążyć
Jak szukać dawcy taniego to np Mitsubishi Outlander PHEV ma silnik elektryczny na 300V (tzn ma 2 silniki) 60kW i idzie go wyrwać za jakieś śmieszne 1500zł
Ostatnio mocno rozmyślałem o konwersji małego autka i zadawałem sobie pytanie czy da radę w dzisiejszych czasach zrobić to na licie za powiedzmy 10k zł.
Wysyp ostatnio jest silników i akumulatorów z PHEV/EV. Sprzedawane za bezcen, bo nie ma popytu na coś co się nie psuje.
Sprawę sterowania silnikiem już ogarniasz, a co z ładowaniem? balansowaniem tylu eSów? są jakieś zestawy na tak wysokie napięcie?
-
- Forumowicz
- Posty: 224
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
- Lokalizacja: Łódź
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
całość aku 93s LiIon będzie zabezpieczona 5 najtańszymi BMSami 20s 50A i ładowana stacją 5 zasilaczy, czyli prosto, tanio, przyjemnie
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
nie robie buggy tylko zbieram elementy, budowa dopiero wczesnym latem
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
-
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
Tas ogladałem wczoraj troche na YT o tym Fiacie 500E i tym silniku co nabyles . Te 2 rurki to jak sie domyslam in/out do chlodzenia .Przewidujesz chlodnice do silnika i osobna do sterownika ? W orginalnym Fiacie widzialem ze baterie tez sa chlodzone. Jakie tam temperatury sie pojawiaja na tych 3 komponentach ( silnik , kontroler, bateria ) .
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
Silnik ma chłodzenie i musi go mieć i u mnie też bedzie (co ciekawe silnik jest zamknięty w dodatkowej hermetycznej obudowie i od razu mu wlewam pól litra oleju co moim zdaniem pozwoli na przeciążenie go 2x minimum choć ja tego nie zrobie, max 30%, z uwagi na to, że mi padnie przekładnia i dyfer). Aku nie zamierzam chłodzić, dopuszczam pracę w temp nawet do 60st bo nie zależy mi na żywotności 10 letniej. Taki typ pojazdu ma ograniczoną żywotność z uwagi na charakter jazdy.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Sterownik BLDC na 300V DC
No ja sie zastanawiam jak w słonecznej Californi chłodzą te baterie .Na forum 500-etki ludzie pisza o znacznych spadkach pojemnosci baterii nawet juz po roku . Hamowanie z regenem dziala przez ta przekładnie 10:1 ? Ciekawe czy jak zalejesz sam silnik olejemm to co bedzie przy tych 10tys rpm-ow ... bo tak mi sie cos po glowie placze ze tam jakies dziwne efekty sie robia jak ciecz jest "mieszana" z ogromnymi predkosciami ... chyba nawet jakis patent byl na wydajny piec grzewczy ktory wlasnie bazowal na tym efekcie . Ale moge sie mylic
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 paź 2022, 19:36