Sterownik BLDC na 300V DC

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2986
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: tas »

Kupiłem silnik BLDC 83kW do przyszłego projektu.
Jest to normalny zwyczajny BLDC z magnesami i hallami, działa bardzo dobrze na sterowniku GT1500 :P
No ale potrzebuje czegoś na napięcie ~90s
Czy znacie producenta takich sterowników, mam dość dużą trudność w znalezieniu czegoś na napięcia wyższe niż 144V

Obrazek
Załączniki
IMG_20180827_105534.jpg
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: equid »

http://www.evwest.com/catalog/index.php ... dgguvmhod7
coś tu chyba znajdziesz co cie zadowoli ;)
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: Rugos »

Na pewno nie zadowoli portfela ;)
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2986
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: tas »

ale tam same DC i AC :(
ciekawe czy w ogóle ktokolwiek robi bldc takich mocy :D
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: Rugos »

A ten oryginalny z fiata?
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: equid »

Przy jednym pisze takie coś
Motor Controls:
AC Induction and Permanent Magnet motor control algorithms.

Silnik z stałymi magnesami to chyba jest zwykły bezszczotka, czy się myle?
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: equid »

Jak nie te to widziałem że ktoś robi taki mocniejszy sterownik na jakimś sterowniku opensourc
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: wwojciech »

Zawsze można użyć np barmala sterownik i wykorzystać końcówkę mocy z jakiegoś elektryka (np leafa). Ktoś w pl robil własny sterownik do motoru dużej mocy ale nie pamiętam na którym forum:)
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: KrzysiekEV »

Na starym forum : Kawasaki ZZeRo Projekt https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0

Duże moce to już trzeba duże zabawki : https://allegro.pl/uzytkownik/Michal266 ... V-1-1-0817
Ten wygląda nieźle cenowo https://allegro.pl/0podwojny-tranzystor ... ml#thumb/2
3 sztuki trzeba na pełny mostek .
Do tego sterowanie z VESC albo TI InstaSpin które próbuje obeznać .
To tez fajne ale czy rozwijane jeszcze : https://www.instructables.com/id/200kW- ... ctric-Car/
Olo
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 08 mar 2018, 9:22

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: Olo »

Poszukaj tutaj:

http://www.sevcon.com/products/high-vol ... s/gen5-s9/

Jak nie tu to pozostaje szukać w Meksyku jakiejś używki...
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2986
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: tas »

dziękuję za linki, studiuję :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
gienek333
Forumowicz
Posty: 632
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: gienek333 »

Może warto się pokusić o spłodzenie czegoś wspólnymi siłami :idea: Falownik do silnika idukcyjnego od BLDC różni się głównie sprzężeniem zwrotnym. Jak kolega Barmal się zgłosi, to ja mogę pomóc (mam trochę sprzętu). Z grubsza do wyższych napięć używa się tranzystorów IGBT. Mos-Fety mają tak, że im wyższe napięcie tym większe R źródło- dren, przy bipolarnych jest U ce sat które wynosi ok 3V (dla dużych prądów), można dać dużo fetów, ale rośnie pojemność bramki i czas przełączania. Pomiar prądu fazy robi się halotronem (takim jak do manetki), który wkłada się w obwód (pierścień) magnetyczny wokół przewodu fazy.
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: equid »

Jak będziecie robić sterownik to mogę wam zrobić obudowe/radiator do tego potworka ;)
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2986
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: tas »

VESC wygląda najbardziej obuecująco, nie ma ograniczeń mocy ani napiecia własciwie ale skąd PCB załatwić to ja nie mam pojecia jeszcze
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
gienek333
Forumowicz
Posty: 632
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: gienek333 »

Ograniczenie to głównie prąd. Napięcie ograniczają tranzystory i kondensatory, a iloczyn to moc, ale ta w BLDC (z magnesami) jest związana z obrotami. Jak silnik ma 80 kW 300V i przy 10000 rpm, to przy 5000 masz 40 kW i powyżej 10000 nie przeskoczysz (bez zmiany napięcia zasilania sterownika). Jeszcze jedna uwaga, 300V może być tzw wartością skuteczną (ang. RMS) i zasilanie sterownika to ponad 400V.
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: equid »

https://hackaday.com/2017/09/11/open-so ... ontroller/
vesc tylko troche lepsze parametry ;)
Może da się gdzies kupić gotowe pcb od twórców
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2986
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: tas »

Tzn znamionowo aku ma 335V około, więc po naładowaniu podchodzi pod 400V
Chcę to jakoś ogarnąć bo z ampery czy z tej 500E będzie dostępne coraz więcej silników w tanich kwotach i na pewno temat na forum będzie wracać.
A mieć ~100kW wektorowego brzmi ciekawie :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2986
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: tas »

Ok, chyba stanęło na zrobieniu tego VESCa.
W sumie to może być ciekawe, mam nadzieję, że pomożecie bo to nie będzie łatwe :)
Założę jednak osobny temat bo myślę, że budowa takiego sterownika od podstaw to będzie bardzo interesujący materiał.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Patriko
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 30 kwie 2017, 9:20
Lokalizacja: Konin

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: Patriko »

Tas, liczyłeś może jaką prędkość obrotową ma silnik na każdy volt? Czytając wątek o o bugowie E-buggy w fajnych pieniądzach można kupić peugeota silnik z przekładnią jednostopniową z całym zawieszeniem tylnym np. https://allegro.pl/dyfer-silnik-elektry ... ml#thumb/1
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: Rugos »

Tylko ten z peugeota jest dużo słabszy (tylko ;) ) 37 koni.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2986
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: tas »

Silnik przy 370V ma 10k RPM
Przy 4-5k RPM ma 200Nm co jest fajne, ale zaraz za nim jest redukcja 10:1 i mamy 500RPM i mile łechtające 2000Nm i to tylko przy 83kW a ja go zamierzam trochę przeciążyć :)
Jak szukać dawcy taniego to np Mitsubishi Outlander PHEV ma silnik elektryczny na 300V (tzn ma 2 silniki) 60kW i idzie go wyrwać za jakieś śmieszne 1500zł
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Patriko
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 30 kwie 2017, 9:20
Lokalizacja: Konin

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: Patriko »

Eee stare PSA miały 27koników i to w dodatku na szczocie DC, a dźwigały 900kg żelastwa. Lepsze chłodzenie to i chwilowe 50koni albo i więcej przyjmie, a mamy już całe zawieszenie do przeszczepu ;)
Patriko
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 30 kwie 2017, 9:20
Lokalizacja: Konin

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: Patriko »

tas pisze:
04 wrz 2018, 19:00
Silnik przy 370V ma 10k RPM
Przy 4-5k RPM ma 200Nm co jest fajne, ale zaraz za nim jest redukcja 10:1 i mamy 500RPM i mile łechtające 2000Nm i to tylko przy 83kW a ja go zamierzam trochę przeciążyć :)
Jak szukać dawcy taniego to np Mitsubishi Outlander PHEV ma silnik elektryczny na 300V (tzn ma 2 silniki) 60kW i idzie go wyrwać za jakieś śmieszne 1500zł
Znaczy się Wattowica osiągnęła ostatni INSANE MODE :D

Ostatnio mocno rozmyślałem o konwersji małego autka i zadawałem sobie pytanie czy da radę w dzisiejszych czasach zrobić to na licie za powiedzmy 10k zł.
Wysyp ostatnio jest silników i akumulatorów z PHEV/EV. Sprzedawane za bezcen, bo nie ma popytu na coś co się nie psuje.
Sprawę sterowania silnikiem już ogarniasz, a co z ładowaniem? balansowaniem tylu eSów? są jakieś zestawy na tak wysokie napięcie?
Paweł
Forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
Lokalizacja: Łódź

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: Paweł »

Batrium chociażby
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2986
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: tas »

całość aku 93s LiIon będzie zabezpieczona 5 najtańszymi BMSami 20s 50A i ładowana stacją 5 zasilaczy, czyli prosto, tanio, przyjemnie :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: Sietas »

A mid to pies że buggy robisz :p?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2986
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: tas »

nie robie buggy tylko zbieram elementy, budowa dopiero wczesnym latem :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: wwojciech »

tas pisze:
04 wrz 2018, 22:40
całość aku 93s LiIon będzie zabezpieczona 5 najtańszymi BMSami 20s 50A i ładowana stacją 5 zasilaczy, czyli prosto, tanio, przyjemnie :)
Jeśli rowerowo to powinien napęd byc z 4x mxus 5K i 4 sabki:)
smdrwf12300
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
Lokalizacja: Mikołów

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: smdrwf12300 »

Tas ogladałem wczoraj troche na YT o tym Fiacie 500E i tym silniku co nabyles . Te 2 rurki to jak sie domyslam in/out do chlodzenia .Przewidujesz chlodnice do silnika i osobna do sterownika ? W orginalnym Fiacie widzialem ze baterie tez sa chlodzone. Jakie tam temperatury sie pojawiaja na tych 3 komponentach ( silnik , kontroler, bateria ) .
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2986
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: tas »

Silnik ma chłodzenie i musi go mieć i u mnie też bedzie (co ciekawe silnik jest zamknięty w dodatkowej hermetycznej obudowie i od razu mu wlewam pól litra oleju co moim zdaniem pozwoli na przeciążenie go 2x minimum choć ja tego nie zrobie, max 30%, z uwagi na to, że mi padnie przekładnia i dyfer). Aku nie zamierzam chłodzić, dopuszczam pracę w temp nawet do 60st bo nie zależy mi na żywotności 10 letniej. Taki typ pojazdu ma ograniczoną żywotność z uwagi na charakter jazdy.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
smdrwf12300
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
Lokalizacja: Mikołów

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: smdrwf12300 »

No ja sie zastanawiam jak w słonecznej Californi chłodzą te baterie .Na forum 500-etki ludzie pisza o znacznych spadkach pojemnosci baterii nawet juz po roku . Hamowanie z regenem dziala przez ta przekładnie 10:1 ? Ciekawe czy jak zalejesz sam silnik olejemm to co bedzie przy tych 10tys rpm-ow ... bo tak mi sie cos po glowie placze ze tam jakies dziwne efekty sie robia jak ciecz jest "mieszana" z ogromnymi predkosciami ... chyba nawet jakis patent byl na wydajny piec grzewczy ktory wlasnie bazowal na tym efekcie . Ale moge sie mylic
firepunch
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 28 paź 2022, 19:36

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: firepunch »

tas pisze:
27 sie 2018, 11:02
Kupiłem silnik BLDC 83kW do przyszłego projektu.
Udalo sie dokończyć projekt i dobrac sterowanik na 300V ?
ODPOWIEDZ