Sterownik BLDC na 300V DC

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: tas »

Silnik przy 370V ma 10k RPM
Przy 4-5k RPM ma 200Nm co jest fajne, ale zaraz za nim jest redukcja 10:1 i mamy 500RPM i mile łechtające 2000Nm i to tylko przy 83kW a ja go zamierzam trochę przeciążyć :)
Jak szukać dawcy taniego to np Mitsubishi Outlander PHEV ma silnik elektryczny na 300V (tzn ma 2 silniki) 60kW i idzie go wyrwać za jakieś śmieszne 1500zł
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Patriko
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 30 kwie 2017, 9:20
Lokalizacja: Konin

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: Patriko »

Eee stare PSA miały 27koników i to w dodatku na szczocie DC, a dźwigały 900kg żelastwa. Lepsze chłodzenie to i chwilowe 50koni albo i więcej przyjmie, a mamy już całe zawieszenie do przeszczepu ;)
Patriko
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 30 kwie 2017, 9:20
Lokalizacja: Konin

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: Patriko »

tas pisze:
04 wrz 2018, 19:00
Silnik przy 370V ma 10k RPM
Przy 4-5k RPM ma 200Nm co jest fajne, ale zaraz za nim jest redukcja 10:1 i mamy 500RPM i mile łechtające 2000Nm i to tylko przy 83kW a ja go zamierzam trochę przeciążyć :)
Jak szukać dawcy taniego to np Mitsubishi Outlander PHEV ma silnik elektryczny na 300V (tzn ma 2 silniki) 60kW i idzie go wyrwać za jakieś śmieszne 1500zł
Znaczy się Wattowica osiągnęła ostatni INSANE MODE :D

Ostatnio mocno rozmyślałem o konwersji małego autka i zadawałem sobie pytanie czy da radę w dzisiejszych czasach zrobić to na licie za powiedzmy 10k zł.
Wysyp ostatnio jest silników i akumulatorów z PHEV/EV. Sprzedawane za bezcen, bo nie ma popytu na coś co się nie psuje.
Sprawę sterowania silnikiem już ogarniasz, a co z ładowaniem? balansowaniem tylu eSów? są jakieś zestawy na tak wysokie napięcie?
Paweł
Forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
Lokalizacja: Łódź

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: Paweł »

Batrium chociażby
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: tas »

całość aku 93s LiIon będzie zabezpieczona 5 najtańszymi BMSami 20s 50A i ładowana stacją 5 zasilaczy, czyli prosto, tanio, przyjemnie :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: Sietas »

A mid to pies że buggy robisz :p?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: tas »

nie robie buggy tylko zbieram elementy, budowa dopiero wczesnym latem :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: wwojciech »

tas pisze:
04 wrz 2018, 22:40
całość aku 93s LiIon będzie zabezpieczona 5 najtańszymi BMSami 20s 50A i ładowana stacją 5 zasilaczy, czyli prosto, tanio, przyjemnie :)
Jeśli rowerowo to powinien napęd byc z 4x mxus 5K i 4 sabki:)
smdrwf12300
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
Lokalizacja: Mikołów

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: smdrwf12300 »

Tas ogladałem wczoraj troche na YT o tym Fiacie 500E i tym silniku co nabyles . Te 2 rurki to jak sie domyslam in/out do chlodzenia .Przewidujesz chlodnice do silnika i osobna do sterownika ? W orginalnym Fiacie widzialem ze baterie tez sa chlodzone. Jakie tam temperatury sie pojawiaja na tych 3 komponentach ( silnik , kontroler, bateria ) .
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: tas »

Silnik ma chłodzenie i musi go mieć i u mnie też bedzie (co ciekawe silnik jest zamknięty w dodatkowej hermetycznej obudowie i od razu mu wlewam pól litra oleju co moim zdaniem pozwoli na przeciążenie go 2x minimum choć ja tego nie zrobie, max 30%, z uwagi na to, że mi padnie przekładnia i dyfer). Aku nie zamierzam chłodzić, dopuszczam pracę w temp nawet do 60st bo nie zależy mi na żywotności 10 letniej. Taki typ pojazdu ma ograniczoną żywotność z uwagi na charakter jazdy.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
smdrwf12300
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
Lokalizacja: Mikołów

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: smdrwf12300 »

No ja sie zastanawiam jak w słonecznej Californi chłodzą te baterie .Na forum 500-etki ludzie pisza o znacznych spadkach pojemnosci baterii nawet juz po roku . Hamowanie z regenem dziala przez ta przekładnie 10:1 ? Ciekawe czy jak zalejesz sam silnik olejemm to co bedzie przy tych 10tys rpm-ow ... bo tak mi sie cos po glowie placze ze tam jakies dziwne efekty sie robia jak ciecz jest "mieszana" z ogromnymi predkosciami ... chyba nawet jakis patent byl na wydajny piec grzewczy ktory wlasnie bazowal na tym efekcie . Ale moge sie mylic
firepunch
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 28 paź 2022, 19:36

Re: Sterownik BLDC na 300V DC

Post autor: firepunch »

tas pisze:
27 sie 2018, 11:02
Kupiłem silnik BLDC 83kW do przyszłego projektu.
Udalo sie dokończyć projekt i dobrac sterowanik na 300V ?
ODPOWIEDZ