Kąt czujników halla 120/60
- ajs
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:29
- Kontakt:
Re: Kąt czujników halla 120/60
Przydałby się schemat takiego układu do konwersji sygnału hallotronu. Nie trzeba by było otwierać silnika i wygrzebywać czujnik środkowy i na nowo go odwróconego montować.
-
- Forumowicz
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35
Rodzaje Hallotronów w silnikach, stopnie elektryczne i mechaniczne, ilość zębów, ilość biegunów
Podępnę się jednak pod ten wątek:)
Chciałbym pociągnąć niby prosty temat dotyczący rodzajów Hali.
Wziąłem się po kilku miesiącach za IONa. Silnik 24 zęby + 20 magnesy. Siedzi tam 6 hallotronów o oznaczeniu 80E z allegroelektronics, chyba namierzyłem wczoraj co to za tym i wg moich wyników to A3280, zatrzaskowy.
Ponieważ do tej pory miałem tylko uni i bipolarne w ręku gdzie podczas przyłożenia napięcia z zakresu i pola do Hallotronu zmieniało się napięcie na wyjściu "przybliżone zero" i drugie przybliżone napięcie jakie podaliśmy na wejściu.
A tu dzonk. Przykładam obojętnie do którego z nich napięcie i skacze od 3.7 do 3.1 V, czyżby to był jak dzisiaj Tomek napisał hallotron analogowy?.
Michał na koniec w starym wątku napisał, że kupuje zatrzaskowy.
Druga sprawa (też wydawała mi się banalna - do wczoraj), zgodnie ze starymi wątkami chciałem założyć do tego silnika Hallotrony (za rekomendacją Tomka) przełączające byle jakie by były przełączające.
Więc wywierciłem co 120 stopni mechanicznych co 8 zębów nawierciłem dremelem gniazdo pod hallotron. I tu mam wątpliwość. Czy napewno powinny pójść miedzy zęby? a nie np. na środku zęba. Skąd wiecie gdzie umiejscowić hallotron. Czy już na tym etapie nie popełniłem błędu. Chcą wrzucić co 120 stopni elektrycznych powinienem wrzucić te hallotrony po każdym 3 zębie? a może nie po zębie tylko pod każdym magnesem?
W starej sparcie było bardzo mało magnesów i w wój zębów (ze 40 może i więcej), a halle były wryte w jeden ząb, przed nim, w środku zęba i za nim, wszystkie 3 w jednym miejscu.
Moglibyście mi wytłumaczyć jak dziecku te stopnie elektryczne vs ilość zębów? I jak dokładnie przy określonej ilości zębów i magnesów nawiercić gniazda pod hallotrony?
Zacytuję jeszcze Tomka:
Halle do silnika muszą być przełączające, do manetek analogowe, żadna tajemnica
Hall analogowy ma połowę napięcia bez magnesów. Zbliżenie biegunów powoduje w zależności od pola pełne przewodzenie, lub jego brak
Przełączające działają skokowo, bi, albo unipolarne, przy bipolarnym do zmiany stanu jest konieczne zbliżenie drugiego bieguna magnesu do jego przełączenia, w unipolarnym wystarczy samo zbliżenie pola
Czy macie jakiś schemat jak nawiercić 120 stopni mające te 20 biegunów i 24 zęby?
Chciałbym pociągnąć niby prosty temat dotyczący rodzajów Hali.
Wziąłem się po kilku miesiącach za IONa. Silnik 24 zęby + 20 magnesy. Siedzi tam 6 hallotronów o oznaczeniu 80E z allegroelektronics, chyba namierzyłem wczoraj co to za tym i wg moich wyników to A3280, zatrzaskowy.
Ponieważ do tej pory miałem tylko uni i bipolarne w ręku gdzie podczas przyłożenia napięcia z zakresu i pola do Hallotronu zmieniało się napięcie na wyjściu "przybliżone zero" i drugie przybliżone napięcie jakie podaliśmy na wejściu.
A tu dzonk. Przykładam obojętnie do którego z nich napięcie i skacze od 3.7 do 3.1 V, czyżby to był jak dzisiaj Tomek napisał hallotron analogowy?.
Michał na koniec w starym wątku napisał, że kupuje zatrzaskowy.
Druga sprawa (też wydawała mi się banalna - do wczoraj), zgodnie ze starymi wątkami chciałem założyć do tego silnika Hallotrony (za rekomendacją Tomka) przełączające byle jakie by były przełączające.
Więc wywierciłem co 120 stopni mechanicznych co 8 zębów nawierciłem dremelem gniazdo pod hallotron. I tu mam wątpliwość. Czy napewno powinny pójść miedzy zęby? a nie np. na środku zęba. Skąd wiecie gdzie umiejscowić hallotron. Czy już na tym etapie nie popełniłem błędu. Chcą wrzucić co 120 stopni elektrycznych powinienem wrzucić te hallotrony po każdym 3 zębie? a może nie po zębie tylko pod każdym magnesem?
W starej sparcie było bardzo mało magnesów i w wój zębów (ze 40 może i więcej), a halle były wryte w jeden ząb, przed nim, w środku zęba i za nim, wszystkie 3 w jednym miejscu.
Moglibyście mi wytłumaczyć jak dziecku te stopnie elektryczne vs ilość zębów? I jak dokładnie przy określonej ilości zębów i magnesów nawiercić gniazda pod hallotrony?
Zacytuję jeszcze Tomka:
Halle do silnika muszą być przełączające, do manetek analogowe, żadna tajemnica
Hall analogowy ma połowę napięcia bez magnesów. Zbliżenie biegunów powoduje w zależności od pola pełne przewodzenie, lub jego brak
Przełączające działają skokowo, bi, albo unipolarne, przy bipolarnym do zmiany stanu jest konieczne zbliżenie drugiego bieguna magnesu do jego przełączenia, w unipolarnym wystarczy samo zbliżenie pola
Czy macie jakiś schemat jak nawiercić 120 stopni mające te 20 biegunów i 24 zęby?
-
- Forumowicz
- Posty: 256
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Kąt czujników halla 120/60
Obojętnie jak je zamocujesz, byle było co 120 stopni czyli równo na 3 części dzielisz i tam wkładasz a czy w ząb czy pomiędzy to już tylko kwestia twojego widzi mi się mocowania
Jak ma to działać z normalnymi sterownikami zewnętrznymi ktore są teraz na rynku to dajesz zwykłe halle i będzie działać bo rozumiem przerabiasz silnik i nowe przewody też dajesz?
Jak chcesz to wbijaj na pw, wyśle ci paczkę albo 2 halli i sobie zamontujesz i przetestujesz bo mam ich trochę na zbyciu a każde są ładnie w kartoniku zabezpieczone jak igły i w paczce foliowej, ja dawałem je do swoich i śmiga aż miło.
Jak ma to działać z normalnymi sterownikami zewnętrznymi ktore są teraz na rynku to dajesz zwykłe halle i będzie działać bo rozumiem przerabiasz silnik i nowe przewody też dajesz?
Jak chcesz to wbijaj na pw, wyśle ci paczkę albo 2 halli i sobie zamontujesz i przetestujesz bo mam ich trochę na zbyciu a każde są ładnie w kartoniku zabezpieczone jak igły i w paczce foliowej, ja dawałem je do swoich i śmiga aż miło.
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 365
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Kąt czujników halla 120/60
Nie wydaje mi się, że pozycja Halli w stosunku do zębów stojana jest obojętna. Kolejność Halli musi pasować do uzwojenia i tak dla Twojego silnika odstęp sensor-sensor wynosi 12°(dla ułożenia Halla obok siebie lub faktycznie 120° jeśli chcesz ciągnąć przewody przez cały silnik). Dla zwykłego sterownika bez możliwości korekty kąta silnik prawdopodobnie nie będzie pracował poprawnie. O ile w ogóle będzie.djmarcin56 pisze: ↑22 maja 2018, 11:46Obojętnie jak je zamocujesz, byle było co 120 stopni czyli równo na 3 części dzielisz i tam wkładasz a czy w ząb czy pomiędzy to już tylko kwestia twojego widzi mi się mocowania
Jeśli sterownik posiada taką możliwość to powinno być możliwe.
-
- Forumowicz
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35
Re: Kąt czujników halla 120/60
Mój pierwszy silniczek małe odkrycie, fabrycznie nawiercone miejsca na hallotry. Obecnie silnik nie posiada ich tylko fazowe. Myślę o zamocowaniu.
Czy możecie mi powiedzieć jak czytać taki silnik? tj. Hallotrony rozmieszczone są:
- na początku pierwszego magensu, po środku drugiego i na końcu ostatniego.
- nawiercone są tak jakby wszystkie były odwrócone przodem (małym bokiem trapezu) w kierunku magnesów. Z dyskusji poprzedniej wynikało, że trzeba środkowy odwrócić o 180 stopni, czemu? i czy w tym przypadku.
- silnik ma 16 magnesów i 18 cewek
Czy możecie mi powiedzieć jak czytać taki silnik? tj. Hallotrony rozmieszczone są:
- na początku pierwszego magensu, po środku drugiego i na końcu ostatniego.
- nawiercone są tak jakby wszystkie były odwrócone przodem (małym bokiem trapezu) w kierunku magnesów. Z dyskusji poprzedniej wynikało, że trzeba środkowy odwrócić o 180 stopni, czemu? i czy w tym przypadku.
- silnik ma 16 magnesów i 18 cewek