Sabvoton ML-45 i ML-65
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Tas a jakie odcięcie zasilania będzie przy 20s ?
Edit.
Na sterowniku pisze ze 60v.
Edit.
Na sterowniku pisze ze 60v.
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
To może jako pierwszy ;P
Wrażenie po parudziesięciu km, przesiadka z GT1500
Ml-45
- Absolutna cisza, czy to pod obciążeniem, małych prędkościach (choć tu mały wyjątek, o czym później), dużych prędkościach,.. nie ważne.
Najprościej opiszę to tak, że dźwięk kręcącego się koła jest taki, jak po puszczeniu menetki, czyli gdy silnik zwalnia pod oporem magnesów i toczenia, duuużo głośniejsza jest sama grzechotka kasety.
- Reakcja manetki, jak w poprzednim sterowniku - natychmiastowa, w zasadzie gdyby nie cisza i brak wibracji, można by pomylić z blokowym.
- Prędkość max sprawdzona na razie ~58 km/h przy stanie baterii ~62V (bez obciążenia) i dość sporym wietrze jaki jest dzisiaj.
- Są trzy tryby prędkości jak w GT, nie sprawdzałem dokładnie, ale pierwszy zdaje się, że coś koło 40.
- Oprócz w/w trzech trybów jest jeszcze ograniczenie do 25, przy czym realnie na pełnej baterii jest koło 20km/h, działa wówczas również selektor prędkości, wspomniane ~20 km/h jest na trzecim najszybszym trybie, na pierwszym rower jedzie max ~10km/h.
- Włączając ten tryb rower jest wyraźniej słabszy, wręcz słabiutki, a na pierwszym selektorze prędkości nie ma siły wjechać pod górkę do zjeżdżania na sankach – taką tylko miałem jak na razie pod kołem Ogólnie można by ten tryb nazwać - „opcja po browarze”, bo szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie jak można sobie na nim zrobić krzywdę
- Wybierając spośród trzech ww. podstawowych trybów prędkości zmienia się także moment, może nie aż tak zauważalnie jak przy wł. "25 km/h", ale rower w pierwszym najwolniejszym trybie jest jednak odczuwalnie słabszy niż na trzecim.
- Tempomat, działa bdb i w przeciwieństwie do blokowego już od minimalnej prędkości. Nie wiem jak na wzniesieniach, ale zdaje się, że będzie zwalniał tak samo jak GT – nie utrzyma zadanej prędkości, przynajmniej dzieje się tak po naciśnięciu lekko przedniego hamulca podczas jazdy. Wcześniej bardzo rzadko używałem, więc ciężko uznać to za wadę, ale niech będzie że za to minus.
Ogólnie mega płynnie i cicho, przy czym start jest praktycznie tak dynamiczny jak w blokowcu Po wł. softstartu pewnie jest jeszcze płynniej. Z wyczuciem blokowego nie miałem problemu, ale tutaj jest jeszcze lepiej, lekkie naciśnięcie manetki - spokojny start, w opór – lubi podnieść koło częściej niż przed zmianą , na GT ruszanie było bardziej w charakterystyce zero-jedynkowej.
Teraz o małym wyjątku wspomnianym na początku w sytuacji gdy jest jakaś przeszkoda i rower ma problemy z ruszeniem, lub tylko szybko lekko się "cyknie" manetką, z silnika raz na kiedyś wydobędzie się dźwięk przypominający ten z GT przy ruszaniu, ale nieporównywalnie cichszy i bez takich wibracji, pewnie wł. funkcji softstartu to zniweluje, sprawdzi się to dokładnie z czasem.
Warunki na dworze biciom rekordów nie sprzyjają, ale już widać, że będzie wolniej, na GT było ~70km/h przy max baterii, teraz będzie pewnie z ~10km/h mniej.
Może to subiektywne odczucie, ale wcześniej jadąc te 25-35 km/h wciskając manetkę, bardziej było czuć przyśpieszenie, teraz jadąc z taką prędkością, nie ma aż takiego "szarpnięcia" głową
Co ciekawe, wydaje się, że dużo szybciej rozładowuje baterię, (choć powinno być odwrotnie?) ale może to być spowodowane tym, że dużo się hamuje, przyśpiesza, itd... testuje krótko mówiąc
Temperatura silnika - brak danych jak na razie z wiadomej przyczyny.
Opcje regena i blokady koła nie uruchomione.
To tyle jak na razie.
Wrażenie po parudziesięciu km, przesiadka z GT1500
Ml-45
- Absolutna cisza, czy to pod obciążeniem, małych prędkościach (choć tu mały wyjątek, o czym później), dużych prędkościach,.. nie ważne.
Najprościej opiszę to tak, że dźwięk kręcącego się koła jest taki, jak po puszczeniu menetki, czyli gdy silnik zwalnia pod oporem magnesów i toczenia, duuużo głośniejsza jest sama grzechotka kasety.
- Reakcja manetki, jak w poprzednim sterowniku - natychmiastowa, w zasadzie gdyby nie cisza i brak wibracji, można by pomylić z blokowym.
- Prędkość max sprawdzona na razie ~58 km/h przy stanie baterii ~62V (bez obciążenia) i dość sporym wietrze jaki jest dzisiaj.
- Są trzy tryby prędkości jak w GT, nie sprawdzałem dokładnie, ale pierwszy zdaje się, że coś koło 40.
- Oprócz w/w trzech trybów jest jeszcze ograniczenie do 25, przy czym realnie na pełnej baterii jest koło 20km/h, działa wówczas również selektor prędkości, wspomniane ~20 km/h jest na trzecim najszybszym trybie, na pierwszym rower jedzie max ~10km/h.
- Włączając ten tryb rower jest wyraźniej słabszy, wręcz słabiutki, a na pierwszym selektorze prędkości nie ma siły wjechać pod górkę do zjeżdżania na sankach – taką tylko miałem jak na razie pod kołem Ogólnie można by ten tryb nazwać - „opcja po browarze”, bo szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie jak można sobie na nim zrobić krzywdę
- Wybierając spośród trzech ww. podstawowych trybów prędkości zmienia się także moment, może nie aż tak zauważalnie jak przy wł. "25 km/h", ale rower w pierwszym najwolniejszym trybie jest jednak odczuwalnie słabszy niż na trzecim.
- Tempomat, działa bdb i w przeciwieństwie do blokowego już od minimalnej prędkości. Nie wiem jak na wzniesieniach, ale zdaje się, że będzie zwalniał tak samo jak GT – nie utrzyma zadanej prędkości, przynajmniej dzieje się tak po naciśnięciu lekko przedniego hamulca podczas jazdy. Wcześniej bardzo rzadko używałem, więc ciężko uznać to za wadę, ale niech będzie że za to minus.
Ogólnie mega płynnie i cicho, przy czym start jest praktycznie tak dynamiczny jak w blokowcu Po wł. softstartu pewnie jest jeszcze płynniej. Z wyczuciem blokowego nie miałem problemu, ale tutaj jest jeszcze lepiej, lekkie naciśnięcie manetki - spokojny start, w opór – lubi podnieść koło częściej niż przed zmianą , na GT ruszanie było bardziej w charakterystyce zero-jedynkowej.
Teraz o małym wyjątku wspomnianym na początku w sytuacji gdy jest jakaś przeszkoda i rower ma problemy z ruszeniem, lub tylko szybko lekko się "cyknie" manetką, z silnika raz na kiedyś wydobędzie się dźwięk przypominający ten z GT przy ruszaniu, ale nieporównywalnie cichszy i bez takich wibracji, pewnie wł. funkcji softstartu to zniweluje, sprawdzi się to dokładnie z czasem.
Warunki na dworze biciom rekordów nie sprzyjają, ale już widać, że będzie wolniej, na GT było ~70km/h przy max baterii, teraz będzie pewnie z ~10km/h mniej.
Może to subiektywne odczucie, ale wcześniej jadąc te 25-35 km/h wciskając manetkę, bardziej było czuć przyśpieszenie, teraz jadąc z taką prędkością, nie ma aż takiego "szarpnięcia" głową
Co ciekawe, wydaje się, że dużo szybciej rozładowuje baterię, (choć powinno być odwrotnie?) ale może to być spowodowane tym, że dużo się hamuje, przyśpiesza, itd... testuje krótko mówiąc
Temperatura silnika - brak danych jak na razie z wiadomej przyczyny.
Opcje regena i blokady koła nie uruchomione.
To tyle jak na razie.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2019, 0:44 przez PoulN, łącznie zmieniany 54 razy.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Pierwszy opisany test już jest.Czekam na opis działanie regena oraz temperatury silnika/i blokady/
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
- Iceman
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Fajna recenzja.
Właśnie myśle nad zakupem tego sterownika do mojego przyszłego roweru zamiast sterownika z serii KT. U mnie jednak będzie zasilanie 48v i trochę mnie zastanawia jak to wpłynie na ogólne osiągi oraz zachowanie przy używaniu np. 3 speed lub ograniczeniu do 25 km/h. Jeżeli na 60v baterii jest max 20km/h to na 48v tez tak będzie czy relatywnie mniej?
Może ktoś jeszcze podzielić się wrażeniami z użytkowania
E-cruiser v2 - viewtopic.php?f=30&t=1421&sid=6bfcb3add ... 0df1bab511
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Nie wiem, na rozladowanej baterii nie sprawdzałem, wiem, ze na max naładowanej, jak pisałem po wł. trybu 25, i ustawieniu przełącznika szybkości na trzecią pozycję rower jedzie max 20, tak dokladnie rzecz biorąc będzie gdzieś 18km/h, mogło by być w sumie szybciej te pelne 25-28, a po przełączeniu na niższe dwa tryby prędkości odpowiednio mniej czyli np. 20 i 15, ale jest jak jest i pewnie zmienić sie tego nie da..
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Wierzę,że coś da się zrobić z tym sterownikiem,a dokladnie z możliwością jego programowania/zmiana softu/
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Uruchomiony "soft start".
Hmm, nie jeździłem na sterowniku KT, ale z opisów to chyba działa podobnie tzn. po chwili ~1sec w ogóle coś zaczyna się dziać, to już przy wł. słabszym i wolniejszym trybie "25" rower jest dużo zrywniejszy.
Ale ficzer się przyda chyba częściej niz w/w, bo rower na starcie zachowuje się aż za spokojnie i nie ma przy tym ograniczenia predkosci.
Co ciekawe po paru pierwszych km w ruchu ulicznym wydaje się mało bezpieczny z takim opóźnieniem,.. pewnie kwestia przyzwyczajenia, ale na drogi rowerowe jak znalazł.
Pojeźdżę trochę a po jego wył. pewnie będzie mały szok jakby co najmniej 1 kW doszedł.
Edit:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
i takie tez wrażenie, jak się pare dni pojeździło ze "soft startem", rower po jego wył. nagle stał się innym rowerem
Zrobiłem mały przełącznik koło manetki i teraz "pod palcem" są można powiedzieć dwa różne sterowniki - super sprawa!!
Ok, a teraz czas na pytanie:
Tas - jakbyś mógł, tak "łopatologicznie" wytłumaczyć...
Wektorowy steruje prądem, czyli rowerem jak Wspominałeś na jednym z filmików w odpowiednich warunkach mozna jechac z maks prędkością juz przy malym wychyleniu manetki, bo idzie max V przy małym A. W tym sterowniku przy podniesionym kole jest tak, że kręci się liniowo do wychylenia manetki, tak jak w bloku, ale z kolei przy ruszaniu siedząc na rowerze jest inna reakcja niż na GT, gdzie przy ruszaniu czuć było, ze od razu miał max moment, tutaj jest inaczej - przy małym wychyleniu jest słabszy niż przy odkręceniu na full, a już w ogóle czuć różnicę, między najwolniejszym, a najszybszym trybem.
To jest jakaś "hybryda"?
Czy w duzych Sabvotonach tez da sie tak ustawić, ze kolo bez obciazenia kreci sie z prędkością liniową do odchylenia manetki? i w tym tak też zaprogramowano?
Hmm, nie jeździłem na sterowniku KT, ale z opisów to chyba działa podobnie tzn. po chwili ~1sec w ogóle coś zaczyna się dziać, to już przy wł. słabszym i wolniejszym trybie "25" rower jest dużo zrywniejszy.
Ale ficzer się przyda chyba częściej niz w/w, bo rower na starcie zachowuje się aż za spokojnie i nie ma przy tym ograniczenia predkosci.
Co ciekawe po paru pierwszych km w ruchu ulicznym wydaje się mało bezpieczny z takim opóźnieniem,.. pewnie kwestia przyzwyczajenia, ale na drogi rowerowe jak znalazł.
Pojeźdżę trochę a po jego wył. pewnie będzie mały szok jakby co najmniej 1 kW doszedł.
Edit:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
i takie tez wrażenie, jak się pare dni pojeździło ze "soft startem", rower po jego wył. nagle stał się innym rowerem
Zrobiłem mały przełącznik koło manetki i teraz "pod palcem" są można powiedzieć dwa różne sterowniki - super sprawa!!
Ok, a teraz czas na pytanie:
Tas - jakbyś mógł, tak "łopatologicznie" wytłumaczyć...
Wektorowy steruje prądem, czyli rowerem jak Wspominałeś na jednym z filmików w odpowiednich warunkach mozna jechac z maks prędkością juz przy malym wychyleniu manetki, bo idzie max V przy małym A. W tym sterowniku przy podniesionym kole jest tak, że kręci się liniowo do wychylenia manetki, tak jak w bloku, ale z kolei przy ruszaniu siedząc na rowerze jest inna reakcja niż na GT, gdzie przy ruszaniu czuć było, ze od razu miał max moment, tutaj jest inaczej - przy małym wychyleniu jest słabszy niż przy odkręceniu na full, a już w ogóle czuć różnicę, między najwolniejszym, a najszybszym trybem.
To jest jakaś "hybryda"?
Czy w duzych Sabvotonach tez da sie tak ustawić, ze kolo bez obciazenia kreci sie z prędkością liniową do odchylenia manetki? i w tym tak też zaprogramowano?
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Piałeś mniejsza prędkość, większe zużycie i badałeś grzanie. Mógłbyś coś napisać bo rozważam ten ster. DzięksPoulN pisze:ml45
A przy okazji czy jest sens go brać jeśli mam aku 30A? Chyba nie ma opcji ograniczenia a jazda na czuja może sie źle skończyć podejrzewam
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
PoulN procesor sterujący ma kilka trybów pracy (dalem fotke i opis kilka postów wcześniej) i to jak działa zależy od producenta. Zgaduję, że ustawili na liniowy dlatego, że skoro i tak nie ma możliwości programowania prądów międzyfazowych i innych parametrów to lepiej dać własnie liniowy jako taki bardziej funkcjonalny.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
@Tas - Dzięki za odpowiedź, choć w sumie dalej nie rozumiem jak to działa ;P po mojemu to wychodzi na to, że sterowanie odbywa się zarówno prędkością jak i momentem...
@leszcz - Prędkość MAX przy baterii ~92% - 63km/h, przy naładowanej na full pewnie będzie 65km/h, więc coś jak GT bez 120%.
Zużycia energii dokładnie nie sprawdzałem, porównując lato z zimą będzie niemiarodajne. Po pierwszych dniach wydawało się że zżera bardziej, ale to jak pisałem skutek "charakterystyki" pierwszych przejażdżek Grzanie silnika, nie mam czujnika temp. tylko wył, na razie zaobserwowałem że był lekko ciepły, żeby nie pisać letni zimą
@leszcz - Prędkość MAX przy baterii ~92% - 63km/h, przy naładowanej na full pewnie będzie 65km/h, więc coś jak GT bez 120%.
Zużycia energii dokładnie nie sprawdzałem, porównując lato z zimą będzie niemiarodajne. Po pierwszych dniach wydawało się że zżera bardziej, ale to jak pisałem skutek "charakterystyki" pierwszych przejażdżek Grzanie silnika, nie mam czujnika temp. tylko wył, na razie zaobserwowałem że był lekko ciepły, żeby nie pisać letni zimą
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 15 sty 2019, 12:58
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Jak to jest z programowaniem? Na stronie Nexun info że nie ma opcji a na stronie producenta info że jest.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Producent przed wprowadzeniem do dystrybucji taką możliwość ma ,użytkownik nie
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ładna pogoda się zrobiła trochę km pękło.
Zauważyłem, że przy pewnych obrotach, prędkości ~17km/h? silnik wprowadza rower w pewien rezonans - coś al`a blok, tyle że dużo słabiej,
na tyle że, podczas jazdy dopiero dziś zwróciłem na to uwagę, na podniesionym kole jest to bardziej zauważalne, słychać nawet.
A moze to syndrom "przyzwyczajenia do-dobrego"? i szukanie dziury w calym? (a może to wina dzisiejszej przejażdżki na przeczulicy kacykowej )
Tak czy siak, chyba rozumiem teraz tych, którzy wpierw mieli styczność z sinusem czy wektorem, a później spróbowali GT...
ps. Czy jest oprocz mnie na forum jakis użytkownik tego stera?
Zauważyłem, że przy pewnych obrotach, prędkości ~17km/h? silnik wprowadza rower w pewien rezonans - coś al`a blok, tyle że dużo słabiej,
na tyle że, podczas jazdy dopiero dziś zwróciłem na to uwagę, na podniesionym kole jest to bardziej zauważalne, słychać nawet.
A moze to syndrom "przyzwyczajenia do-dobrego"? i szukanie dziury w calym? (a może to wina dzisiejszej przejażdżki na przeczulicy kacykowej )
Tak czy siak, chyba rozumiem teraz tych, którzy wpierw mieli styczność z sinusem czy wektorem, a później spróbowali GT...
ps. Czy jest oprocz mnie na forum jakis użytkownik tego stera?
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- Iceman
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
@Tas, wiadomo może kiedy będziesz miał dostępny sterownik Sabvoton ML60
E-cruiser v2 - viewtopic.php?f=30&t=1421&sid=6bfcb3add ... 0df1bab511
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
za kilka dni
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- choperek
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Używam od tygodnia ML 60 i zauważyłem ten sam problem- blokada działa tylko przez kilkanaście sekund,potem tylko lekko oporuje toczenie...Da się z tym coś począć,czy można uznać,że blokada w tym przypadku jest bezużyteczna?
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
No jak bezużyteczna - zwarcie faz było normalnym zabezpieczeniem antykrwdzieżowym przez długi czas. Stawianie oporu przeciw obróceniu to jak dla mnie tylko dodatkowy bajer
- Iceman
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ten opór jest naprawdę taki słaby i lekko wyczuwalny? Czy jednak jeżeli ktoś chciałby odjechać na tak zablokowanym kole, to jednak spowoduje, że go to zniechęci?
E-cruiser v2 - viewtopic.php?f=30&t=1421&sid=6bfcb3add ... 0df1bab511
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
- choperek
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Pchać się da spokojnie,nie wiem jak szybko a pedałować w takim stanie jeszcze nie próbowałem
- choperek
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Nawet chciałem już dzwonić do Tasa czy czegoś źle nie połączyłem,ale jak doczytałem tutaj to widać nie... szkoda,bo jeśli by działało tak jak przez pierwsze kilkanaście sekund to byłaby to fajna opcja...
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Taka ciekawostka podczas ustawiania kolejnosci faz i halli, ze po odlaczeniu jednego halla silnik dziala nadal na tym sterowniku tzn. ml60. Nie probowalem odlaczac wszystkich halli, jesli bede mial taka sposobnosc to sprawdze to.
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ja też z nowinką (chyba) jest tak mało info w internetach na temat tego stera, że każde info MZ może się komuś przydać.
Ostatnio postanowiłem sprawdzić ile da się przejechać najmniej km, czyli sama manetka Warunki to praktycznie płaski teren ale przy sporym wietrze, max prędkość (a mam gdzie nieczynne lotnisko), później las, piach, błoto itd, też non-stop ogień w miarę możliwości oczywiscie..
Rezultat:
40km i silnik wręcz gorący, wył. termiczny jednak jeszcze nie zadziałał.
Ale co najciekawsze wydaje mi się to to, że przy 52V podczas powrotu do domu przy odkreceniu manetki, sterownik w pewnym momencie zaczął ograniczać moc i zarazem prędkość, tak jakby niedopuszczał do spadku napięcia poniżej pewnej granicy, umożliwiając dalszą jazdę, przysiad pod obciążeniem przy końcu baterii to ~3V, więc było poniżej 50'ciu, kątem oka widziałem, że woltomierz pokazywał chyba ~49V.
Dojechałem do domu i dalej do zupelnego odcięcia/ wyłączenia już nie sprawdzałem.
Ale to bardzo fajna funkcjonalność, w GT1500 jak było w granicach tych ~52V przy odkreceniu manetki czyli ponizej 50V - PYK! i koniec, dalsza droga na korbie, tu jest jakby "rezerwa" kolejny duży + dla tego sterownika.
Ostatnio postanowiłem sprawdzić ile da się przejechać najmniej km, czyli sama manetka Warunki to praktycznie płaski teren ale przy sporym wietrze, max prędkość (a mam gdzie nieczynne lotnisko), później las, piach, błoto itd, też non-stop ogień w miarę możliwości oczywiscie..
Rezultat:
40km i silnik wręcz gorący, wył. termiczny jednak jeszcze nie zadziałał.
Ale co najciekawsze wydaje mi się to to, że przy 52V podczas powrotu do domu przy odkreceniu manetki, sterownik w pewnym momencie zaczął ograniczać moc i zarazem prędkość, tak jakby niedopuszczał do spadku napięcia poniżej pewnej granicy, umożliwiając dalszą jazdę, przysiad pod obciążeniem przy końcu baterii to ~3V, więc było poniżej 50'ciu, kątem oka widziałem, że woltomierz pokazywał chyba ~49V.
Dojechałem do domu i dalej do zupelnego odcięcia/ wyłączenia już nie sprawdzałem.
Ale to bardzo fajna funkcjonalność, w GT1500 jak było w granicach tych ~52V przy odkreceniu manetki czyli ponizej 50V - PYK! i koniec, dalsza droga na korbie, tu jest jakby "rezerwa" kolejny duży + dla tego sterownika.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2019, 6:51 przez PoulN, łącznie zmieniany 10 razy.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- florek
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 11 sty 2019, 20:56
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
sam myślę o tym sabku bije się z myślami czy ten sabek czy sinus kt, szkoda że tak mało użytkowników go posiada
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Nie miałem zamontowanego KT, ale z tego co czytalem, to bez wahania znów wybrałbym ML, chocby z jednego powodu: za jednym przyciśnięciem guzika mam dwa sterowniki:
1'wszy - to cos a'la KT tj. miękki start, leniwa manetka,
2'gi - to zrywność GT ale z zupełną ciszą i bez wibracji.
1'wszy - to cos a'la KT tj. miękki start, leniwa manetka,
2'gi - to zrywność GT ale z zupełną ciszą i bez wibracji.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2019, 15:24 przez PoulN, łącznie zmieniany 1 raz.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- choperek
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Używam ten sterownik około miesiąca i też zauważyłem podobne zachowanie przy około 52 V ,przy ilu odetnie całkiem też jeszcze nie miałem niestety okazji sprawdzić.
- Iceman
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Co masz na myśli mówiąc o tych dwóch ustawieniach? Dotyczy to przełącznika ograniczenia do 25 km/h?PoulN pisze: ↑11 mar 2019, 7:10Nie miałem zamontowanego KT, ale z tego co czytalem, to bez wahania znów wybrałbym ML, chocby z jednego powodu: za jednym przycisniciem guzika mam dwa sterowniki 1 - to cos a'la KT tj. miękki start, leniwa manetka, 2 - to zrywność GT ale z zupełną ciszą i bez wibracji.
E-cruiser v2 - viewtopic.php?f=30&t=1421&sid=6bfcb3add ... 0df1bab511
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Nie, jak pisałem kilka postów wcześniej, funkcja "softstart".
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Szkoda że nie ma PAS.Co twórcy szkodziło dodać te prostą funkcjonalność?
MACIEK
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
A jak prosto miałbyś sterować poziomem wspomagania?
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Dla mnie jako wspomaganie idealnie sie sprawdza "softstart", manetka jest tak "miękka", że mozna plynnie dozować moc wg. potrzeb.
W sumie niewyobrażam sobie jak przy 3kW mogło by działać dozowanie mocy poprzez kręcenie korbą a przy mocniejszych maszynach to juz w ogóle..
Przeważnie po miescie jeżdżę na pierwszym najwolniejszym i najsłabszym zarazem trybie, nie wiem ile jest wówczas mocy, ale na codzień poruszając się po ścieżkach czy ulicach - wystarczająco, zdarza sie jednak, ze jakaś "przekladniówka" mnie wyprzedza na pełnym gazie no to wtedy daje sie sprowokować podobnie raz na jakiś czas na światłach jak ktoś jakimś gulfem TDI kopci przede mną uciekając, to gonie boję się tyko wtedy, że patrząc ów kierowca non-stop w tylne lusterko jakiś wypadek spowoduje.
W sumie niewyobrażam sobie jak przy 3kW mogło by działać dozowanie mocy poprzez kręcenie korbą a przy mocniejszych maszynach to juz w ogóle..
Przeważnie po miescie jeżdżę na pierwszym najwolniejszym i najsłabszym zarazem trybie, nie wiem ile jest wówczas mocy, ale na codzień poruszając się po ścieżkach czy ulicach - wystarczająco, zdarza sie jednak, ze jakaś "przekladniówka" mnie wyprzedza na pełnym gazie no to wtedy daje sie sprowokować podobnie raz na jakiś czas na światłach jak ktoś jakimś gulfem TDI kopci przede mną uciekając, to gonie boję się tyko wtedy, że patrząc ów kierowca non-stop w tylne lusterko jakiś wypadek spowoduje.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ano tak jak w sinusach KT
Masz 5 stopni wspomagania i do każdego przypisujesz zakres mocy np:
1-100W
2-200W
3-300W itd...
Lub
1-300W
2-500W itd
Mniej więcej tak to działa,do tego manetka która może być ustawiona na maxa.
Nie wiem co moc słabej (2KW) i mocnej (10KW) maszyny ma do rzeczy.100W dla 1i2 to to samo.
MACIEK
- choperek
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Właśnie zastanawiam się jak dokonać takowej przeróbki. Moje dzieło może niestety wzbudzać niezdrowe emocje u policji ,w Polsce jeszcze pół biedy, gorzej za granicą. Myślę o równoległym przyłączu do manetki na przełączniku trojpozycyjnym stałych wartości napięcia na np. prędkość 6 km i 15 km załączanych dodatkowo sygnałem z czujnika pas.Plus wyłącznik sygnału z manetki i chyba byłoby prawie zgodnie z przepisami.Problem tylko jak przekształcić impulsy kadencji na sygnał załączający np. przekaźnik...?Mam ktoś doświadczenie w tym temacie?I czy w ogóle ten pomysł ma rację bytu?
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Przeciez on nie ma wyjścia na wyswietlacz. To jak?maciek72 pisze: ↑14 mar 2019, 5:24Ano tak jak w sinusach KT
Masz 5 stopni wspomagania i do każdego przypisujesz zakres mocy np:
1-100W
2-200W
3-300W itd...
Lub
1-300W
2-500W itd
Mniej więcej tak to działa,do tego manetka która może być ustawiona na maxa.
Nie wiem co moc słabej (2KW) i mocnej (10KW) maszyny ma do rzeczy.100W dla 1i2 to to samo.
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
- choperek
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Z tego powodu kombinuje coś równolegle przylaczonego do manetki że stałymi nastawami napięcia, bo chyba manetka steruje wielkością napięcia od 0 d0 5V ?Czy się mylę?
- choperek
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
- choperek
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Można tak powiedzieć, tempomat uruchamiany w momencie pedałowania...bo czymże innym w sumie jest klasyczny układ z czujnikiem pas?
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
- choperek
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Właśnie szukam sposobu,jak na razie znalazłem coś takiego https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3368760.html
Ale tam też do końca problem nie został rozwiązany
Ale tam też do końca problem nie został rozwiązany
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
- Iceman
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Czy któryś z kolegów może napisać jak w tym sterowniku działa hamowanie regeneracyjne? Czy po podaniu sygnału zaraz hamuje z maksymalną siłą?
E-cruiser v2 - viewtopic.php?f=30&t=1421&sid=6bfcb3add ... 0df1bab511
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
- Tsport
- Forumowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
- Lokalizacja: Warszawa-Ursus
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Nie jest programowalny, ale pewnie można sprzętowo podłubać.
Też ciekawi mnie jak działa regen, bo zastanawiam się nad zamówieniem czujnika ciśnienia na klamkę...
Też ciekawi mnie jak działa regen, bo zastanawiam się nad zamówieniem czujnika ciśnienia na klamkę...
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- Tsport
- Forumowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
- Lokalizacja: Warszawa-Ursus
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Masz na myśli zabawę ze zmianą oporu (wlutowanie, podlanie cyną itp.) jak w blokowcu? Jet jakiś prosty sposób aby to zrobić, planuję pakiet 13s5p i branie 45A z tego pakietu może być za dużo.
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Tak, ktoś wspominał, chyba nawet w tym wątku, że prawd. jest taka możliwość, ja osobiście aż tak się nie znam, hmm... w sumie to w ogóle się nie znam - ładuje, jeżdżę i dzielę się spostrzeżeniami
Ostatnio zmieniony 27 mar 2019, 6:56 przez PoulN, łącznie zmieniany 2 razy.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Trzeba by podnieść jeden drut pomiarowy
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Tsport
- Forumowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
- Lokalizacja: Warszawa-Ursus
- Tsport
- Forumowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
- Lokalizacja: Warszawa-Ursus
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Pytanie właśnie ile tam drutów pomiarowych jest.
EDIT: Już zauważyłem na zdjęciu TAS`a, że 4. TZN przy podniesieniu 1 prąd maks będzie 33,75A.