Ograniczenie prędkości przez potencjometr - sterownik blokowy
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Ograniczenie prędkości przez potencjometr - sterownik blokowy
Przy 3kW mocy zaczyna się problem z dużą czułością manetki na zmianę obrotów. Jest to bardzo odczuwalne przy sterowniku GT 1500W, 48V - 84V, 45A. Sprawdzonym i dobrym rozwiązaniem u mnie okazało się założenie potencjometra 10k, a podłączony jest on następująco:
Przy ustawieniu z potencjometrem łatwiej się rusza, bez zrywów i lepiej jeździ w górskim terenie. Można trzymać manetkę do oporu jadąc z niższą prędkością, dzięki czemu nie ma skoków mocy przy "drgającym" kciuku i silnik się mniej grzeje.
Dobrze też jest założyć potencjometr "pod ręką" na skrzynce z lewej strony, co umożliwia regulację w czasie jazdy.
Tak to u mnie wygląda:
Dorobiłem też przełącznik:
Przy ustawieniu z potencjometrem łatwiej się rusza, bez zrywów i lepiej jeździ w górskim terenie. Można trzymać manetkę do oporu jadąc z niższą prędkością, dzięki czemu nie ma skoków mocy przy "drgającym" kciuku i silnik się mniej grzeje.
Dobrze też jest założyć potencjometr "pod ręką" na skrzynce z lewej strony, co umożliwia regulację w czasie jazdy.
Tak to u mnie wygląda:
Dorobiłem też przełącznik:
Ostatnio zmieniony 18 lut 2018, 21:34 przez Umbur, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mobil
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:52
- Lokalizacja: Małopolskie
- Kontakt:
Re: Ograniczenie prędkości przez potencjometr - sterownik blokowy
A sinus (nie FOC) też jest podatny na taką przeróbke? Teoretycznie też sterują napięciem
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- MateuszSz
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:07
- Lokalizacja: Koniaków
Re: Ograniczenie prędkości przez potencjometr - sterownik blokowy
Można odświeżyć temat żeby zobaczyć ten schemat ?
- Buby22
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 19 lut 2018, 6:31
- Lokalizacja: Cz-Dz
- Kontakt:
Re: Ograniczenie prędkości przez potencjometr - sterownik blokowy
Też jestem chętny na schemat....
www.ebikesczechowice.pl
tel. 665467107
tel. 665467107
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Ograniczenie prędkości przez potencjometr - sterownik blokowy
a jak dasz na maxa czyli masz 10 k ohm rezystancję to tak na oko ile zostaje procent mocy? Masz tam watomierz jakiś? Bo zrobiłem to w sinusie kt ale w piwnicy nie czuję różnicy a na zewnątrz dzisiaj nie wychodzę testować bo nas śnieg zasypał..ech wiosna dzisiaj przyszła
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Ograniczenie prędkości przez potencjometr - sterownik blokowy
Nie mam już tej konstrukcji, więc nie jestem w stanie Ci sprawdzić. W rzeczywistości wygląda to tak, że ustawisz sobie ten potencjometr raz w trudny teren z jakimś ograniczeniem i będziesz przełączał tylko między tym ustawieniem, a 100% na przycisku.Yasiu77 pisze: ↑21 mar 2018, 12:44a jak dasz na maxa czyli masz 10 k ohm rezystancję to tak na oko ile zostaje procent mocy? Masz tam watomierz jakiś? Bo zrobiłem to w sinusie kt ale w piwnicy nie czuję różnicy a na zewnątrz dzisiaj nie wychodzę testować bo nas śnieg zasypał..ech wiosna dzisiaj przyszła