Sterownik X-2 Barmala
- Wojtas
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Sterownik X-2 Barmala
X24(dla X2): Złącze dla czujnika temperatury (KTY81/110 lub NTC 10k)
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Sterownik X-2 Barmala
Dzięki Wojtas. Czyli w silniku QS 1000W dam czujnik KTY81/110 lub NTC 10k dla Barmala i będzie git, a ten co jest fabryczny Thermic Probe: KTY83/122 (as default, optional) pójdzie do watomierza Michała.
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
Re: Sterownik X-2 Barmala
W 9C mam NTC 20k (coś takiego tas pisał). Czyli temperatura na silniku będzie 2 razy wyższa/niższa niż w odczytach sterownika jeśli ustawie go w tryb NTC?
- Wojtas
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Sterownik X-2 Barmala
Ja mam mxus 30h xf40c i tam jest ntc10k. X2 prawidłowo pokazuje temperaturę. Co ciekawe, silnik się praktycznie nie grzeje. Maksymalna temperatura jaką miałem to ok. 80C! Więc silnik zimny.
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Sterownik X-2 Barmala
W końcu udało mi się przetestować X2.
Obawiałem się trochę o temperaturę ale nie jest źle a nawet bym powiedział że jest ok, max 60C (45C obudowa), średnio 30-50C (25-35C obudowa) i to przy ustawieniach
42A Bateria
70/85 Fazy
~3050W
Tylko raz załączył mi się wentylator z zabezpieczeniem 45C na obudowie jak sprawdzałem trochę większe ustawienia.
Podejrzewam ,że sporo daje zwiększenie masy obudowy poprzez radiator komputerowy na kleju termo
U nie wygląda to tak:
A w skrzynce:
Sterownik daje rade i jestem zadowolony z przesiadki
Podziękowania dla Barmala za pomoc w paru sprawach.
Są natomiast 2 rzeczy o których chciałbym napisać.
1. Tempomat bez opcji hamulca w sterowniku może narobić bigosu... jest to trochę niebezpieczne. Po dołożeniu czujnika hamulca jest ok ale wcześniej bym się bał go używać. Hamujesz a ten na siłę ciągnie do przodu, ruch manetką go nie odcina, trzeba wcisnąć przycisk i poczekać. Może zabraknąć czasu.
2. Dało by radę oprogramować hamulec regeneracyjny tak by w pierwszej i ostatniej jego fazie był wygładzony.
Powiedzmy naciskam hamulec i teraz zamiast dawać od razu pełen hamulec dawało przez powiedzmy 1s płynnie od 0 do max (ustawione), to samo puszczam hamulec i nie odcina od razu tylko zmniejsza z max do 0 przez 1s.
Zniknęło by to uczucie takiego szarpnięcia przy jak i po hamowaniu, na pewno miało by to lepszy wpływ na mocowanie silnika.
Czy jest to w ogóle wykonalne?
Obawiałem się trochę o temperaturę ale nie jest źle a nawet bym powiedział że jest ok, max 60C (45C obudowa), średnio 30-50C (25-35C obudowa) i to przy ustawieniach
42A Bateria
70/85 Fazy
~3050W
Tylko raz załączył mi się wentylator z zabezpieczeniem 45C na obudowie jak sprawdzałem trochę większe ustawienia.
Podejrzewam ,że sporo daje zwiększenie masy obudowy poprzez radiator komputerowy na kleju termo
U nie wygląda to tak:
A w skrzynce:
Sterownik daje rade i jestem zadowolony z przesiadki
Podziękowania dla Barmala za pomoc w paru sprawach.
Są natomiast 2 rzeczy o których chciałbym napisać.
1. Tempomat bez opcji hamulca w sterowniku może narobić bigosu... jest to trochę niebezpieczne. Po dołożeniu czujnika hamulca jest ok ale wcześniej bym się bał go używać. Hamujesz a ten na siłę ciągnie do przodu, ruch manetką go nie odcina, trzeba wcisnąć przycisk i poczekać. Może zabraknąć czasu.
2. Dało by radę oprogramować hamulec regeneracyjny tak by w pierwszej i ostatniej jego fazie był wygładzony.
Powiedzmy naciskam hamulec i teraz zamiast dawać od razu pełen hamulec dawało przez powiedzmy 1s płynnie od 0 do max (ustawione), to samo puszczam hamulec i nie odcina od razu tylko zmniejsza z max do 0 przez 1s.
Zniknęło by to uczucie takiego szarpnięcia przy jak i po hamowaniu, na pewno miało by to lepszy wpływ na mocowanie silnika.
Czy jest to w ogóle wykonalne?
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sterownik X-2 Barmala
Niezły kloc ten zestaw sterownik z chłodzeniem
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Wojtas
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Sterownik X-2 Barmala
Dobrze słyszeć, że temperaturki ok. Ja zamówiłem takie radiatory 4x4x1 cm :
https://pl.aliexpress.com/item/2Pcs-For ... 0.0.lu9YYe
Łącznie będzie ich 12 na obudowie, przyklejone na klej termoprzewodzący.
Do tego włącznik termiczny 45C i dwa wentylatory 8x8x1 cm czyli po obu stronach będzie +2cm do wysokości.
https://pl.aliexpress.com/item/2Pcs-For ... 0.0.lu9YYe
Łącznie będzie ich 12 na obudowie, przyklejone na klej termoprzewodzący.
Do tego włącznik termiczny 45C i dwa wentylatory 8x8x1 cm czyli po obu stronach będzie +2cm do wysokości.
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Sterownik X-2 Barmala
Zapytam może trochę głupio - ile amper idzie w przeliczeniu na mosfet? Bo duży wydatek ciepła, to nic innego jak wąski kanał dla prądu, czyli mało mosfetów...
Mam sterownik 16A na 7 mosfetach i był spoko, ledwo się grzał się na 36V. Podniosłem zasilanie do 40V, zwiększył się prąd do 18A i jest GORĄCY. Zbyt gorący. A przecież gdybym wstawił sterownik 25A, to by był zaledwo ciepły na prądzie 18A
Mam sterownik 16A na 7 mosfetach i był spoko, ledwo się grzał się na 36V. Podniosłem zasilanie do 40V, zwiększył się prąd do 18A i jest GORĄCY. Zbyt gorący. A przecież gdybym wstawił sterownik 25A, to by był zaledwo ciepły na prądzie 18A
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Sterownik X-2 Barmala
Ja, jak się już zdecyduję na 100%, że robię akumulator 20S/8P do sterownika Barmala X-2, to zupełnie inaczej rozwiąże kwestię chłodzenia. Wlot powietrza dam bezpośrednio na elektronikę, dam filtr powietrza z filcu ( przeciw pyłowy ), radiator też dam i cały sterownik na zewnątrz, bo jak przyjdzie lato i 25-30st.C, to może być nie ciekawie.
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sterownik X-2 Barmala
taki da radę
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Sterownik X-2 Barmala
Trochę za mały
I jeszcze myślę by dać jakąś amortyzację by elektronika mniej dostawała wstrząsów.
I jeszcze myślę by dać jakąś amortyzację by elektronika mniej dostawała wstrząsów.
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Sterownik X-2 Barmala
Barmal jak dokładnie działa obecnie algorytm ograniczania mocy w odniesieniu do temp silnika?
Pytam bo byłem w sobotę w górach i trochę się zdziwiłem. Miałem ustawione 150C i przy 110C na silniku praktycznie nie miałem mocy.
Wyglądało to tak że przy 90-100C szło koło 30A a przy 110C już <5A i leciało na łeb na szyję. Pod lekka górkę się nie dało wjechać.
Praktycznie nie ma szans przejść na silniku granicy 110C (mimo zabezpieczenia na 150C) bo nie pozwala na to ograniczenie.
Nie zrozum źle fajnie ze tak to działa ale moim zdaniem ten algorytm jest zbyt agresywny. Przy 110C obudowa jest u mnie dopiero lekko ciepława , spokojnie można by jeszcze do 140C dojść w szczególnych przypadkach.
Pytam bo byłem w sobotę w górach i trochę się zdziwiłem. Miałem ustawione 150C i przy 110C na silniku praktycznie nie miałem mocy.
Wyglądało to tak że przy 90-100C szło koło 30A a przy 110C już <5A i leciało na łeb na szyję. Pod lekka górkę się nie dało wjechać.
Praktycznie nie ma szans przejść na silniku granicy 110C (mimo zabezpieczenia na 150C) bo nie pozwala na to ograniczenie.
Nie zrozum źle fajnie ze tak to działa ale moim zdaniem ten algorytm jest zbyt agresywny. Przy 110C obudowa jest u mnie dopiero lekko ciepława , spokojnie można by jeszcze do 140C dojść w szczególnych przypadkach.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- Wojtas
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Sterownik X-2 Barmala
Znalazłem na starym forum jednak nie wiem czy to aktualne?
barmal pisze: ↑09 kwie 2018, 10:15Temperatura. Dodatkowo do temperatury odcięcia dołożyłem 4 progi (90%, 80%, 70% i 60%) redukujące procentowo moc. Na przykładzie temperatury silnika. Ustawiamy temperaturę odcięcia 120°.
Progi redukcji prądu wynoszą w tym wypadku: dla temperatury do 72°C => 100% prądu, 84°C => 90%, 96°C => 80%, 108°C => 60%. Ostatni próg, czyli 120°C jest odcięcie. Teraz tak patrzę i..trochę się rozpędziłem i dużo tych "progów" Może 3 wystarczą..?
No nie wiem, Zobaczymy w trakcie jazdy
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Sterownik X-2 Barmala
Dzięki,
w praktyce to wygląda tak jak pisałem granica na 150C ustawiona a przy 110C z 40A ustawionego zostaje 5A przy którym się już praktycznie nie da jechać.
Progów faktycznie nie potrzeba dużo ja bym to widzł tak: granica 150C i 100C=90%, 130C=70%, 140C=50%, 150C=Odcięcie
Największym bajerem było by samemu to ustawiać ale podejrzewam że to zbyt dużo roboty.
U mnie przy 20A (50%) nie ma szans zagrzać silnika więc i tak nigdy do 150 nie dolecę.
I żeby ktos tego źle nie zrozumiał , to nie jest tak że ja codziennie cisnę do 150C , przeważnie max silnika to 80C ale jak przychodzi podjechać pod wiekszą górkę to słabo wygląda to jak koleś na 9c z GT 1500 z podobna mocą ciśnie bez problemu a ja prawie staję w miejscu ;/
w praktyce to wygląda tak jak pisałem granica na 150C ustawiona a przy 110C z 40A ustawionego zostaje 5A przy którym się już praktycznie nie da jechać.
Progów faktycznie nie potrzeba dużo ja bym to widzł tak: granica 150C i 100C=90%, 130C=70%, 140C=50%, 150C=Odcięcie
Największym bajerem było by samemu to ustawiać ale podejrzewam że to zbyt dużo roboty.
U mnie przy 20A (50%) nie ma szans zagrzać silnika więc i tak nigdy do 150 nie dolecę.
I żeby ktos tego źle nie zrozumiał , to nie jest tak że ja codziennie cisnę do 150C , przeważnie max silnika to 80C ale jak przychodzi podjechać pod wiekszą górkę to słabo wygląda to jak koleś na 9c z GT 1500 z podobna mocą ciśnie bez problemu a ja prawie staję w miejscu ;/
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Sterownik X-2 Barmala
Pytanie:
Czy w Sterowniku BARMALA X-2 można wydłużyć wszystkie kable? Czy raczej nie bo się to wiąże z jakimiś stratami. Nie znam się.
Czy można wszystkie, czy tylko niektóre? A jeśli można, to w jaki sposób - dolutować, czy cały przewód wymienić na odpowiednią długość?
Czy w Sterowniku BARMALA X-2 można wydłużyć wszystkie kable? Czy raczej nie bo się to wiąże z jakimiś stratami. Nie znam się.
Czy można wszystkie, czy tylko niektóre? A jeśli można, to w jaki sposób - dolutować, czy cały przewód wymienić na odpowiednią długość?
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sterownik X-2 Barmala
Moim zdaniem można bez większych starat.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Wojtas
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Sterownik X-2 Barmala
Rozwiązałem problem grzania się sterownika. Temperatury osiągały u mnie 70-90 stopni nawet przy ustawieniu 20A z baterii więc nie było za dobrze. Praktycznie nie mogłem jeździć. Pewnie mi się oberwie za podstawowe błędy ale głównie dzięki pomocy kolegi Mitar udało się rozwiązać moje problemy.
Po otwarciu sterownika przy dwóch konektorach oczkowych na długości ok 1 cm była potopiona izolacja przewodów fazowych. Przewody jakie zastosowałem to oryginalne Turnigy 12 AWG, na których jest napisane, że wytrzymują 200C więc musiało tu być gorąco. Na szczęście sterownik działa, w porę go otworzyłem.
1.Wymieniłem przewody fazowe na te, które dostałem razem ze sterownikiem (nie znam ich przekroju ale są miedziane) oraz maksymalnie je skróciłem aby do silnika były jak najkrótsze.Złącza dałem XT150.
2.Odkręciłem płytkę radiatora przymocowaną od spodu do płytki sterownika. Dwie śruby, do których przykręca się konektory oczkowe przewodów fazowych były luźne... Odkręciłem więc wszystkie nakrętki od drugiej strony i następnie kontrując śrubokrętem podokręcałem je porządnie ale z wyczuciem aby nie połamać płytki.
3.Na płytkę radiatora nałożyłem pastę termoprzewodzącą Gelid -Extreme TC-GC03-A 3,5g (zużyłem całą tubkę i dobrze rozprowadziłem pastę po całej płytce).
4.Dokręciłem śrubki łączące płytkę radiatora i obudowy (te mniej więcej na środku obudowy). Wcześniej o tym zapomniałem i obstawiam, że 99% problemów z grzaniem było tym spowodowane.
Sterownik wrócił z powrotem do torby podsiodłowej, bez żadnych radiatorów i wentylatorów. W torbie są spore otwory, którem wyciąłem w celu wentylowania sterownika. Ustawiłem prąd 35A z aku i 55/70 w fazy.
Przejechałem o 6 km i temperatura nie przekroczyła 30 stopni Celsjusza.Na razie bez regena.
Widać, że zasięg temperaturowy pozwala jeszcze na zwiększenie mocy. Mam nadzieję, że regen nie podniesie drastycznie temperatur.
Niektórym moje błędy mogą wydać się karygodne ale cóż, nie jestem elektrykiem i mam wrażenie, że trochę porwałem się z motyką na słońce z tym sterownikiem. Mimo wszystko z Mitarem daliśmy radę (dzięki jeszcze raz za rady i wskazówki).
Liczę, że te wskazówki będą pomocne nowym użytkownikom X2, zwłaszcza takim laikom jak ja.
Upalony konektor Sterownik gotowy do złożenia Płytka radiatora Nałożona pasta termoprzewodząca Widok przed dokręceniem ścianki obudowy
Po otwarciu sterownika przy dwóch konektorach oczkowych na długości ok 1 cm była potopiona izolacja przewodów fazowych. Przewody jakie zastosowałem to oryginalne Turnigy 12 AWG, na których jest napisane, że wytrzymują 200C więc musiało tu być gorąco. Na szczęście sterownik działa, w porę go otworzyłem.
1.Wymieniłem przewody fazowe na te, które dostałem razem ze sterownikiem (nie znam ich przekroju ale są miedziane) oraz maksymalnie je skróciłem aby do silnika były jak najkrótsze.Złącza dałem XT150.
2.Odkręciłem płytkę radiatora przymocowaną od spodu do płytki sterownika. Dwie śruby, do których przykręca się konektory oczkowe przewodów fazowych były luźne... Odkręciłem więc wszystkie nakrętki od drugiej strony i następnie kontrując śrubokrętem podokręcałem je porządnie ale z wyczuciem aby nie połamać płytki.
3.Na płytkę radiatora nałożyłem pastę termoprzewodzącą Gelid -Extreme TC-GC03-A 3,5g (zużyłem całą tubkę i dobrze rozprowadziłem pastę po całej płytce).
4.Dokręciłem śrubki łączące płytkę radiatora i obudowy (te mniej więcej na środku obudowy). Wcześniej o tym zapomniałem i obstawiam, że 99% problemów z grzaniem było tym spowodowane.
Sterownik wrócił z powrotem do torby podsiodłowej, bez żadnych radiatorów i wentylatorów. W torbie są spore otwory, którem wyciąłem w celu wentylowania sterownika. Ustawiłem prąd 35A z aku i 55/70 w fazy.
Przejechałem o 6 km i temperatura nie przekroczyła 30 stopni Celsjusza.Na razie bez regena.
Widać, że zasięg temperaturowy pozwala jeszcze na zwiększenie mocy. Mam nadzieję, że regen nie podniesie drastycznie temperatur.
Niektórym moje błędy mogą wydać się karygodne ale cóż, nie jestem elektrykiem i mam wrażenie, że trochę porwałem się z motyką na słońce z tym sterownikiem. Mimo wszystko z Mitarem daliśmy radę (dzięki jeszcze raz za rady i wskazówki).
Liczę, że te wskazówki będą pomocne nowym użytkownikom X2, zwłaszcza takim laikom jak ja.
Upalony konektor Sterownik gotowy do złożenia Płytka radiatora Nałożona pasta termoprzewodząca Widok przed dokręceniem ścianki obudowy
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Sterownik X-2 Barmala
Dzięki Wojtas za wskazówki.
A czemu do silnika mają być jak najkrótsze przewody?
---edit---
To i tak ten sterownik ładnie wytrzymuje przegrzanie
A czemu do silnika mają być jak najkrótsze przewody?
---edit---
To i tak ten sterownik ładnie wytrzymuje przegrzanie
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2018, 21:59 przez EV-Maniak, łącznie zmieniany 2 razy.
- Wojtas
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Sterownik X-2 Barmala
Tak mi Tas mówił Im krótsze fazowe tym lepiej.
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Sterownik X-2 Barmala
No i teraz jest profeska
Co do długości to im krótsze tym mniejsza rezystancja, mniejsze spadki napięcia co za tym idzie mniej ciepła się wydziela na przewodach.
Co do długości to im krótsze tym mniejsza rezystancja, mniejsze spadki napięcia co za tym idzie mniej ciepła się wydziela na przewodach.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sterownik X-2 Barmala
Na starym forum był wątek o sposobie dokręcania przewodów fazowych tymi śrubkami w sterowniku Barmala. Nie wiem czemu Barmal nie zastosuje na stale wlutowanych odpowiednio grubych przewodów wyprowadzonych na zewn. sterownika ? Może to by zapobiegło niespodziankom. Tak ludzie przykręcają czasem nieodpowiedniej grubości przewody i jest jak widać.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Wojtas
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Sterownik X-2 Barmala
Myślę, że informacja o tym aby zastosować odpowiednią siłę skręcania oraz klej do gwintów byłaby wystarczająca. Problem w tym, że skręcenie zbyt mocno może spowodować uszkodzenie płytki dlatego najlepiej jakby złącza śrubowe były poza obudową. Jak w Sabvotonie.
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Sterownik X-2 Barmala
Nie jest to dobre bo może dojść do przypadkowego zwarcia, zalania itp.najlepiej jakby złącza śrubowe były poza obudową. Jak w Sabvotonie.
- Wojtas
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Sterownik X-2 Barmala
Też prawda. To może dobra była by jakaś osłona tego miejsca z uszczelkami i skręcana. No ale tak sobie mozna gdybać.
EDIT:
Załączam wykresy temperatur oraz trasę (38A z aku 60/80 fazy)
https://www.strava.com/activities/1503537769
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Sterownik X-2 Barmala
Niech każdy przylutuje sobie na płytce. Solidnie poleje cyną i po bólu. Każde wyprowadzenie złącza to koszt.elektrotonus pisze: ↑11 kwie 2018, 22:17Nie wiem czemu Barmal nie zastosuje na stale wlutowanych odpowiednio grubych przewodów wyprowadzonych na zewn. sterownika ? Może to by zapobiegło niespodziankom. Tak ludzie przykręcają czasem nieodpowiedniej grubości przewody i jest jak widać.
Zakłócenia szpilkowe na wejściu hallotronów. Nie można by ich wyfiltrować przez kondensatory na płytce? Na oko kilka nanofaradów
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 lut 2018, 21:27
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Sterownik X-2 Barmala
Połączenia śrubowe lubią się odkręcać od wibracji/drgań od użytkowania roweru.
W przypadku fazowych lepiej nie używać kleju do gwintu bo to jest jak pakowanie izolacji między styk-między zwoje gwintów) zmniejszając powierzchnię styku czyli zwiększając opór czyli temperaturę pracy styku i może dojść do uplastycznienia kleju który już nie trzyma a nakrętka może zacząć się luzować.
Skoro nakrętką łapiemy, to po mocnym dokręceniu, nakręcić na to drugą nakrętkę do oporu, i na dwa klucze obydwie nakrętki zkontrować jedną do drugiej. To powinno wystarczyć. Dla pewności dodałbym jeszcze większą kropkę cyny z topnikiem do metalu na połączenie nakrętki z gwintem jako dodatkowe "zaklejenie" nakrętki przed obrotem. Wrazie czego kropkę można zciąć mocniejszym pciągnięciem kluczem odkręcając nakrętkę.
W przypadku fazowych lepiej nie używać kleju do gwintu bo to jest jak pakowanie izolacji między styk-między zwoje gwintów) zmniejszając powierzchnię styku czyli zwiększając opór czyli temperaturę pracy styku i może dojść do uplastycznienia kleju który już nie trzyma a nakrętka może zacząć się luzować.
Skoro nakrętką łapiemy, to po mocnym dokręceniu, nakręcić na to drugą nakrętkę do oporu, i na dwa klucze obydwie nakrętki zkontrować jedną do drugiej. To powinno wystarczyć. Dla pewności dodałbym jeszcze większą kropkę cyny z topnikiem do metalu na połączenie nakrętki z gwintem jako dodatkowe "zaklejenie" nakrętki przed obrotem. Wrazie czego kropkę można zciąć mocniejszym pciągnięciem kluczem odkręcając nakrętkę.
- Wojtas
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Sterownik X-2 Barmala
Aktualizacja w sprawie temperatur.
Zrobiłem 20 km po lesie, ustawienia:
45A Aku
80/100 Fazy
20/8 Regen
Temperatury:
Silnik max 135C
Sterownik Max 50C
Jest moc
Zrobiłem 20 km po lesie, ustawienia:
45A Aku
80/100 Fazy
20/8 Regen
Temperatury:
Silnik max 135C
Sterownik Max 50C
Jest moc
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Sterownik X-2 Barmala
@ Barmal,
Umiałbyś zrobić coś takiego:
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=34&t=781
Wielu byś miał chętnych.
Albo oddzielnie, jako autonomiczny rejestrator, albo dodać do obecnej APLIKACJI.
Umiałbyś zrobić coś takiego:
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=34&t=781
Wielu byś miał chętnych.
Albo oddzielnie, jako autonomiczny rejestrator, albo dodać do obecnej APLIKACJI.
-
- Forumowicz
- Posty: 271
- Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Sterownik X-2 Barmala
X4 - W czym problem że jak włączam sterownik stacyjką, często gęsto nie działa manetka? A jak załączam sterownik z odpiętą manetką i podepnę to działa.
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Sterownik X-2 Barmala
Spróbuj przekręcić stacyjkę, poczekać 3-4s i dopiero nacisnąć manetkę bez ruszania wcześniej kołem i manetką.
Sterownik potrzebuje chwili "bezruchu" aby się "aktywować", jest to niestety dość upierdliwe.
Sterownik potrzebuje chwili "bezruchu" aby się "aktywować", jest to niestety dość upierdliwe.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2018, 8:05 przez Mitar, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- Wojtas
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Sterownik X-2 Barmala
Dokładnie. U mnie jest tak samo. Nie można włączyć i wyłączyć na niekręcącym się kole. Musi być nieruchomo.
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Sterownik X-2 Barmala
Ja trzymam hamulec przy włączeniu ale czasem i tak to nic nie daje i trzeba wył/wł. od nowa a czasem nawet dwa razy.
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 365
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Sterownik X-2 Barmala
To jest zabezpieczenie po zapisywaniu ustawień. Kiedyś ktoś mi nagrał film z parametryzacji gdzie przy pełnych obrotach przestawiał dziko wszystko co się da i zapisywał. Oczywiście przy kręcącym się kole. Sam proces zapisywania w eepromie wymaga restartu procesora w związku z czym następuje włączenie wszystkich modułów procesora, także driverów. Przy kręcącym silniku. To z kolei doprowadzało do gwałtownego szarpnięcia/blokady silnika. Sytuacja bardzo niezdrowa i stąd takie coś.
Po restarcie koło musi pozostać w bezruchu przez 2 sekundy. Dopiero później procesor zwalnia. Jeśli w tych 2 sekundach damy gazu to procesor zinterpretuje to jako programowe zabezpieczenie zerwania kabla na manetce.
Po restarcie koło musi pozostać w bezruchu przez 2 sekundy. Dopiero później procesor zwalnia. Jeśli w tych 2 sekundach damy gazu to procesor zinterpretuje to jako programowe zabezpieczenie zerwania kabla na manetce.
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Sterownik X-2 Barmala
A nie dało by się odróżnić restartu po zapisaniu od zwykłego odpalenia sterownika stacyjką?
Powiedzmy klikasz zapisz i przed restartem sterownik zapisuje sobie informację zapis=true
Po restarcie odczytuje tą informację i jeśli jest true to działa zabezpieczenie jeśli nie to manetka jest aktywna od razu.
albo jakieś inne rozwiązanie.
Jedni myślą ,że to błąd tak jak widać a reszcie na 100% to przeszkadza.
Ja praktycznie po pierwszym tygodniu docierania ustawień nic już nie zmieniam w ustawieniach, a rower stacyjką odpalam kilka razy dziennie i te 2s jest trochę upierdliwe.
Powiedzmy klikasz zapisz i przed restartem sterownik zapisuje sobie informację zapis=true
Po restarcie odczytuje tą informację i jeśli jest true to działa zabezpieczenie jeśli nie to manetka jest aktywna od razu.
albo jakieś inne rozwiązanie.
Jedni myślą ,że to błąd tak jak widać a reszcie na 100% to przeszkadza.
Ja praktycznie po pierwszym tygodniu docierania ustawień nic już nie zmieniam w ustawieniach, a rower stacyjką odpalam kilka razy dziennie i te 2s jest trochę upierdliwe.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
Re: Sterownik X-2 Barmala
A da się wyłączyć softstart w X2. Bo jak ruszam to na ekranie ustawiona moc pojawia się dopiero przy ok 23km/h. I czuć że rower od zera strasznie zamuła. Przy tym samych ustawieniach co gt1500 to gt się zbiera lepiej.
- Wojtas
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Sterownik X-2 Barmala
A mi brakuje takiej funkcji tempomatu :
zastanawiałem się czy nie fajna byłaby taka opcja, w tempomacie programuje prędkość tempomatu na powiedzmy 24 km/h. Po naciśnieciu przycisku tempomatu rower zaczyna przyspieszać do zadanej prędkości tak, ze nie trzeba dokręcać ręcznie do tej prędkości manetką. Zajebiście wygodne by to było.
zastanawiałem się czy nie fajna byłaby taka opcja, w tempomacie programuje prędkość tempomatu na powiedzmy 24 km/h. Po naciśnieciu przycisku tempomatu rower zaczyna przyspieszać do zadanej prędkości tak, ze nie trzeba dokręcać ręcznie do tej prędkości manetką. Zajebiście wygodne by to było.
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 365
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Sterownik X-2 Barmala
A co będzie jeśli ktoś wciśnie przez przypadek podczas startu manetkę na maksa? Albo jeśli po włączeniu zostanie przerwany przewód?Mitar pisze: ↑25 maja 2018, 9:27A nie dało by się odróżnić restartu po zapisaniu od zwykłego odpalenia sterownika stacyjką?
Powiedzmy klikasz zapisz i przed restartem sterownik zapisuje sobie informację zapis=true
Po restarcie odczytuje tą informację i jeśli jest true to działa zabezpieczenie jeśli nie to manetka jest aktywna od razu.
albo jakieś inne rozwiązanie.
Jedni myślą ,że to błąd tak jak widać a reszcie na 100% to przeszkadza.
Ja praktycznie po pierwszym tygodniu docierania ustawień nic już nie zmieniam w ustawieniach, a rower stacyjką odpalam kilka razy dziennie i te 2s jest trochę upierdliwe.
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 365
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Sterownik X-2 Barmala
Można skrócić czas reakcji manetki. Ale porównywanie GT do mojego to jakby porównywać jabłko z gruszką. Tu foc prądowy a tam blokowy napięciowy. Do tego nie wiadomo jak ustawione parametry
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 365
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Sterownik X-2 Barmala
No i dodatkowe 2 guziki na kierownicy. Tym samym 2 dodatkowe wejścia w sterowniku, procesorze i zmiana kodu. Wszystko można zrobić ale pytanie czy warto?Wojtas pisze: ↑25 maja 2018, 12:34A mi brakuje takiej funkcji tempomatu :
zastanawiałem się czy nie fajna byłaby taka opcja, w tempomacie programuje prędkość tempomatu na powiedzmy 24 km/h. Po naciśnieciu przycisku tempomatu rower zaczyna przyspieszać do zadanej prędkości tak, ze nie trzeba dokręcać ręcznie do tej prędkości manetką. Zajebiście wygodne by to było.
Tempomat działa podobnie jak w aucie. Ustawiam, jadę. Chcę wyprzedzić, dodaję gazu, puszczam i zwalnia do zadanej prędkości. Kiedyś w W123 (300TDT, podczas przyspieszanie wsaźnik paliwa szedł wyraźnie w kierunku zera ), W124 (250D, 300D) i W210 (290TDT, 320CDI -> to była maszyna...) miałem taki tempomat ale siedziałem w wygodnym fotelu nie robiąc nic a rąsią kombinowałem sobie jak chciałem i mogłem sobie zmieniać półdupki wedle woli. W rowerze to raczej nierealne
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Sterownik X-2 Barmala
Gwarantuje ci ,że jeśli była by opcja wyłączenia tego zabezpieczenia to 99% ludzi by je wyłączało to jest po prostu zbyt upierdliwe w codziennym użytkowaniu.barmal pisze: ↑31 maja 2018, 0:38A co będzie jeśli ktoś wciśnie przez przypadek podczas startu manetkę na maksa? Albo jeśli po włączeniu zostanie przerwany przewód?Mitar pisze: ↑25 maja 2018, 9:27A nie dało by się odróżnić restartu po zapisaniu od zwykłego odpalenia sterownika stacyjką?
Powiedzmy klikasz zapisz i przed restartem sterownik zapisuje sobie informację zapis=true
Po restarcie odczytuje tą informację i jeśli jest true to działa zabezpieczenie jeśli nie to manetka jest aktywna od razu.
albo jakieś inne rozwiązanie.
Jedni myślą ,że to błąd tak jak widać a reszcie na 100% to przeszkadza.
Ja praktycznie po pierwszym tygodniu docierania ustawień nic już nie zmieniam w ustawieniach, a rower stacyjką odpalam kilka razy dziennie i te 2s jest trochę upierdliwe.
W praktyce wygląda to tak, znajomy wsiada na rower (GT1500) odjeżdża , ja wołam żeby chwile zaczekał bo muszę przekręcić stacyjkę i chwile poczekać.
Gorszy dość częsty scenariusz, wsiadam na rower ruszam i przekręcam stacyjkę i dupa, muszę stanąć poczekać i dopiero ruszyć bo podczas jazdy nie ma szans aby sterownik się aktywował.
Jeśli ta "zamuła" wynika typowo z FOC to ok, ale jeśli manetka jest faktycznie opóźniona tak jak o tym mówił tas w ostanim filmie to może faktycznie dało by się skrócić ten czas? czy jest to to ustawienie w aplikacji które nie da się zejść <1s ?
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- Wojtas
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Sterownik X-2 Barmala
Bardziej chodziło mi o coś takiego. W aplikacji tempomat miałby dwie funkcje. Obecny sposób działania i drugi sposób działania. Drugi sposób działania miałby możliwość ustawienia w aplikacji parametru prędkości np 22km/h na sztywno. Wystarczyłby więc jeden obecny przycisk. Po naciśnięciu rower dokrecałby do tych 22 i tą prędkość utrzymywał. Naciśnięcie ponowne wyłącza, czujniki hamulcowe również. Manetka pozwalałaby zwiększyć prędkość celem wyprzedzenia. Pomysł wpadł mi do głowy w czasie długich tras. Musialem manetką dokrecic do predkosci powiedzmy 22-23 km/h wcisnąć przycisk i dopiero mogłem trzymać jedynie kierownicę. A przy takim rozwiązaniu, można przygotować się do jazdy, nacisnąć przycisk i rower sam przyspieszy do tych 22 km/h i będzie utrzymywał prędkość. Taka luźna sugestia, nie spodziewam się tej funkcjonalności ale wygoda przeogromna.barmal pisze: ↑31 maja 2018, 0:54No i dodatkowe 2 guziki na kierownicy. Tym samym 2 dodatkowe wejścia w sterowniku, procesorze i zmiana kodu. Wszystko można zrobić ale pytanie czy warto?Wojtas pisze: ↑25 maja 2018, 12:34A mi brakuje takiej funkcji tempomatu :
zastanawiałem się czy nie fajna byłaby taka opcja, w tempomacie programuje prędkość tempomatu na powiedzmy 24 km/h. Po naciśnieciu przycisku tempomatu rower zaczyna przyspieszać do zadanej prędkości tak, ze nie trzeba dokręcać ręcznie do tej prędkości manetką. Zajebiście wygodne by to było.
Tempomat działa podobnie jak w aucie. Ustawiam, jadę. Chcę wyprzedzić, dodaję gazu, puszczam i zwalnia do zadanej prędkości. Kiedyś w W123 (300TDT, podczas przyspieszanie wsaźnik paliwa szedł wyraźnie w kierunku zera ), W124 (250D, 300D) i W210 (290TDT, 320CDI -> to była maszyna...) miałem taki tempomat ale siedziałem w wygodnym fotelu nie robiąc nic a rąsią kombinowałem sobie jak chciałem i mogłem sobie zmieniać półdupki wedle woli. W rowerze to raczej nierealne
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 365
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Sterownik X-2 Barmala
Nie wiem jaki film, możesz podlinkować?Jeśli ta "zamuła" wynika typowo z FOC to ok, ale jeśli manetka jest faktycznie opóźniona tak jak o tym mówił tas w ostanim filmie to może faktycznie dało by się skrócić ten czas? czy jest to to ustawienie w aplikacji które nie da się zejść <1s ?
No i brakuje jeszcze parametrów
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Sterownik X-2 Barmala
tas mówi o tym w tym fragmencie:
Oczywiście chodzi mu konkretnie o typowy sinus ale wspomina o sposobie działania sterownika na manetkę.
Pytanie czy w X2 też są stosowane jakieś algorytmy/opóźnienia? Sam coś wcześniej napisałeś: "Można skrócić czas reakcji manetki."
Dlatego pytam.
Oczywiście chodzi mu konkretnie o typowy sinus ale wspomina o sposobie działania sterownika na manetkę.
Pytanie czy w X2 też są stosowane jakieś algorytmy/opóźnienia? Sam coś wcześniej napisałeś: "Można skrócić czas reakcji manetki."
Dlatego pytam.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 365
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Sterownik X-2 Barmala
Nie wiem jak to działa obecnie w Sabvotonie. Z tego co słyszałem, od jakiegoś czasu została wprowadzona w Sabkach jakaś blokada i nie zrywają że tak powiem kapcia od prędkości 0.
Wcześniej takiej blokady nie było co miałem okazję przetestować na maszynie Maniekroksa.
Generalnie wydaje mi się, że problem leży w zrozumieniu jak to działa.
Sterowniki blokowe sterują napięciem i stąd ten zryw na początku.
Sterowniki sinusowe napięciowe działają podobnie tyle tylko że generują sinusoidę we fazy.
Sterowniki z regulacją pola, czyli tzw. FOC regulują prąd fazowy pompowany w fazy.
Czyli jeżeli ustawimy sobie (w moim) prąd fazy max. 50A to mamy na manetce do dyspozycji od 0 do 50A.
Opóźnienie między 0 a max (czyli w naszym wypadku 50A) wynosi przy ustawieniu 1 około 250ms.
Wcześniej takiej blokady nie było co miałem okazję przetestować na maszynie Maniekroksa.
Generalnie wydaje mi się, że problem leży w zrozumieniu jak to działa.
Sterowniki blokowe sterują napięciem i stąd ten zryw na początku.
Sterowniki sinusowe napięciowe działają podobnie tyle tylko że generują sinusoidę we fazy.
Sterowniki z regulacją pola, czyli tzw. FOC regulują prąd fazowy pompowany w fazy.
Czyli jeżeli ustawimy sobie (w moim) prąd fazy max. 50A to mamy na manetce do dyspozycji od 0 do 50A.
Opóźnienie między 0 a max (czyli w naszym wypadku 50A) wynosi przy ustawieniu 1 około 250ms.
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
Re: Sterownik X-2 Barmala
Skoro opóźnienie wynosi tylko 250ms to dlaczego gdy ustawie 40A z akumulatora to te 40A pojawia mi się na wyświetlaczu dopiero po kilku sekundach i prędkości dopiero powyżej 20km/h
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 365
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Sterownik X-2 Barmala
A parametry?
Nie wiem co i jak masz ustawione. 40A fazowego to niezbyt dużo.
Ustaw I Mot Max na 80A do tego I Mot Rated na 40A i będziesz miał co chcesz.
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
Re: Sterownik X-2 Barmala
Właśnie tak mam
Po prostu 80A w fazy idzie od razu, a 40A z aku dopiero jak się rozpędza >20km/h.
Teraz już wszystko wiem
Muszę sobie zrobić chłodzenie i zapodam mu 100A w fazy i będzie git
Po prostu 80A w fazy idzie od razu, a 40A z aku dopiero jak się rozpędza >20km/h.
Teraz już wszystko wiem
Muszę sobie zrobić chłodzenie i zapodam mu 100A w fazy i będzie git
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Sterownik X-2 Barmala
@ Szanowny Mistrz Yoda BARMAL,
Pytanie:
Czy moja wersja Barmala X-2 ma w sobie bocznik, czy muszę go kupić by podpiąć watomierz Michała?
Sterownik wygląda jak w pierwszym poście tego tematu o tak:
Pytanie:
Czy moja wersja Barmala X-2 ma w sobie bocznik, czy muszę go kupić by podpiąć watomierz Michała?
Sterownik wygląda jak w pierwszym poście tego tematu o tak:
- Załączniki
-
- migawka_001_512.jpg (18.33 KiB) Przejrzano 4076 razy
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 365
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Sterownik X-2 Barmala
Nie zam się, nie wiem i nie chcę wiedzieć
A dlaczego on nie jest w torebce antystatycznej?
Ma, 2mOhmy +/- 1%, ale i tak konieczna będzie kalibracja w komuterze.
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 365
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Sterownik X-2 Barmala
Panowie, na starym forum zamieściłem aktualizację. Powtarzam z tamtego wątku.
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
Co się zmieniło:
Prądkość max. = 100% sterownika blokowego (bez tzw. Fluxa).
Poprawione regulatory Iq + Id.
Progi temperaturowe odcięcia dla silnika i sterownika. Jest ich mniej, konkretnie 3 => 85, 90 i 115°C i ograniczenie prądu procentualnie odpowiednio od 80 do 70% i przy 115°C odcięcie.
Manetka: samoczynny reset wyłączenia po zablokowaniu = 2 sekundy. Czyli nie trzeba ręcznie resetować sterownika.
Manetka po włączeniu mniej wrażliwa na poruszenie i tym samym na blokadę sterownika.
Po włączeniu sterownik nie blokuje gdy koło się nie znajduje w bezruchu.
Reakcja na manetkę skrócona.
Zwiększony zakres prądu regena.
Dodatkowo wewnętrzny regulator prądu aku bardziej agresywny. Przez co silnik dynamiczniej rusza.
No i na koniec: poprawiony start silnika od 0.
Łącznie silnik pracuje bez wibracji i startuje bardzo dynamicznie od 0.
Soft bez autoseta dla X2 i X4. Po aktualizacji najlepiej przeprowadzić ponowną parametryzację.
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
Co się zmieniło:
Prądkość max. = 100% sterownika blokowego (bez tzw. Fluxa).
Poprawione regulatory Iq + Id.
Progi temperaturowe odcięcia dla silnika i sterownika. Jest ich mniej, konkretnie 3 => 85, 90 i 115°C i ograniczenie prądu procentualnie odpowiednio od 80 do 70% i przy 115°C odcięcie.
Manetka: samoczynny reset wyłączenia po zablokowaniu = 2 sekundy. Czyli nie trzeba ręcznie resetować sterownika.
Manetka po włączeniu mniej wrażliwa na poruszenie i tym samym na blokadę sterownika.
Po włączeniu sterownik nie blokuje gdy koło się nie znajduje w bezruchu.
Reakcja na manetkę skrócona.
Zwiększony zakres prądu regena.
Dodatkowo wewnętrzny regulator prądu aku bardziej agresywny. Przez co silnik dynamiczniej rusza.
No i na koniec: poprawiony start silnika od 0.
Łącznie silnik pracuje bez wibracji i startuje bardzo dynamicznie od 0.
Soft bez autoseta dla X2 i X4. Po aktualizacji najlepiej przeprowadzić ponowną parametryzację.