Sterownik X-2 Barmala

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: elektrotonus »

Na starym forum był wątek o sposobie dokręcania przewodów fazowych tymi śrubkami w sterowniku Barmala. Nie wiem czemu Barmal nie zastosuje na stale wlutowanych odpowiednio grubych przewodów wyprowadzonych na zewn. sterownika ? Może to by zapobiegło niespodziankom. Tak ludzie przykręcają czasem nieodpowiedniej grubości przewody i jest jak widać.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Wojtas »

Myślę, że informacja o tym aby zastosować odpowiednią siłę skręcania oraz klej do gwintów byłaby wystarczająca. Problem w tym, że skręcenie zbyt mocno może spowodować uszkodzenie płytki dlatego najlepiej jakby złącza śrubowe były poza obudową. Jak w Sabvotonie.
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: TomaS »

najlepiej jakby złącza śrubowe były poza obudową. Jak w Sabvotonie.
Nie jest to dobre bo może dojść do przypadkowego zwarcia, zalania itp.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Wojtas »

TomaS pisze:
12 kwie 2018, 6:56
najlepiej jakby złącza śrubowe były poza obudową. Jak w Sabvotonie.
Nie jest to dobre bo może dojść do przypadkowego zwarcia, zalania itp.
Też prawda. To może dobra była by jakaś osłona tego miejsca z uszczelkami i skręcana. No ale tak sobie mozna gdybać.

EDIT:
Załączam wykresy temperatur oraz trasę (38A z aku 60/80 fazy)
controller temp.PNG
motor temp.PNG
https://www.strava.com/activities/1503537769
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: sambor »

elektrotonus pisze:
11 kwie 2018, 22:17
Nie wiem czemu Barmal nie zastosuje na stale wlutowanych odpowiednio grubych przewodów wyprowadzonych na zewn. sterownika ? Może to by zapobiegło niespodziankom. Tak ludzie przykręcają czasem nieodpowiedniej grubości przewody i jest jak widać.
Niech każdy przylutuje sobie na płytce. Solidnie poleje cyną i po bólu. Każde wyprowadzenie złącza to koszt.
Zakłócenia szpilkowe na wejściu hallotronów. Nie można by ich wyfiltrować przez kondensatory na płytce? Na oko kilka nanofaradów
Ledo
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 25 lut 2018, 21:27
Lokalizacja: Szczecin

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Ledo »

Połączenia śrubowe lubią się odkręcać od wibracji/drgań od użytkowania roweru.
W przypadku fazowych lepiej nie używać kleju do gwintu bo to jest jak pakowanie izolacji między styk-między zwoje gwintów) zmniejszając powierzchnię styku czyli zwiększając opór czyli temperaturę pracy styku i może dojść do uplastycznienia kleju który już nie trzyma a nakrętka może zacząć się luzować.

Skoro nakrętką łapiemy, to po mocnym dokręceniu, nakręcić na to drugą nakrętkę do oporu, i na dwa klucze obydwie nakrętki zkontrować jedną do drugiej. To powinno wystarczyć. Dla pewności dodałbym jeszcze większą kropkę cyny z topnikiem do metalu na połączenie nakrętki z gwintem jako dodatkowe "zaklejenie" nakrętki przed obrotem. Wrazie czego kropkę można zciąć mocniejszym pciągnięciem kluczem odkręcając nakrętkę.
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Wojtas »

Aktualizacja w sprawie temperatur.
Zrobiłem 20 km po lesie, ustawienia:

45A Aku
80/100 Fazy
20/8 Regen

Temperatury:
Silnik max 135C
Sterownik Max 50C

Jest moc :D
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: EV-Maniak »

@ Barmal,
Umiałbyś zrobić coś takiego:
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=34&t=781
Wielu byś miał chętnych.
Albo oddzielnie, jako autonomiczny rejestrator, albo dodać do obecnej APLIKACJI.
markkar
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: markkar »

X4 - W czym problem że jak włączam sterownik stacyjką, często gęsto nie działa manetka? A jak załączam sterownik z odpiętą manetką i podepnę to działa.
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Mitar »

Spróbuj przekręcić stacyjkę, poczekać 3-4s i dopiero nacisnąć manetkę bez ruszania wcześniej kołem i manetką.
Sterownik potrzebuje chwili "bezruchu" aby się "aktywować", jest to niestety dość upierdliwe.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2018, 8:05 przez Mitar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Wojtas »

Dokładnie. U mnie jest tak samo. Nie można włączyć i wyłączyć na niekręcącym się kole. Musi być nieruchomo.
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: TomaS »

Ja trzymam hamulec przy włączeniu ale czasem i tak to nic nie daje i trzeba wył/wł. od nowa a czasem nawet dwa razy.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
barmal
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: barmal »

To jest zabezpieczenie po zapisywaniu ustawień. Kiedyś ktoś mi nagrał film z parametryzacji gdzie przy pełnych obrotach przestawiał dziko wszystko co się da i zapisywał. Oczywiście przy kręcącym się kole. Sam proces zapisywania w eepromie wymaga restartu procesora w związku z czym następuje włączenie wszystkich modułów procesora, także driverów. Przy kręcącym silniku. To z kolei doprowadzało do gwałtownego szarpnięcia/blokady silnika. Sytuacja bardzo niezdrowa i stąd takie coś.
Po restarcie koło musi pozostać w bezruchu przez 2 sekundy. Dopiero później procesor zwalnia. Jeśli w tych 2 sekundach damy gazu to procesor zinterpretuje to jako programowe zabezpieczenie zerwania kabla na manetce.
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Mitar »

A nie dało by się odróżnić restartu po zapisaniu od zwykłego odpalenia sterownika stacyjką?
Powiedzmy klikasz zapisz i przed restartem sterownik zapisuje sobie informację zapis=true :)
Po restarcie odczytuje tą informację i jeśli jest true to działa zabezpieczenie jeśli nie to manetka jest aktywna od razu.
albo jakieś inne rozwiązanie.
Jedni myślą ,że to błąd tak jak widać a reszcie na 100% to przeszkadza.

Ja praktycznie po pierwszym tygodniu docierania ustawień nic już nie zmieniam w ustawieniach, a rower stacyjką odpalam kilka razy dziennie i te 2s jest trochę upierdliwe.
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Rugos »

A da się wyłączyć softstart w X2. Bo jak ruszam to na ekranie ustawiona moc pojawia się dopiero przy ok 23km/h. I czuć że rower od zera strasznie zamuła. Przy tym samych ustawieniach co gt1500 to gt się zbiera lepiej.
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Wojtas »

A mi brakuje takiej funkcji tempomatu :
zastanawiałem się czy nie fajna byłaby taka opcja, w tempomacie programuje prędkość tempomatu na powiedzmy 24 km/h. Po naciśnieciu przycisku tempomatu rower zaczyna przyspieszać do zadanej prędkości tak, ze nie trzeba dokręcać ręcznie do tej prędkości manetką. Zajebiście wygodne by to było.
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Awatar użytkownika
barmal
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: barmal »

Mitar pisze:
25 maja 2018, 9:27
A nie dało by się odróżnić restartu po zapisaniu od zwykłego odpalenia sterownika stacyjką?
Powiedzmy klikasz zapisz i przed restartem sterownik zapisuje sobie informację zapis=true :)
Po restarcie odczytuje tą informację i jeśli jest true to działa zabezpieczenie jeśli nie to manetka jest aktywna od razu.
albo jakieś inne rozwiązanie.
Jedni myślą ,że to błąd tak jak widać a reszcie na 100% to przeszkadza.

Ja praktycznie po pierwszym tygodniu docierania ustawień nic już nie zmieniam w ustawieniach, a rower stacyjką odpalam kilka razy dziennie i te 2s jest trochę upierdliwe.
A co będzie jeśli ktoś wciśnie przez przypadek podczas startu manetkę na maksa? Albo jeśli po włączeniu zostanie przerwany przewód?
Awatar użytkownika
barmal
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: barmal »

Rugos pisze:
25 maja 2018, 12:00
A da się wyłączyć softstart w X2. Bo jak ruszam to na ekranie ustawiona moc pojawia się dopiero przy ok 23km/h. I czuć że rower od zera strasznie zamuła. Przy tym samych ustawieniach co gt1500 to gt się zbiera lepiej.
Można skrócić czas reakcji manetki. Ale porównywanie GT do mojego to jakby porównywać jabłko z gruszką. Tu foc prądowy a tam blokowy napięciowy. Do tego nie wiadomo jak ustawione parametry :-)
Awatar użytkownika
barmal
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: barmal »

Wojtas pisze:
25 maja 2018, 12:34
A mi brakuje takiej funkcji tempomatu :
zastanawiałem się czy nie fajna byłaby taka opcja, w tempomacie programuje prędkość tempomatu na powiedzmy 24 km/h. Po naciśnieciu przycisku tempomatu rower zaczyna przyspieszać do zadanej prędkości tak, ze nie trzeba dokręcać ręcznie do tej prędkości manetką. Zajebiście wygodne by to było.
No i dodatkowe 2 guziki na kierownicy. Tym samym 2 dodatkowe wejścia w sterowniku, procesorze i zmiana kodu. Wszystko można zrobić ale pytanie czy warto?
Tempomat działa podobnie jak w aucie. Ustawiam, jadę. Chcę wyprzedzić, dodaję gazu, puszczam i zwalnia do zadanej prędkości. Kiedyś w W123 (300TDT, podczas przyspieszanie wsaźnik paliwa szedł wyraźnie w kierunku zera ;-) ), W124 (250D, 300D) i W210 (290TDT, 320CDI -> to była maszyna...) miałem taki tempomat ale siedziałem w wygodnym fotelu nie robiąc nic a rąsią kombinowałem sobie jak chciałem i mogłem sobie zmieniać półdupki wedle woli. W rowerze to raczej nierealne :-)
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Mitar »

barmal pisze:
31 maja 2018, 0:38
Mitar pisze:
25 maja 2018, 9:27
A nie dało by się odróżnić restartu po zapisaniu od zwykłego odpalenia sterownika stacyjką?
Powiedzmy klikasz zapisz i przed restartem sterownik zapisuje sobie informację zapis=true :)
Po restarcie odczytuje tą informację i jeśli jest true to działa zabezpieczenie jeśli nie to manetka jest aktywna od razu.
albo jakieś inne rozwiązanie.
Jedni myślą ,że to błąd tak jak widać a reszcie na 100% to przeszkadza.

Ja praktycznie po pierwszym tygodniu docierania ustawień nic już nie zmieniam w ustawieniach, a rower stacyjką odpalam kilka razy dziennie i te 2s jest trochę upierdliwe.
A co będzie jeśli ktoś wciśnie przez przypadek podczas startu manetkę na maksa? Albo jeśli po włączeniu zostanie przerwany przewód?
Gwarantuje ci ,że jeśli była by opcja wyłączenia tego zabezpieczenia to 99% ludzi by je wyłączało 8-) to jest po prostu zbyt upierdliwe w codziennym użytkowaniu.
W praktyce wygląda to tak, znajomy wsiada na rower (GT1500) odjeżdża , ja wołam żeby chwile zaczekał bo muszę przekręcić stacyjkę i chwile poczekać.
Gorszy dość częsty scenariusz, wsiadam na rower ruszam i przekręcam stacyjkę i dupa, muszę stanąć poczekać i dopiero ruszyć bo podczas jazdy nie ma szans aby sterownik się aktywował.
barmal pisze:
31 maja 2018, 0:41
Rugos pisze:
25 maja 2018, 12:00
A da się wyłączyć softstart w X2. Bo jak ruszam to na ekranie ustawiona moc pojawia się dopiero przy ok 23km/h. I czuć że rower od zera strasznie zamuła. Przy tym samych ustawieniach co gt1500 to gt się zbiera lepiej.
Można skrócić czas reakcji manetki. Ale porównywanie GT do mojego to jakby porównywać jabłko z gruszką. Tu foc prądowy a tam blokowy napięciowy. Do tego nie wiadomo jak ustawione parametry :-)
Jeśli ta "zamuła" wynika typowo z FOC to ok, ale jeśli manetka jest faktycznie opóźniona tak jak o tym mówił tas w ostanim filmie to może faktycznie dało by się skrócić ten czas? czy jest to to ustawienie w aplikacji które nie da się zejść <1s ?
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Wojtas »

barmal pisze:
31 maja 2018, 0:54
Wojtas pisze:
25 maja 2018, 12:34
A mi brakuje takiej funkcji tempomatu :
zastanawiałem się czy nie fajna byłaby taka opcja, w tempomacie programuje prędkość tempomatu na powiedzmy 24 km/h. Po naciśnieciu przycisku tempomatu rower zaczyna przyspieszać do zadanej prędkości tak, ze nie trzeba dokręcać ręcznie do tej prędkości manetką. Zajebiście wygodne by to było.
No i dodatkowe 2 guziki na kierownicy. Tym samym 2 dodatkowe wejścia w sterowniku, procesorze i zmiana kodu. Wszystko można zrobić ale pytanie czy warto?
Tempomat działa podobnie jak w aucie. Ustawiam, jadę. Chcę wyprzedzić, dodaję gazu, puszczam i zwalnia do zadanej prędkości. Kiedyś w W123 (300TDT, podczas przyspieszanie wsaźnik paliwa szedł wyraźnie w kierunku zera ;-) ), W124 (250D, 300D) i W210 (290TDT, 320CDI -> to była maszyna...) miałem taki tempomat ale siedziałem w wygodnym fotelu nie robiąc nic a rąsią kombinowałem sobie jak chciałem i mogłem sobie zmieniać półdupki wedle woli. W rowerze to raczej nierealne :-)
Bardziej chodziło mi o coś takiego. W aplikacji tempomat miałby dwie funkcje. Obecny sposób działania i drugi sposób działania. Drugi sposób działania miałby możliwość ustawienia w aplikacji parametru prędkości np 22km/h na sztywno. Wystarczyłby więc jeden obecny przycisk. Po naciśnięciu rower dokrecałby do tych 22 i tą prędkość utrzymywał. Naciśnięcie ponowne wyłącza, czujniki hamulcowe również. Manetka pozwalałaby zwiększyć prędkość celem wyprzedzenia. Pomysł wpadł mi do głowy w czasie długich tras. Musialem manetką dokrecic do predkosci powiedzmy 22-23 km/h wcisnąć przycisk i dopiero mogłem trzymać jedynie kierownicę. A przy takim rozwiązaniu, można przygotować się do jazdy, nacisnąć przycisk i rower sam przyspieszy do tych 22 km/h i będzie utrzymywał prędkość. Taka luźna sugestia, nie spodziewam się tej funkcjonalności ale wygoda przeogromna. 😀
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Awatar użytkownika
barmal
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: barmal »

Jeśli ta "zamuła" wynika typowo z FOC to ok, ale jeśli manetka jest faktycznie opóźniona tak jak o tym mówił tas w ostanim filmie to może faktycznie dało by się skrócić ten czas? czy jest to to ustawienie w aplikacji które nie da się zejść <1s ?
Nie wiem jaki film, możesz podlinkować?
No i brakuje jeszcze parametrów :-)
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Mitar »

tas mówi o tym w tym fragmencie:


Oczywiście chodzi mu konkretnie o typowy sinus ale wspomina o sposobie działania sterownika na manetkę.
Pytanie czy w X2 też są stosowane jakieś algorytmy/opóźnienia? Sam coś wcześniej napisałeś: "Można skrócić czas reakcji manetki."
Dlatego pytam.
Awatar użytkownika
barmal
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: barmal »

Nie wiem jak to działa obecnie w Sabvotonie. Z tego co słyszałem, od jakiegoś czasu została wprowadzona w Sabkach jakaś blokada i nie zrywają że tak powiem kapcia od prędkości 0.

Wcześniej takiej blokady nie było co miałem okazję przetestować na maszynie Maniekroksa.

Generalnie wydaje mi się, że problem leży w zrozumieniu jak to działa.
Sterowniki blokowe sterują napięciem i stąd ten zryw na początku.
Sterowniki sinusowe napięciowe działają podobnie tyle tylko że generują sinusoidę we fazy.
Sterowniki z regulacją pola, czyli tzw. FOC regulują prąd fazowy pompowany w fazy.
Czyli jeżeli ustawimy sobie (w moim) prąd fazy max. 50A to mamy na manetce do dyspozycji od 0 do 50A.
Opóźnienie między 0 a max (czyli w naszym wypadku 50A) wynosi przy ustawieniu 1 około 250ms.
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Rugos »

Skoro opóźnienie wynosi tylko 250ms to dlaczego gdy ustawie 40A z akumulatora to te 40A pojawia mi się na wyświetlaczu dopiero po kilku sekundach i prędkości dopiero powyżej 20km/h
Awatar użytkownika
barmal
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: barmal »

Rugos pisze:
31 maja 2018, 14:33
Skoro opóźnienie wynosi tylko 250ms to dlaczego gdy ustawie 40A z akumulatora to te 40A pojawia mi się na wyświetlaczu dopiero po kilku sekundach i prędkości dopiero powyżej 20km/h
A parametry?
Nie wiem co i jak masz ustawione. 40A fazowego to niezbyt dużo.
Ustaw I Mot Max na 80A do tego I Mot Rated na 40A i będziesz miał co chcesz.
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Rugos »

Właśnie tak mam :)
Po prostu 80A w fazy idzie od razu, a 40A z aku dopiero jak się rozpędza >20km/h.
Teraz już wszystko wiem :)
Muszę sobie zrobić chłodzenie i zapodam mu 100A w fazy i będzie git
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: EV-Maniak »

@ Szanowny Mistrz Yoda BARMAL,

Pytanie:

Czy moja wersja Barmala X-2 ma w sobie bocznik, czy muszę go kupić by podpiąć watomierz Michała?

Sterownik wygląda jak w pierwszym poście tego tematu o tak:
Załączniki
migawka_001_512.jpg
migawka_001_512.jpg (18.33 KiB) Przejrzano 4075 razy
Awatar użytkownika
barmal
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: barmal »

henio pisze:
01 cze 2018, 19:57
@ Szanowny Mistrz Yoda BARMAL,

Pytanie:

Czy moja wersja Barmala X-2 ma w sobie bocznik, czy muszę go kupić by podpiąć watomierz Michała?

Sterownik wygląda jak w pierwszym poście tego tematu o tak:
Nie zam się, nie wiem i nie chcę wiedzieć :-)
A dlaczego on nie jest w torebce antystatycznej?
Ma, 2mOhmy +/- 1%, ale i tak konieczna będzie kalibracja w komuterze.
Awatar użytkownika
barmal
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: barmal »

Panowie, na starym forum zamieściłem aktualizację. Powtarzam z tamtego wątku.
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
Co się zmieniło:
Prądkość max. = 100% sterownika blokowego (bez tzw. Fluxa).
Poprawione regulatory Iq + Id.
Progi temperaturowe odcięcia dla silnika i sterownika. Jest ich mniej, konkretnie 3 => 85, 90 i 115°C i ograniczenie prądu procentualnie odpowiednio od 80 do 70% i przy 115°C odcięcie.
Manetka: samoczynny reset wyłączenia po zablokowaniu = 2 sekundy. Czyli nie trzeba ręcznie resetować sterownika.
Manetka po włączeniu mniej wrażliwa na poruszenie i tym samym na blokadę sterownika.
Po włączeniu sterownik nie blokuje gdy koło się nie znajduje w bezruchu.
Reakcja na manetkę skrócona.
Zwiększony zakres prądu regena.
Dodatkowo wewnętrzny regulator prądu aku bardziej agresywny. Przez co silnik dynamiczniej rusza.
No i na koniec: poprawiony start silnika od 0.
Łącznie silnik pracuje bez wibracji i startuje bardzo dynamicznie od 0.
Soft bez autoseta dla X2 i X4. Po aktualizacji najlepiej przeprowadzić ponowną parametryzację.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: EV-Maniak »

Bardzo Ci dziękujemy Barmalku - Mistrzu Nasz :)
A daj nam tu linka do tej aktualizacji, a nie tylko na starym forum, prosimy.
Bo ja nawet nie wiem który to jest link, ten ostatni w temacie?
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Mitar »

Ło panie jest co testować, warto wgrać :D
A te progi temp to przykład i dalej można dać max 150? Czy 115 na sztywno jest?
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Wojtas »

Ekstra. Będzie wersja z autosetem?
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Mitar »

Właśnie, u mnie on bardzo dobrze zadziałał :)
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Wojtas »

U mnie Vmax ok. 3 km/h wyższa. Dynamika też chyba lepsza ale nie jakoś drastycznie. Generalnie - dobra robota. Dziękuję Bartek!
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Wojtas »

Co oznacza: zwiększony zakres prądu regena?
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Dzjohnyj
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Dzjohnyj »

Można ustawić większe wartości, co będzie skutkowało mocniejszym hamowaniem
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Wojtas »

Ooo fajnie. Pytanie jaka wartość jest bezpieczna?
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Dzjohnyj
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Dzjohnyj »

Taka, jaką rama wytrzyma :)
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Wojtas »

Coraz bardziej przekonuję się do regena w manetce. Na razie mam odłączone czujniki hamulcowe i powiem szczerze, fajnie się tak jeździ ale trzeba się truszku przyzwyczaić. Jedyne czego mi brakuje to "normalnego" tempomatu bo bez czujników to trochę niebezpieczne.

@ Barmal - a może dałoby się zrobić dwa tryby tempomatu?

1.Obecny
2.Jak w blokowcu czyli ruszenie manetką, wciśnięcie klamki hamulcowej z czujnikiem powoduje jego natychmiastowe wyłączenie. No i wciśnięcie przycisku tempomatu powoduje jego natychmiastowe wyłączenie a nie po 50 ms.

Byłoby super.
Ogólnie lepiej się jeździ na nowym sofcie, rower jakoś dynamiczniej chodzi. :)
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: elektrotonus »

Barmal.

Możesz uaktualnić na tym forum ceny i dać krótki opis dostępnych sterowników.

Jakaś strona www ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Wojtas »

Regen fajnie teraz hamuje. Ustawiłem na razie na:
I motor recu 25
I accu recu 12
Zastanawiam się jaki jest bezpieczny parametr dla I accu recu? Pakiet 13S8P. Nie chciałbym przeciążać baterii.
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: djmarcin56 »

taki jaki dopuszcza bms ładowanie
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Wojtas »

A to nie jest tak, że prąd ładowania nie powinien przekraczać iluś tam A? Ja mam np. LG MJ1
Max. charge current: 1C (3400mA) czyli razy 8P = 27.2 A? Dobrze to liczę?
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2989
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: tas »

Należy rozumieć "max" jako skrajne maksymalne parametry na granicy wytrzymałości.

MAX = maksymalny prąd przy jakim Twój akumulator się jeszcze nie zapali i nie wybuchnie ale już będzie konać i wytrzyma bardzo krótko
jest tak zarówno przy max ładowania i jak i rozładowania ;)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Wojtas »

Dzięki Tas! Czyli jak sobie ostawię powiedzmy 18 A to bedzie git?
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Awatar użytkownika
barmal
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: barmal »

Wojtas pisze:
13 cze 2018, 19:48
U mnie Vmax ok. 3 km/h wyższa. Dynamika też chyba lepsza ale nie jakoś drastycznie. Generalnie - dobra robota. Dziękuję Bartek!
Daj mu więcej prądu w fazy a zobaczysz różnicę. Nie wiem ile teraz masz ale rzecz ma się tak, że jeśli prądu fazy będzie za mało to dłużej się rozpędza i tym samym nie osiąga szybko granicy prądu z aku.
Parametrem I Motor Rated ustawiasz prąd znamionowy silnika a I Motor max. maksymalny jakim go chcesz przeciążyć. W momencie startu prąd silnika dojdzie do granicy max ale po jakimś czasie sterownik go powoli zredukuje do nominalnego aby zapobiec przegrzaniu.
elektrotonus pisze:
14 cze 2018, 13:57
Barmal.

Możesz uaktualnić na tym forum ceny i dać krótki opis dostępnych sterowników.

Jakaś strona www ?
Ceny:
X1 na zamówienie :-)
X2 620
X4 820
Z przesyłką.
Opis w załączniku :-)
Załączniki
X1-X2-X4_PL_Ver1.2.pdf
(2.04 MiB) Pobrany 355 razy
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: EV-Maniak »

Wojtas pisze:
14 cze 2018, 11:24
Coraz bardziej przekonuję się do regena w manetce. (...)
Nie kapuję. Czyli nowy soft ma regena ma manetce, że jak puszczę ją do zera to się regen załącza? Ja tak nie chcę. Tylko w klamce hamulcowej w strefie martwej. Czyli jest wybór? O co chodzi?
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: Wojtas »

Od początku to jest przecież. Masz do wyboru. Albo regen w manetce albo z czujników na klamkach hamulcowych.
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Sterownik X-2 Barmala

Post autor: EV-Maniak »

Wojtas pisze:
15 cze 2018, 17:00
Od początku to jest przecież. Masz do wyboru. Albo regen w manetce albo z czujników na klamkach hamulcowych.
uuffff... No to spoko. Dzięki :)
ODPOWIEDZ