Sterowniki 36/48v 17/18A - hamowanie regeneracyjne?

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 959
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Sterowniki 36/48v 17/18A - hamowanie regeneracyjne?

Post autor: Yin »

Znalazłem informację że w niektórych sterownikach 36/48v 17A jest funkcja regenu ( e-abs) po połączeniu żółtego i czarnego kabla manetki - sprawdzał ktoś czy to faktycznie działa? Składam ostatnio longborda na silnikach od hoverboard i do tego przydał by mi się działający regen w tych sterownikach. ( Po jazdach testowych na jednym sterowniku muszę stwierdzić że jest fajnie, pojedynczy silnik przy jeździe na płaskim i zasilaniu 10s pod obciążeniem jeżdżącego w okolicach 80 kg jest ledwie ciepły :) )
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
noisuee
Forumowicz
Posty: 156
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Sterowniki 36/48v 17/18A - hamowanie regeneracyjne?

Post autor: noisuee »

Yin pisze:
24 mar 2018, 15:10
Znalazłem informację że w niektórych sterownikach 36/48v 17A jest funkcja regenu ( e-abs) po połączeniu żółtego i czarnego kabla manetki - sprawdzał ktoś czy to faktycznie działa?
Poprosimy zdjęcia longboarda.

Czyli w czasie jazdy trzeba by było zewrzeć te dwa przewody?
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 959
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Sterowniki 36/48v 17/18A - hamowanie regeneracyjne?

Post autor: Yin »

Do longa osobny temat zrobię, na razie odsmradzam przednie koła - kupiłem 175mm z allegro, miały być pompowane - nie są, zaworki to atrapa za to są z uber śmierdzącej chińskiej gumy - wylądowały w piwnicy na wietrzenie.
noisuee pisze:
24 mar 2018, 19:16
Czyli w czasie jazdy trzeba by było zewrzeć te dwa przewody?
Na to wygląda, chciałem się dowiedzieć czy ktoś testował - kwestia czy wszystkie te sterowniki tak mają czy to funkcja jednego z producentów. Nie popalę nic jak to sprawdzę w praktyce? :)
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Sterowniki 36/48v 17/18A - hamowanie regeneracyjne?

Post autor: Yasiu77 »

Znalazłem taki sterownik w pudle i mam wolną wtyczkę z czarnym i żółtym przewodem. Wg. specyfikacji to jest "brake under low voltage" czyli co, hamuje jak napięcie spada poniżej bezpiecznego ? Przepraszam że mało w temacie i nie pomagam, ale wcześniej chciałem zrobić też coś z czterech kółek i tych sterowniczków. Stanęło bo nie wiem jak zrobić hamulce. Można by kombinować ze zwieraniem faz ale regen chyba by to lepiej załatwił.
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 959
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Sterowniki 36/48v 17/18A - hamowanie regeneracyjne?

Post autor: Yin »

Czyli coś jak druga stacyjka, bez efektu rekuperacji? Jeśli tak to pozostaje hamulec cierny albo adaptery pod tarcze na kołach bez silnika.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
noisuee
Forumowicz
Posty: 156
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Sterowniki 36/48v 17/18A - hamowanie regeneracyjne?

Post autor: noisuee »

Brake low rozłącza silnik, ale w sterowniku mam jeszcze brake hi i wg poniższego opisu wygląda na hamowanie silnikiem.
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=64594
Gregs
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 18 lut 2018, 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sterowniki 36/48v 17/18A - hamowanie regeneracyjne?

Post autor: Gregs »

A czy BMS w baterii (chodzi mi o wersję ze wspólnym i oddzielnym minusem ładowania i zasilania) nie blokuje funkcji odzyskiwania prądu przy hamowaniu? Gdzieś czytałem, że wersje BMS-ów z oddzielnym ładowaniem i rozładowaniem nie współpracują z odzyskiem energii.
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 959
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Sterowniki 36/48v 17/18A - hamowanie regeneracyjne?

Post autor: Yin »

U mnie oba testy ( na 10s i 12s) były bez bms więc można to wykluczyć.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Gregs
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 18 lut 2018, 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sterowniki 36/48v 17/18A - hamowanie regeneracyjne?

Post autor: Gregs »

Przykładem serownika z odzyskiem energii jest ten trapezowy: https://pl.aliexpress.com/item/36V-48V- ... e695ae2d0c
oraz u tego samego sprzedawcy sinusoidalny: https://pl.aliexpress.com/item/-/327597 ... e695ae2d0c
Jeździłem na tym sinusoidalnym i stwierdziłem mankament.Kontroler ma tylko 6 MOSFET-ów i przy jeździe z maksymalną prędkością, przy wyższych temperaturach otocznia sterownik (zamknięty w plastikowym pudełku) się przegrzewał i zabezpieczenie termiczne go wyłączało. W chłodniejsze dni problem nie występował. W obudowie porobiłem otwory wentylacyjne i czekam z testami na upały. Ten sterownik trapezowy ma 9 MOSFET-ów i powinien być mniej wrażliwy na przegrzanie.
Włączanie odzysku polega na zwarciu wtyczki z szarymi przewodami. W trakcie jazdy aktywuje się podczas uruchomienia dźwigni hamulca.
Poza tym te sterowniki mają funkcję ograniczenia prędkości o 30% (po zwarciu białych przewodów).
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 959
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Sterowniki 36/48v 17/18A - hamowanie regeneracyjne?

Post autor: Yin »

Udało się, sprawdzając kabelki po kolei znalazłem w moim sterowniku działający regen :) Niestety sterownik opisany krzaczkami ale może komuś się przyda: https://photos.app.goo.gl/Jp139JrCwcsAqcp12 Regen jest pod niebiesko - białym i czarnym kablem. Działa na 10s, muszę go jeszcze sprawdzić na większym napięciu. Generalnie spokojnie wystarcza na jednym silniku do całkowitego zatrzymania deski na płaskim i zwolnienie do prędkości spacerowej z górki. Pobawiłem się te 3 speed - tu jest słabiej bo i ile da się zmniejszyć prędkość deski to efektu w drugą stronę brak.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
ODPOWIEDZ