Sabvoton - raptowne grzanie silnika
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Sabvoton - raptowne grzanie silnika
Taka ciekawostka:
Setup - mxus16x4 w kole fat bike, zasilany z 20s na sabku. Wczoraj założyłem sterownik ustawiłem prąd na 60A fazy na 120A i wyskoczyłem na szybką jazdę testową. W czasie jazdy prąd ciągły był w okolicach 35A - jeździłem delikatnie i bez wariactw z racji pęknięcia na obręczy od silnika i faktu że silnik nie jest jeszcze zabezpieczony termicznie - ot test dla sprawdzenia czy generalnie wszystko jest ok. Ze względu na spadający z blatu łańcuch jazda bez wspomagania pedałami ( napinacz się robi). Zrobiłem 15 km z średnią 25,9 km/h z paroma postojami na regulację sztycy , świateł etc - za każdym razem sprawdzałem temperaturę silnika ręką - zawsze był letni, nic nadzwyczajnego. Przed końcem zrobiłem przerwę na 3 min bo sąsiadka zagadała typowym pytaniem o ebike: " fajne to to co to jest". Po rozmowie podjechałem 40m do klatki i poczułem niepokojący zapach gorącej stali - dotykam silnika - parzy. Spore zdziwienie, sprzęt do mieszkania i sprawdzenie termometrem IR - temperatura obudowy od 90 do 100 stopni
Pozwoliłem silnikowi ostygnąć, sprawdzam - działa ( uff ) brak jakiś dziwnych dźwięków etc. I teraz się zastanawiam - skąd tak gwałtowny skok temperatury? Namieszałem coś w ustawieniach sabka co wpłynęło na grzanie? Może pracował w jakimś skrajnie nieefektywnym zakresie obrotów ( nie odczułem żeby się męczył). Albo mxus 16x4 w obręczy fata to zły setup - choć jak ludzie na 9c w takich obręczach jeżdżą? Czy zwyczajnie przesadziłem z prądami? Choć wcześniej jeździłem na blokowym na 12s lipo i 50A i silnik się praktycznie wcale nie grzał. ( Tak wiem że teraz moc jest większa, ale żeby aż taka różnica?)
Moje ustawienia sabka:
https://photos.app.goo.gl/GkCJqrBZEr1YHQ9C3
Morał na przyszłość - jazdę testową robić po instalacji termistora mimo że pokusa jest
Setup - mxus16x4 w kole fat bike, zasilany z 20s na sabku. Wczoraj założyłem sterownik ustawiłem prąd na 60A fazy na 120A i wyskoczyłem na szybką jazdę testową. W czasie jazdy prąd ciągły był w okolicach 35A - jeździłem delikatnie i bez wariactw z racji pęknięcia na obręczy od silnika i faktu że silnik nie jest jeszcze zabezpieczony termicznie - ot test dla sprawdzenia czy generalnie wszystko jest ok. Ze względu na spadający z blatu łańcuch jazda bez wspomagania pedałami ( napinacz się robi). Zrobiłem 15 km z średnią 25,9 km/h z paroma postojami na regulację sztycy , świateł etc - za każdym razem sprawdzałem temperaturę silnika ręką - zawsze był letni, nic nadzwyczajnego. Przed końcem zrobiłem przerwę na 3 min bo sąsiadka zagadała typowym pytaniem o ebike: " fajne to to co to jest". Po rozmowie podjechałem 40m do klatki i poczułem niepokojący zapach gorącej stali - dotykam silnika - parzy. Spore zdziwienie, sprzęt do mieszkania i sprawdzenie termometrem IR - temperatura obudowy od 90 do 100 stopni
Pozwoliłem silnikowi ostygnąć, sprawdzam - działa ( uff ) brak jakiś dziwnych dźwięków etc. I teraz się zastanawiam - skąd tak gwałtowny skok temperatury? Namieszałem coś w ustawieniach sabka co wpłynęło na grzanie? Może pracował w jakimś skrajnie nieefektywnym zakresie obrotów ( nie odczułem żeby się męczył). Albo mxus 16x4 w obręczy fata to zły setup - choć jak ludzie na 9c w takich obręczach jeżdżą? Czy zwyczajnie przesadziłem z prądami? Choć wcześniej jeździłem na blokowym na 12s lipo i 50A i silnik się praktycznie wcale nie grzał. ( Tak wiem że teraz moc jest większa, ale żeby aż taka różnica?)
Moje ustawienia sabka:
https://photos.app.goo.gl/GkCJqrBZEr1YHQ9C3
Morał na przyszłość - jazdę testową robić po instalacji termistora mimo że pokusa jest
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: Sabvoton - raptowne grzanie silnika
Temperatury silnika nie mierzy się ręką.
W takiej sytuacji jazda bez termistora lub pomiaru temperatury silnika była ryzykowna.
W takiej sytuacji jazda bez termistora lub pomiaru temperatury silnika była ryzykowna.
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Sabvoton - raptowne grzanie silnika
Dlatego też nie szalałem i ograniczyłem prądy
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Sabvoton - raptowne grzanie silnika
Pytanie pomocnicze do osób mających połączenie sabek + mxus w kole od fat bike - na jakich ustawieniach prądu głównego i fazowego jeździcie?
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Sabvoton - raptowne grzanie silnika
Zabrałem się za otwieranie silnika w celu wpakowania termistora NC i widzę że od przegrzania poszły mi nitki trzymające uzwojenie - martwic się, zrobić coś z tym czy olać?
https://photos.app.goo.gl/23t3yj6dAjVsQTzz1
https://photos.app.goo.gl/m0FRgNscoLuq7PCA3
https://photos.app.goo.gl/23t3yj6dAjVsQTzz1
https://photos.app.goo.gl/m0FRgNscoLuq7PCA3
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: Sabvoton - raptowne grzanie silnika
sznurki bym dowiązał bo jak się cewki "porozchodzą" to będą szurać po obudowie a to doprowadzi o "wymienia" pytanie dlaczego tak sie zagrzał jak nie dawałeś mu ma maxa ? coś jest nie tak
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Sabvoton - raptowne grzanie silnika
Na to wygląda, z racji ze podpowiedzi brak będę musiał dochodzić sam co i jak. Zacznę od zmniejszenia prądów bo to wydaje się najbardziej logiczne. No chyba że to dźwignia koła powoduje że silnik tak się grzeje. Choć moc sprzętu jest imho mała, szczególnie porównując do jazdy falconem Tasa na podobnym setupie zlotach 2016 -17 który chyba też był na mxus 16x4 - a może w 2017 już był QS? Skleroza
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton - raptowne grzanie silnika
Wcale to się nie musiało stać "ostatnio".
Od jazdy 30km /h się silniki nie grzeją wiec to coś jeszcze.
Są Falcony na Mxus 3k + sabek i zdecydowanie nie można powiedzieć, że to połączenie się grzeje od jazdy po płaskim 30km/h
Od jazdy 30km /h się silniki nie grzeją wiec to coś jeszcze.
Są Falcony na Mxus 3k + sabek i zdecydowanie nie można powiedzieć, że to połączenie się grzeje od jazdy po płaskim 30km/h
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Sabvoton - raptowne grzanie silnika
Silnik jest prawie niejeżdżony - wcześniej było tylko parę testów na blokowym sterowniku pod 12s i 50A i też bez katowania więc wcześniej nie miał się raczej jak przegrzać Tas jak możesz to zerknij na moje ustawienia sabvotona w pierwszym poście, może coś pokaszaniłem programowo?
Btw - co sądzisz o przepalonych sznurkach, będzie to problematyczne?
Btw - co sądzisz o przepalonych sznurkach, będzie to problematyczne?
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton - raptowne grzanie silnika
Przechodzi kalibrację zawsze bezproblemowo?
Sznurki są bez znaczenia istotnego, pewnie z 90% koksujacych po lesie ebajkerów ich już dawno nie ma
Sznurki są bez znaczenia istotnego, pewnie z 90% koksujacych po lesie ebajkerów ich już dawno nie ma
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Sabvoton - raptowne grzanie silnika
Odkąd mam nowy dongiel to tak - tzn przeszło 2x - za pierwszym ustawiałem parametry, za drugim sprawdzałem odczytywany zakres napięć manetki. Screeny są po drugim razie. Pytałem w innym temacie - czy w sterownikach sprzed 2015r jest normalne że w czasie jazdy ciągle się świeci czerwona dioda?
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton - raptowne grzanie silnika
we wszystkich się świeci czerwona
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl