hamowanie silnikiem
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 lip 2020, 1:11
hamowanie silnikiem
Witam buduje pojazd hulajnogę z silnika deski elektrycznej i sterownika z allegro wszystko podłączyłem i działa. Mam tylko jeden problem silnik założyłem na przód i fizyczny hamulec został mi tylko na tył. Chciałem wykorzystać silnik do hamowania przednim silnikiem. Niestety sterownik nie ma funkcji hamowania jedynie ma opcję alarmu blokowania koła. Czy da się w jakiś sposób zrobić hamowanie silnikiem? (bez wymiany sterownika) czy można podczas jazdy włączyć funkcje blokady koła> czy to płynnie będzie hamowało czy zablokuje koło i czy nie uszkodzi któregoś z elementu ?
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: hamowanie silnikiem
Na tym zdjęciu witac przewód brake chyba ze masz inny sterownik nie ten co na foto?
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: hamowanie silnikiem
Na zdjęciu jest gt250 który posiada regen. Wystarczy zewrzeć dwa przewody od ebrake i wtedy na brake low podłączyć klamkę na przycisk chwilowo zwierny lub kontrakton NO i regen zadziała. Jeśli to inny sterownik niż ze zdjęcia to prześlij odpowiednie foto z okablowaniem to coś poradzimy.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 lip 2020, 1:11
Re: hamowanie silnikiem
Sterownik to ten ze zdjęcia nie widze czegoś takiego jak kostka z ebrake. do zestawy była dołaczona taka instrukcja moze pomoże
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: hamowanie silnikiem
Jakiś dziwny ten sterownik, bo sinus z samonauką?? haha. Xwat nieźle sobie w ciula leci. Nie ma regena uruchamianego z przewodów to sprawdź czy podczas hamowania przy zwieraniu brake low włączy się regen.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 lip 2020, 1:11
Re: hamowanie silnikiem
sprawdziłem na sucho i chyba masz racje jak rozpedziłem koło to się kreciło dość długo a jak zwarłem l-brake to szybciej się zatrzymywało ale dęba nie staje. orientujesz się jak mocno powinno to hamować? Jeszcze jedno a orientujesz się jak by wykorzystać alarm blokowanie koła do hamowania czy przy jedzie używając tej funkcji nie uszkodziło by sterownika lub silnika ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 lip 2020, 1:11
Re: hamowanie silnikiem
nie wiem jaka siła powinna być tego hamowania ale normalnie jadąc raczej nie odczuwam tego
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: hamowanie silnikiem
Mi na gt250 hamuje dość skutecznie rower 19,5kg i ja poniżej 80kg. Prąd jaki odzyskuje to między 3 a 4,5A n w zależności od prędkości. Trajka dzieci ma dwa takie sterowniki i dwa koła od hoverboarda i nie potrzebny jest hamulec mechaniczny.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 lip 2020, 1:11
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: hamowanie silnikiem
Ewidentnie skoro nie hamuje silnika pod obciążeniem.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: hamowanie silnikiem
Podepne się. Czy to hamowanie regen czy jak zwieranie faz? Jak zaczynają zabawę na full aku to mogą hamować?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 mar 2021, 14:20
Re: hamowanie silnikiem
Witam,
odświeżę trochę temat, bo mam podobny problem, aczkolwiek... hamulec "Low brake" oraz "high brake" działają, gdy zostaną podpięte prawidłowo czujniki halla. U mnie problem polega na tym, że koło kręcąc się do przodu - po wciśnięciu hamulca - zwarciu pinu low brake odcina napęd... i robi opór/hamuje, ale w drugą stronę - wsteczną. W przypadku zmiany kierunku - samonauki - sytuacja zmienia się na odwrotną. Koło kręci się do tyłu, a hamulec blokuje koło do przodu.
Kolego "Tooropek", czy wspomniana przez Ciebie trajka obsługiwana jest na sterownikach z funkcją reverse(może właśnie wtedy działa hamulec prawidłowo)? i czy wykorzystałeś wspomniany hamulec ze sterownika/silnika?
Ja przerobiłem gokarta na pedały, ale do użytku będzie możliwy jak będą sprawne hamulce i dociążony przód. Ale nie wiem jak wyhamować go właśnie silnikiem... a nie chce jednego silnika używać do napędu i drugiego do samego hamowania, bo szkoda mi trochę mocy. Już nie mam więcej pomysłów na hamulec, oprócz dołożenia hamulca mechanicznego - np tarczowego.
odświeżę trochę temat, bo mam podobny problem, aczkolwiek... hamulec "Low brake" oraz "high brake" działają, gdy zostaną podpięte prawidłowo czujniki halla. U mnie problem polega na tym, że koło kręcąc się do przodu - po wciśnięciu hamulca - zwarciu pinu low brake odcina napęd... i robi opór/hamuje, ale w drugą stronę - wsteczną. W przypadku zmiany kierunku - samonauki - sytuacja zmienia się na odwrotną. Koło kręci się do tyłu, a hamulec blokuje koło do przodu.
Kolego "Tooropek", czy wspomniana przez Ciebie trajka obsługiwana jest na sterownikach z funkcją reverse(może właśnie wtedy działa hamulec prawidłowo)? i czy wykorzystałeś wspomniany hamulec ze sterownika/silnika?
Ja przerobiłem gokarta na pedały, ale do użytku będzie możliwy jak będą sprawne hamulce i dociążony przód. Ale nie wiem jak wyhamować go właśnie silnikiem... a nie chce jednego silnika używać do napędu i drugiego do samego hamowania, bo szkoda mi trochę mocy. Już nie mam więcej pomysłów na hamulec, oprócz dołożenia hamulca mechanicznego - np tarczowego.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: hamowanie silnikiem
Gt250 zamontowane w trajce dzieci działają prawidłowo i poprzez low brake odcinają napęd i uruchamiają regen. Sterownik ten nie posiada wstecznego. Nie rozumiem Twojego problemu, ale skoro jest problem to podłączyłeś coś nie tak jak trzeba... Sterowniki które zostały użyte w trajce.kevin_rz pisze: ↑21 mar 2021, 14:38Witam,
odświeżę trochę temat, bo mam podobny problem, aczkolwiek... hamulec "Low brake" oraz "high brake" działają, gdy zostaną podpięte prawidłowo czujniki halla. U mnie problem polega na tym, że koło kręcąc się do przodu - po wciśnięciu hamulca - zwarciu pinu low brake odcina napęd... i robi opór/hamuje, ale w drugą stronę - wsteczną. W przypadku zmiany kierunku - samonauki - sytuacja zmienia się na odwrotną. Koło kręci się do tyłu, a hamulec blokuje koło do przodu.
Kolego "Tooropek", czy wspomniana przez Ciebie trajka obsługiwana jest na sterownikach z funkcją reverse(może właśnie wtedy działa hamulec prawidłowo)? i czy wykorzystałeś wspomniany hamulec ze sterownika/silnika?
Ja przerobiłem gokarta na pedały, ale do użytku będzie możliwy jak będą sprawne hamulce i dociążony przód. Ale nie wiem jak wyhamować go właśnie silnikiem... a nie chce jednego silnika używać do napędu i drugiego do samego hamowania, bo szkoda mi trochę mocy. Już nie mam więcej pomysłów na hamulec, oprócz dołożenia hamulca mechanicznego - np tarczowego.
https://a.aliexpress.com/_u8AI3D
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 23 wrz 2020, 11:10
Re: hamowanie silnikiem
Odświeże temat,
Jest możliwość zrobić hamulec na manetce jeżeli sterownik nie posiada takiej funkcji ?
Ewentualnie jak sterownik powinien mieć opisaną taka funkcje bo wszędzie low i high a z tego co zaobserwowałem low rozpina silnik a high hamuje z jednakową siłą bez regulacji siły.
A ja chciałbym mieć hamulec na manetce jak mają te miejsce hulajnogi.
Jest możliwość zrobić hamulec na manetce jeżeli sterownik nie posiada takiej funkcji ?
Ewentualnie jak sterownik powinien mieć opisaną taka funkcje bo wszędzie low i high a z tego co zaobserwowałem low rozpina silnik a high hamuje z jednakową siłą bez regulacji siły.
A ja chciałbym mieć hamulec na manetce jak mają te miejsce hulajnogi.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: hamowanie silnikiem
Wystarczy zamówić sterownik od hulajnogi z dwiema manetkami. Nie odkryjesz koła ma nowo. Albo pozostaje opcja Sabvotona.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 23 wrz 2020, 11:10
Re: hamowanie silnikiem
Tylko ze jedyne zestawy z manetką hamulca mają 250W na Ali. Są jeszcze same sterowniki akurat 500W i mają napisane "Hall EBS Brake ". Złącze jest 3pin czyli jak pod manetkę. Niestety chincyk mi nie odpisał czy to jest płynna regulacja siły hamowania czy stała siła hamowania nie zależnie od wciśnięcia manetki.