Sabvoton 72150 manetka hamulca i temperatura.
- exmotech
- Forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19
Sabvoton 72150 manetka hamulca i temperatura.
Przyznam szczerze, że Sabek 72150 to niezły koszmarek softwarowy.
Po podpięciu do komputera i oprogramowania v2.1 niby wszystko w porządku ale silnik nie przechodził testu halli. Fail4. Zmiana kp nie pomagała, zmiana prądu też nie. Po prostu fail4 i kropka. Ustawienie ręczne według producenta okazało się totalnie bez sensu. QS205 na hallach ustawionych na 120* grzeje się i pracuje jak zestaw 1000W. Miałem też fail4 na wersji 2.0 i na jakiejś wersji bez numeru wersji. Udało się na apce Mqcon na androida i test przeszedł za pierwszym razem. Oczywiście kąt halli totalnie z dupy, 251 stopni. Ale teraz silnik zbiera się jak głupi i się nie grzeje.
Miałem też problem polegający na tym, że sterownik działał jakby cały czas chodził tempomat. Przyspieszałem trochę i po odpuszczeniu gazu silnik zwalniał odrobinę ale jechał dalej. Po poprawnym ustawieniu halli wszystko gra a już miałem iść po kondensator ceramiczny bo myślałem, że to zakłócenia idące na manetkę.
Jednak teraz walczę z innym problemem. Nie działa mi manetka do regena, która jest podłączona do wtyczki z trzema pinami i z napisem brake throttle. Nie mam też takiej opcji wyświetlającej się w programie. I teraz pytanie do znawców. Czy opcja nie pojawia się bo np manetka jest zepsuta i wtedy takiej opcji nie ma, czy też jest to wina programu? W żadnej z wersji programów nie mam opcji ebrake throttle.
Podobna sytuacja z pomiarem temperatury silnika. Nie mam możliwości włączenia tej opcji.
Po podpięciu do komputera i oprogramowania v2.1 niby wszystko w porządku ale silnik nie przechodził testu halli. Fail4. Zmiana kp nie pomagała, zmiana prądu też nie. Po prostu fail4 i kropka. Ustawienie ręczne według producenta okazało się totalnie bez sensu. QS205 na hallach ustawionych na 120* grzeje się i pracuje jak zestaw 1000W. Miałem też fail4 na wersji 2.0 i na jakiejś wersji bez numeru wersji. Udało się na apce Mqcon na androida i test przeszedł za pierwszym razem. Oczywiście kąt halli totalnie z dupy, 251 stopni. Ale teraz silnik zbiera się jak głupi i się nie grzeje.
Miałem też problem polegający na tym, że sterownik działał jakby cały czas chodził tempomat. Przyspieszałem trochę i po odpuszczeniu gazu silnik zwalniał odrobinę ale jechał dalej. Po poprawnym ustawieniu halli wszystko gra a już miałem iść po kondensator ceramiczny bo myślałem, że to zakłócenia idące na manetkę.
Jednak teraz walczę z innym problemem. Nie działa mi manetka do regena, która jest podłączona do wtyczki z trzema pinami i z napisem brake throttle. Nie mam też takiej opcji wyświetlającej się w programie. I teraz pytanie do znawców. Czy opcja nie pojawia się bo np manetka jest zepsuta i wtedy takiej opcji nie ma, czy też jest to wina programu? W żadnej z wersji programów nie mam opcji ebrake throttle.
Podobna sytuacja z pomiarem temperatury silnika. Nie mam możliwości włączenia tej opcji.
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 495
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Sabvoton 72150 manetka hamulca i temperatura.
Opcje w programie ( hamowanie odzysk., temp. silnika ) powinny się pojawić mimo braku podłączenia manetki, czujnika temp. Odłącz główną manetkę i sprawdź. Ogólnie to już od dawna nie te sterowniki co kiedyś.
warsztatmotocykli.pl
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton 72150 manetka hamulca i temperatura.
Uzywasz jakiejs starej wersji programu, stad Twoje problemy
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- exmotech
- Forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19
Re: Sabvoton 72150 manetka hamulca i temperatura.
Chętnie złapię link do nowej czy właściwej wersji. Już mam mętlik w głowie, które wersje i skąd brałem. Z pewnością zacząłem od strony Mqcon i to właśnie jest to co widać powyżej. Też z ebike.nexun ściągałem ale już nie pamiętam, który pakiet ale nie było połączenia zesterownikiem. Generalnie burdel na całego. Jedyne pocieszenie w tym, że obawiałem się masy i gabarytów pojazdu i byłem przekonany, że 150A nie wystarczy. Myliłem się. Po ograniczeniu wszystkiego do 100A pojazd ucieka spod tyłka z podniesionym przednim kołem.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton 72150 manetka hamulca i temperatura.
U mnie na blogu jest instrukcja, jest program, wszystko jest, dziesiątku ludków jej używa i problemu nie ma
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: Sabvoton 72150 manetka hamulca i temperatura.
Tas mam twoją spolszczoną wersie na androida , takie pytanie, nie dało by sie dodać do tej apki funkcje takiej jak wyłączenie / włączenie odczytu temperatury z silnika oraz włączenie / wyłączenie płynnego regena?
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton 72150 manetka hamulca i temperatura.
Niestety nie, ale te opcje są dostęne z poziomu programu na PC
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- exmotech
- Forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19
Re: Sabvoton 72150 manetka hamulca i temperatura.
No kurde przerasta mnie to. Program z bloga nexuna nie działał mi na początku bo prosił o jakieś biblioteki dll ale teraz go ściągnałem i działa. Nie jest to wersja instalacyjna, nie widnieje w menu windows ale po prostu odpala się od razu. Nie wiem czy tak powinno być?
I teraz sprawa jest taka, że nie mam żadnego regena.
1. Jak ustawiam ebrake switch i dotykam klamek to w programie pojawia się informacja, że nacisnąłem hamulec, więc połączenie jest ale regena nie ma.
2. Jak ustawiam ebrake throttle to to samo, pojawia się sygnał ale regena nie ma.
Bateria nie jest na 100%. jest na 82.5V, overvolt mam na 85. Ustawiałem na 88 i też bez zmian. Podczas jazdy zużyłem do 78V i też nic.
Resetowałem do ustawień fabrycznych i bez zmian. Nie mam żadnego z regenów. Nie działa nawet ta funkcja, gdzie manetka gazu hamuje jak się ją odpuści.
I teraz sprawa jest taka, że nie mam żadnego regena.
1. Jak ustawiam ebrake switch i dotykam klamek to w programie pojawia się informacja, że nacisnąłem hamulec, więc połączenie jest ale regena nie ma.
2. Jak ustawiam ebrake throttle to to samo, pojawia się sygnał ale regena nie ma.
Bateria nie jest na 100%. jest na 82.5V, overvolt mam na 85. Ustawiałem na 88 i też bez zmian. Podczas jazdy zużyłem do 78V i też nic.
Resetowałem do ustawień fabrycznych i bez zmian. Nie mam żadnego z regenów. Nie działa nawet ta funkcja, gdzie manetka gazu hamuje jak się ją odpuści.
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 495
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Sabvoton 72150 manetka hamulca i temperatura.
Czyli pewnie masz podróbkę podróbki sabka
warsztatmotocykli.pl
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton 72150 manetka hamulca i temperatura.
myślę, ze Twoje problemy wynikają z nie czytania opisów i instrukcji
Jest łatwiej zamiast robić wszystko chaotycznie to robić wolniej i poczytać.
Po pierwsze, jeśli sterownik dostaje sygnał ale nie podejmuje hamowania to albo tak jest ustawiony albo coś mu to hamowanie uniemożłiwia.
Na pewno trzeba zacząć od resetu do ustawień fabrycznych.
Nie można używać w sabvotonach na chybił trafił różnych programów konfiguracyjnych bo wersje nie dopasowane mieszają w ustawieniach. Później sporo ludków ma problemy. To dobry początek restart + ponowne ustawienie wszystkiego
Jest łatwiej zamiast robić wszystko chaotycznie to robić wolniej i poczytać.
Po pierwsze, jeśli sterownik dostaje sygnał ale nie podejmuje hamowania to albo tak jest ustawiony albo coś mu to hamowanie uniemożłiwia.
Na pewno trzeba zacząć od resetu do ustawień fabrycznych.
Nie można używać w sabvotonach na chybił trafił różnych programów konfiguracyjnych bo wersje nie dopasowane mieszają w ustawieniach. Później sporo ludków ma problemy. To dobry początek restart + ponowne ustawienie wszystkiego
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2021, 12:37 przez tas, łącznie zmieniany 2 razy.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- exmotech
- Forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19
Re: Sabvoton 72150 manetka hamulca i temperatura.
Tas, czytałem instrukcje z bloga wiele razy, nawet sobie wydrukowałem. Resetów sterownika też było sporo. Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to overvolt. Być może w nowej wersji sterownika ten pułap jest większy, czyli nie wystarczy ustawić na 86V bo może sterownik odejmuje sobie więcej niż 2-4V lecz np 10V. Zaraz pójdę do garażu i to sprawdzę. Dam mu np 92V i zobaczymy czy regen pójdzie.
Przy okazji wiecie może czy jak ustawię w ANT BMS też overvolt np na 92V to nie odetnie mi go jeśli np jakaś cela przekroczy 4.2V? Bo te dwa parametry wydają mi się trochęs przeczne ze sobą: BMS ma odcinać ładowanie gdy jakaś cela przekracza zadany woltaż dla cel, na przykład 4.22V. No i ma odcinać jeśli całkowity woltaż pakietu przekroczy jakąś wartość, np 92V. Pytanie jest, która wartość jest nadrzędna, bo jeśli mam zbalansowany pakiet i ustawię overvolt na 999,9V to i tak odetnie przy 84V gdy jakaś cela osiągnie 4.22V. A jeśli nie to po co ustawiać max napięcie dla celi skoro liczyłby się overvolt.
Po prostu potrzebuję regena w sumie cały czas, od w pełni naładowanej baterii bo bez regena mam już tarcze w kolorze tęczy. Żeby wyładować aku np do 77V to muszę się trochę nalatać, więc to z lekka bez sensu.
Przy okazji wiecie może czy jak ustawię w ANT BMS też overvolt np na 92V to nie odetnie mi go jeśli np jakaś cela przekroczy 4.2V? Bo te dwa parametry wydają mi się trochęs przeczne ze sobą: BMS ma odcinać ładowanie gdy jakaś cela przekracza zadany woltaż dla cel, na przykład 4.22V. No i ma odcinać jeśli całkowity woltaż pakietu przekroczy jakąś wartość, np 92V. Pytanie jest, która wartość jest nadrzędna, bo jeśli mam zbalansowany pakiet i ustawię overvolt na 999,9V to i tak odetnie przy 84V gdy jakaś cela osiągnie 4.22V. A jeśli nie to po co ustawiać max napięcie dla celi skoro liczyłby się overvolt.
Po prostu potrzebuję regena w sumie cały czas, od w pełni naładowanej baterii bo bez regena mam już tarcze w kolorze tęczy. Żeby wyładować aku np do 77V to muszę się trochę nalatać, więc to z lekka bez sensu.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton 72150 manetka hamulca i temperatura.
Ten BMS ma overvoltage time czy coś podobnego?
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Sabvoton 72150 manetka hamulca i temperatura.
BMS ma dwie funkcje nie zależne wiec jeśli będzie na ogniwo 4,22V to wyłoczy prąd powyżej 4,22V, jesli cały pakiet ustawić na 92V przy 20S to wiadomo ze nie dojdzie do tych napięć bo pierwszej kolejności uruchomi zabezpieczenie 4,22V na ogniwo.
Powinno być 84,2V dla 20S a nie 92V.
Nawet jeśli by doszło do przeładowania wszystkich cel równomiernie 20x4,22V=84,4V
Powinno być 84,2V dla 20S a nie 92V.
Nawet jeśli by doszło do przeładowania wszystkich cel równomiernie 20x4,22V=84,4V