Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.
Witajcie
Dzisiaj skończyłem koledze robić rowerek na XF15R i KT25A z KTLCD8. Generalnie była to kopia żony miejskiego roweru, sterownik podobny (25A zamiast 22A) no i silnik u żony to przewoltowany z 36v na 48v. Jak łatwo się domyślić, przewoltowany jest szybszy od tego typowo pod 48v niestety. Aaale, u żony przed XF15R siedział w rowerze inny, mocniejszy silnik przekładniowy, z którego ustawienia zostały w sterowniku. I parametr P1 był ustawiony na 80. A w fabryczny KT który przyszedł w zestawie z XF15r dla kolegi było ustawione 46. O ile kojarzę to liczba magnesów pomnożona przez przełożenie czy jakoś tak. Jakie więc było moje zdziwienie, kiedy po zmianie parametru P1 z 46 na 80 silnik kolegi zaczął ewidentnie zauważalnie szybciej się kręcić. Stąd ten temat, jak wpływa zmiana tego parametru na pracę silnika, co to zmienia, że uzyskałem taki efekt? U żony również po zmianie na 46 silnik zaczął się kręcić wolniej. Czy to może zmienia pośrednio prąd fazowy? Czy timing? Zastanawiam się, czy nie ugotuję tego silnika u kolegi, który na pewno ma cięższy palec na manecie niż moja żona, u której ten setup w sumie w tej formie przejeździł całe lato czyli koło 600-900km.
Dzisiaj skończyłem koledze robić rowerek na XF15R i KT25A z KTLCD8. Generalnie była to kopia żony miejskiego roweru, sterownik podobny (25A zamiast 22A) no i silnik u żony to przewoltowany z 36v na 48v. Jak łatwo się domyślić, przewoltowany jest szybszy od tego typowo pod 48v niestety. Aaale, u żony przed XF15R siedział w rowerze inny, mocniejszy silnik przekładniowy, z którego ustawienia zostały w sterowniku. I parametr P1 był ustawiony na 80. A w fabryczny KT który przyszedł w zestawie z XF15r dla kolegi było ustawione 46. O ile kojarzę to liczba magnesów pomnożona przez przełożenie czy jakoś tak. Jakie więc było moje zdziwienie, kiedy po zmianie parametru P1 z 46 na 80 silnik kolegi zaczął ewidentnie zauważalnie szybciej się kręcić. Stąd ten temat, jak wpływa zmiana tego parametru na pracę silnika, co to zmienia, że uzyskałem taki efekt? U żony również po zmianie na 46 silnik zaczął się kręcić wolniej. Czy to może zmienia pośrednio prąd fazowy? Czy timing? Zastanawiam się, czy nie ugotuję tego silnika u kolegi, który na pewno ma cięższy palec na manecie niż moja żona, u której ten setup w sumie w tej formie przejeździł całe lato czyli koło 600-900km.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.
Silnik kręci się "szybciej/wolniej" ale zapewne tylko na cyferkach wyświetlacza
Jeżeli "P1" to "magnetic pole ratio" to przy sterowniku GT wpływa tylko na prawidłowe wskazania prędkości/zasięgu itp. Włącz dodatkowy zwykły wskaźnik prędkości dla weryfikacji wskazań prędkości silnika.
Jeżeli "P1" to "magnetic pole ratio" to przy sterowniku GT wpływa tylko na prawidłowe wskazania prędkości/zasięgu itp. Włącz dodatkowy zwykły wskaźnik prędkości dla weryfikacji wskazań prędkości silnika.
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.
Prędkość fizyczna koła w realu, nie patrząc na lcd, jest wyższa bez dwóch zdań. Więc nie tylko wskazania.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.
Nie wiem jak jest w KT ale w GT ma to wpływ jedynie na wskazania na wyświetlaczu a nie na realną prędkość silnika. Wspominałem o takich dziwnych wskazaniach/prędkościach w temacie GT-100
viewtopic.php?p=80135#p80135
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2021, 20:46 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.
Jak porównasz to podczas jazdy to zauważysz, że prędkość nie bezie się zgadzać z tym co jest na wyświetlaczu.
Najlepiej ustawić dobrze
Najlepiej ustawić dobrze
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.
To, że wskazanie prędkości się przestaje zgadzać to fakt, ale nadal pozostaje pytanie, dlaczego koło się kręci szybciej? No i jak ustawić dobrze dla silnika xf15r? Niestety brak danych. Ale na razie wychodzi, że 80-90 jest częściej wpisywane niż 46.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.
96 ustaw, powinno być najdokładniej
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.
Dzięki! Może dziś z ciekawości znajdę jakiś stary licznik i sprawdzę też różnicę prędkości obrotowej.
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.
No i sprawdziłem, wszystko
Po podłączeniu jakiegoś licznika prędkośći z czujnikiem na kole (w przypadkowym miejscu żeby mieć tylko punkt odniesienia a nie realne pomiary, które potem sobie zrobię z gps) wyszło że:
1.Na P46 prędkośc koła to było 27km/h, licznik KTLCD 45km/h
2.Na p80 prędkość koła to było 35.9km/h, licznik KTLCD 52km/h
3.Na P120 prędkość koła wyszła 36.1km/h, licznik KTLCD 54km/h
4.Na sugerowanym przez Tasa P96 wyszła prędkośc koła 36km/h, licznik KTLCD pokazał najbardziej zbliżoną do realnej prędkość 44km/h
Generalnie wiemy jaki zakres dla XF15r jest prawidłowy, za to chyba nie wiemy, dlaczego przy niskim P46 prędkość realna koła jest sporo niższa Ale dla moich potrzeb wszystko działa jak należy
Po podłączeniu jakiegoś licznika prędkośći z czujnikiem na kole (w przypadkowym miejscu żeby mieć tylko punkt odniesienia a nie realne pomiary, które potem sobie zrobię z gps) wyszło że:
1.Na P46 prędkośc koła to było 27km/h, licznik KTLCD 45km/h
2.Na p80 prędkość koła to było 35.9km/h, licznik KTLCD 52km/h
3.Na P120 prędkość koła wyszła 36.1km/h, licznik KTLCD 54km/h
4.Na sugerowanym przez Tasa P96 wyszła prędkośc koła 36km/h, licznik KTLCD pokazał najbardziej zbliżoną do realnej prędkość 44km/h
Generalnie wiemy jaki zakres dla XF15r jest prawidłowy, za to chyba nie wiemy, dlaczego przy niskim P46 prędkość realna koła jest sporo niższa Ale dla moich potrzeb wszystko działa jak należy
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 19 lip 2021, 9:55
Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.
Dziwne te liczby. Sprawdzasz na nieobciążonym napedzie? Masz na pewno limit prędkości ustawiony powyżej 55?
Chyba w parametrze C4 ustawia się maksymalną prędkość dla manetki, która może być różna od maksymalnej prędkości dla pas'a
Chyba w parametrze C4 ustawia się maksymalną prędkość dla manetki, która może być różna od maksymalnej prędkości dla pas'a
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2021, 16:59 przez Pepe, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.
Na nieobciążonym. Prędkość limit 72km/h ustawione.
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.
Ja też mam wartość 96 i jest w miarę dokładnie.