Temat zbiorczy - EV Computer

Tematy związane z kontrolerami do silników BLDC. Sposoby podłączenia, chłodzenie, prądy itp.
Awatar użytkownika
Ice
Posty: 161
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Ice » 15 maja 2018, 9:12

Chciałbym, aby tutaj poruszać sprawy związane z używaniem EV computerem.

Można opisać swoje dotychczasowe doświadczenia, uwagi, sugestie, opinie itp.

Ja jako użytkownik komputerka z softem od wersji v10 mogę napisać, że urządzenie spełnia stawiane przed nim moje wymagania. Zgodnie z tym co pisze jego twórca komputerek przeznaczony jest do:
- pomiar poziomu energii baterii (z wykorzystaniem bocznika lub na podstawie napięcia lub to i to),
- pomiar prędkości, przebytego dystansu, czasu jazdy,
- funkcja limitera (możliwość ograniczenia mocy, prądu, minimalnego napięcie baterii, prędkości, temperatury),
- możliwy pomiar 4 temperatur,
- wbudowana przetwornica (moc max. 5W),
- sterownik kierunkowskazów LED-owych,
- sterownik światła STOP,
- można podłączyć oświetlenie LED 12V,
- współpraca z czujnikiem halla w silniku (do pomiaru prędkości),
- wbudowany zegarek z podtrzymaniem bateryjnym,
- konfigurowalny rozkład wyświetlanych parametrów,
- opcjonalnie moduł bluetooth,
- opcjonalnie wyświetlacz OLED zamiast LCD.
- tempomat,
- PAS,
- możliwość podłączenie do bocznika sterownika, bms lub dwóch naraz(minus ładowarki i bocznik za bms)
- konfigurowalny rozkład wyświetlanych parametrów,
- skróty klawiszowe (włączenie oświetlenia, zmiana trybów limietra, włączenie/wyłączenie PAS)


Dodatkowo od wersji v11 pojawiła się obsługa PAS (nawet jak nie obsługuje jej sterownik). W moim przypadku sprawdza się dobrze. Mam tak dobrane przełożenie i parametry w EV computer, że wspomaga mnie do prędkości 25-27 km/h (na płaskim moc ok. 240 -270 wat). Może współpracować z manetką.

Czytelne i w pełni konfigurowalne ekrany, można ustawić pod siebie i swoje preferencje.

Co do samej obudowy to sprawia ona wrażenie trochę masywnej w porównaniu np. do wyświetlacza KT LCD3, ale już np. w porównaniu do CA3 już nie.
Ja wprowadziłem małą modyfikację zakrywającą nieco archaiczną elewację wyświetlacza, ale poza tym jest ok.
Pamiętać należy, że po zakupie wszystkie wyprowadzenia przewodów będzie trzeba zrobić samemu, dlatego trochę trzeba poczytać schematy i mieć trochę wprawy w lutowaniu (ale to chyba nie jest problem dla większości). Wspominam o tym, aby nie było niespodzianki, że to nie jest takie proste jak wspomniany wcześniej LCD3.

Dużym plusem jest wsparcie twórcy i to że produkt „żyje” i pojawiają się aktualizacje na zgłaszane przez użytkowników potrzeby.
Do aktualizacji potrzebny jest specjalny programator, który można kupić za kilka złotych np. na Allegro

Zachęcam do dzielenia się doświadczeniami z używania.
Załączniki
EV computer.jpeg
EV computer.jpeg (24.93 KiB) Przejrzano 832 razy
Ostatnio zmieniony 15 maja 2018, 20:44 przez Ice, łącznie zmieniany 1 raz.
Electric cruiser w budowie - viewtopic.php?f=30&t=127

Paff
Posty: 79
Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
Lokalizacja: Poznań

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Paff » 15 maja 2018, 18:45

Ma bardzo dobry stosunek ceny do możliwości.
Warto tez dodać, że w cenie autor dodaje bocznik dobrany pod względem deklarowanego pobieranego maksymalnego prądu.
A w przypadku braku możliwości pomiaru prędkości z czujnika halla dostajemy czujnik kontaktronowy i magnes na szprychę w dedykowanych wydrukowanych obudowach.
Załączniki
20180515_183650.jpg

ap0f1s
Posty: 225
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: ap0f1s » 15 maja 2018, 19:55

Dla mnie ten komputerek nie ma sobie równych jeżeli chodzi o funkcję. W dodatku cały czas jest aktualizowany. Teraz jest fajna opcja, aby podłączyć dwa bocznika naraz. Wtedy możemy ładnie widzieć prąd rozładowania i ładowania bajka i nie mamy nic pomiędzy bms a akumulatorem. Zresztą jest kilka opcji podłączenia bocznika.
Jedynie ten wygląd to jest minus.
Ice możesz dać od myślników więcej funkcji typu,
- tempomat,
- PAS,
- możliwość podłączenie do bocznika sterownika, bms lub dwóch naraz(minus ładowarki i bocznik za bms)
- konfigurowalny rozkład wyświetlanych parametrów,
- skróty klawiszowe (włączenie oświetlenia, zmiana trybów limietra, włączenie/wyłączenie PAS)

Obsługuję też tempomat, teraz mam pytanie do ludzi co mają pojęcie w temacie. Od czasu do czasu koresponduję z twórcą i podsyłam pomysły co do aktualizacji. Pisałem o tempomacie i obecnie działa on na zasadzie trzymania napięcia przez co utrzymuję prędkość, jednak jak wiadomo na sterowaniu wektorowym obsługujemy manetkę za pomocą natężenia i wtedy tempomat nie działa jak trzeba.
Ma ktoś wiedzę jak to działa np. w adaptto, że utrzymuję daną prędkość?
Twórca ev computra z chęcią słucha porad i może wdrożyć pomysł.
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399

Paff
Posty: 79
Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
Lokalizacja: Poznań

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Paff » 15 maja 2018, 20:24

ap0f1s pisze:
15 maja 2018, 19:55
Obsługuję też tempomat, teraz mam pytanie do ludzi co mają pojęcie w temacie. Od czasu do czasu koresponduję z twórcą i podsyłam pomysły co do aktualizacji. Pisałem o tempomacie i obecnie działa on na zasadzie trzymania napięcia przez co utrzymuję prędkość, jednak jak wiadomo na sterowaniu wektorowym obsługujemy manetkę za pomocą natężenia i wtedy tempomat nie działa jak trzeba.
Ma ktoś wiedzę jak to działa np. w adaptto, że utrzymuję daną prędkość?
Twórca ev computra z chęcią słucha porad i może wdrożyć pomysł.
EV Computer między innymi mierzy prędkość ( czy to za pomocą czujnika halla silnika, czy też oddzielnym kontaktronem jak zwykły licznik rowerowy). Cóż więc stoi na przeszkodzie aby to właśnie ten parametr ( a nie napięcie czy natężenie prądu ) sterował tempomatem ? Wtedy tempomat działa jak tempomat i utrzymuje stałą prędkość a nie prąd czy napięcie, które się zmieniają ze zmianą warunków na drodze ( wiatr, pochylenie, nawierzchnia itd.)

Awatar użytkownika
Ice
Posty: 161
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Ice » 15 maja 2018, 20:50

Możesz zapytać o taką wersję tj. tempomat na zasadzie utrzymania zadanej prędkości, poprzez zwiększenie napięcia i amperażu.
Electric cruiser w budowie - viewtopic.php?f=30&t=127

McL
Posty: 38
Rejestracja: 20 lut 2018, 6:15

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: McL » 15 maja 2018, 21:11

Mam EV Computer w 2 rowerach i możliwości są już bardzo duże, a ciągle są wprowadzane nowości.
Odnośnie tempomatu to pisałem już autorowi swoją wizję. Tempomat z regulacją prędkości, dezaktywacja tempomatu sygnałem stop (manetką wolę nie ale można pozostawić do ustawienia przez użytkownika). W moim przypadku dezaktywacja tempomatu manetką nie jest potrzebna bo pozwala to przyśpieszyć na chwilę w razie potrzeby (wyprzedzanie itp) bez wyłączenia tempomatu.

xyz2a
Posty: 174
Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: xyz2a » 15 maja 2018, 21:28

ap0f1s pisze:
15 maja 2018, 19:55
Jedynie ten wygląd to jest minus.
Twórca ev computra z chęcią słucha porad i może wdrożyć pomysł.
Czy były rozmowy na ten temat, poprawa wyglądu "odchudzenia" urządzenia?
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC

Awatar użytkownika
Kajman
Posty: 307
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Kajman » 18 maja 2018, 23:41

Wiecie co, pytanie laika, gdzie to kupić? :)

Awatar użytkownika
Ice
Posty: 161
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Ice » 18 maja 2018, 23:44

Electric cruiser w budowie - viewtopic.php?f=30&t=127

Awatar użytkownika
Kajman
Posty: 307
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Kajman » 18 maja 2018, 23:51

Dziękuję!

ODPOWIEDZ