Strona 1 z 2

55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 17 mar 2024, 20:00
autor: thylaska
Cześć kupiłem ładowarek Tangspower tp-150wf 48v(54.6v) i 4A jednak na wyjściu jest 55.2V. Jest to normalne i tak powinno być?
napiecie.jpg
ladowarka.jpg

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 17 mar 2024, 20:57
autor: Tooropek
Oczywiście, że nie powinno tyle być.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 17 mar 2024, 21:30
autor: thylaska
Czyli dobrze podejrzewałem, jest opcja ze "spaliło" sterownik jeśli ma max napięcie 55V?

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 17 mar 2024, 21:51
autor: zielony71
Nie wiadomo czy Ci miernik dobrze pokazuje.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 17 mar 2024, 22:06
autor: Tooropek
Przy 55V sterownika 48V raczej nie spalisz, ale bms mógł się wyłączyć jak pakiet nierówny i wybiło zabezpieczenie na jednej z sekcji, że jest przeładowana...

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 17 mar 2024, 22:13
autor: thylaska
Nie bo podłączałem sterownik na „krótko” do ładowarki żeby wyregulować czujniki hamowania i dopiero jak nie było odzewu to zacząłem sprawdzać co jest nie tak.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 7:00
autor: Tooropek
A to ciekawe. Podłączyłeś chociaż zgodnie z polaryzacją?

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 7:55
autor: W.P.
Zmierz jeszcze to napięcie innym miernikiem, chociaż te akurat pokazują z małym błędem.
Jeśli rzeczywiście jest zbyt wysokie to można dokonać niewielkiej korekty w zasilaczu.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 8:06
autor: thylaska
Tak podłączone jest zgodnie z polaryzacją, mam przejściówkę z xt60 na gx16, poszukam innego miernika i zobaczę. Pan od którego kupowałem pisze:
IMG_2503.jpeg

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 8:23
autor: Tooropek
Ten pan od którego kupiłeś niech odkupuje sterownik i niech się douczyć trochę bo wiedzy nie posiada żadnej w zakresie elektroniki.
Naraził Cię na straty materialne, do tego celowo wprowadza w błąd czego następstwem jest spalony sterownik, więc śmiało możesz takiego delikwenta zgłosić w odpowiednie miejsce.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 8:26
autor: tkoko
Samo napięcie (55.2) nie jest niebezpieczne ani dla sterownika ani dla BMS/baterii. Jest trochę za wysokie, więc nie wszystkim BMS'om będzie odpowiadać. Najczęściej ładowarki mają potencjometr do zmiany/wyregulowania tego napięcia. Jeżeli sterownik nie uruchomił się na samej ładowarce to są trzy możliwości. Złe połączenie/podłączenie ładowarki. Uszkodzony sterownik (łatwo sprawdzić podłączając baterię). Obciążenie/blokada ładowarki przez ładowane kondensatory sterownika

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 8:33
autor: zielony71
Tooropek pisze:
18 mar 2024, 8:23
Ten pan od którego kupiłeś niech odkupuje sterownik i niech się douczyć trochę bo wiedzy nie posiada żadnej w zakresie elektroniki.
Naraził Cię na straty materialne, do tego celowo wprowadza w błąd czego następstwem jest spalony sterownik, więc śmiało możesz takiego delikwenta zgłosić w odpowiednie miejsce.
A jakie miejsce jest odpowiednie? :-D
Zapewne Pan nie jest producentem tej ładowarki, więc możesz go w d..ę pocałować, bo nie odpowiada za jej parametry.
Ewentualnie możesz jeszcze zażądać odstąpienia od umowy kupna, ale to najpierw musisz udowodnić, że ładowarka jest niesprawna. Sąd, biegły, te sprawy... Nie nakręcaj niepotrzebnie kolegi, bo wcale tym nie pomagasz. Pokazany wynik jest o 1% wyższy od oczekiwanego. Nie wiem jaką dokładność ma miernik, czy ma naładowaną baterię i czy był kiedykolwiek kalibrowany.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 8:55
autor: thylaska
Ładowarki do pakietu nie podłączałem ponieważ Chińczyk zapomniał dosłać przewodów do Bms więc z braku zajęcia chciałem na ładowarce wyregulować czujniki. Po podłączeniu do sterownika nie było znaku życia jedynie wentylator wszedł na „wyższe obroty” tak samo było naciskając przycisk od włączenia ekranu. Wrócę do domu pokaże jak jest podłączone, próbować sprawdzać sterownik na pakiecie bez Bms?

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 9:24
autor: Tooropek
Po tym co napisał autor i jeżeli faktycznie sterownik jest spalony to ma prawo żądać zwrotu pieniędzy i pokrycie szkód, ale w postępowaniu cywilnym. Nie pomagam bo autor nie przedstawił wszystkiego jak należy, a ja podałem jedną z możliwości, którą może wykonać. Za wcześnie na post na forum mi się wydaje, bo za pewne okaże się, że sterownik działa, a ładowarka do wymiany, tak czy inaczej.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 9:32
autor: thylaska
Bardzo możliwe że sterownik działa mogę go jedynie sprawdzić na baterii ale bez Bms z głównego plusa i minusa. Nie wiem czy to dobry pomysł, Chińczyk dopiero wysłał przewody

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 9:41
autor: tkoko
Tooropek pisze:
18 mar 2024, 9:24
Po tym co napisał autor i jeżeli faktycznie sterownik jest spalony to ma prawo żądać zwrotu pieniędzy i pokrycie szkód, ale w postępowaniu cywilnym.
Praktycznie nie da się spalić sterownika 13S/54.6 V napięciem 55.2 V (1% zwiększone napięcie), tym bardziej że użytkownicy forum podłączają pod takie sterowniki baterie 14S/58.8 V. (8% zwiększone napięcie) i jeżdżą.
Tak z ciekawości spytam. Jak włączałeś sterownik na zasilaczu?

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 9:47
autor: zielony71
Tooropek gdybyś faktycznie wierzył, że tak to działa to wątpię żebyś odważył się sprzedać choć jedną baterię. Wystarczy jedno trefne ogniwo i płacisz za czyjąś chatę, z pełnym wyposażeniem... :-D

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 9:49
autor: zielony71
thylaska pisze:
18 mar 2024, 9:32
Bardzo możliwe że sterownik działa mogę go jedynie sprawdzić na baterii ale bez Bms z głównego plusa i minusa. Nie wiem czy to dobry pomysł, Chińczyk dopiero wysłał przewody
Bez bms nie masz nawet podstawowej ochrony przed zawarciem, więc to imho kiepski pomysł.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 9:59
autor: Tooropek
Ja uwierzyłem autorowi, że spalił się sterownik, nie miałem podstaw by w to nie uwierzyć.
Zielony, tak to nie działa, wiadomo, ale jeżeli bym podłączył plus i minus odwrotnie a spaliłby się sterownik to ja bym zapłacił za sterownik. Raz mi się zdarzyło w szynie włożyć odwrotnie piny i wypaliło styki w szynie i nic więcej się na szczęście nie stało. Tsdz2 przeżył i ma się dobrze, a styki wymieniłem i tyle historii. Za ogniwa nie odpowiadam, choć zawsze używam swojej wiedzy i urządzeń aby uniknąć problemów.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 10:14
autor: thylaska
Czyli prawdopobnie sterownik żyje tylko nie chciał odpalić się na ładowarce, wrócę do domu pokaże jak to podłączone jest

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 10:35
autor: tkoko
Jeżeli chcesz testować sterownik to tylko na ładowarce. Ładowarka ma/powinna mieć zabezpieczenia przeciwzwarciowe. Bateria, szczególnie bez BMS'a, przy zwarciu sterownika da "ogień".

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 15:29
autor: thylaska
Podpięte będzie to w taki sposób, Bms jest symetryczny. Rozbiorę ładowarkę zobaczę czy jest możliwość zmiany napięcia.
IMG_2519.jpeg

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 15:44
autor: thylaska
Tak wygląda to w środku
IMG_2523.jpeg
IMG_2522.jpeg

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 16:02
autor: tkoko
thylaska pisze:
18 mar 2024, 15:29
Rozbiorę ładowarkę zobaczę czy jest możliwość zmiany napięcia.
Masz pecha bo nie widzę w ładowarce żadnego potencjometru. Możesz jednak skorygować napięcie diodą mocy 3 - 10 A. Prymitywny, ale dosyć skuteczny sposób, który powinien obniżyć napięcie o 0.4 - 0.7V (do 54.5 - 54.8 V).

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 16:42
autor: thylaska
Diodę dodać przy wyjściu?

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 17:03
autor: tkoko
thylaska pisze:
18 mar 2024, 16:42
Diodę dodać przy wyjściu?
Przecinasz czerwony przewód na wyjściu sterownika, lutujesz diodę w kierunku przewodzenia (kolorową obwódką w kierunku wtyczki), zabezpieczasz przed zwarciem (klej, silikon), mierzysz napięcie wyjścia, i powinno być OK.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 17:16
autor: thylaska

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 17:33
autor: tkoko
thylaska pisze:
18 mar 2024, 17:16
https://allegro.pl/oferta/1n5370b-dioda ... 1786658267
Coś tego typy?
To jest dioda zenera, masz kupić tego typu diodę
https://allegro.pl/oferta/p1000j-dioda- ... 5306551818
możesz poszukać tańszą diodę, z niższym napięciem i prądem.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 19:19
autor: W.P.
Czy mógłbyś wrzucić zdjęcia części płyty od strony niskiego napięcia?
Chodzi mi o ten obszar: Obrazek
Gdybyś mógł jeszcze zrobić dodatkowe z podświetleniem od tyłu, np. takie:
Obrazek
Wtedy widać więcej, jak np. tutaj: Obrazek
I jeszcze podać typ układu scalonego.

Pomysł z diodą to w tej chwili jedyny ratunek. Jednak wydzieli się na niej prawie 3W. Jeśli umieścisz ją wewnątrz (a pewnie tak będzie) to po 5 minutach zacznie świecić :)
Może lepiej byłoby poszukać podobnej co do parametrów prądu (napięcie 50 -100V) ale w obudowie pozwalającej na przykręcenie do radiatora.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 19:28
autor: tkoko
W.P. pisze:
18 mar 2024, 19:19
Pomysł z diodą to w tej chwili jedyny ratunek. Jednak wydzieli się na niej prawie 3W. Jeśli umieścisz ją wewnątrz (a pewnie tak będzie) to po 5 minutach zacznie świecić :)
No rzeczywiście, 10 A dioda, chłodzona wentylatorem, przy prądzie 4 A będzie "świecić". Aż dziw że wytrzymuje prąd przewodzenia 80 A

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 19:32
autor: thylaska
Tak podeśle zaraz zdjęcia, jeśli chodzi o tą diodę czy wytrzyma nie wiem czysto z parametrów chyba tak ale pojęcia na temat elektroniki nie mam

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 19:56
autor: tkoko
thylaska pisze:
18 mar 2024, 19:32
jeśli chodzi o tą diodę czy wytrzyma nie wiem czysto z parametrów chyba tak ale pojęcia na temat elektroniki nie mam
Nie chce mi się rozkręcać obudowy, ale od ośmiu lat mam ten "patent" w obudowie i nadal działa. Mogę nawet wybrać większe/mniejsze napięcie przełącznikiem.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 20:00
autor: thylaska
link do zdjęć płytki: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Zrobię też ten patent jak ewentualnie się wykrzaczy to będę kombinował

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 18 mar 2024, 20:17
autor: W.P.
tkoko pisze:
18 mar 2024, 19:28
No rzeczywiście, 10 A dioda, chłodzona wentylatorem, przy prądzie 4 A będzie "świecić". Aż dziw że wytrzymuje prąd przewodzenia 80 A
Przepraszam, nie zauważyłem wentylatora.
Mimo wszystko oddawanie ciepła jedynie przez końcówki jest mało efektywne. Z drugiej strony element czasem parzy ale to jeszcze nie powód do paniki, 50 ÷ 60°C to temperatura akceptowalna.

Co do prądu to wytrzyma znacznie więcej, ale to prąd w impulsie rozumiany jako niepowtarzalny. Zwykle przyjmuje się czas 10ms.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 19 mar 2024, 10:46
autor: miki
Właśnie trafiłem na ten temat. Chciałbym tylko napisać, że napięcie wyższe o 0,6V nie spowoduje spalenia kontrolera. Prawdopodobnie w instalacji z akumulatorem to napięcie spadnie do 54,6V. Strasznie "uproszczona" jest ta ładowarka.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 22 mar 2024, 19:40
autor: thylaska
Udało się zejść do 54.8V zostawiać czy kombinować np dołożyć drugą taką diodę?

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 22 mar 2024, 20:54
autor: tkoko
thylaska pisze:
22 mar 2024, 19:40
Udało się zejść do 54.8V zostawiać czy kombinować np dołożyć drugą taką diodę?
Jak rozumiem na razie nie masz jeszcze BMS'a. Jak będziesz miał aku z BMS'em trzeba będzie sprawdzić czy i jak zachowa się ładowarka z aku.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 23 mar 2024, 7:40
autor: WojtekErnest
Do tej dyskusji warto dodać że o ile przy 55,2V średnie napięcie to 4,25V, uznane jest za absolutny max i gdy ogniwa, są NOWE, bez upływność, to i tak w obszarze > 4,18V prąd ładowania będzie bliżej 200-300mA. Więc nic złego nie powinno się stać
Ale gdy ogniwa są z depakiety, niezupełnie równe to niestety to napięcie MAX jest za wysokie, ZA wysokie bo zbyt długo będzie duży prąd rzędu > 1A bo segmenty są po prostu najczęściej nierówne i długo nie dochodzi do przerwania ładowania.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 23 mar 2024, 8:09
autor: thylaska
Ogniwa są z depakietu bezcyklowe, z napięciem udało się zejść do 54.8V. Skończyłem wczoraj lutować Bms i cos się chyba nie zgadza ponieważ aplikacji pokazuje 46V tak jak na głównym + i - lecz gdy idzie przewód/kabel od pola głównego + i pola C- z Bms napięcie spada do 21V czym jest to spowodowane?
IMG_2623.png
IMG_2625.jpeg

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 23 mar 2024, 8:27
autor: tkoko
thylaska pisze:
23 mar 2024, 8:09
Ogniwa są z depakietu bezcyklowe, z napięciem udało się zejść do 54.8V. Skończyłem wczoraj lutować Bms i cos się chyba nie zgadza ponieważ aplikacji pokazuje 46V tak jak na głównym + i - lecz gdy idzie przewód/kabel od pola głównego + i pola C- z Bms napięcie spada do 21V czym jest to spowodowane?
Jeżeli wszystko masz polutowane prawidłowo (wg schematu), wszystkie napięcia na poszczególnych "P" są miedzy 3 - 4 V, we wtyczce przewodów balansu napięcie narasta od zera do maksymalnego napięcia baterii (wg schematu), to prawdopodobnie masz "zablokowane/wyłączone" "C-" (zapewne jest to również "P-"). Podłącz na chwilę ładowarkę, zmierz napięcie, odłącz ładowarkę, zmierz napięcie.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 23 mar 2024, 9:00
autor: zielony71
Masz 13 czy 18 pinów w gnieździe balancera?

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 23 mar 2024, 9:04
autor: thylaska
W gnieździe jest jak dobrze pamiętam 22, tak napięcie rośnie co 3 i trochę do 4v, jedynie na kilku pinach jest takie same napięcie ale tego wymagało zrobienie na 13s tak jak na schemacie. Wrócę do domu spróbuję z ładowarką

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 23 mar 2024, 9:42
autor: zielony71
No bo na tym screenie widać średnie napięcie 2,57V. Tak raczej nie powinno być, czyli domyślam się, że coś źle podłączyłeś.
Zresztą wygląda na to, że to balancer 21S, a instrukcja podłączenia jest dla 17S

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 23 mar 2024, 10:24
autor: Tooropek
Jak dobrze połączyłeś przewody balansera to odpal apkę xiaoxiang i wpisz odpowiednią ilość cel w ustawieniach. Jeżeli nie masz opcji ustawienia ilości cel w aplikacji jbd to nie masz autoryzacji do zmiany ustawień i tylko apka xiaoxiang może uruchomić ustawienia. Bms kupiony od jbd czy od jakiegoś innego sprzedawcy? Ma to znaczenie...

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 23 mar 2024, 18:18
autor: W.P.
Dziękuję Koledze autorowi za zdjęcia.
Alternatywą dla diody może być dołożenie miniaturowego potencjometru montażowego (470KΩ ÷ 1MΩ) wraz z szeregowym rezystorem (3,3MΩ ÷ 4,7MΩ), dołączonego równolegle do rezystora R24.
Obrazek
Nie można precyzyjnie określić w/w wartości ze względu na rozrzut parametrów. Ze wstępnych wyliczeń wynika, że wybierając powyższe wartości uda się obniżyć napięcie wyjściowe o ok. 0,6V.
Wobec niskiej ceny rezystorów warto przygotować sobie szerszą gamę, 3,3; 3,9; 4,7; 6,8; 8,2MΩ i dopasować do potrzebnego zakresu regulacji. Moc rezystorów jak najmniejsza np. 1/8W.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 23 mar 2024, 21:26
autor: thylaska
Tak ten schemat jest na 17s bo na aukcji tego nie było schematu ale zrobiłem idąc tym samym tokiem myślenia poprosiłem chińczyka żeby wysłał schemat. Bms kupiony z oficjalnego sklepu
IMG_2648.jpeg

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 23 mar 2024, 21:35
autor: zielony71
Przejrzyj sobie ich ofertę. W każdym typie mają inny schemat podłączenia. Taki chiński bałagan ;-)

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 24 mar 2024, 14:07
autor: thylaska
Udało się skończyć baterie, poprawiłem podłączenie Bms i wszystko działa. Po podłączeniu ładowarki pod baterie napięcie spadło do 48V więc wyjmować jednak diodę tak?

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 24 mar 2024, 14:39
autor: W.P.
Nie. Ona ma zastosowanie tylko w końcowej fazie ładowania, kiedy ładowarka jest w fazie CV.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 24 mar 2024, 15:02
autor: zielony71
Sprawdź pod koniec ładowania, czy ładowarka z diodą, podłączona do baterii jest w stanie osiągnąć 54,6V. Jeżeli tak, to diodę zostaw.