55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Masz przecież apkę z podglądem całego cyklu ładowania. Ładujesz "do oporu" aż ładowarka lub BMS wyłączy ładowanie. Na ekranie i w pozycji "parametry" powinieneś mieć pełne info na temat ładowania i baterii.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2096
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Parameter to ustawienia bmsa.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lut 2024, 23:34
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Jednak było okej, max naładowała 55.1V. Nie potrzebnie kombinowałem, dziękuję za pomoc wszystkim
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Maksymalnie naładowała do 54.11 V (wg. apki). Teraz jeszcze musisz kilka razy rozładować (choćby trochę) baterię, doładować ponownie do wyłączenia przez BMS lub ładowarkę, odczekać 2 - 3 godz po wyłączeniu, i sprawdzić czy parametr VolHigh (4.2 V) i VolLow (4.11 V) zmniejsza rozjazd cell (VolDiff = 0.09 V), bo na razie masz niezbalansowany aku.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2096
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Tkoko wiesz co to znaczy 0,09V? To nie jest żaden rozjazd. Jest dobrze
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Ale może/powinno być lepiej.
Ma 4.2 V vs 4.11 V, a prawdopodobnie po kilku balansowaniach będzie miał maksymalnie różnicę 4.2 V vs 4.16 V.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2096
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Nie będzie miał. Liczy się top Balance, pojęcie nieznane szerszemu gronu. Jest dobrze tylko kolega nie rozumie jeszcze, że bms ma sensing 800mA i ponizej tej wartości pokazuje 0A ładowania pomimo, że ikona pioruna dalej widnieje, czyli w skrócie ładowanie dalej trwa. Kolega odpiął ładowarkę bo prawdopodobnie myślał, że koniec ładowania już jest skoro nie wskazuje bms nic. JBD bms ma mnogość opcji, ale trzeba go się nauczyć obsługiwać.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lut 2024, 23:34
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Z tego co widziałem rozjazd dzisiaj był na poziomie 0.01V, ładuje się właśnie z wyjęta diodą. Podczas jazdy zauważyłem jeszcze jeden problem maksymalna moc jaka się pokazuje na ekranie (ktlcd3) to nie całe 2000W, silnik ma 3000W sterownik KT48SVPRCK w teorii powinien obsłużyć 2600W. W ustawianiach wyświetlacza jest ustawione na 100% mocy, jaki może być powód nie wykorzystywania pełnej mocy?
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Czyli jednak jest postęp na balansie skoro wyrównanie ogniw z 0.09 V dawniej doszło do 0.01 V obecnie , a i sprzedawcy ładowarki nie trzeba oddawać do sądu.
Co do "braku mocy". Poszukaj w okolicy stromy podjazd, dobrze byłoby w trudnym terenie (piach, nierówno itd) i wówczas zmierz prąd/moc maksymalną.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lut 2024, 23:34
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Sprawdzałem moc jaka się pokazywała i utrzymywała max to było 1999w nie mogło wskoczyć wyżej