Martwi mnie moje aku 20s - doradźcie
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Martwi mnie moje aku 20s - doradźcie
To bardzo dużo, bo to oznacza 0,5 V na segment 1S.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Martwi mnie moje aku 20s - doradźcie
Ale to maksymalny spadek
Najpewniej już na rozładowanym aku, a taki jest może nie tyle normalny co raczej spodziewany przy dużych obciążeniach.
Najpewniej już na rozładowanym aku, a taki jest może nie tyle normalny co raczej spodziewany przy dużych obciążeniach.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- nxtBike
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 mar 2018, 19:14
- Lokalizacja: Dziekanów Bajkowy
- Kontakt:
Re: Martwi mnie moje aku 20s - doradźcie
Zmierzyłem dzisiaj napięcia na celach, ale juz na trochę wyjeżdżonym aku.
Różnica między maksymalnym napięciem na celi a minimalny jest 0,007V - więc to chyba nie jest taka tragedia.
Tutaj napięcia na wszystkich (posortowane)
15 3,8554
6 3,8563
3 3,8566
17 3,8576
18 3,8576
1 3,8583
2 3,8584
4 3,8585
8 3,8588
16 3,8589
11 3,8592
14 3,8592
12 3,8594
19 3,8595
5 3,8599
7 3,8605
9 3,8606
13 3,8607
20 3,8618
10 3,8622
Po następnym ładowaniu do pełna zmierzę jak będą wyglądały napięcia na sekcjach.
Natomiast qrcze obserwuje większe przysiady napięcia niż miesiąc temu, na 100% takich nie miałem wcześniej.
Przykład:
- teraz bateria wskazuje mi 77V (spoczynkowo, rower stoi) - więc nie jest rozładawana @tas
- jadąc stabilnie spadek o 3V (jazda ok 30km/h wspomagana pedałowaniem)
- dodanie mocy spadek do 69v (ok 8v) na 2,3sek aż poradzi sobie (czyli nabierze prędkości)
- z większym obciążeniem np. lekko pod górkę 65V - a to już 12v
Wcześniej nie miałem takich przysiadów - a przynajmniej wskazań
Ograniczyłem max prąd do 50A,
jestem teraz jakoś ciągle w rozjazdach, żeby potestowac więcej, np. sprawdzić w terenie bardziej, zasięg itp.
Jakieś sugestie co mógłbym posprawdzać (bez rozbiórki baterii) Mogłem jakoś zmęczyć tę baterię, że cele są napięciowo okay, ale bateria sie bardziej męczy?
Różnica między maksymalnym napięciem na celi a minimalny jest 0,007V - więc to chyba nie jest taka tragedia.
Tutaj napięcia na wszystkich (posortowane)
15 3,8554
6 3,8563
3 3,8566
17 3,8576
18 3,8576
1 3,8583
2 3,8584
4 3,8585
8 3,8588
16 3,8589
11 3,8592
14 3,8592
12 3,8594
19 3,8595
5 3,8599
7 3,8605
9 3,8606
13 3,8607
20 3,8618
10 3,8622
Po następnym ładowaniu do pełna zmierzę jak będą wyglądały napięcia na sekcjach.
Natomiast qrcze obserwuje większe przysiady napięcia niż miesiąc temu, na 100% takich nie miałem wcześniej.
Przykład:
- teraz bateria wskazuje mi 77V (spoczynkowo, rower stoi) - więc nie jest rozładawana @tas
- jadąc stabilnie spadek o 3V (jazda ok 30km/h wspomagana pedałowaniem)
- dodanie mocy spadek do 69v (ok 8v) na 2,3sek aż poradzi sobie (czyli nabierze prędkości)
- z większym obciążeniem np. lekko pod górkę 65V - a to już 12v
Wcześniej nie miałem takich przysiadów - a przynajmniej wskazań
Ograniczyłem max prąd do 50A,
jestem teraz jakoś ciągle w rozjazdach, żeby potestowac więcej, np. sprawdzić w terenie bardziej, zasięg itp.
Jakieś sugestie co mógłbym posprawdzać (bez rozbiórki baterii) Mogłem jakoś zmęczyć tę baterię, że cele są napięciowo okay, ale bateria sie bardziej męczy?
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Martwi mnie moje aku 20s - doradźcie
Na pewno nie wygląda to na usterkę bo aku jest bardzo równy, spadek też wygląda na bardzo równomierny.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- nxtBike
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 mar 2018, 19:14
- Lokalizacja: Dziekanów Bajkowy
- Kontakt:
Re: Martwi mnie moje aku 20s - doradźcie
zrobiłem przed chwilą jeszcze taki test - że podłączyłem miernik w gniazdo do ładowania i zrobiłem ze 2km obserwując wskazania
Miernik zarejestrował mi maksymalny spadek o 6v - dałem ognia ile się dało
- fakt 1 ze na asfalcie.
- fakt 2 miernik odświeża mi co mniej więcej 1sek pomiary
- fakt 3 jest już ciemnawo i nie wiem czy wszystko dobrze widziałem
Muszę na jakieś pagórki pojechać gdzie będzie większe obciążenie na dłuższym odcinku aby poobserwować - chciałbym bardzo, żeby to watomierz bzdury pokazywał
Miernik zarejestrował mi maksymalny spadek o 6v - dałem ognia ile się dało
- fakt 1 ze na asfalcie.
- fakt 2 miernik odświeża mi co mniej więcej 1sek pomiary
- fakt 3 jest już ciemnawo i nie wiem czy wszystko dobrze widziałem
Muszę na jakieś pagórki pojechać gdzie będzie większe obciążenie na dłuższym odcinku aby poobserwować - chciałbym bardzo, żeby to watomierz bzdury pokazywał
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Martwi mnie moje aku 20s - doradźcie
Są równe ale to pomiar spoczynkowy czyli bez obciazenia ?
Bardziej wiarygodny jesli chodzi o sprawdzenie przyczyny większego spadku, bylby pomiar pod obciążeniem. Bo wtedy może sie okazać ze są segmenty słabsze od innych o np 0,1V.
Inna przyczyna to możliwość pogorszenia styków, laczen lub zgrzewow i wtedy w takich miejscach są zauwazalne spadki napięcia. To trudniej zlokalizować/zmierzyć. Można to sprawdzic "objawowo" czyli poprzez odczyty/obraz (kamerą termowizyjna) temperatury pakietu i połączeń aby zlokalizowac gorące punkty.
Ale z drugiej strony jesli silnie obciazasz aku ktory ma TYLKO 3,8 V to i spadek będzie większy.
Na naladowanym będzie mniejssy.
Bardziej wiarygodny jesli chodzi o sprawdzenie przyczyny większego spadku, bylby pomiar pod obciążeniem. Bo wtedy może sie okazać ze są segmenty słabsze od innych o np 0,1V.
Inna przyczyna to możliwość pogorszenia styków, laczen lub zgrzewow i wtedy w takich miejscach są zauwazalne spadki napięcia. To trudniej zlokalizować/zmierzyć. Można to sprawdzic "objawowo" czyli poprzez odczyty/obraz (kamerą termowizyjna) temperatury pakietu i połączeń aby zlokalizowac gorące punkty.
Ale z drugiej strony jesli silnie obciazasz aku ktory ma TYLKO 3,8 V to i spadek będzie większy.
Na naladowanym będzie mniejssy.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2018, 21:35 przez WojtekErnest, łącznie zmieniany 1 raz.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- nxtBike
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 mar 2018, 19:14
- Lokalizacja: Dziekanów Bajkowy
- Kontakt:
Re: Martwi mnie moje aku 20s - doradźcie
dzięki Panowie, musze trochę pojeździć nim żeby pozbierać "dane" i jakieś kolejne wnioski wyciągnąć.
-
- Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 20 cze 2018, 17:56
Re: Martwi mnie moje aku 20s - doradźcie
sprawdź wtyczki XT - u kolegi w rowerze po roku eksploatacji były upalone końcówki (od strony lutowania) i najpierw był taki efekt jak u Ciebie, a potem zaczął się wyłączać przy mocnym przyspieszaniu. Łatwo zlokalizować bo będą się grzać w trakcie jazdy.
Kariwa Lite 21s15p 12kW
Trek 13s9p 50A barmal x4
Trek 13s9p 50A barmal x4
- nxtBike
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 mar 2018, 19:14
- Lokalizacja: Dziekanów Bajkowy
- Kontakt:
Re: Martwi mnie moje aku 20s - doradźcie
dzięki @art - hm... rzeczywiście maiłem kilka wyłączeń również, ale na razie nie łaczyłem tych faktów - sprawdzę