Uszkodzony BMS czy poluzowana blaszka w celi?

Dział zawiera tematy związane z akumulatorami, ładowarkami oraz BMSami
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Uszkodzony BMS czy poluzowana blaszka w celi?

Post autor: annkaa »

W 16s10p Przedwczoraj zauważyłem że jeden obwód ma 4,34 a cała reszta równo po 4,19. Pojechałem się przejechać straciłem 10% naładowania baterii i znów dałem do ładowania.
Po ładowaniu znów wszystkie mają 4,19-4,20 a w tym jednym
4,34. Zostawieniłem podłączonego BMSa na dobę. PO dobie przy tym obwodzie cały czas świeci się dioda gdzie indziej nie, ale napięcie nie spadło wciąż jest 4,34:

To BMS czy poluzowała się cela i blaszka nie styka w tym obwodzie? Zostały mi 2 dni gwarancji na BMS…
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uszkodzony BMS czy poluzowana blaszka w celi?

Post autor: WojtekErnest »

Czy strata % naładowania by la podobna we wszystkich segmentach, tzn ten z 4,34 mial np 4,12 a p0zostałe 4,05 ?
Jesli tak to aku jest równe, czyli raczej blaszki są ok, czyli raczej problem z BMS.
Jesli zaś ten z 4,34 miał ponizej pozostałych to 'poluzowana' blaszka lub słabsze ogniwa w tym segmencie.
Jesli masz rezystor np kilkanascie ohmów lub inny odbiornik który wymusi prąd kilkaset mA, to obciaz ten segment gdy ma 4,34 tak by napięcie (bez obciazenia) spadlo do ok 4,20. I wtedy powtórz próby rozłądowania i ładowania.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: Uszkodzony BMS czy poluzowana blaszka w celi?

Post autor: annkaa »

Ok przetestuje dzisiaj, ale czy czasem mimo tego nie BMS nie powinien wyrównać tj. zbić prze dobę ten segment do 4,20? Od przedwczoraj cały czas się świeci ta dioda, czyli jakby pracował ale nie potrafił zbić z 4,34 na 4,20.
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uszkodzony BMS czy poluzowana blaszka w celi?

Post autor: WojtekErnest »

BMS ma malutki prąd balansujacy rzędu 40 mA, więc zbijanie 150 mV dla AKU 10p trwa dłużej, ale po dobie powinno być to zauwazalne.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: Uszkodzony BMS czy poluzowana blaszka w celi?

Post autor: annkaa »

No na tą chwilę mamy 2 dobę i wciąż utrzymuje 4,34 i się świeci. Pojutrze mam koniec gwarancji tego BMSa stąd pytam. Bateria robiona w porządnej firmie bo u Mariana od Tasa, więc też podejrzewam że problem z BMS jest, ale zanim go wytnę z baterii i odeślę, wolę wyeliminować że to problem blaszki lub ogniwa.
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uszkodzony BMS czy poluzowana blaszka w celi?

Post autor: WojtekErnest »

Jeśli drugą dobę napięcie nie jest zabijane to BMS na 99%.
Nie można jednak wykluczyć że BMS się tylko 'podwiesil', czyli że przy nieco niższym napięciu wznowił by balansowanie.
No ale już na te próby nie masz chyba czasu. Rozumiem że wcześniej było równo, pakiet był balansowany ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: Uszkodzony BMS czy poluzowana blaszka w celi?

Post autor: annkaa »

Tak w kwietniu były mierzone przedostatnim razem i tydzień temu, wszystko było ok.
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uszkodzony BMS czy poluzowana blaszka w celi?

Post autor: WojtekErnest »

No teoretycznie może być 'glupstwo' czyli puścił styk w gniezdzie/sciezce druku na płytce BMS.
Sprawdź jeszcze napięcie dwóch ceł czyli z pominięciem przewodu który jest pomiędzy. Czy suma mierzona pojedynczo jest równa na dwóch skrajnych stykach.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uszkodzony BMS czy poluzowana blaszka w celi?

Post autor: WojtekErnest »

Zakladam ze piszesz o 2 dobach balansowania przy ODLACZONEJ fizycznie ładowarce ? Bo jesli nie, czyli dioda pali się na zielono ale jest nadal zasilana, to może nadal podawac maly prąd, rowniez pulsacyjnie. No i wtedy ten cykl moze się "nigdy" nie zakonczyc.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: Uszkodzony BMS czy poluzowana blaszka w celi?

Post autor: Eryk »

Mi to wygląda na problem z bms, po dwóch dobach powinien zauważalnie zbić napięcie a tego nie robi. Możliwe że na tej sekcji balansera puścił lut.
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: Uszkodzony BMS czy poluzowana blaszka w celi?

Post autor: annkaa »

Tak oczywiscie przy wylacznej ladowarce, przy okazji ladowarka daje 67,3 to by pasowalo do tego naddatku 0,1 w tej jednej sekcji. Odsylam BMSa do chlopakow z elektro-bikes, sekcje wyrownane do tej samej wartosci wiec dzis sie przejade bez bms pomierze, a potem doladuje bez bmsa i tez pomierze. Dzieki wielkie za diagnoze w ostatni dzien gwarancji BMSa :)
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Klaus
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 23 maja 2018, 1:19
Lokalizacja: Jabłonna
Kontakt:

Re: Uszkodzony BMS czy poluzowana blaszka w celi?

Post autor: Klaus »

Jeszcze bym sprawdzil czy sie grzeje obudowa bmsa bo lampka lampką ale moze rezystor ma rozwarcie. Ale to juz chyba po rybkach.
:idea: Zajmuję się akumulatorami Li Ion. :idea:
Sprzedaje akumulatory nowe, rozpakietowane i używane. Zapraszam na naszą stronę internetową i do kontaktu mailowego baterie18650.pl@gmail.com :idea:
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: Uszkodzony BMS czy poluzowana blaszka w celi?

Post autor: annkaa »

Tak odesłany na gwarancji, a ja czekam na lepszą pogodę by sprawdzić co z baterią.
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
Buby22
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 19 lut 2018, 6:31
Lokalizacja: Cz-Dz
Kontakt:

Re: Uszkodzony BMS czy poluzowana blaszka w celi?

Post autor: Buby22 »

A rozpakowałeś pakiet i sprawdzałaś zgrzewy i połączenia ogniw?
ODPOWIEDZ