Szeregowe połączenie pakietów wg mnie będzie działać ok. Każdy bms pilnuje swojej części. Do ładowania kolejno każdego z dwóch kawałków jedną ładowarką 36V nie trzeba nic rozłączać. Przy dwóch ładowarkach podpinanych jednocześnie bez rozłączania pakietu nie znam się i zaufałbym KrzyśkowiEV.mxus pisze: ↑20 sie 2018, 21:21Panowie - dzięki za info.
Pytanie tylko czy szeregowe połączenie dwóch pakietów (każdy z osobnym BMS) będzie ok.
Elektronik, który składał pakiety mówił, że można takie cudo ładować bez rozłączania pakietów. Najpierw jeden, później drugi pakiet.
Niestety zajmuję się bardziej zarządzaniem ludźmi a nie elektroniką i mimo, że chęci są to przy pracy 12h/dobę + przy dwójce małych dzieci zdobywanie wiedzy jest mega utrudnione.
łączenie i ładowanie dwóch pakietów 36v
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1319
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: łączenie i ładowanie dwóch pakietów 36v
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 sie 2018, 14:25
Re: łączenie i ładowanie dwóch pakietów 36v
Miałem o tyle wątpliwości, że oba BMS są 36v a na wyjściu drugiego będzie przy połączeniu szeregowym 72V.
Wielkie dzięki za informacje. Dam znać co z tego wyszło.
Wielkie dzięki za informacje. Dam znać co z tego wyszło.
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1264
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: łączenie i ładowanie dwóch pakietów 36v
A ja zacząłem wątpić, przecież napięcie "w obiegu" będzie wyższe niż BMS może obsłużyć.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3335
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: łączenie i ładowanie dwóch pakietów 36v
Nie twierdzę ze na pewno będzie zagrozenie ale jednak dwa zasilacze daja wspólnie 84 V.
W momencie ich wlaczenia 'strzal' ladowania, ich stan nieustalony niekoniecznie musi byc bezpieczny dla BMS-a.
Osobiscie chyba bym nie ryzykowal jednoczesnego ladowania dwoma ladowarkami. Jednak jednaz nich, ta pierwsza jest "uprzywilejowana", jej minus jest masą roweru, masą którą dotykamy.
Do tego, byc może masz jeszcze przetwornice z 84V na 12 V, czyli jest nieseparowany odbiornik między minusem (masą) a plusem o wysokim napięciu.
W momencie ich wlaczenia 'strzal' ladowania, ich stan nieustalony niekoniecznie musi byc bezpieczny dla BMS-a.
Osobiscie chyba bym nie ryzykowal jednoczesnego ladowania dwoma ladowarkami. Jednak jednaz nich, ta pierwsza jest "uprzywilejowana", jej minus jest masą roweru, masą którą dotykamy.
Do tego, byc może masz jeszcze przetwornice z 84V na 12 V, czyli jest nieseparowany odbiornik między minusem (masą) a plusem o wysokim napięciu.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 sie 2018, 14:25
Re: łączenie i ładowanie dwóch pakietów 36v
No ja właśnie też tego się boję i stąd pytanie do kogoś, kto ma w tym temacie doświadczenie... Odpowiedzi jeszcze nie znalazłem...
-
- Forumowicz
- Posty: 261
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: łączenie i ładowanie dwóch pakietów 36v
Zrobiłem małą symulację 2 połączonych baterii i 2 wyłączników (mosfet) na stronie http://falstad.com/circuit/ i do puki
oba BMS są załączone (akku naładowane) to nic się nie stanie. Po równo będą oddawać prąd , ale może być problem jak
jeden z nich rozłączy rozładowany akumulator.
Akumulator 36V ma max 42V naładowany i tyle będzie max napięcie na jego mosfetach jakby BMS rozłączył (przeciążenie).
Ale przy 2x akku 36V to już całkowite napięcie jest max 84V i tyle może być na mosfecie w BMS jak z jakiś powodów rozłączy.
Trzeba obejrzeć jakie mosfety dali w BMS , ale często są na 60V podejrzewam.
Do delikatnych testów można próbować jak gna sprzęt na 2x 36v , ale do ciągłego użytku to mosfety na porządne IRFB4110 trzeba wymienić.
Soft-start też musi być bo przy takim napięciu wypala wtyczki i nawet BMS potrafi uszkodzić. Ja mam eske 63A i do niej równolegle opornik 100om/5W na wyłączniku chwilowym. Naciskam guziczek i po 1 sek dopiero eske załączam. Dodatkowo się robi problem bo eski AC są w teorii na max 60V DC , trzeba by stosować drogie eski na DC do paneli PV.
oba BMS są załączone (akku naładowane) to nic się nie stanie. Po równo będą oddawać prąd , ale może być problem jak
jeden z nich rozłączy rozładowany akumulator.
Akumulator 36V ma max 42V naładowany i tyle będzie max napięcie na jego mosfetach jakby BMS rozłączył (przeciążenie).
Ale przy 2x akku 36V to już całkowite napięcie jest max 84V i tyle może być na mosfecie w BMS jak z jakiś powodów rozłączy.
Trzeba obejrzeć jakie mosfety dali w BMS , ale często są na 60V podejrzewam.
Do delikatnych testów można próbować jak gna sprzęt na 2x 36v , ale do ciągłego użytku to mosfety na porządne IRFB4110 trzeba wymienić.
Soft-start też musi być bo przy takim napięciu wypala wtyczki i nawet BMS potrafi uszkodzić. Ja mam eske 63A i do niej równolegle opornik 100om/5W na wyłączniku chwilowym. Naciskam guziczek i po 1 sek dopiero eske załączam. Dodatkowo się robi problem bo eski AC są w teorii na max 60V DC , trzeba by stosować drogie eski na DC do paneli PV.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 sie 2018, 14:25
Re: łączenie i ładowanie dwóch pakietów 36v
Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Dam znać jak poskładam. Najwyżej przerobi się pakiety i BMSa wymieni.
Dzięki za podzielenie się uwagami.
Dam znać jak poskładam. Najwyżej przerobi się pakiety i BMSa wymieni.
Dzięki za podzielenie się uwagami.
-
- Forumowicz
- Posty: 1298
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: łączenie i ładowanie dwóch pakietów 36v
No i co z tego wyszło?
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 09 lip 2021, 20:56
- Lokalizacja: wielkopolska centralna