BMS: Napięcie na złączu ładowania, gdy ładowarka jest odpięta
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
BMS: Napięcie na złączu ładowania, gdy ładowarka jest odpięta
Czy tak powinno być, że na BMS od strony ładowania jest pełne napięcie zasilania, jakie panuje na akumulatorze, gdy ładowarka jest odłączona? Wydawało mi się, że tak nie będzie, ale "iskrzenie" podczas podpinania ładowarki (odłączonej z sieci) dało mi do myślenia, multimetr mnie utwierdził tylko w tym. Mój BMS, to ten ze sklepu Nexun: BMS 4-16s LiPo/LiIon - 50A/5A
Teraz, aby nie było iskrzenia, najpierw włączam ładowarkę, dopiero potem wtyk ładowania do BMS.
Teraz, aby nie było iskrzenia, najpierw włączam ładowarkę, dopiero potem wtyk ładowania do BMS.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3335
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMS: Napięcie na złączu ładowania, gdy ładowarka jest odpięta
Większość BMS-ów tak ma. W praktyce to napięcie jest troszkę niższe bo o ok. 0,2V (mosfet).
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: BMS: Napięcie na złączu ładowania, gdy ładowarka jest odpięta
W tym przypadku jest identyczne. Skoro to normalne, to w porządku. Chciałem się upewnić, czy to nie wada mojego egzemplarza.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3335
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMS: Napięcie na złączu ładowania, gdy ładowarka jest odpięta
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: BMS: Napięcie na złączu ładowania, gdy ładowarka jest odpięta
Na pewno nie ma zwarcia, bo sprawdzałem na odłączonym BMS w obu kierunkach (między punktami P-, B- i C- jest - w zależności od polaryzacji omomierza - kilka kiloomów lub przerwa - dokładnie nie pamiętam już gdzie, jak będzie trzeba, wymontuję i sprawdzę raz jeszcze, ale zwarcia nie było na 100%).
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: BMS: Napięcie na złączu ładowania, gdy ładowarka jest odpięta
O, ten facet też ma takie same napięcia na złączu ładowania i rozładowania (ma BMS).
Czyli z moim BMS jest wszystko w porządku. To dobrze. Bałem się, że mam jakąś wadę.
Czyli z moim BMS jest wszystko w porządku. To dobrze. Bałem się, że mam jakąś wadę.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3335
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMS: Napięcie na złączu ładowania, gdy ładowarka jest odpięta
To samo napięcie na zlaczu ładowania i rozładowania świadczy że jest wspólne/zwarte.
Wcześniej pisałeś o napieciu na AKUMULATORZE. A to napięcie winno być różne o ok 0.2V.
Wcześniej pisałeś o napieciu na AKUMULATORZE. A to napięcie winno być różne o ok 0.2V.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: BMS: Napięcie na złączu ładowania, gdy ładowarka jest odpięta
Tak, ale na wcześniejszym filmiku z budowy jego akumulatora pokazywał, że ładowanie idzie przez C-, a rozładowanie przez P-, więc jeśli tak podłączył, to nie są zwarte.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3335
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMS: Napięcie na złączu ładowania, gdy ładowarka jest odpięta
Uporzadkujmy :
- C ladowanie
-B bateria/aku
- P wyjscie na sterownik
Między C a B jest kluczowany mosfet
Miedzy P a B jest drugi mosfet
Jesli OBA mosfety są w stanie przewodenia to na C i P bedzie rowne napiecie.
Jesli BMS ma jedno wspolne we/wy to oba napiecia są rowne.
Najwazniejsze : miedzy B a C lub P winno byc ok 0,2 V - w trakcie ladowania lub rozladowania.
Na pusto moze nie byc roznicy i wtedy nie wiadomo czy mosfet dziala.
uwaga : niektore BMS na zlaczu C mogą nie miec napiecia gdy jest odlaczona ladowarka.
To dobra/bezpieczna zasada, bo latwo sobie wybrazic, gdy zlodziej/wandal zewrze styki na gniezdzie ladowania.
- C ladowanie
-B bateria/aku
- P wyjscie na sterownik
Między C a B jest kluczowany mosfet
Miedzy P a B jest drugi mosfet
Jesli OBA mosfety są w stanie przewodenia to na C i P bedzie rowne napiecie.
Jesli BMS ma jedno wspolne we/wy to oba napiecia są rowne.
Najwazniejsze : miedzy B a C lub P winno byc ok 0,2 V - w trakcie ladowania lub rozladowania.
Na pusto moze nie byc roznicy i wtedy nie wiadomo czy mosfet dziala.
uwaga : niektore BMS na zlaczu C mogą nie miec napiecia gdy jest odlaczona ladowarka.
To dobra/bezpieczna zasada, bo latwo sobie wybrazic, gdy zlodziej/wandal zewrze styki na gniezdzie ladowania.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: BMS: Napięcie na złączu ładowania, gdy ładowarka jest odpięta
Wszystko się zgadza, tylko nie rozumiem, skąd te 0,2V, skoro Rdson jest na poziomie kilkunastu (może kilkudziesięciu) mΩ. A prąd w momencie mierzenia na złączu ładowania nie płynie (pomijając prąd płynący przez woltomierz, który jest pomijalnie mały), więc i spadku aż takiego być nie powinno.
-
- Forumowicz
- Posty: 2065
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: BMS: Napięcie na złączu ładowania, gdy ładowarka jest odpięta
To wszytko zależy jaki jest BMS są takie co mają osobne wejście ładowania i max ładowanie np 5A i tam może być spadek napięcia minimalny trakcie pracy ładowarki. A są BMS co nie ma osobnego gniazda na ładowarkę tylko jedno złącze co idzie ładowarka i sterownik na takim złączu można ładować tyle co daje BMS np 100A lub więcej, więc tam spadku napięcia przy ładowaniu nie będzie.