Beterie GRAFEN
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Forumowicz
- Posty: 138
- Rejestracja: 18 lut 2018, 10:26
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Beterie GRAFEN
Ale co? Z takich akusów też można zrobić akumulator do e-bajka? Czy o co chodzi? Dobra okazja do kupna, tak?
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:26
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Beterie GRAFEN
Niedawno miałem ciekawą rozmowę z młodym człowiekiem który twierdził, że któraś ze śląskich uczelni (nie pamiętam która) pracuje nad akumulatorami grafenowymi i ma znaczne osiągnięcia na tym polu. Przewidują jeszcze dalsze znaczne powiększenie pojemności. Badania są opłacane przez Niemców i w związku z tym patent będzie niemiecki. Sugerował, że być może uda się coś załatwić do mojego roweru.Jeśli go jeszcze spotkam to wyciągnę więcej informacji. Kierowałem go na forum arbiter, ale dotąd nie ma oznak aby się tu czy tam pojawił. Więc może to bajka?
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Beterie GRAFEN
To nie jest bateria, to prawdopodobnie superkondensator. A oznacza to, że można naładować w ekstremalnie krótkim czasie.
Samsung prowadzi też badania nad li-ionami z nanorurkami grafenowymi na anodzie zamiast grafitu, co zwiększa niesamowicie powierzchnię elektrody i pojemność. Ale jak to wszystko będzie wyglądać w kwestii bezpieczeństwa? Kondensator też może dostać zwarcia wewnętrznego i z taką ilością energii wybuchnąć, zapalić się. Zwykła bateria paluszek AA rozgrzewa się do 55 st.C gdy ją przebić gwoździem. Problemem jest stopień koncentracji energii - z jednej strony dążymy do upchnięcia jak największej ilości w kg masy, z drugiej tak skoncentrowana energia potrafi rozgrzać baterię do kilkuset stopni w przypadku zwarcia.
Samsung prowadzi też badania nad li-ionami z nanorurkami grafenowymi na anodzie zamiast grafitu, co zwiększa niesamowicie powierzchnię elektrody i pojemność. Ale jak to wszystko będzie wyglądać w kwestii bezpieczeństwa? Kondensator też może dostać zwarcia wewnętrznego i z taką ilością energii wybuchnąć, zapalić się. Zwykła bateria paluszek AA rozgrzewa się do 55 st.C gdy ją przebić gwoździem. Problemem jest stopień koncentracji energii - z jednej strony dążymy do upchnięcia jak największej ilości w kg masy, z drugiej tak skoncentrowana energia potrafi rozgrzać baterię do kilkuset stopni w przypadku zwarcia.
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1291
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 23 maja 2018, 1:19
- Lokalizacja: Jabłonna
- Kontakt:
Re: Beterie GRAFEN
Pojemnosc grawimetryczna anody jest znacznie wieksza od pojmnosci grawimetrycznej katody.sambor pisze: ↑05 kwie 2018, 11:30To nie jest bateria, to prawdopodobnie superkondensator. A oznacza to, że można naładować w ekstremalnie krótkim czasie.
Samsung prowadzi też badania nad li-ionami z nanorurkami grafenowymi na anodzie zamiast grafitu, co zwiększa niesamowicie powierzchnię elektrody i pojemność. Ale jak to wszystko będzie wyglądać w kwestii bezpieczeństwa? Kondensator też może dostać zwarcia wewnętrznego i z taką ilością energii wybuchnąć, zapalić się. Zwykła bateria paluszek AA rozgrzewa się do 55 st.C gdy ją przebić gwoździem. Problemem jest stopień koncentracji energii - z jednej strony dążymy do upchnięcia jak największej ilości w kg masy, z drugiej tak skoncentrowana energia potrafi rozgrzać baterię do kilkuset stopni w przypadku zwarcia.
Umieszczanie nanorurek węglowych w anodzie nie mialo na celu zwiekszenia pojemnosci a jedynie zwiekszenie prądu łafowania akumulatorow do poziomow 5C.
Zajmuję się akumulatorami Li Ion.
Sprzedaje akumulatory nowe, rozpakietowane i używane. Zapraszam na naszą stronę internetową i do kontaktu mailowego baterie18650.pl@gmail.com
Sprzedaje akumulatory nowe, rozpakietowane i używane. Zapraszam na naszą stronę internetową i do kontaktu mailowego baterie18650.pl@gmail.com
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 23 maja 2018, 1:19
- Lokalizacja: Jabłonna
- Kontakt:
Re: Beterie GRAFEN
Do akumulatorow dodaje sie płatki grafenowe. To chwyt marketingowy. Akurat to jest bardzo tanie. A grafen wg nich to bardzo cienki grafit
Zajmuję się akumulatorami Li Ion.
Sprzedaje akumulatory nowe, rozpakietowane i używane. Zapraszam na naszą stronę internetową i do kontaktu mailowego baterie18650.pl@gmail.com
Sprzedaje akumulatory nowe, rozpakietowane i używane. Zapraszam na naszą stronę internetową i do kontaktu mailowego baterie18650.pl@gmail.com
-
- Forumowicz
- Posty: 39
- Rejestracja: 22 lut 2018, 10:59
Re: Beterie GRAFEN
Są już w sprzedaży od jakiegoś czasu akumulatory litowo-tytanowe. Można ładować dużymi prądami (10-15C) czyli w 6min. Tylko cena spora i gęstość energii niewielka w porównaniu np do innych (na poziomie Li-FePo4). Do tego najlepiej nie przegrzać powyżej 35 stopni C bo spada ilość cykli z deklarowanych 15-30tyś . Do tego niższe napięcie . W Rosji bardzo popularne jako zamiennik do aku samochodowych rozruchowych.
Są też tacy co zakładają je do "rowerów" elektrycznych. Mój ulubiony kanał
Są też oczywiście cylindryczne np ponad 60Ah i znoszą naprawdę sporo
Są też tacy co zakładają je do "rowerów" elektrycznych. Mój ulubiony kanał
Są też oczywiście cylindryczne np ponad 60Ah i znoszą naprawdę sporo