Dobór AKUMULATORA do projektu. Ile "S", ile "P" jakie ogniwa itp.
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 20 lut 2018, 6:15
- Lokalizacja: Białystok
Re: Dobór AKUMULATORA do projektu. Ile "S", ile "P" jakie ogniwa itp.
Jeśli chodzi o asfalty to mogę się wypowiedzieć. Mam 2 rowery z pakietami 13s12p. Ja mam 9c 10x6, a żona 7x9.
Na trasach ja staram się wkładać trochę siły w pedałowanie. Żona jedzie kręcąc ale bez wielkiego oporu. Trasy pokonujemy z prędkością ok 27-30km/h (średnia zwykle wychodzi ok 21km/h). Średnie zużycie energii to ok 6-7W/h na km. Co ciekawe różnica zużycia pomiędzy mną który stara się cisnąć w pedały i hamować regenem na zjazdach (sterownik Sabovton) to max 10% mniejsze zużycie niż u żony która jedzie na luzie (pamiętamy o różnicy w silnikach). Różnica wagi rowerów z osobami to ok +13kg więcej u mnie.
W związku z tym dla dystansów ok 120km dobrze posiadać akumulator ok 1000W/h. Przy pomyślnych warunkach można na tym przejechać ok 160km
Na trasach ja staram się wkładać trochę siły w pedałowanie. Żona jedzie kręcąc ale bez wielkiego oporu. Trasy pokonujemy z prędkością ok 27-30km/h (średnia zwykle wychodzi ok 21km/h). Średnie zużycie energii to ok 6-7W/h na km. Co ciekawe różnica zużycia pomiędzy mną który stara się cisnąć w pedały i hamować regenem na zjazdach (sterownik Sabovton) to max 10% mniejsze zużycie niż u żony która jedzie na luzie (pamiętamy o różnicy w silnikach). Różnica wagi rowerów z osobami to ok +13kg więcej u mnie.
W związku z tym dla dystansów ok 120km dobrze posiadać akumulator ok 1000W/h. Przy pomyślnych warunkach można na tym przejechać ok 160km
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Dobór AKUMULATORA do projektu. Ile "S", ile "P" jakie ogniwa itp.
Masz gotowy "kalkulator". Wstawiasz swoje dane, i wychodzi Ci zasięg dla dowolnej prędkości, oporu, masy itd.Iras67 pisze: ↑29 kwie 2018, 13:09Witam,mam pytanie: chcę zbudować ebajka który musi mieć gwarantowany zasięg 120km w urozmaiconym terenie. Rower z kołami 26 na szosę. Teren odpada jeśli już to raczej szuter. Amortyzacja jedynie przód i to niewielki skok amora. Napięcie zakładam 48V ale rozpatruję też 36V Silnik przy niższym V 500W przy 48V 750W regulator 22Amp. Jak zbudowac akumulator do takiego szosowca. Predkość max ma drugorzędne znaczenie priorytet to zasięg Jazda z wspomaganiem na poziomie 35km/h byłaby dla mnie czymś idalnym. Zastanawiałem się nad pakietem 13S9-10P na ogniwach samsunga 3450mA
ps.W grę wchodzi też zakup pakietu gotowca 13S9P w Nexun na ogniwach 2600mA.
http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Dobór AKUMULATORA do projektu. Ile "S", ile "P" jakie ogniwa itp.
Ja do swojej konstrukcji OSTATECZNIE pakuję 20S/8P na ogniwach Sony VTC 6 i BMSa dam z blutufem i aplikacją Xiaoxiang
I na pełnej piźdz*e będę jeździł
I na pełnej piźdz*e będę jeździł
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Dobór AKUMULATORA do projektu. Ile "S", ile "P" jakie ogniwa itp.
Na takie problemy nie ma większego znaczenia wybór napięcia. Jeśli przykładowo zrobisz
13s6p 48V (78 ogniw)
10s8p (80 ogniw)
pojemność akumulatorów w watogodzinach będzie podobna, a więc i zasięg podobny.
Jednak w praktyce nie wierzę, że mając 48V na pokładzie nie pokusisz się o prędkości powyżej 40. Opory powietrza proporcjonalne do kwadratu prędkości zjadają baterię znacznie szybciej niż przy spokojnej jeździe. Realnie zasięg będzie mniejszy.
Przy niskich stanach sterownik zacznie odcinać przy spadku poniżej Lv. Wtedy wyłączasz, włączasz i od tej pory ostrożnie z manetką, a najlepiej na niskim assist z PAS. Da się jeszcze zrobić spory dystans w ten sposób, choć przy podjeździe nie oszuka się fizyki - energia wniesienia na wysokość h musi być zachowana. Czego nie wyciągniesz z baterii, to musisz dać od siebie przez pedała.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Dobór AKUMULATORA do projektu. Ile "S", ile "P" jakie ogniwa itp.
Po tym co przeczytałem powyżej zbuduję najprawdopodobniej baterię 13S16P na Samsungach 29E wyjdzie jakieś 46Ah. Sterownik 22Amp. Silnik przy tym napięciu da 750W . Jak myślicie czy przy jeździe po nietrudnym terenie koło 28 cali będzie lepszym czy gorszym wyborem? Mam możliwość przebudowy rowerów na różnych wielkościach kół i chce mieć optymalnie pod zasięg dobrane parametry.
-
- Forumowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: Dobór AKUMULATORA do projektu. Ile "S", ile "P" jakie ogniwa itp.
Bierz mniejsze koło, silnik przekładniowy i opony o niskich oporach toczenia.
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Dobór AKUMULATORA do projektu. Ile "S", ile "P" jakie ogniwa itp.
jakie dolne odcięcie mają sterowniki 48v? robię aku na lifepo i szukam sterownika jakiegoś fajnego z możliwością lcd lub bluetooth
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Dobór AKUMULATORA do projektu. Ile "S", ile "P" jakie ogniwa itp.
Zwykle Lvc dla 13s jest 39V. Ale obiło mi się o oczy, że niektóre schodzą niżej
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Dobór AKUMULATORA do projektu. Ile "S", ile "P" jakie ogniwa itp.
Silnik przy tym napięciu da 1000W, nie 750.
- noisuee
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:00
- Lokalizacja: Poznań
Re: Dobór AKUMULATORA do projektu. Ile "S", ile "P" jakie ogniwa itp.
Mój BMS dla 13S odcina przy 41V. Sterownik mam 36/48V więc nie wiem jak daleko by zaszedł gdyby nie BMS.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Dobór AKUMULATORA do projektu. Ile "S", ile "P" jakie ogniwa itp.
Zasugerowałem sie informacją z zestawu który chciałem nabyć tu https://www.ev-power.eu/EVBike-WheelKit ... .html#tab3
ale ostatecznie wybrałem zestaw Glebora S500R. Miała być przekładnia ale wolę mieć wytrzymały zestaw bezprzekładniowy.
-
- Forumowicz
- Posty: 256
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Dobór AKUMULATORA do projektu. Ile "S", ile "P" jakie ogniwa itp.
Jak ktoś ma kt-lcd 3 to może sobie odcięcie regulować, ostatnio testowałem właśnie, zmianę z progu z wartości 5 czyli 30,5v na 1 czyli 28,5v i przejechałem jakie 2km więcej jak dałem mocniej gazu to odcieło,było ponad 300w.