Bateria musi być podłączona do BMSm razem z balanserem. Wejście balansera ma jeszcze jedną funkcję monitoruje napięcie na wszystkich celach więc musi być podłączone.
Ogólnie to nie polecam li-po do roweru ale jak ktoś chcę od niego wybór.
Tu jest kwestia zabezpieczenia cienkich kabli przed dużym prądem.
Rezystor zmniejsza prąd jak dobrze będzie dobrana wartość.
Bezpiecznik też byłby dobry ale jak się przypali to brak połączenia z cel będzie.
Należy przemyśleć co będzie lepsze plusy i minusy konstrukcji.
LiPo połączenie kolejność
-
- Forumowicz
- Posty: 2087
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
- Forumowicz
- Posty: 2087
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: LiPo połączenie kolejność
Nie używaj złączek pakiecie wszytko finalnie ma być lutowane. Jak są problemy lutowania to pasta lutownica i mocniejsza lutownica.
Złączki można użyć za BMS ale nie przed i nie mieczy celami pakiecie.
Wracając do kabli balansera lepszym rozwiązaniem było by rezystor dolutować jak będą różnicę napięć to wyrówna je po czasie i nie pozwoli spalić kabli.
Jak znajdę czas wstawie rysunek połączenia i wartość rezystora.
Co do bezpieczników jest taka wada że będzie tego dużo i problem bo nie będziesz wiedział czy się spalił zauważysz dopiero przy serwisowania to może trochę czasu minąć a rezystor nie będziesz musiał wymieniać i sprawdzać. Na korzyść rezystora też jest jak będzie ruznica napięć to tobie te napięcia wyrówna balansuje.
-
- Forumowicz
- Posty: 2087
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: LiPo połączenie kolejność
Dodawaniu rezystora według wyliczeń znalazłem mały problem, bo jak będzie rezystor na przewodzie to spadnie nam prąd balansera w BMSie więc pomysł nie wypalił. Zostaje tylko bezpiecznik na przewodzie i sprawdzać sporadycznie czy nie przypalił.