Aplikacja PL do BMSa ANT
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Aplikacja PL do BMSa ANT
W załączniku aplikacja PL do BMSa ANT, mile widziane uwagi co do zmian w tłumaczeniu od strony techniczno merytorycznej aby były bardziej zrozumiałe.
Ewentualne literówki poprawię później
Wersja v2: poprawione tłumaczenia, literówki i błędy
Ewentualne literówki poprawię później
Wersja v2: poprawione tłumaczenia, literówki i błędy
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Aplikacja PL do BMSa ANT
Dzięki tas Dede udostępnił też tą płatną wersję vbmsa czy tam ant bmsa, ciekawe czy też byś potrafił ją spolszczyć?
- Załączniki
-
- 2.1.2 (1).zip
- (2.32 MiB) Pobrany 349 razy
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Aplikacja PL do BMSa ANT
tak, ale to juz troche takie piractwo
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Majster
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42
- Lokalizacja: Tychy
Re: Aplikacja PL do BMSa ANT
tas, mam nadzieję że przeTAStowałeś aplikację pod względem bezpieczeństwa. Żeby nie było, że przez jakiś bug w kodzie bateria mi wybuchnie .
Buduję lekkie pojazdy elektryczne dla czystej zabawy.
Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki:
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery
Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki:
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Aplikacja PL do BMSa ANT
Bezpieczenstwo iuzytkowania zalezy od ustawienia bmsa, a nie tego czy ktos przetlumaczyl napisy.
Duzo osob kupuje ten model bmsa bo leca na bajery a nie maja prawie zadnej wiedzy jak z tych bajerow korzystac, wiedzy jak wygladaja zaleznosci pradowo napieciowe, zaleznosci przy ladowaniu, granice napiec itp. Finalnie rower i akumulatory dzialaja gorzej na takim BMSie niz na klasycznym automatycznym nie konfigurowalnym.
Taka apka jest dla ludkow co chca poznac swoj sprzet i nie boja sie ze im eee wybuchnie akumulator
Duzo osob kupuje ten model bmsa bo leca na bajery a nie maja prawie zadnej wiedzy jak z tych bajerow korzystac, wiedzy jak wygladaja zaleznosci pradowo napieciowe, zaleznosci przy ladowaniu, granice napiec itp. Finalnie rower i akumulatory dzialaja gorzej na takim BMSie niz na klasycznym automatycznym nie konfigurowalnym.
Taka apka jest dla ludkow co chca poznac swoj sprzet i nie boja sie ze im eee wybuchnie akumulator
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48
Re: Aplikacja PL do BMSa ANT
Łaaał, Tas, kawał dobrej roboty. Czego to ludziska nie robią podczas kwarantanny narodowej, by się czymś zająć. Może towarzystwo z ElectroMobility Poland też coś z nudów tworzy i przedstawi w końcu efekty swojej pracy, a nie zlecony Niemcom projekt Polwagena.
Literówki są do przełknięcia, no może poza tym 190% pojemności w jednym z parametrów do kalibracji wskazań na wyświetlaczu .
Co do strony techniczno-merytorycznej, czyli nazewnictwa parametrów, ja kiedyś dla swoich potrzeb zinterpretowałem to tak: (trochę uaktualniłem dla lepszej przejrzystości)
1. alarm nadnapięciowy dla sekcji
2. alarm podnapięciowy dla sekcji
3. zabezpieczenie nadnap. dla sekcji (wyłącza MOSFET-y)
4. zabezpieczenie podnap. dla sekcji (wyłącza MOSFET-y)
5. ponowne zał. MOSFET-ów po wył. nadnap. dla sekcji
6. ponowne zał. MOSFET-ów po wył. podnap. dla sekcji
7. zabezpieczenie nadnap. dla baterii (wyłącza MOSFET-y)
8. zabezpieczenie podnap. dla baterii (wyłącza MOSFET-y)
9. zabezp. nadprądowe ładowania/regenu (wyłącza MOSFET-y)
10. opóźn. zabezp. nadprąd. ład./regenu
11. zabezp.nadprądowe rozładowania (wyłącza MOSFET-y)
12. opóźn. zabezp. nadprąd. rozładowania
13. docelowe napięcie balansowania
14. napięcie rozpoczęcia balansowania
15. różnica napięć sekcji włączająca balansowanie
16. prąd balansowania sekcji
17. kalibracja wskazań napięcia pojedynczej sekcji
18. kalibracja wskazań prądu baterii
19. ograniczenie prądu baterii/MOSFET-ów podczas wł. BMS
20. zabezpieczenie przed zwarciem (wyłącza MOSFET-y)
21. opóźnienie zabezpieczenia zwarcia
22. czas trybu gotowości bluetooth po wł. BMS
23. kalibracja wskazań napięcia baterii
24. rzeczywista liczba sekcji baterii
25. zabezp. baterii przed wys. temp. podczas ład. (wyłącza MOSFET-y)
26. temperatura baterii przywracająca pracę
27. zabezp. baterii przed pracą w wysokiej temp. (wyłącza MOSFET-y)
28. temperatura baterii przywracająca pracę
29. zabezp. MOSFET-ów przed pracą w wysokiej temp. (wyłącza MOSFET-y)
30. temperatura MOSFET-ów przywracająca pracę
31. zabezp. baterii przed niską temp. podczas ład. (wyłącza MOSFET-y)
32. temperatura baterii przywracająca pracę
33. zabezp. baterii przed pracą w niskiej temp. (wyłącza MOSFET-y)
34. temperatura baterii przywracająca pracę
35. nominalny SOC baterii
36. aktualny SOC baterii
37. użytkowy SOC baterii
38. obwód opony - kalibracja licznika
39. ilość impulsów z par magnesów silnika na jeden obrót koła
40. zabezp. sekcji przed rozł. przez BMS w trakcie przechowywania (wyłącza autom. BMS)
41. zabezp. przed nadmierną różnicą nap. sekcji (co się dzieje gdy zadziała?)
42. ustawienie indywidualnego adresu BT BMS
43. rez. złącz prądowych baterii i BMS
44. prąd spoczynkowy włączonego BMS i wyswietlacza
45. zabezp. przed awarią czujników temp. (co się dzieje gdy zadziała?)
46. adres MAC bluetooth
47. rezystancja połączeń dla sekcji 01
.... ..................................................
71. rezystancja połączeń dla sekcji 24
Co do reszty, to nie wiem, bo nie miałem takiej wersji programu (podasz linka do oryginału?). Przy ustawianiu swojego BMS-a pominąłem kilka ostatnich parametrów, np. ustawienie rezystancji połączeń dla sekcji. Wartości różne od fabrycznych 0,0mR powodowały, że po dodaniu gazu, tak powyżej 10A, włączał mi się alarm - buzerek pikał 10 razy. Wiesz dlaczego i co oznacza 10 piknięć? Podesłał byś plik do edycji? Posiedział bym i w wolnych chwilach podziubał po Polsku.
Skoro sam się prosisz... .
Literówki są do przełknięcia, no może poza tym 190% pojemności w jednym z parametrów do kalibracji wskazań na wyświetlaczu .
Co do strony techniczno-merytorycznej, czyli nazewnictwa parametrów, ja kiedyś dla swoich potrzeb zinterpretowałem to tak: (trochę uaktualniłem dla lepszej przejrzystości)
1. alarm nadnapięciowy dla sekcji
2. alarm podnapięciowy dla sekcji
3. zabezpieczenie nadnap. dla sekcji (wyłącza MOSFET-y)
4. zabezpieczenie podnap. dla sekcji (wyłącza MOSFET-y)
5. ponowne zał. MOSFET-ów po wył. nadnap. dla sekcji
6. ponowne zał. MOSFET-ów po wył. podnap. dla sekcji
7. zabezpieczenie nadnap. dla baterii (wyłącza MOSFET-y)
8. zabezpieczenie podnap. dla baterii (wyłącza MOSFET-y)
9. zabezp. nadprądowe ładowania/regenu (wyłącza MOSFET-y)
10. opóźn. zabezp. nadprąd. ład./regenu
11. zabezp.nadprądowe rozładowania (wyłącza MOSFET-y)
12. opóźn. zabezp. nadprąd. rozładowania
13. docelowe napięcie balansowania
14. napięcie rozpoczęcia balansowania
15. różnica napięć sekcji włączająca balansowanie
16. prąd balansowania sekcji
17. kalibracja wskazań napięcia pojedynczej sekcji
18. kalibracja wskazań prądu baterii
19. ograniczenie prądu baterii/MOSFET-ów podczas wł. BMS
20. zabezpieczenie przed zwarciem (wyłącza MOSFET-y)
21. opóźnienie zabezpieczenia zwarcia
22. czas trybu gotowości bluetooth po wł. BMS
23. kalibracja wskazań napięcia baterii
24. rzeczywista liczba sekcji baterii
25. zabezp. baterii przed wys. temp. podczas ład. (wyłącza MOSFET-y)
26. temperatura baterii przywracająca pracę
27. zabezp. baterii przed pracą w wysokiej temp. (wyłącza MOSFET-y)
28. temperatura baterii przywracająca pracę
29. zabezp. MOSFET-ów przed pracą w wysokiej temp. (wyłącza MOSFET-y)
30. temperatura MOSFET-ów przywracająca pracę
31. zabezp. baterii przed niską temp. podczas ład. (wyłącza MOSFET-y)
32. temperatura baterii przywracająca pracę
33. zabezp. baterii przed pracą w niskiej temp. (wyłącza MOSFET-y)
34. temperatura baterii przywracająca pracę
35. nominalny SOC baterii
36. aktualny SOC baterii
37. użytkowy SOC baterii
38. obwód opony - kalibracja licznika
39. ilość impulsów z par magnesów silnika na jeden obrót koła
40. zabezp. sekcji przed rozł. przez BMS w trakcie przechowywania (wyłącza autom. BMS)
41. zabezp. przed nadmierną różnicą nap. sekcji (co się dzieje gdy zadziała?)
42. ustawienie indywidualnego adresu BT BMS
43. rez. złącz prądowych baterii i BMS
44. prąd spoczynkowy włączonego BMS i wyswietlacza
45. zabezp. przed awarią czujników temp. (co się dzieje gdy zadziała?)
46. adres MAC bluetooth
47. rezystancja połączeń dla sekcji 01
.... ..................................................
71. rezystancja połączeń dla sekcji 24
Co do reszty, to nie wiem, bo nie miałem takiej wersji programu (podasz linka do oryginału?). Przy ustawianiu swojego BMS-a pominąłem kilka ostatnich parametrów, np. ustawienie rezystancji połączeń dla sekcji. Wartości różne od fabrycznych 0,0mR powodowały, że po dodaniu gazu, tak powyżej 10A, włączał mi się alarm - buzerek pikał 10 razy. Wiesz dlaczego i co oznacza 10 piknięć? Podesłał byś plik do edycji? Posiedział bym i w wolnych chwilach podziubał po Polsku.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2020, 13:06 przez Wojtek, łącznie zmieniany 3 razy.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Aplikacja PL do BMSa ANT
Aktualizacja w 1 poście, kilka poprawek, kilka zmian
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Aplikacja PL do BMSa ANT
Tas !
Wielkie, WIELKIE Dzięki
Będę miał właśnie takiego BMSa na 300A z dodatkowym radiatorem
Apka po polsku przyda mi się jak znalazł
Ja tam nic nie grzebie , tylko oglądam
Wielkie, WIELKIE Dzięki
Będę miał właśnie takiego BMSa na 300A z dodatkowym radiatorem
Apka po polsku przyda mi się jak znalazł
Ja tam nic nie grzebie , tylko oglądam
-
- Forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Aplikacja PL do BMSa ANT
Oki, poprawione, pojawi się w kolejnej wersji
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Aplikacja PL do BMSa ANT
Może lekko nie w temacie, czy ktoś posiada może dokumentację protokołu komunikacyjnego tego smart bms z aplikacją na smarfona bądź kablowym lcd-kiem? Przyjmę w dowolnej postaci: dokumentów technicznych albo kodów źródłowych aplikacji. Z tego co już rozgryzłem, komunikacja kablowa z lcd-kiem to zwykły UART, poprzez bluetooth idzie przez mostek UART więc IMHO to ten sam protokół. Chodzi mi po głowie żeby zmajstrować trochę mniejszy zastępczy wyświetlacz niż ten który producent dostarcza.
pozdrawiam
Remigiusz
pozdrawiam
Remigiusz
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Aplikacja PL do BMSa ANT
w załączniku
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 mar 2020, 12:27
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Aplikacja PL do BMSa ANT
Kurde , ale to skomplikowany ten BMS ANT... maskara ...
W nim nic nie jest ustawione, wszystko trzeba samemu wpisać . Nie ma ustawień fabrycznych ... Help !
Czy ma ktoś może instrukcje do BMSa ANT, ale po polsku ?
W nim nic nie jest ustawione, wszystko trzeba samemu wpisać . Nie ma ustawień fabrycznych ... Help !
Czy ma ktoś może instrukcje do BMSa ANT, ale po polsku ?
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Aplikacja PL do BMSa ANT
Ja Ci polecę vbmsa, jest bardzo czytelny w wersji angielskiej. Tylko nie wiem którego masz bmsa i czy apka będzie współpracować. Zweryfikuj to z darmową apka która jest na forum. Jak podejdzie Ci ten interfejs to kup sobie wersję płatną ze sklepu Play.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Aplikacja PL do BMSa ANT
Dzięki Tooropek Już ściągnąłem . Tylko nadal nie wiem co i jak. Tam wszystko jest wyzerowane .
Przeniosłem zapytanie do mojego tematu dla porządku . Jak będziesz miał czas i ochotę to podpowiedz proszę coś jeszcze
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: Aplikacja PL do BMSa ANT
Panowie ma takie pytanie co to jest ten SOC ? mam 63A to średni pobór z baterii?
No i , cykle mam ponad 18000 ?
No i , cykle mam ponad 18000 ?
Ostatnio zmieniony 13 lip 2021, 8:15 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Aplikacja PL do BMSa ANT
SOC to realny stan naładowania akumulatora wyrażony najczęściej w procentach lub numerycznie od 0 do 100, bądź belką graficzną, wskaźnikiem itd.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Aplikacja PL do BMSa ANT
SOC = State Of Charge, poziom naładowania w %, piszesz 63A czy aby na pewno ? imho 63%
cykle, on je wylicza na podstawie wielu parametrów, jak je ustawisz inaczej niż autor miał na myśli to wychodzą takie głupoty, próbowałem to rozkminić swojego czasu ale olałem, nie było mi to do niczego potrzebne.
cykle, on je wylicza na podstawie wielu parametrów, jak je ustawisz inaczej niż autor miał na myśli to wychodzą takie głupoty, próbowałem to rozkminić swojego czasu ale olałem, nie było mi to do niczego potrzebne.
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: Aplikacja PL do BMSa ANT
ok dzięki cos jest nie tak ustawione , bo aku jest naładowany do 4,17 na cele a soc 63%
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: Aplikacja PL do BMSa ANT
zrobię scren-y, może coś mam źle ustawione , może będziecie mieć ochotę pomóc ,,
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Aplikacja PL do BMSa ANT
Pojemność rzeczywistą dobrze wpisz i pokażę Ci prawidłowe wartości.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.