pakiet 16s i ładowanie się kończy na 65,4v
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 09 mar 2018, 20:44
pakiet 16s i ładowanie się kończy na 65,4v
Mam następujący problem. Mianowicie mam pakiet 16s10p. i teraz ładowarka kończy mi na poziomie 65,4v a powinna chyba zakończyć na co najmniej 67,3v. Jaka jest metedologia znalezienia uszkodzonych akumulatorów. po naładowaniu czy po rozładowaniu. pakiet lutowałem więc może któreś ogniwo przegrzałem. czy uszkodzona jest cela ,która szybko się naładowała czy ta ,która się nie doładowała?
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2018, 11:17 przez Tajfun, łącznie zmieniany 1 raz.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: pakiet 16s i ładowanie się kończy na 65,4v
Czy wcześniej kończyła na wyższym napieciu ?
Trzeba sprawdzić nie tyle napięcie całości Ale rozkład napięć na każdym segmencie P. Czyli najpierw sprawdzić napięcia po naładowaniu. Są zapewne nierówne Ale warto wiedzieć jak nierówne.
Trzeba sprawdzić nie tyle napięcie całości Ale rozkład napięć na każdym segmencie P. Czyli najpierw sprawdzić napięcia po naładowaniu. Są zapewne nierówne Ale warto wiedzieć jak nierówne.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 09 mar 2018, 20:44
Re: pakiet 16s i ładowanie się kończy na 65,4v
to mój nowy pakiet i cos jest z nim nie tak. wszystkie przed złożeniem naładowałem pojedynczo. później jak złożyłem cały pakiet wszystkie ledy w bms sie zapaliły. Po wyrównaniu miałem 67v. Potem przejażdżka, ładowanie i 65,4v . Czy w sekcji w którym będzie najniższe napięcie będzie miało wadliwy akumulatorek???
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: pakiet 16s i ładowanie się kończy na 65,4v
Odepnij pakiet od BMSa, zostaw na 2 dni i pomierz każdą celę. Jak będzie na którejś niższe napięcie, to tam będzie uszkodzone ogniwo.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: pakiet 16s i ładowanie się kończy na 65,4v
Jeżeli bezpośrednio po zakończeniu ładowania, to ogniwo o najmniejszym napięciu może być akurat najmocniejsze. Jeśli zaś ogniwa były względnie równe ale po pozostawieniu ich np na 2 dni, to wtedy ten slabszy, jest podejrzany.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: pakiet 16s i ładowanie się kończy na 65,4v
Już kilka razy serwisowałem tego typu usterkę, zawsze winnym okazywało się ogniwo przedziurawione źle ustawioną zgrzewarką . Ja nie wiem, ale chyba sporo osób kupiło gdzieś jakiś sprzęt o nie stabilnym zgrzewie bo coś dziwnie często spotykam się z takimi problemami... ciekawe... koniecznie sprawdżcie to bo to jest niepokojące.
Mając kamerkę termo i miernik impedancji znalezienie wadliwej sekcji i ogniwa to jest jakieś 30sek, nie mając tego trzeba zrobić tak:
1. Ładuję aku do wyłączenia ładowarki, odłączam od BMSa i notuję te podejrzane cele (z dokładnością do 0.001V) i zostawiam na 2-3 dni aby potwierdzić lub nie upływność
2. Zazwyczaj wychodzi upływność (ona jest widoczna jeśli cela ma 2.5-3V i 4.0-4.2V, w tych zakresach, dlatego to się robi albo na wyładowanym albo na naładowanym aku)
3. Znajduję felerną sekcję i usuwam jej blachy od plusa (tylko z jednej strony) i mierzę napięcie na każdym ogniwie i teraz:
- w większości przypadków od razu widać, że 10 cel ma 4.1V a jedna cela ma 0.1V (ona wysysała resztę)
- czasem cele są na tyle równe, że ciężko ocenić, wtedy trzeba zostawić na kolejne 2-3 dni i to jedno ogniwo jest winne, wysuwamy go z koszyka, wsuwamy nowe, sprawa zamknięta.
Mając kamerkę termo i miernik impedancji znalezienie wadliwej sekcji i ogniwa to jest jakieś 30sek, nie mając tego trzeba zrobić tak:
1. Ładuję aku do wyłączenia ładowarki, odłączam od BMSa i notuję te podejrzane cele (z dokładnością do 0.001V) i zostawiam na 2-3 dni aby potwierdzić lub nie upływność
2. Zazwyczaj wychodzi upływność (ona jest widoczna jeśli cela ma 2.5-3V i 4.0-4.2V, w tych zakresach, dlatego to się robi albo na wyładowanym albo na naładowanym aku)
3. Znajduję felerną sekcję i usuwam jej blachy od plusa (tylko z jednej strony) i mierzę napięcie na każdym ogniwie i teraz:
- w większości przypadków od razu widać, że 10 cel ma 4.1V a jedna cela ma 0.1V (ona wysysała resztę)
- czasem cele są na tyle równe, że ciężko ocenić, wtedy trzeba zostawić na kolejne 2-3 dni i to jedno ogniwo jest winne, wysuwamy go z koszyka, wsuwamy nowe, sprawa zamknięta.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
- Lokalizacja: Iława
Re: pakiet 16s i ładowanie się kończy na 65,4v
Tak jak Tas napisał. U mnie miałem uszkodzone dwie cele. Przy pierwszych dwóch ładowniach po zbudowaniu akumulatorów, BMS ładnie wyrównywał cele(świeciły się wszystkie diody), natomiast po trzecim ładowaniu już dwie diody na BMSe się nie świeciły.
Po kolejnych kilku ładowniach napięcie całej baterii z początkowych 67,1V spadło do 66,2V i wtedy wyciągnąłem BMSa i sprawdziłem poszczególne cele, jak się okazało po naładowaniu do pełna na dwóch celach było tylko po ok.3,6V.
Wyciągnąłem baterie usunąłem taśmę z plusów uszkodzonych cel, sprawdziłem każde ogniwo i okazało się, że podczas zgrzewania zrobiłem dwie małe dziurki na minusach dwóch ogniw. Po wymianie tych ogniw wszystko śmiga jak powinno.
Po kolejnych kilku ładowniach napięcie całej baterii z początkowych 67,1V spadło do 66,2V i wtedy wyciągnąłem BMSa i sprawdziłem poszczególne cele, jak się okazało po naładowaniu do pełna na dwóch celach było tylko po ok.3,6V.
Wyciągnąłem baterie usunąłem taśmę z plusów uszkodzonych cel, sprawdziłem każde ogniwo i okazało się, że podczas zgrzewania zrobiłem dwie małe dziurki na minusach dwóch ogniw. Po wymianie tych ogniw wszystko śmiga jak powinno.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: pakiet 16s i ładowanie się kończy na 65,4v
Jest prostsze, nie lepsze.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: pakiet 16s i ładowanie się kończy na 65,4v
Ojj, ja się nie daję łatwo podchodzić
Dziury nie są argumentem przeciw zgrzewaniu tylko przeciw użytkowaniu kiepskich zgrzewarek lub małego doświadczenia w zgrzewaniu.
Małe doświadczenie w lutowaniu czy kiepskie lutownice są równie problematyczne.
Dziury nie są argumentem przeciw zgrzewaniu tylko przeciw użytkowaniu kiepskich zgrzewarek lub małego doświadczenia w zgrzewaniu.
Małe doświadczenie w lutowaniu czy kiepskie lutownice są równie problematyczne.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 09 mar 2018, 20:44
Re: pakiet 16s i ładowanie się kończy na 65,4v
Dziekuje wszystkim za zainteresowanie i pomoc. Po świętach zajmę się tematem i napisze jak przebiegało usunięcie usterki. Wiosna zachęca do wycieczek a podstawową częścią elektryfikacji jest energia zawarta w akumulatorach. Warto by sprzęt był w jak najlepszej kondycji.
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 09 mar 2018, 20:44
Re: pakiet 16s i ładowanie się kończy na 65,4v
Dobra wróciłem do domu po świętach wyjąłem akusa na stół tak jak tas napisał po wyłączeniu ładowarki wypiąłem wtyczke od bmsa, pomierzyłem napięci i oto co następuje (zapaliła się tylko jedna dioda przy ładowaniu )
1 4,07v
2 4,07v
3 4,07v
4 4,07v
5 4,07v
6 4,01v - tu jest inaczej
7 4,07v
8 4,13v - tylko na tej sekcji zaświeciła się dioda
9 4,01v - tu jest inaczej
10 4,07v
11 4,07v
12 4,07v
13 4,07v
14 4,07v
15 4,07v
16 4,07v
jaka dalsza metodyka diagnostyki i usunięcia usterki??? czekać dwa dni czy "rozbebeszać" 8 sekcje i jak ją najszybciej diagnozować ? napięcie całego akusa jednak mniejsze.
1 4,07v
2 4,07v
3 4,07v
4 4,07v
5 4,07v
6 4,01v - tu jest inaczej
7 4,07v
8 4,13v - tylko na tej sekcji zaświeciła się dioda
9 4,01v - tu jest inaczej
10 4,07v
11 4,07v
12 4,07v
13 4,07v
14 4,07v
15 4,07v
16 4,07v
jaka dalsza metodyka diagnostyki i usunięcia usterki??? czekać dwa dni czy "rozbebeszać" 8 sekcje i jak ją najszybciej diagnozować ? napięcie całego akusa jednak mniejsze.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: pakiet 16s i ładowanie się kończy na 65,4v
poczekaj 2-3 dni i zobaczymy, jeśli nie spadnie to przygotuj ładowarkę modelarską, będziesz wyrównywać te rozjazdy ręcznie
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 09 mar 2018, 20:44
Re: pakiet 16s i ładowanie się kończy na 65,4v
zanim to napisałeś Tas, rozbebeszyłem jednak akumulator i na sekcji ,gdzie było za wysokie napięcie nie było dobrego połączenia lutowanego. Po tej poprawce akumulator naładował się tak ,że wszystkie ledy się zapaliły. Dziękuję za pomoc. Tak czy inaczej warto było spytać o poradę , gdyż wspólnymi siłami udało się uporządkować akumulator.