...Tutaj wykład profesora Jeff Dahna z uniwersytetu w Dalhousie:
Gość jest o tyle istotny ze to on tworzyl schematy ładowan w Tesli Model S. Tesla ładuje akumulatory do 80% czyli do 4.05V / cell.
Patent jest od firmy Samsung ktora jako pierwsza wprowadzila "Ładowanie do 80%" sa na to US Patent no° xxxxx ...
1. masz ten "patent", i datasheet'y Samsunga (przykłady w załączniku), gdzie "rekomendowane" jest 4.2V.
2. jeżeli jest tak jak piszesz, to dlaczego mój pakiet używany cztery lata, i ładowany na bieżąco do PEŁNA, jest dokładnie w takim samym stanie, jak drugi pakiet, który w tym czasie praktycznie nie był używany.
3. lubię takie "tabelki", z których nic nie wynika. Możesz mi dokładnie powiedzieć, ile Wh ładowania/rozładowania "przeszło" przez "najlepszą" (pomarańczową), i "najgorszą" (czarną) baterię.
Kim trzeba byc żeby podwazac ludzi którzy poswiecili życie dla badań ogniw. Na bank Elon wpadając na to forum dałby Wam posady jako ekspertom i zaryzykował miliardowa inwestycje bo jeden aku nie stracił pojemności:D
Kim trzeba byc żeby podwazac ludzi którzy poswiecili życie dla badań ogniw.
Troszkę o czymś innym piszemy, bo wyniki badań sprzed 6-8 lat dotyczą ogniw sprzed 10 lat. A współczesne ogniwa są inne
i algorytmy (w tym TESLI) zastosowań musiały się zmienić. Tego co naprawdę OBECNIE robi TESLA w swoich BMS-ach i komputerach sterujących
na pewno aktualnie się nie ujawnia.
My piszemy generalnie o swoich i forumowych doświadczeniach oraz materiałach producentów z ostatniego okresu.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
Wszystko fajnie tylko, że takie zabiegi ładowanie do niższego napięcia i rozładowanie do wyższego daje mniejszą i to znacznie pojemność i żeby to zrekompensować trzeba upchnąć więcej ogniw i zwiększa się ciężar w stosunku do otrzymanej energii.
Może ma to sens w dużych pojazdach gdzie te 50-100kg nie zrobi różnicy ale w rowerze to gra nie warta świeczki ponieważ średnio można przyjąć, że użytkownik po około 2 latach się z pakiet rozwiedzie i znajdzie inny bądź zmieni cały rower a ten stary choćby miał 70% pojemności tylko zamiast 90% to będzie lżejszy i znajdzie nowego nabywce z skromnym budżetem bądź pójdzie na rozbiórkę do innych celów i sporo kaski i tak się wróci.
Jasne dlatego jest to praktykowane w magazynach energii oraz samochodach elektrycznych. Stad tez nikt z obecnych krzyczących najgłośniej o tym nie słyszał bo słyszy co sie dzieje na forum.
Zajmuję się akumulatorami Li Ion.
Sprzedaje akumulatory nowe, rozpakietowane i używane. Zapraszam na naszą stronę internetową i do kontaktu mailowego baterie18650.pl@gmail.com
Poprawka, chyba wszystkie laptopy samsunga mają tą funkcję i każdy kto taki z oryginalnym oprogramowaniem posiada zna ją. I działa doskonale, piszę z 4 latka który nie ma problemów z aku
Kim trzeba byc żeby podwazac ludzi którzy poswiecili życie dla badań ogniw.
Troszkę o czymś innym piszemy, bo wyniki badań sprzed 6-8 lat dotyczą ogniw sprzed 10 lat. A współczesne ogniwa są inne
i algorytmy (w tym TESLI) zastosowań musiały się zmienić. Tego co naprawdę OBECNIE robi TESLA w swoich BMS-ach i komputerach sterujących
na pewno aktualnie się nie ujawnia.
My piszemy generalnie o swoich i forumowych doświadczeniach oraz materiałach producentów z ostatniego okresu.
Nie są inne. Są bardziej żyłowane. Ogniwa LHV owszem są ładowane do 4.4V takie ogniwa są w telefonach, kamerach i wszystkim co małe (aby jak najbardziej zagescic energie i wykorzystac w pelni urzadzenie). Jest w nich uzywany nieco bardziej wytrzymaly elektrolit o wiekszym oknie napięciowym.
Nie znaczy to że ogniwo wytrzyma dluzej przy takim traktowaniu. Wrecz przeciwnie. Ogniwa po 300-400 cyklach maja nieraz 60-70% pojemnosci nominalnej. Tragedia. (Mam doczynienia z protokołami rozladowan dla tych baterii)
Problem polega nie na tym ze sie nie da ładowac do 4.4V problem lezy w tym ze im wyzsze napiecie tym bardziej ogniwo dostaje po dupie.
Zajmuję się akumulatorami Li Ion.
Sprzedaje akumulatory nowe, rozpakietowane i używane. Zapraszam na naszą stronę internetową i do kontaktu mailowego baterie18650.pl@gmail.com
Kim trzeba byc żeby podwazac ludzi którzy poswiecili życie dla badań ogniw. Na bank Elon wpadając na to forum dałby Wam posady jako ekspertom i zaryzykował miliardowa inwestycje bo jeden aku nie stracił pojemności:D
Odpowiem pytaniem
Ile procent fabrycznego sprzętu Samsunga ma FABRYCZNĄ MOŻLIWOŚĆ ZMIANY NAPIĘCIA ZASILANIA !
Skoro mają tak rewelacyjny patent, dlaczego nie stosują go w swoich produktach, dotyczy to również innych firm.
Taki 'drobiazg' : Obciązenie pakietu rowerowego nie jest z zasady 8-12 godzin na dobę. Laptopy, banki energii nierzadko pracują non-stop. Czyli stan aku i ich temperatura inaczej wpłynie na taki pakiet a inaczej uzywany np 1 godz na dobę.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
Kim trzeba byc żeby podwazac ludzi którzy poswiecili życie dla badań ogniw. Na bank Elon wpadając na to forum dałby Wam posady jako ekspertom i zaryzykował miliardowa inwestycje bo jeden aku nie stracił pojemności:D
Odpowiem pytaniem
Ile procent fabrycznego sprzętu Samsunga ma FABRYCZNĄ MOŻLIWOŚĆ ZMIANY NAPIĘCIA ZASILANIA !
Skoro mają tak rewelacyjny patent, dlaczego nie stosują go w swoich produktach, dotyczy to również innych firm.
A ja odpowiem na pytanie zadając kolejne pytanie, któremu producentowi ma zależeć żeby ogniwo wytrzymalo więcej niż 2lata jeśli głównym wyznacznikiem jest pojemność? Padnie ogniwo nikt się tym nie przejmuje i kupuje następne, a biznes się kręci. Napięcia ładowania i rozładowania są umownymi.
Bateria "A" (moja) kupiona w lipcu 2014r, używana i ładowana regularnie od wiosny do jesieni.
Bateria "B" (żony) kupiona jesienią 2014r, używana i ładowana sporadycznie, w zależności od potrzeb.
Baterie ładowane ładowarkami Magma HGSPCHAONFF DC 36V / 3A.
Baterie ładowane w sposób "typowy" dla domowego sprzętu (laptopy, smartwony itp.)
Nie mają żadnej dodatkowej "konserwacji" (pomiarów, wyrównywania ogniw itp.). Zimą "leżakują" w nieogrzewanej szopie,
najczęściej bez żadnych doładowań, lub w domu, jezeli były wyjęte z rowera.
Baterie są rozładowywane dwoma halogenami 150wat/24V, przy prądzie od ~6,3A do ~5.0A
Pierwszy test baterii;
07 Marca 2015r (napięcie i prąd mierzone miernikiem, watogodziny obliczone) niewielkie grzanie baterii.
Bat "B" rozładowanie - od 41.35V do 31V (~34V), prąd 5.90-5.3A, ~ 245Wh z 280Wh
Drugi test baterii;
10 Kwietnia 2016r (parametry mierzone watomierzem) bateria wyraźnie grzeje się w trakcie testu.
Bat "A" rozładowanie - od 41.85V do odcięcia BMS'a 28.95V prąd 5.85-5.15A, 251Wh
Bat "B" rozładowanie - od 41.72V do odcięcia BMS'a 28.95V prąd 5.85-5.15A, 252Wh
Bat "A" ładowanie - od 33.85V do 41.88V, 00A (9godz) ~293Wh
Bat "B" ładowanie - od 33.55V do 41.88V, 00A (9godz) ~291Wh
Trzeci test baterii;
11 marca 2017r (parametry mierzone watomierzem) grzanie podobne jak rok wcześniej, lecz jest to subiektywna ocena
Bat "A" rozładowanie - od 41.97V do odcieęia BMS'a 28.95V prąd 5.70-4.9A, 247Wh
Bat "B" rozładowanie - od 41.93V do odcięcia BMS'a 28.95V prąd 5.70-4.9A, 251Wh
Bat "A" ładowanie - od 34.55V do 42.19V (41,80V), 06A (8 godz) ~300Wh
Bat "B" ładowanie - od 34.27V do 42.18V (41,91V), 00A (8 godz) ~308Wh
Czwarty test baterii;
1 Kwi, 2018r (parametry mierzone watomierzem)
Bat "A" rozładowanie - od 41.93V do odcięcia BMS'a 29.30V, prąd 6.35-5.30A, 233Wh, temp. - 39.5*C - 51.8*C
Bat "B" rozładowanie - od 41.91V do odcięcia BMS'a 29.39V, prąd 6.35-5.30A, 231Wh, temp. - 41.2*C - 53.7*C
Bateria "A" ładowanie - od 34.59V do 41.96V, (8godz) ~283Wh, Po 12-godzinnym odstawieniu 41.93V
Bateria "B" ładowanie - od 34.69V do 41.96V, (8godz) ~285Wh, Po 12-godzinnym odstawieniu 41.91V
Aktualny test baterii "B" ("A" jest u zięcia nadal używana w rowerze)
18 lipca, 2021r (parametry mierzone watomierzem)
Bat "B" rozładowanie - od 41.57V do odcięcia BMS'a 28.65V, prąd 5.60 - 5.15A, 210Wh, temp. 46*C - 54*C
Bat "B" ładowanie - od 33.90V do 41.99V (41,60V), 5.9Ah / 240Wh / 286 mΩ
Nominalne "Capacity after 299cycles and plus 1 day ≥ 1785mAh (70% of the capacity at 25℃)"
Średnio na ogniwo jest 5.8Ah / 3 = 1933 mAh PO 9 LATACH I CZTERECH MIESIĄCACH