Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
- Lokalizacja: Kraków
Re: Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie
Kolejny dobry poradnik
Pytanie mam, są te podróby imaxa tak jak mówiłeś poniżej 100zł na allegro. Mają one możliwość ładowania do 6 cel na raz, można wykorzystać to złącze i tym samym przyspieszyć cały proces? Niby głupie pytanie ale lepiej dopytać
Jeszcze jedno, jaki miernik polecasz kupić? Nie chcę z chin (nie kupowałem nigdy i nie wiem jak ) już wole dopłacić niż czekać
Pytanie mam, są te podróby imaxa tak jak mówiłeś poniżej 100zł na allegro. Mają one możliwość ładowania do 6 cel na raz, można wykorzystać to złącze i tym samym przyspieszyć cały proces? Niby głupie pytanie ale lepiej dopytać
Jeszcze jedno, jaki miernik polecasz kupić? Nie chcę z chin (nie kupowałem nigdy i nie wiem jak ) już wole dopłacić niż czekać
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie
Nie można, trzeba ładować po 1 sekcji naraz
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 123
- Rejestracja: 05 mar 2018, 15:42
Re: Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie
Ja tak ładowarką podróbką redox alpha v2 naładowałem pakiet 3s że na jednej celi było 4,3V a na innej 4V w trybie balansującym. Polecam dopłacić do imaxa b6 mini oryginalnego i nie mieć problemów
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie
nie wyrównasz ładowarka modelarską takich rozjazdów
A kupować ładowarkę za 500zł aby naładować to tak samo jak ładowarką za 70zł tylko trochę dłużej to bez sensu
A kupować ładowarkę za 500zł aby naładować to tak samo jak ładowarką za 70zł tylko trochę dłużej to bez sensu
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 20 lut 2018, 6:15
- Lokalizacja: Białystok
Re: Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie
Czy nie prościej i szybciej było by w takim przypadku jak u tasa gdzie jedna sekcja jest naładowana, a pozostałe niższe to zamiast ładować osobno 15 sekcji rozładować tą naładowaną do poziomu pozostałych i doładować wszystko z ładowarki rowerowej. Być może po takim zabiegu wszystko już samo się wyrówna.
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 lut 2018, 15:55
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie
Raczej niewiele ten sposób pomoże. Prawdopodobnie sekcja o najwyższym napięciu ma najmniejszą pojemność i po jej rozładowaniu, a następnie ponownym ładowaniu całego akumulatora ponownie ta jedna sekcja naładuje się szybciej i BMS zablokuje ładowanie akumulatora.McL pisze: ↑23 kwie 2018, 11:17Czy nie prościej i szybciej było by w takim przypadku jak u tasa gdzie jedna sekcja jest naładowana, a pozostałe niższe to zamiast ładować osobno 15 sekcji rozładować tą naładowaną do poziomu pozostałych i doładować wszystko z ładowarki rowerowej. Być może po takim zabiegu wszystko już samo się wyrówna.
Ja do wyrównywania sekcji używam ładowarki LiItoKala LII-500- prąd ładowania 1A, lub Opus BT-C3100-prąd ładowania 2A. Wystarczy zrobić adapter z dwoma blaszkami, który włożymy do jednej z cel ładowarki.
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2018, 12:34 przez Gregs, łącznie zmieniany 1 raz.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie
Ale tu nie chodzi o 'sztuczne' wyrównywanie, gdy segmenty są na tyle rózne, że stale te słabsze już normalnie BMS nie wyrówna.
Trzeba PRZYNAJMNIEJ nasłabszy segment wymienić.
Trzeba PRZYNAJMNIEJ nasłabszy segment wymienić.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie
Czyli najlepiej cały rok jeździć, tak jak ja
Nie mam jeszcze do końca zelektryfikowanego roweru, ale jak już zrobię to będę cały rok nim jeździł.
Dzięki Tas za filmiki
Nie mam jeszcze do końca zelektryfikowanego roweru, ale jak już zrobię to będę cały rok nim jeździł.
Dzięki Tas za filmiki
- annkaa
- Forumowicz
- Posty: 199
- Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44
Re: Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie
Super filmik zabieram się do testów
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
- annkaa
- Forumowicz
- Posty: 199
- Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44
Re: Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie
No i problem z samego początku z moim 67V 34Ah… Wszędzie pięknie równo po 4,18 a jedna sekcja 0…
Teraz pytania:
1. czy mam podładować tą jedną zerową sekcję osobno ładowarką modelarską, w nadziei że nie będę musiał szukać i wymieniać 1 celi? Do mojego akumulatora 16p10,5s mam ustawić 4,2V 1A?
2. Jeśli będę musiał ją wymienić, to czy jest szansa bez rozwalania blach na wyłapanie jej np. kamerą termowizyjną? Mogę taką pożyczyć? Jeśli tak to jak to zrobić?
4. Chciałbym dokupić cele przed wolnymi majami te zielone to Panasonic NCR18650B 3400mAh Li-ION 3,7V a te czerwone macie pomysł co to jest? I w sumie dlaczego mam baterie złożone z dwóch różnych celi? Tak powinno być? Czy dokupowywane ogniwo ma być nowe?
5. Zamawiałem baterię 16s, dziś dostając się do BMSa przeliczyłem je i okazało się że składają się z 168 sztuk celi… co daje 10,5 na 1 sekcję…. czyli mam baterię 16s10,5p?
Teraz pytania:
1. czy mam podładować tą jedną zerową sekcję osobno ładowarką modelarską, w nadziei że nie będę musiał szukać i wymieniać 1 celi? Do mojego akumulatora 16p10,5s mam ustawić 4,2V 1A?
2. Jeśli będę musiał ją wymienić, to czy jest szansa bez rozwalania blach na wyłapanie jej np. kamerą termowizyjną? Mogę taką pożyczyć? Jeśli tak to jak to zrobić?
4. Chciałbym dokupić cele przed wolnymi majami te zielone to Panasonic NCR18650B 3400mAh Li-ION 3,7V a te czerwone macie pomysł co to jest? I w sumie dlaczego mam baterie złożone z dwóch różnych celi? Tak powinno być? Czy dokupowywane ogniwo ma być nowe?
5. Zamawiałem baterię 16s, dziś dostając się do BMSa przeliczyłem je i okazało się że składają się z 168 sztuk celi… co daje 10,5 na 1 sekcję…. czyli mam baterię 16s10,5p?
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie
Powoli i nie wszystko naraz
1. Zmierz czy ta sekcja realnie ma 0, istnieje możliwość, że to tylko odpadł kabelek
2. Czerwona koszulka może oznaczać, że dane ogniwa miały ją wymienioną na nową. Wcale nie muszą być innego rodzaju.
3. Nie możesz ładować ogniw mających 0V. 1.5V można próbować ratować. 0V już nie i musisz je wymienić. Najpewniej 0V pojawiło sie w skutek upływu na 1 ogniwie, najczęściej jest to spowodowane przepaleniem podczas zgrzewania jednego z ogniw i podładowanie nic nie da.
4. Nie musisz kupować fabrycznie nowych, spokojnie użyj ogniw z demontażu.
1. Zmierz czy ta sekcja realnie ma 0, istnieje możliwość, że to tylko odpadł kabelek
2. Czerwona koszulka może oznaczać, że dane ogniwa miały ją wymienioną na nową. Wcale nie muszą być innego rodzaju.
3. Nie możesz ładować ogniw mających 0V. 1.5V można próbować ratować. 0V już nie i musisz je wymienić. Najpewniej 0V pojawiło sie w skutek upływu na 1 ogniwie, najczęściej jest to spowodowane przepaleniem podczas zgrzewania jednego z ogniw i podładowanie nic nie da.
4. Nie musisz kupować fabrycznie nowych, spokojnie użyj ogniw z demontażu.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- annkaa
- Forumowicz
- Posty: 199
- Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44
Re: Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie
Wielkie dzięki, jednak pojeżdżę w wolne maje już naprawiłem.
1. Odpadł kabelek !!! W tej sekcji rownież idealnie 4,18 po roku akumulator trzyma idealnie wszędzie równo
2. Okej pewnie tak jest.
1. Odpadł kabelek !!! W tej sekcji rownież idealnie 4,18 po roku akumulator trzyma idealnie wszędzie równo
2. Okej pewnie tak jest.
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie
Dobrze, że wykryłeś ten dopadnięty przewód. Ta jedna sekcja nad którą BMS nie miał kontroli była realnym zagrożeniem
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- annkaa
- Forumowicz
- Posty: 199
- Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44
Re: Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie
Raz jeszcze dzięki za jak zwykle cenne wskazówki!
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie
Sygnałem, że jest urwany przewód a nie padnięty segment jest sprawdzenie że jeżli napięcie całkowite pakietu było w pobliżu 16s x 4,18V = 66,9 V tzn że suma wszystkich napięć jest poprawna.
Jesli zas byłoby np 62,7 V no to rzeczywisćie jeden segment ma 0V.
Prostą metodą jest tez sprawdzenie jakie napięcie jest PRZED (zerowym) i PO (zerowym. Jeśli ok 8,38 V tzn ze tylko padł kabelek/złącze pomiędzy.
Jesli zas byłoby np 62,7 V no to rzeczywisćie jeden segment ma 0V.
Prostą metodą jest tez sprawdzenie jakie napięcie jest PRZED (zerowym) i PO (zerowym. Jeśli ok 8,38 V tzn ze tylko padł kabelek/złącze pomiędzy.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...