Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie

Dział zawiera tematy związane z akumulatorami, ładowarkami oraz BMSami
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie

Post autor: annkaa »

No i problem z samego początku z moim 67V 34Ah… Wszędzie pięknie równo po 4,18 a jedna sekcja 0…
Obrazek
Obrazek
Teraz pytania:
1. czy mam podładować tą jedną zerową sekcję osobno ładowarką modelarską, w nadziei że nie będę musiał szukać i wymieniać 1 celi? Do mojego akumulatora 16p10,5s mam ustawić 4,2V 1A?
2. Jeśli będę musiał ją wymienić, to czy jest szansa bez rozwalania blach na wyłapanie jej np. kamerą termowizyjną? Mogę taką pożyczyć? Jeśli tak to jak to zrobić?
4. Chciałbym dokupić cele przed wolnymi majami te zielone to Panasonic NCR18650B 3400mAh Li-ION 3,7V a te czerwone macie pomysł co to jest? I w sumie dlaczego mam baterie złożone z dwóch różnych celi? Tak powinno być? Czy dokupowywane ogniwo ma być nowe?
Obrazek
5. Zamawiałem baterię 16s, dziś dostając się do BMSa przeliczyłem je i okazało się że składają się z 168 sztuk celi… co daje 10,5 na 1 sekcję…. czyli mam baterię 16s10,5p?
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2998
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie

Post autor: tas »

Powoli i nie wszystko naraz
1. Zmierz czy ta sekcja realnie ma 0, istnieje możliwość, że to tylko odpadł kabelek
2. Czerwona koszulka może oznaczać, że dane ogniwa miały ją wymienioną na nową. Wcale nie muszą być innego rodzaju.
3. Nie możesz ładować ogniw mających 0V. 1.5V można próbować ratować. 0V już nie i musisz je wymienić. Najpewniej 0V pojawiło sie w skutek upływu na 1 ogniwie, najczęściej jest to spowodowane przepaleniem podczas zgrzewania jednego z ogniw i podładowanie nic nie da.
4. Nie musisz kupować fabrycznie nowych, spokojnie użyj ogniw z demontażu.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie

Post autor: annkaa »

Wielkie dzięki, jednak pojeżdżę w wolne maje :-) już naprawiłem.
1. Odpadł kabelek !!! W tej sekcji rownież idealnie 4,18 po roku akumulator trzyma idealnie wszędzie równo :-)
2. Okej pewnie tak jest.
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2998
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie

Post autor: tas »

Dobrze, że wykryłeś ten dopadnięty przewód. Ta jedna sekcja nad którą BMS nie miał kontroli była realnym zagrożeniem
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie

Post autor: annkaa »

Raz jeszcze dzięki za jak zwykle cenne wskazówki!
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Diagnoza i konserwacja akumulatora po zimie

Post autor: WojtekErnest »

Sygnałem, że jest urwany przewód a nie padnięty segment jest sprawdzenie że jeżli napięcie całkowite pakietu było w pobliżu 16s x 4,18V = 66,9 V tzn że suma wszystkich napięć jest poprawna.
Jesli zas byłoby np 62,7 V no to rzeczywisćie jeden segment ma 0V.
Prostą metodą jest tez sprawdzenie jakie napięcie jest PRZED (zerowym) i PO (zerowym. Jeśli ok 8,38 V tzn ze tylko padł kabelek/złącze pomiędzy.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
ODPOWIEDZ