Felery BMS-ów

Dział zawiera dane techniczne oraz informacje o ładowaniu akumulatorów litowych i ich pochodnych
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 461
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Felery BMS-ów

Post autor: WojtekErnest » 23 maja 2018, 10:37

txt @Tas-a "Dodatkowo współczesne BMSy i ładowarki NIE "ŁADUJĄ" (w uproszczeniu mówiąc) do 4.2V tylko ~4.15" nalezy rozumieć tak że w ładowarka wraz z BMS pilnuje by napięcia końcowe , PO zakończeniu ładowania I balansowania były w okolicach 4,15 V (ja : a w praktyce 4,15-4,17).

To NIE oznacza, że w przypadku niezbalansowanych lub słabszych ogniw, W TRAKCIE ładowania nie będzie 4,22 a nawet 4,25 V, bo inne w tym czasie mogą mieć 4,15 V.
Wcześniej : Pomógł 64 razy, postów 2,9+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 461
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Felery BMS-ów

Post autor: WojtekErnest » 23 maja 2018, 10:43

Klaus pisze:
23 maja 2018, 1:31
a tak na prawde RW to przy wymuszeniu przeplywu 500mA (obojetnie w sumie jaki prad tam popłynie) skok napiecia bedzie proporcjonalny Rw x 500mA.
To nie jest prawda, bo inny podskok napięcia będzie gdy pchamy w ogniwo 500 mA przy napięciu 4,00 V a inny przy napięciu 4,19 V..
A zalecenie by pakiety ładować to 4,05 V jest w ogóle 'z czapki', bo typowe BMS-y nie buduje się na taki zakres, obniżający de facto efektywność, ilość energii do wykorzystania z aku o ok 10-15 %.
Wcześniej : Pomógł 64 razy, postów 2,9+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 552
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Felery BMS-ów

Post autor: tas » 23 maja 2018, 10:45

jasne, że to nie powoduje, że ogniwa nie będą mieć >4.2, będą mieć :)
Na tym polega cała idea Icut i robienie BMSowi miejsca na pracę (której brak przy starym ładowaniu CC/CV)
Silniki, sterowniki, BMSy: SKLEP tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: SKLEP
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: BLOG

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 338
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Felery BMS-ów

Post autor: Mitar » 23 maja 2018, 14:47

Panowie a jak to jest z tymi polami -P i -C w końcu bo jednoznacznej odpowiedzi nie dostałem.
Czy podpinając ładowanie na -P pozbawiamy się zabezpieczenia przed przeładowaniem celi?

Pytam bo miałem przypadek który opisałem wcześniej w innym temacie ,że jedną cele BMS doładował mi do 4.35V , to było na początku używania pakietu gdzie cele jeszcze nie byłu dobrze zbalansowane, teraz po wielokrotnym balansowaniu i ładowaniu do 84.3V wszystkie lądują sie do ~4.21V i zbijają do 4.15V. Cela była sprawdzana i na 100% jest ok.
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 552
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Felery BMS-ów

Post autor: tas » 23 maja 2018, 15:14

Tak, podłączając ładowarkę do -P tracimy zabezpieczenie przed przeładowaniem (to zależy od BMSa) = wyobraźnia podpowiada najlepsze scenariusze :)
Silniki, sterowniki, BMSy: SKLEP tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: SKLEP
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: BLOG

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 338
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Felery BMS-ów

Post autor: Mitar » 23 maja 2018, 15:25

Tu nie trzeba zbyt dużej wyobraźni aby wiedzieć czym to się może skończyć :shock:

Jak to można rozwiązać bezpiecznie? czytałem wcześniej aby dać bocznik przed BMS ale nie bardzo jestem przekonany do bezpieczeństwa tego rozwiązania.

Macie jakiś uniwersalny myk aby nie spalić roweru a móc mierzyć na watomierzu obie wartości (ładowanie,rozładowanie) ?
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 552
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Felery BMS-ów

Post autor: tas » 23 maja 2018, 16:42

Zmienić BMS na symetryczny, tj 2 polowy wejście i wyjście to samo i nie próbować na siłę asymetrycznego stosować :)
Silniki, sterowniki, BMSy: SKLEP tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: SKLEP
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: BLOG

ePawel
Posty: 22
Rejestracja: 19 lut 2018, 7:34

Re: Felery BMS-ów

Post autor: ePawel » 23 maja 2018, 21:34

TomaS pisze:
23 maja 2018, 7:33
tas pisze:
23 maja 2018, 7:18
Dodatkowo współczesne BMSy i ładowarki NIE "ŁADUJĄ" (w uproszczeniu mówiąc) do 4.2V tylko ~4.15
Tas a które konkretnie modele bo chyba pora na zmianę :D ? Mam chyba jeszcze stary typ bo mi ładuje do 4,22 V
Mam dwie ładowarki na 14s czyli 58,8v - jedna z Nexuna, druga z aliexpress chyba z watt store. Mam również 2 pakiety na 14s z bms zakupionymi w tym roku z różnych sklepów na ali. Jeden pakiet ładuje sie do ok 59,2 59,3 a następnie bms zbija do 58,8v a drugi pakiet ledwo dobija 58,5v. W tym drugim pakicie bms dopuścił mi cele do maks. 4,2v. Tak było przy pierwszym ładowaniu, gdy ładowanie zakończyło się na 57,5v. Jedna cela osiągnęła 4,2, z jedną było coś nie tak i ledwo 4v przekroczyła a pozostałe w miare równe między 4,16 a 4,19. Nie pamiętam już dokładnie ile było. W każdym razie, na chwilę obecna ładowarka kończy ładować w okolicach 58,5v a poszczególne cele, zaraz po odłączeniu ładowarki od sieci miały 4,16v lub 4,17v.
Nie wiem jeszcze do ilu volt zbija bms, bo pakiet ma kilka ładowań do tej pory i jak na razie jest ciągle podłączony w rowerze, a sterownik jakieś drobne chyba też pobiera.
To jest ten bms: https://www.aliexpress.com/item/58-8V-1 ... 4c4dgJrVz5

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 418
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Felery BMS-ów

Post autor: TomaS » 24 maja 2018, 7:11

No faktycznie ten ma charging 4,20, balans voltage 4,18, over charge 4,25.
Trochę jest też rubryka zawężona że nie widać co było było wyżej wpisane :D
Jeżdżę na:
teren:FALCON E-CROSS
miasto:CARRERA BANSHEE

ODPOWIEDZ