Zasada działania BMS w fabrycznych rowerach elektrycznych

Dział zawiera tematy związane z akumulatorami, ładowarkami oraz BMSami
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Zasada działania BMS w fabrycznych rowerach elektrycznych

Post autor: Vegasnight9 »

Czytałem w instrukcji że najlepiej dla zdrowia baterii utrzymywać przedział 20-80% ale czy wtedy balnser będzie działał?

Mam na myśli rowery elektryczne fabryczne z 2023 roku
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
aditech.pl
Forumowicz
Posty: 175
Rejestracja: 11 mar 2022, 20:38
Lokalizacja: Zabrze

Re: Zasada działania BMS w fabrycznych rowerach elektrycznych

Post autor: aditech.pl »

Ogólnie temat dość mało popularny ale to jest głównie przyczyną niewiedzy

Gdy idziesz do sklepu lub kupujesz prze neta to 80-90% nie ma balasnerów ,i teraz gdy ogniwa to jakiś chiński szajs to jest duża szansa że taki pakiet się rozbalasuje po 1-2sezonach gdy taki pakiet jest na markowych ogniwach to wtedy może będzie pracował 2-3max 4sezony

Aby balasner pracował trzeba akumulator naładować do 100% a następnie odpiąć ładowarkę i poczekać z 3-5h i korzystać

Gdy kupujesz od jakieś firmy która składa rowery garażowo to wtedy masz 80-90% szansy że ten pakiet ma balanser w bms pakiety z balanserem mogą pracować nawet 4-6lat najstarsze pakiety jakie widziałem miały balansery
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 173
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: Zasada działania BMS w fabrycznych rowerach elektrycznych

Post autor: rezystor1990 »

Aby balasner pracował trzeba akumulator naładować do 100% a następnie odpiąć ładowarkę i poczekać z 3-5h i korzystać
No nie... już to tłumaczyłem przy innym temacie. Najprostsze BMSy tak działają, że trzeba naładować na 100% aby potem pasywnie BMS wyrównywał cele. Tyle że to jest tylko jeden rodzaj BMSa i nie jest to regułą!

Mowa w temacie o fabrycznym rowerze elektrycznym więc może posiadać BMS który balansuje cele również w niższych partiach napięciowych lub balansuje podczas ładowania jak np. smartBMS Daly. Ogólnie rzecz biorąc nie ma na to odpowiedzi bo nie znamy algorytmu sterującego BMSem. Na pewno można powiedzieć że bez względu na rodzaj BMS ładowanie do 100% będzie najbezpieczniejszym pomysłem.

Z mojego doświadczenia wynika że nie ma sensu przejmowanie się ilością cykli a przez to ładować tylko w zakresie 20-80% aby zwiększyć ilość cykli przed degradacją ponieważ prawda jest taka że bateria prędzej zdegraduje się poprzez starzenie niż z powodu dużej ilości cykli. Robię prawie 3tys. km na rok co w moim przypadku daje około 20 ładowań. Moje ogniwa z grubsza szacowane są na 600cykli, więc potrzebował bym 30 lat aby zdegradować do 80% pojemności poprzez ilość cykli co jest nie możliwe bo pakiet szlak trafi ze względu na wiek.
ODPOWIEDZ