Czytałem w instrukcji że najlepiej dla zdrowia baterii utrzymywać przedział 20-80% ale czy wtedy balnser będzie działał?
Mam na myśli rowery elektryczne fabryczne z 2023 roku
Zasada działania BMS w fabrycznych rowerach elektrycznych
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Zasada działania BMS w fabrycznych rowerach elektrycznych
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- aditech.pl
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 mar 2022, 20:38
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Zasada działania BMS w fabrycznych rowerach elektrycznych
Ogólnie temat dość mało popularny ale to jest głównie przyczyną niewiedzy
Gdy idziesz do sklepu lub kupujesz prze neta to 80-90% nie ma balasnerów ,i teraz gdy ogniwa to jakiś chiński szajs to jest duża szansa że taki pakiet się rozbalasuje po 1-2sezonach gdy taki pakiet jest na markowych ogniwach to wtedy może będzie pracował 2-3max 4sezony
Aby balasner pracował trzeba akumulator naładować do 100% a następnie odpiąć ładowarkę i poczekać z 3-5h i korzystać
Gdy kupujesz od jakieś firmy która składa rowery garażowo to wtedy masz 80-90% szansy że ten pakiet ma balanser w bms pakiety z balanserem mogą pracować nawet 4-6lat najstarsze pakiety jakie widziałem miały balansery
Gdy idziesz do sklepu lub kupujesz prze neta to 80-90% nie ma balasnerów ,i teraz gdy ogniwa to jakiś chiński szajs to jest duża szansa że taki pakiet się rozbalasuje po 1-2sezonach gdy taki pakiet jest na markowych ogniwach to wtedy może będzie pracował 2-3max 4sezony
Aby balasner pracował trzeba akumulator naładować do 100% a następnie odpiąć ładowarkę i poczekać z 3-5h i korzystać
Gdy kupujesz od jakieś firmy która składa rowery garażowo to wtedy masz 80-90% szansy że ten pakiet ma balanser w bms pakiety z balanserem mogą pracować nawet 4-6lat najstarsze pakiety jakie widziałem miały balansery
-
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14
Re: Zasada działania BMS w fabrycznych rowerach elektrycznych
No nie... już to tłumaczyłem przy innym temacie. Najprostsze BMSy tak działają, że trzeba naładować na 100% aby potem pasywnie BMS wyrównywał cele. Tyle że to jest tylko jeden rodzaj BMSa i nie jest to regułą!Aby balasner pracował trzeba akumulator naładować do 100% a następnie odpiąć ładowarkę i poczekać z 3-5h i korzystać
Mowa w temacie o fabrycznym rowerze elektrycznym więc może posiadać BMS który balansuje cele również w niższych partiach napięciowych lub balansuje podczas ładowania jak np. smartBMS Daly. Ogólnie rzecz biorąc nie ma na to odpowiedzi bo nie znamy algorytmu sterującego BMSem. Na pewno można powiedzieć że bez względu na rodzaj BMS ładowanie do 100% będzie najbezpieczniejszym pomysłem.
Z mojego doświadczenia wynika że nie ma sensu przejmowanie się ilością cykli a przez to ładować tylko w zakresie 20-80% aby zwiększyć ilość cykli przed degradacją ponieważ prawda jest taka że bateria prędzej zdegraduje się poprzez starzenie niż z powodu dużej ilości cykli. Robię prawie 3tys. km na rok co w moim przypadku daje około 20 ładowań. Moje ogniwa z grubsza szacowane są na 600cykli, więc potrzebował bym 30 lat aby zdegradować do 80% pojemności poprzez ilość cykli co jest nie możliwe bo pakiet szlak trafi ze względu na wiek.