Rozruch samochodu na mrozach

Dział zawiera tematy związane z akumulatorami, ładowarkami oraz BMSami
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: tkoko »

Szeregowo. Możesz zamiast żarówki dać dowolny opór 17-20 ohm
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: EV-Maniak »

tkoko pisze:
28 lut 2018, 14:44
Szeregowo. Możesz zamiast żarówki dać dowolny opór 17-20 ohm
Jak ja lubię to FORUM. Bardzo dziekuję za podpowiedź i naukę. BÓG zapłać :)
Awatar użytkownika
Tsport
Forumowicz
Posty: 135
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: Tsport »

tkoko pisze:
28 lut 2018, 14:36
Pomyłka ma mieć 8 lub mniej wat! i być na 12V (8wat : 12V = 0.7A)
@tkoko - nie jestem specjalistą z elektrotechniki i elektroniki ale czy na pewno 8W?
Patrząc na dopuszczone akumulatory do ładowania (20-60Ah) tym prostownikiem i zakładając, że ładuje on prądem 10 godzinnym to prąd ładowania jest w przedziale 2-6A.
I teraz to czego nie jestem pewien ale logicznie rzecz biorąc:
- Potrzebujemy "zbić" natężenie prądu z 2A do 0,7A. Czyli musimy "zutylizować na ciepło" 1,3A.
- 1,3A przy 12V daje 15,6W

Popłynąłem za bardzo?

PS. Jak byłbym w Milionerach to bym obstawił taką odpowiedź. :)
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: EV-Maniak »

No to ja poczekam, aż to rozkminicie. Ale pomysł bardzo fajny uważam.
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: Rugos »

Żarówka 8 Wat ma taką rezystancję, że puści tylko 0,7A więc jeśli podłączysz to szeregowo to nie ma opcji żeby do akumulatora płynęło więcej niż 0,7A, chyba że coś źle myślę.
Awatar użytkownika
Tsport
Forumowicz
Posty: 135
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: Tsport »

henio pisze:
28 lut 2018, 15:07
No to ja poczekam, aż to rozkminicie. Ale pomysł bardzo fajny uważam.
Henio, nie ma co czekać. :) weź miernik i żarówkę z samochodu powiedzmy 21W podłącz szeregowo i zobacz jakie jest natężenie prądu.
Jeżeli jest około 0,75A to ładuj ten akumulator.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: EV-Maniak »

Tsport pisze:
28 lut 2018, 15:44
henio pisze:
28 lut 2018, 15:07
No to ja poczekam, aż to rozkminicie. Ale pomysł bardzo fajny uważam.
Henio, nie ma co czekać. :) weź miernik i żarówkę z samochodu powiedzmy 21W podłącz szeregowo i zobacz jakie jest natężenie prądu.
Jeżeli jest około 0,75A to ładuj ten akumulator.
Miernik mam, żarówki od samochodu, ale też od podświetlenie w kuchni na 12V ( tylko nie pamiętam ile Wat ) i będę dopasowywał, aż na mierniku będzie około 0,75 A. Dzięki :)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: tkoko »

Tsport pisze:
28 lut 2018, 15:44
...weź miernik i żarówkę z samochodu powiedzmy 21W podłącz szeregowo i zobacz jakie jest natężenie prądu.
Jeżeli jest około 0,75A to ładuj ten akumulator.
21 wat to za dużo; 21wat : 12V = 1.75A !!!
8 wat : 12V = 0.67A
ponieważ zimna żarówka będzie mieć nieco mniejszy opór, więc faktyczny prąd na początek będzie nieco większy :D
Nie musisz brać miernika, ten który masz w ładowarce pokaże Ci faktyczny prąd. Podłączasz żarówkę bezpośrednio do zacisków i będziesz widział prąd.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: EV-Maniak »

Ok. Dzięki. Tak zrobię. Kurde, szkoda, że nie poszedłem do technikum elektronicznego... ;)
Awatar użytkownika
Tsport
Forumowicz
Posty: 135
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: Tsport »

tkoko pisze:
28 lut 2018, 17:57
Tsport pisze:
28 lut 2018, 15:44
...weź miernik i żarówkę z samochodu powiedzmy 21W podłącz szeregowo i zobacz jakie jest natężenie prądu.
Jeżeli jest około 0,75A to ładuj ten akumulator.
21 wat to za dużo; 21wat : 12V = 1.75A !!!
8 wat : 12V = 0.67A
ponieważ zimna żarówka będzie mieć nieco mniejszy opór, więc faktyczny prąd na początek będzie nieco większy :D
Nie musisz brać miernika, ten który masz w ładowarce pokaże Ci faktyczny prąd. Podłączasz żarówkę bezpośrednio do zacisków i będziesz widział prąd.
@tkoko
mógłbyś wyjaśnić czemu jak twierdzisz podłączenie szeregowo 8W żarówki zamiast jak myślałem 15,6W obniży prąd ładowania do 0,67A.
Wg mnie ten prostownik daje prąd ładowania od 2 do 6 A. Czy nie jest tak, że podłączając szeregowo żarówkę 8W przy 12V obniżamy prąd ładowania o 0,67A? Czyli w tym przypadku nie obniży to prądu ładowania do 1,33-5,33A?
Awatar użytkownika
JerzyZ
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 18 lut 2018, 21:55
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: JerzyZ »

W szeregu mamy R=Rż+Ra, oraz napięcia Uz-Ua. Ponieważ znamy tylko Rż, pozostaje eksperyment.
Jedno jest oczywiste: prąd nie przekroczy tego, który by płynął po podłączeniu samej żarówki do samego zasilacza, czyli 0,67A.
Passat_EQ
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: Passat_EQ »

tkoko pisze:
28 lut 2018, 14:36
Pomyłka ma mieć 8 lub mniej wat! i być na 12V (8wat : 12V = 0.7A)
Przy swiecacej zarowce moge sie zgodzic ale zmierz rezystancje zarowki zimnej i sie zdziwisz...
Henio mam dla Ciebie rade. Jarasz sie elektronika to to Ci sie przyda i ulatwi Ci troche eksperymentowanie. Zainwestuj 250zl w zasilacz laboratoryjny 30v 3A. Jak masz wiecej to mocniejszy.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: tkoko »

Tsport pisze:
01 mar 2018, 10:13
....
@tkoko
mógłbyś wyjaśnić czemu jak twierdzisz podłączenie szeregowo 8W żarówki zamiast jak myślałem 15,6W obniży prąd ładowania do 0,67A.
Wg mnie ten prostownik daje prąd ładowania od 2 do 6 A. Czy nie jest tak, że podłączając szeregowo żarówkę 8W przy 12V obniżamy prąd ładowania o 0,67A? Czyli w tym przypadku nie obniży to prądu ładowania do 1,33-5,33A?
Żarówka , to taki opornik którego opór jest zmienny. Przy nominalnym napięciu 12V i mocy np. 8wat masz ~0.7A, lecz np. przy 1V, żarówka ma znacznie mniejszy opór i popłynie przez nią np. 2A (dokładnie Ci nie powiem bo nie mierzyłem). Tak więc, aby dokładnie określić jaki prąd popłynie w układzie ładowarka - akumulator, trzeba zrobić to eksperymentalnie. Dodatkowo ładowarka automatycznie obniża prąd przy wyrównanych napięciach ładowarki - baterii. Tak więc maksymalny prąd przy rozładowanej baterii nie powinien przekroczyć ~0.7A a minimalny jest zależny od ładowarki.
Passat_EQ
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: Passat_EQ »

tkoko pisze:
01 mar 2018, 15:17
Tsport pisze:
01 mar 2018, 10:13
....
@tkoko
mógłbyś wyjaśnić czemu jak twierdzisz podłączenie szeregowo 8W żarówki zamiast jak myślałem 15,6W obniży prąd ładowania do 0,67A.
Wg mnie ten prostownik daje prąd ładowania od 2 do 6 A. Czy nie jest tak, że podłączając szeregowo żarówkę 8W przy 12V obniżamy prąd ładowania o 0,67A? Czyli w tym przypadku nie obniży to prądu ładowania do 1,33-5,33A?
Żarówka , to taki opornik którego opór jest zmienny. Przy nominalnym napięciu 12V i mocy np. 8wat masz ~0.7A, lecz np. przy 1V, żarówka ma znacznie mniejszy opór i popłynie przez nią np. 2A (dokładnie Ci nie powiem bo nie mierzyłem). Tak więc, aby dokładnie określić jaki prąd popłynie w układzie ładowarka - akumulator, trzeba zrobić to eksperymentalnie. Dodatkowo ładowarka automatycznie obniża prąd przy wyrównanych napięciach ładowarki - baterii. Tak więc maksymalny prąd przy rozładowanej baterii nie powinien przekroczyć ~0.7A a minimalny jest zależny od ładowarki.
Jesli aku ma 11v a ladowarka 14 to przy 3v roznicy zarowka nigdy nie zmieni swojej rezystancji a prad moze byc 4x wiekszy niz planowany.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: tkoko »

Passat_EQ pisze:
01 mar 2018, 15:56
...Jesli aku ma 11v a ladowarka 14 to przy 3v roznicy zarowka nigdy nie zmieni swojej rezystancji a prad moze byc 4x wiekszy niz planowany.
R = U : I 12V : 0.7A = 17.14 ohm (nominalny opór włókna żarówki)
I = U : R 3V : 17.14 ohm = 0.18A (prąd dla 3V przy twoim założeniu że opór pozostaje ten sam) ;)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: tkoko »

tkoko pisze:
01 mar 2018, 17:13
Passat_EQ pisze:
01 mar 2018, 15:56
...Jesli aku ma 11v a ladowarka 14 to przy 3v roznicy zarowka nigdy nie zmieni swojej rezystancji a prad moze byc 4x wiekszy niz planowany.
R = U : I ______ 12V : 0.7A = 17.14 ohm (nominalny opór włókna żarówki)
I = U : R ______ 3V : 17.14 ohm = 0.18A (prąd dla 3V przy twoim założeniu że opór pozostaje ten sam) ;)
Passat_EQ
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: Passat_EQ »

tkoko pisze:
01 mar 2018, 17:13
Passat_EQ pisze:
01 mar 2018, 15:56
...Jesli aku ma 11v a ladowarka 14 to przy 3v roznicy zarowka nigdy nie zmieni swojej rezystancji a prad moze byc 4x wiekszy niz planowany.
R = U : I 12V : 0.7A = 17.14 ohm (nominalny opór włókna żarówki)
I = U : R 3V : 17.14 ohm = 0.18A (prąd dla 3V przy twoim założeniu że opór pozostaje ten sam) ;)
Co Ty chlopie liczysz z tym opradem ;) bladzisz.

Nic nie kumasz to napisze Ci wprost.
Zarowka goraca/swiecaca ma faktycznie 17ohm bo tak wychodzi z mocy.
Natomiast z glowy powiem Ci ze zimna ma okolo 10 do 13 razy MNIEJSZĄ rezystwncje na poziomie 1 ohm, czyli praktycznie tyle co przewodnik. Przy 1amperze bedzie na niej spadek 1-1,7v, i odlozy sie na niej 1 do 1,7 Wata czyli nie zaswieci
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: tkoko »

Passat_EQ pisze:
01 mar 2018, 17:36
....Co Ty chlopie liczysz z tym opradem ;) bladzisz.

Nic nie kumasz to napisze Ci wprost.
Zarowka goraca/swiecaca ma faktycznie 17ohm bo tak wychodzi z mocy.
Natomiast z glowy powiem Ci ze zimna ma okolo 10 do 13 razy MNIEJSZĄ rezystwncje na poziomie 1 ohm, czyli praktycznie tyle co przewodnik. Przy 1amperze bedzie na niej spadek 1-1,7v, i odlozy sie na niej 1 do 1,7 Wata czyli nie zaswieci
Nie mam żarówki 8 wat posłużę się żarówką 5 wat
Na zimno żarówka ma ~3ohm!!! czyli przy maksymalnym napięciu na zasilaczu 15V da 5A !!!
Przy faktycznym napięciu między zasilaczem (15V) a rozładowanym akumulatorem do 10V, masz 5V.
5V : 3 ohm = ~1.7A!!! i tyle w skrajnym przypadku może dać ta żarówka. Ponieważ przy tych 5V żarówka się rozżarzy (tak jak pisze Zeltoom) więc faktyczny prąd będzie znacznie mniejszy, jaki, podam Ci w sobotę jak znajdę jeszcze czynnego żela
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: EV-Maniak »

To może opornik wstawić dla stałej rezystancji. Tylko ile ma mieć omów? Przypomnę, że ładowarka którą chcę ładować ma wskaźnik i natężanie zmienne. Jak aku jest rozładowany mocno, to wychyl się na chwile daleko, niekiedy pod 5A, by po chwil zejść do 2A, a nawet 1A ( mówię w tej chwili o ładowaniu akumulatora samochodowego, nie tego mniejszego ) Ten mniejszy jak na chwilę podpiłem, to wskazówka tylko minimalnie drgnęła, nawet nie było 0,5 A. Czyli może ta ładowarka bez opornika będzie dobrze ładować - sama dobierze natężenie? Niby w opisie na obudowie jest od 20 do 60 Ah, ale jak mówię wskazówka tylko-tylko się wychyla przy tym małym akumulatorze. Na razie jest naładowany na fulla.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: EV-Maniak »

@Zeeltom,
Czy taka jak w linku poniżej ładowarka do mojego żelowego akumulatora wystarczy?

http://allegro.pl/ladowarka-akumulatoro ... 76701.html
Załączniki
migawka_007.jpg
migawka_007.jpg (22.2 KiB) Przejrzano 12929 razy
Awatar użytkownika
noisuee
Forumowicz
Posty: 156
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: noisuee »

Weź tego typu, koszty są większe, ale podłączasz i zapominasz.
https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja ... ra-608201/
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: EV-Maniak »

noisuee pisze:
07 mar 2018, 9:38
Weź tego typu, koszty są większe, ale podłączasz i zapominasz.
https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja ... ra-608201/
Czyli to jest taka bardziej uniwersalna, nawet do samochodu się nada?
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: EV-Maniak »

zeeltom pisze:
07 mar 2018, 9:44
Nada się. Sam z podobnej korzystam i nie ma problemów.
I też odetnie? Czy trzeba pilnować czasu ładowania?
Awatar użytkownika
noisuee
Forumowicz
Posty: 156
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: noisuee »

Podłączasz i zapominasz. Sama odetnie.
Awatar użytkownika
Artu
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 19 lut 2018, 7:33
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: Artu »

Ładowarka jest spoko. Mam taką samą z Lidl-a i sprawuje sie poprawnie. Można podłączyć akumulator i zapomnieć o nim nawet na miesiąc dzięki wbudowanej kontroli ładowania. Po naładowaniu przechodzi w tryb "konserwacji", czyli kontrola napięcia i w przypadku samo rozładowania doładowuje "do pełna"
( ͡° ͜ʖ ͡°) Pozdrawiam, Artur
Awatar użytkownika
Tsport
Forumowicz
Posty: 135
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: Tsport »

Jeżeli chcecie porównanie takich tanich automatycznych ładowarek, to bardzo profesjonalnie zrobione to zostało przez Kristofera z forum karawaning.pl
Oczywiście patrzy pod kątem zastosowań karawaningowych ale jakieś ogólne pojęcie to daje.

http://forum.karawaning.pl/topic/25147- ... ej-pytamy/

PS. mam nadzieję, że admin nie ocenzuruje informacji i odnośników do innego forum. :)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: tkoko »

henio pisze:
02 mar 2018, 12:08
... Ten mniejszy jak na chwilę podpiłem, to wskazówka tylko minimalnie drgnęła, nawet nie było 0,5 A. Czyli może ta ładowarka bez opornika będzie dobrze ładować - sama dobierze natężenie?....
Umknął mi Twój wpis.
Moja propozycja; rozładuj aku, po czym podepnij na chwilę ładowarkę którą pokazałeś. Jeżeli prąd po podpięciu ładowarki będzie większy niż 2.5A, przerwij ładowanie. Jeżeli prąd będzie w granicach 2-2.5A zaczekaj chwilę (1-5min) czy prąd obniży się poniżej 2A (maksymalny prąd ładowania tego aku). Jeżeli się obniży, ładuj dalej aku, sprawdzając czy się nie grzeje, i czy nie słychać szumu (gotowania elektrolitu, ulatniania się gazów). Maksymalne napięcie po 8-12godzinach nie może przekraczać 15V.
Przy pomiarze prądu korzystaj z miernika, gdyż wskaźnik w ładowarce to "szajs"
Jeżeli prąd będzie większy niż 2.5A, włącz w szereg żarówkę 21wat (tylne światło stopu) powinno być OK.
Jeżeli Ciebie to interesuje to masz kilka pomiarów ż żarówkami.
Przy 15V żarówka 5W ma 0.42A (36 ohm)
przy 10V ma 0.34A (30 ohm)
Stary żelowy akumulator 18Ah ładowany z klasycznej (elektronicznej) ładowarki, która bez obciążenia ma ~14.5A;
przy napięciu akumulatora 11.5V prąd przy żarówce 5W = 0.17A (dla 0.7-1A żarówka powinna mieć ~20wat)
przy napięciu 12.5V = 0.13A
Przy Twojej ładowarce, która realnie jest transformatorem z mostkiem prostowniczym, dobór oporu jest trudniejszy, gdyż ładowarka "realnie" ma mniejsze napięcie niż ładowany akumulator. Na takiej ładowarce;
http://kuklab.eu/products-page/prostown ... -bk1215zw/
prąd ładowania przez żarówkę 5W, na zakresie 5A (ładowarka ma regulację prądu do 15A) był na poziomie 0.01A!! tak że realnie będzie potrzebna żarówka drogowa być może połączona równolegle (120wat)
Sądzę że Twoja ładowarka będzie zachowywać się podobnie.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: EV-Maniak »

@ tkoko,
Dzięki za MERYTORYCZNĄ odpowiedź, wszystko nawet zrozumiałem :)
Awatar użytkownika
Tsport
Forumowicz
Posty: 135
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: Tsport »

zeeltom pisze:
07 mar 2018, 18:29
Tsport pisze:
07 mar 2018, 10:02
...
PS. mam nadzieję, że admin nie ocenzuruje informacji i odnośników do innego forum. :)
Tu nie ma takiego admina :P
Całe szczęście. :) :) :)
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: tatar »

Sorry za pytanie;gdzie ten mróz?
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: tatar »

Nie,ale to taki collage tytułu z porą roku
wibi
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
Lokalizacja: Będzin-Śląsk

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: wibi »

Odświeżę trochę temat bo zima za pasem a ostatnio czytałem ciekawa wypowiedź na podobny temat, otóż (sam nie wiedziałem tego) istnieją kondensatory (super kondensator) o ogromnej pojemności około 200F i więcej (faradów!!!!). Podobno 6 takich kondensatorów odpala TIRa?. Sprawdziłem i rzeczywiście są nawet na Allegro i to dość tanie. Dlaczego 6? ano dlatego, że ich napięcie to nieco ponad 2V (np.https://allegro.pl/oferta/superkondensa ... 8455700558). W sumie wydaje się to rewelacyjną możliwością bo czas ładowania takiego kondensatora to parę minut.
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: Eryk »

wibi pisze:
03 gru 2019, 12:21
Odświeżę trochę temat bo zima za pasem a ostatnio czytałem ciekawa wypowiedź na podobny temat, otóż (sam nie wiedziałem tego) istnieją kondensatory (super kondensator) o ogromnej pojemności około 200F i więcej (faradów!!!!). Podobno 6 takich kondensatorów odpala TIRa?. Sprawdziłem i rzeczywiście są nawet na Allegro i to dość tanie. Dlaczego 6? ano dlatego, że ich napięcie to nieco ponad 2V (np.https://allegro.pl/oferta/superkondensa ... 8455700558). W sumie wydaje się to rewelacyjną możliwością bo czas ładowania takiego kondensatora to parę minut.
Wszystko fajnie i OK ale niestety na takim zestawie zakręcimy raz może dwa i po energii. Ma to sens o ile silnik pali od strzała, przy zarżniętym silniku który ma problem z odpaleniem ta sztuczka się nie uda.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: EV-Maniak »

A jakby zrobić specjalny pakiet pod rozruch? Nasz Tas coś takiego kiedyś na filmiku pokazywał, tylko robił to z ładowarką i ją ustawiał. Ciekawe czy bez ładowarki na mocnych ogniwach by to przeszło?
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1323
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: Yasiu77 »

nie
Awatar użytkownika
Rysiekkk
Forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
Lokalizacja: Krk

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: Rysiekkk »

Na lipolach - tak ;)
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: Eryk »

EV-Maniak pisze:
03 gru 2019, 17:20
A jakby zrobić specjalny pakiet pod rozruch? Nasz Tas coś takiego kiedyś na filmiku pokazywał, tylko robił to z ładowarką i ją ustawiał. Ciekawe czy bez ładowarki na mocnych ogniwach by to przeszło?
Ale po co kombinować, masz sprawny akum odpalasz, masz nie sprawny to się modlisz do niebios. Taki pomocniczy pakiet będzie pewnie kosztował tyle samo co nowy akumulator :D
Awatar użytkownika
Rysiekkk
Forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
Lokalizacja: Krk

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: Rysiekkk »

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: EV-Maniak »

Rysiekkk pisze:
04 gru 2019, 1:52
Jump starter i po temacie

https://s.click.aliexpress.com/e/CCYYAOD91
Odradzam. Szajs straszny! Miałem sobie to kupić , ale poczytałem na ruskich forach, że to oszustwo. Tam jest dany bardzo kiepski aku, co nawet laptopa nie potrafi naładować . Ruski wziął to rozebrał na kawałki i pokazał co tam jest w środku - badziew straszny. Ruskie dobrze wszystko testują, bo u nich mrozy tęgie . A potem chińczykowi joby w komentarzu piszą 👍😄

To, że produkt ma wysoką ocenę na Ali, nie oznacza zawsze, że jest dobry. Najlepiej poczytać tych którzy dodali komentarz po pewnym czasie urzytkowania lub dali jedną gwiazdkę. Można też wejść na ruskie fora .
Awatar użytkownika
Rysiekkk
Forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
Lokalizacja: Krk

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: Rysiekkk »

Linkacz pierwszy z brzegu wkleiłem - bo mam wrażenie, że nie wszyscy wiedzą w ogóle o istnieniu takich gadżetów.

Nie wgryzałem się w temat bo nie potrzebuję...ale 5 sekund w googlu i filmik akurat o tym żółtym


Robi to co ma robić - odpala furmankę.
PowerBank, latareczki i inne ehh IMO kompletnie bez znaczenia.
Jump Starter ma odpalić furmankę jak aku zdychnie. Tylko tyle i aż tyle ;)

Ja używam (okazjonalnie) lipola Turniga 4s HC do odpalania motorynki 600ccm bo tam mam kiepski aku.
Nie jeżdżę tydzień i już nie odpalę. Kręci rozrusznikiem jak dziki :D
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: EV-Maniak »

To wyciągnij akumulator i odpal na tym... Taki filmik znajdź ;)
To tylko wspomaga kilka ruchów rozrusznikiem i to bardzo mizernie, bo gdy aku faktycznie jest padnięty to nic nie daje.
Ten film jest nie rzetelny, albo nawet fejk. Mówię ci poczytaj. Piszą, że szybko traci pojemność, nie są w stanie tego naładować tak by zasilić nawet laptopa z tego. Że jak jest mróz i aku padł, to nic ten szajs nie daje.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: EV-Maniak »

Patrz, nawet jednemu ruskiemu podczas uruchamiania WYBUCHŁO! To jest niebezpieczny szajs!

( Coś mam problem z fotkami 😞
Zaraz spróbuję ogarnąć )
Ostatnio zmieniony 04 gru 2019, 14:01 przez EV-Maniak, łącznie zmieniany 3 razy.
wibi
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
Lokalizacja: Będzin-Śląsk

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: wibi »

Zamieszczony wyżej link do YouTube z Power Bankiem w tytule zbudowany jest właśnie z tych "super kondensatorów" i jego zadaniem nie jest zastąpienie akumulatora a jego wspomożenie w trudnych warunkach.Myślę, że film to dostatecznie zobrazował,małe i sprytne. Nie da się na tym kręcić w nieskończoność,silnik musi być sprawny tyle, że akumulator na mrozie ma tylko około połowy swojej pojemności i w przypadku np.diesla może mieć za mało energii by zakręcić silnikiem.W takim przypadku te dodatkowe Ampery temu zapobiegną i sprawny silnik odpali a o to przecież chodzi. Swoją drogą na tym przykładzie widać jak technika idzie do przodu,nie tak dawno temu kondensator o pojemności 2F to był "cud" techniki a teraz takie maleństwo o wielokrotnie większej pojemności potrafi bardzo ułatwić życie kierowców.Mój post został napisany w momencie gdy jeszcze nie widziałem postu wyżej który mogę skomentować tak : każde ogniwo,bateria czy kondensator to "magazyn" energii więc już z tego powodu jest niebezpieczny tak jak w znanej bajce o wypuszczeniu "dżina" z butelki.Energia zmagazynowana w tym Power Banku ma ogromną, choć chwilową moc dlatego należy podchodzić do tego typu urządzeń z należyta powagą i przezornością a wówczas efekt będzie taki jak zamierzony
Ostatnio zmieniony 04 gru 2019, 14:06 przez wibi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: EV-Maniak »

Fotki ze sprawozdań chińskiego cudu techniki 😄
Załączniki
Screenshot_20191204-134535.png
Screenshot_20191204-135213.png
Screenshot_20191204-135509.png
wibi
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
Lokalizacja: Będzin-Śląsk

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: wibi »

Piszę jeszcze raz,pod zdjęciami by ponownie stwierdzić, że to nie "chiński cud techniki" a prawdziwy CUD Technologiczny a że Chińczycy są NAJLEPSI w Świecie elektroniki tylko debili trzeba o tym przekonywać. Negatywne określenie "chiński..." już nawet nie śmieszy.
Awatar użytkownika
Rysiekkk
Forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
Lokalizacja: Krk

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: Rysiekkk »

od 9:00
na odpiętym aku odpala

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: EV-Maniak »

@ Wibi
Ależ oczywiści, tu się z Tobą zgodzę - Chiny się mocno posunęły i tak jak już nie raz mówiłem chińczyk chińczykowi nie równy. Jednak ten produkt jest badziewny skoro niektórym wybucha, może kupili podróbę :shock: ??
@Rysiek,
Dzięki za filmik. Czyli ten jest z dobrego, nie podrobionego źródła ;)

Edit

Znalazłem fotkę rozkręconego urządzenia. Ruski pisze, że to BATERIE a nie KONDENSATORY .
Wejście luknijcie, co to w końcu jest ???

Z opisu produktu wynika , że to BATERIA, tylko niekiedy EXPLODUJĄCA hehehe 😄
Załączniki
Screenshot_20191204-152717-810x1620.png
Polish_20191204_151128180.jpg
-1087811314834990324-1024x768.jpg
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: AST034 »

To sa normalne cele li-po, takie jakie sa w srodku kazdego aku modelarskiego obecnie.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: EV-Maniak »

Wgryzłem się raz jeszcze w temat tego urządzenia - poczytałem, pooglądałem i Wam powiem bym tego nie kupił. To nie jest do końca sprawdzone i doszlifowane. Jednym wybucha, innym nie. Coś tam szwankuje. Jedno jest pewne - jak zadziała i nie eksploduje, to masz dwa podejścia, nie więcej, bo bateria pada. Telefon z tego można naładować, ale niemal wszyscy piszą, że wyjście na laptopa zepsute i bateria urządzenia szybko traci swoją pojemność i potem nie da się jej już naładować. Czyli taki gadżet do filmiku na YT ;)
Trzeba poczekać, aż Chńczyce to UDOSKONALĄ. Na razie henio odradza zakup ;)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5833
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rozruch samochodu na mrozach

Post autor: pxl666 »

kupiłem starter z lidla za chyba 300 , działa , parę razy już odpalałem auto jak zapomnialem zgasić światła . odpalałem ziomkowi widlaka na mrozie ...
jest malutki i ładuje go w aucie z usb z radia . nic nie wybuchło ...polecam każdemu
ODPOWIEDZ