Strona 1 z 1

2WD sterowanie.

: 30 lis 2023, 10:59
autor: mitusm
Witam, jestem na etapie ukończenia napędu 2WD, wiem że wspólna manetka ma działać, jak wygląda sprawa z czujnikiem PAS. Mogę bez obawy puścić sygnał z jednego sterownika (KT45A i KT17A), zasilanie tylko z jednego sterownika. Nie chcę na dzień dobry coś upalić, awaryjnie zastosuję drugi PAS.
Dzięki.

Re: 2WD sterowanie.

: 30 lis 2023, 14:10
autor: Tooropek
Manetka, hamulce, pas, blokada 25km/h i inne funkcje można łączyć, nie ma najmniejszego problemu z łączeniem sygnałów.

Re: 2WD sterowanie.

: 30 lis 2023, 14:17
autor: tas
możesz nawet spróbować uruchomić to na 1 wyświetlaczu, tylko nie podłączasz pod drugi sterownik RX i dokładasz stacyjkę do uruchamiania.
Projekt bez sensu ale da się :P

Re: 2WD sterowanie.

: 30 lis 2023, 14:57
autor: mitusm
tas pisze:
30 lis 2023, 14:17
możesz nawet spróbować uruchomić to na 1 wyświetlaczu, tylko nie podłączasz pod drugi sterownik RX i dokładasz stacyjkę do uruchamiania.
Projekt bez sensu ale da się :P
Są już dwa ekrany + zależy mi na regulacji osobnej silników. Wieczorem spinam prądy, czekam jeszcze na koło.
Czy projekt bez sensu sprawdzę na sobie i swoich trasach, tania i szybka dokładka. XF19 + XF07, 3700Wh.
Dzięki za porady.

Re: 2WD sterowanie.

: 30 lis 2023, 15:24
autor: mitusm
Tooropek pisze:
30 lis 2023, 14:10
Manetka, hamulce, pas, blokada 25km/h i inne funkcje można łączyć, nie ma najmniejszego problemu z łączeniem sygnałów.
Puściłem sygnał PAS na drugi sterownik i cisza na ekranie (menetka działa).
Nie mam jeszcze koła więc puki co patrzę na ikony.
Mogę bez obawy połączyć zasilanie i minus (masę) w czujniku ?

Re: 2WD sterowanie.

: 30 lis 2023, 15:38
autor: Tooropek
Ustawienia pas masz inne skoro nie rusza na obu albo lcd4 nie sygnalizuje pas może?

Re: 2WD sterowanie.

: 30 lis 2023, 16:31
autor: mitusm
Tooropek pisze:
30 lis 2023, 15:38
Ustawienia pas masz inne skoro nie rusza na obu albo lcd4 nie sygnalizuje pas może?
Gdzieś znalazłem w instrukcji że ma sygnalizować, dobra sugestia zobaczyć ustawienia :)
Mogę połączyć 3 przewody od pas w 2 sterownikach, takie same kolory ?
Schematy na necie i chat GPT nie są jednoznaczne ;)

Re: 2WD sterowanie.

: 30 lis 2023, 16:34
autor: Tooropek
Nie można zasilania łączyć. Tylko sygnały.

Re: 2WD sterowanie.

: 30 lis 2023, 18:39
autor: mitusm
Tooropek pisze:
30 lis 2023, 16:34
Nie można zasilania łączyć. Tylko sygnały.
Ok, przepisałem ustawienia i jest ok. Pas działa.
Dziękuję.

Re: 2WD sterowanie.

: 30 lis 2023, 19:07
autor: Tooropek
Super. Kiedy jazda testowa? 🙂

Re: 2WD sterowanie.

: 30 lis 2023, 20:11
autor: mitusm
Tooropek pisze:
30 lis 2023, 19:07
Super. Kiedy jazda testowa? 🙂
Koło z bikeMix pewnie poniedziałek, wtorek przyjdzie.

Re: 2WD sterowanie.

: 05 gru 2023, 0:42
autor: mitusm
Tooropek pisze:
30 lis 2023, 19:07
Super. Kiedy jazda testowa? 🙂
Pierwsze testy w śniegu mega pozytywne, nawet przy sumarycznej takiej samej mocy jak wcześniej sam tył całkowicie inna jazda.
Przybyło dużo momentu, lekkość startu nawet w głębokim śniegu.
Coś nie mogę dość ładu z KT lcd4, przepisałem ustawienia z tylnego silnika (LCD 3) ale dalej jak trzymam długo manetkę to przedni silnik po 10s dostaje dodatkowej mocy. Odpala chyba tempomat, mimo że jest wyłączony.

Re: 2WD sterowanie.

: 05 gru 2023, 0:50
autor: Tooropek
Tempomat to raczej nie jest, chyba że o czym nie wiem.
Przepinałeś lcd między sterownikami?
Ja kiedyś programowałem dwa sterowniki na jednym LCD i oba rowery które robiłem miały identyczne parametry, nie wiem czy to cokolwiek wnosi do tematu...

Pojeździsz trochę to daj jakąś dłuższą relacje z odczuć i wrażeń z jazdy.
Czy było warto kosztem który poniosłeś?
Czy jesteś zadowolony?
Czy to jest to czego się spodziewałeś albo może przerosło to Twoje oczekiwania?
Ogólnie jak napęd 2WD sprawdza się w poważnym terenie?

Nie będziemy poruszać tematu grzania się napędów bo wiadomix jakie warunki pogodowe teraz mamy, temat trzeba będzie rozwinąć w sezonie letnim.

Pozdro

Re: 2WD sterowanie.

: 05 gru 2023, 9:21
autor: SzczepanW2
mitusm pisze:
05 gru 2023, 0:42
Tooropek pisze:
30 lis 2023, 19:07
Super. Kiedy jazda testowa? 🙂
Pierwsze testy w śniegu mega pozytywne, nawet przy sumarycznej takiej samej mocy jak wcześniej sam tył całkowicie inna jazda.
Przybyło dużo momentu, lekkość startu nawet w głębokim śniegu.
Coś nie mogę dość ładu z KT lcd4, przepisałem ustawienia z tylnego silnika (LCD 3) ale dalej jak trzymam długo manetkę to przedni silnik po 10s dostaje dodatkowej mocy. Odpala chyba tempomat, mimo że jest wyłączony.
Rozepnij zworkę na niebieskich przewodach.

Re: 2WD sterowanie.

: 05 gru 2023, 14:04
autor: mitusm
Tooropek pisze:
05 gru 2023, 0:50
Tempomat to raczej nie jest, chyba że o czym nie wiem.
Przepinałeś lcd między sterownikami?
Ja kiedyś programowałem dwa sterowniki na jednym LCD i oba rowery które robiłem miały identyczne parametry, nie wiem czy to cokolwiek wnosi do tematu...

Pojeździsz trochę to daj jakąś dłuższą relacje z odczuć i wrażeń z jazdy.
Czy było warto kosztem który poniosłeś?
Czy jesteś zadowolony?
Czy to jest to czego się spodziewałeś albo może przerosło to Twoje oczekiwania?
Ogólnie jak napęd 2WD sprawdza się w poważnym terenie?

Nie będziemy poruszać tematu grzania się napędów bo wiadomix jakie warunki pogodowe teraz mamy, temat trzeba będzie rozwinąć w sezonie letnim.

Pozdro
Dziś wypad 1.5h w 'zimę i góry'. Napęd tak w skrócie kosmos... Rower idzie jak czołg w śniegu po kolana, koszty do zabawy i przyjemności super.
Bałem się przód będzie wyjeżdżał z zakrętu, ale jest w wręcz przeciwnie, koło prowadzi rower tam gdzie skręcisz, można fajnie lecieć 'bokiem'.
Co do temperatur to będzie będzie lepiej zwłaszcza z XF19, można jechać lepiej niż wcześniej z mniejszym stopniu wspomagania.
Wady to przy większej prędkości zaczyna być zauważalny ping-pong przedniego zawieszania (będę jeszcze regulował w lepszych warunkach), drugie przedni silnik trochę za szybki, kręci się w powietrzu do 52-54km/h, wystarczyło by max 40 a więcej momentu. Może ktoś się podejmie przewinięcia.
Wiem że jest XF15, ale nie chcę ani grama więcej.




Re: 2WD sterowanie.

: 05 gru 2023, 17:45
autor: Tooropek
Ogranicz prędkość na LCD dla przedniego koła, masz sinusa kt więc możliwości konfiguracji są ogromne więc raczej uda się dostosować do Twoich wymagań i potrzeb.

Super, że jesteś zadowolony.
Można przyznać że jesteś jednym z najszybciej realizujących szalone pomysły a po filmach widać, że było warto.

Waga pewnie w okolicy 40kg ze względu na mocarną baterie...
Ale jak jest moc to i jest fun.

Re: 2WD sterowanie.

: 05 gru 2023, 18:40
autor: mitusm
Tooropek pisze:
05 gru 2023, 17:45
Ogranicz prędkość na LCD dla przedniego koła, masz sinusa kt więc możliwości konfiguracji są ogromne więc raczej uda się dostosować do Twoich wymagań i potrzeb.

Super, że jesteś zadowolony.
Można przyznać że jesteś jednym z najszybciej realizujących szalone pomysły a po filmach widać, że było warto.

Waga pewnie w okolicy 40kg ze względu na mocarną baterie...
Ale jak jest moc to i jest fun.
43kg, bateria 14kg. Sama baza względnie lekka (13-14kg),a na wagę reszty gratów za bardzo nie ma wpływu. Sama bateria za duża, ale akurat takie ogniwa znalazłem w fajnej cenie jak chodzi o pojemność/ceny. 1300zł koszt baterii na gotowo, nie do wyjeżdżenia chyba w jeden dzień.
Jak chodzi o prędkość przodu, to chętnie bym zamienił prędkość na dodatkowy moment. A to tylko zmianą uzwojenia.
Trochę żałuję przejścia z 27.5 na 29 (technicznie i wizualnie)

Re: 2WD sterowanie.

: 20 gru 2023, 17:31
autor: Dede
mitusm pisze:
05 gru 2023, 14:04
Dziś wypad 1.5h w 'zimę i góry'. Napęd tak w skrócie kosmos... Rower idzie jak czołg w śniegu po kolana, koszty do zabawy i przyjemności super.
Bałem się przód będzie wyjeżdżał z zakrętu, ale jest w wręcz przeciwnie, koło prowadzi rower tam gdzie skręcisz, można fajnie lecieć 'bokiem.
Też miałem takie obawy że napęd przedni będzie mi wyjeżdżać z zakrętu ale efekt jest odwrotnie że lepiej się prowadzi z napędem na dwa koła niż na tylko jednym silniku.
Tam gdzie kolega nie potrafił podjechać na śniegu to ja na dwóch silnikach wjechałem bez problemu.
Jest mega duża różnica napęd na śniegu z dwoma silnikami.

Re: 2WD sterowanie.

: 21 gru 2023, 7:36
autor: mitusm
Dede pisze:
20 gru 2023, 17:31
mitusm pisze:
05 gru 2023, 14:04
Dziś wypad 1.5h w 'zimę i góry'. Napęd tak w skrócie kosmos... Rower idzie jak czołg w śniegu po kolana, koszty do zabawy i przyjemności super.
Bałem się przód będzie wyjeżdżał z zakrętu, ale jest w wręcz przeciwnie, koło prowadzi rower tam gdzie skręcisz, można fajnie lecieć 'bokiem.
Też miałem takie obawy że napęd przedni będzie mi wyjeżdżać z zakrętu ale efekt jest odwrotnie że lepiej się prowadzi z napędem na dwa koła niż na tylko jednym silniku.
Tam gdzie kolega nie potrafił podjechać na śniegu to ja na dwóch silnikach wjechałem bez problemu.
Jest mega duża różnica napęd na śniegu z dwoma silnikami.
Tylko tego śniegu jest ile jest ostatnio, na dniach będę robił testowe jazdy po swoich trasach to zobaczę jak się spisze napęd na twardym gruncie :)
Bardziej się spodziewam poprawy z powodu przyrostu mocy niż wielkiej trakcji której w sumie wcześniej nie brakowało, przybyło 3kg i 700W.

Re: 2WD sterowanie.

: 21 gru 2023, 8:00
autor: Dede
Na pewno jest większy moment na dwóch silnikach, bo jak jadę na jednym silniku 3k turbo to za bardzo momentu nie ma od dołu ale jak uruchomię drugi silnik przekładniowy to jest duża różnica momentu i fajnie ciągnie od początku.

Re: 2WD sterowanie.

: 21 gru 2023, 8:52
autor: mitusm
Dede pisze:
21 gru 2023, 8:00
Na pewno jest większy moment na dwóch silnikach, bo jak jadę na jednym silniku 3k turbo to za bardzo momentu nie ma od dołu ale jak uruchomię drugi silnik przekładniowy to jest duża różnica momentu i fajnie ciągnie od początku.
Wyobrażam sobie co robi przód na XF19 który jest u mnie głównym silnikiem :). Do przodu szukałem kierując się głównie masą nieresorowaną, nie chciałem tak bardzo upośledzić zawieszenia.
Chociaż nie ukrywam że wolał bym z tyłu przekładniowe 3kW niż dokładać silnik, ale puki co pewnie zostanie jak jest.

Re: 2WD sterowanie.

: 07 mar 2024, 19:13
autor: mitusm
Będzie mała zmiana konfiguracji, przód zostaje XF07 a do tyłu wkłada się pomału bafang bbshd. Chyba nie będę próbował spinać tych systemów, przód będzie chodził na czujniku pas zamontowanym na korbie bafanga... :)

Re: 2WD sterowanie.

: 07 mar 2024, 23:36
autor: Badlook
mitusm pisze:
07 mar 2024, 19:13
Będzie mała zmiana konfiguracji, przód zostaje XF07 a do tyłu wkłada się pomału bafang bbshd. Chyba nie będę próbował spinać tych systemów, przód będzie chodził na czujniku pas zamontowanym na korcie bafanga... :)
Widzę bateryjka też wpada inna?

Re: 2WD sterowanie.

: 08 mar 2024, 1:39
autor: mitusm
Badlook pisze:
07 mar 2024, 23:36
mitusm pisze:
07 mar 2024, 19:13
Będzie mała zmiana konfiguracji, przód zostaje XF07 a do tyłu wkłada się pomału bafang bbshd. Chyba nie będę próbował spinać tych systemów, przód będzie chodził na czujniku pas zamontowanym na korcie bafanga... :)
Widzę bateryjka też wpada inna?
Nie, dalej wielki klocek 13s 3700Wh :)

Re: 2WD sterowanie.

: 08 mar 2024, 7:48
autor: tkoko
mitusm pisze:
07 mar 2024, 19:13
Będzie mała zmiana konfiguracji, przód zostaje XF07 a do tyłu wkłada się pomału bafang bbshd. Chyba nie będę próbował spinać tych systemów, przód będzie chodził na czujniku pas zamontowanym na korbie bafanga... :)
Za bardzo nie ma co "spinać". Jak rozumiem chcesz dać dodatkowy czujnik PAS na korbę. Możesz też wyprowadzić sygnał z czujnika PAS wbudowanego w silnik BBSHD (jeden przewód z silnika + masa z baterii)

Re: 2WD sterowanie.

: 08 mar 2024, 8:53
autor: mitusm
Miałem tak zrobione wcześniej, ale na razie nie będę się dobierał do sterownika w bafangu. Z pasem na korbie nie będzie większego problemu. Wiesz może czy mogę wyciągnąć sygnał z manetki i dać na KT ?
...przez chwilę był pomysł na 3 silniki ;)

Re: 2WD sterowanie.

: 08 mar 2024, 9:21
autor: miki
mitusm pisze:
08 mar 2024, 8:53
...przez chwilę był pomysł na 3 silniki ;)
Każdy kolejny powoduje, że mniej ludzi Cię rozumie. Taki uboczny efekt geniusza :-)

Re: 2WD sterowanie.

: 08 mar 2024, 10:36
autor: Tooropek
Miki podoba mi się to określenie 😁

3 napędy, fakt to za dużo

Re: 2WD sterowanie.

: 08 mar 2024, 11:15
autor: tkoko
mitusm pisze:
08 mar 2024, 8:53
Wiesz może czy mogę wyciągnąć sygnał z manetki i dać na KT ?
Możesz to zrobić. Można nawet zrobić tak że będzie można regulować/zmieniać proporcje wspomagania z manetki obu silników.

Re: 2WD sterowanie.

: 08 mar 2024, 12:18
autor: mitusm
Tooropek pisze:
08 mar 2024, 10:36
Miki podoba mi się to określenie 😁

3 napędy, fakt to za dużo
Po jednym wspólnym wypadzie na moje trasy część osób może by zrozumiała :)...przód zostanie bardziej jako napęd awaryjny niż niezbędny, dlatego chyba zdecyduję się na całkowicie osobny układ, łącznie z drugą manetką.
Nabiorę zaufania (mam nadzieję) do mida to może przód wyleci i wpadnie mniejsza bateria (aktualna ma 14kg).

Re: 2WD sterowanie.

: 08 mar 2024, 12:24
autor: Tooropek
No właśnie, w tym cały szkop pogrzebany, że z midem trzeba się zapoznać i cały czas być przygotowanym na jego widzimisię i humorki, czyli najlepiej wozić w plecaku łańcuch, spinki, zakuwacz, przerzutkę ewentualnie nożyczce knipex do cięcia ewentualnie szprych które zwiną się razem z przerzutką itd itp. Nie codziennie ale raz na jakiś czas słyszę jak niszczą się ludziom rowery na szlakach i nieraz ktoś bez napędu wracał do domu bo szprycha tak się zawinęła, że uniemożliwiła jazdę na złamanej przerzutce. Takich historii jest cała masa więc napęd przód może być zbawieniem w czasie awarii - na pewno nie jednej uświadczysz. To jest moje zdanie i doświadczenia wieloletnie więc warto przypomnieć sobie przed wyruszeniem w trasę czy wszystko aby na pewno się wzięło. 😉

Re: 2WD sterowanie.

: 08 mar 2024, 12:36
autor: mitusm
Mam już 'plecak ratunkowy' z mobilnym warsztatem, będzie trzeba dorzucić kilka nowych gratów żeby w razie czego odbudować zniszczony napęd.
Gdyby 'zwykły' MID nie wypalił zostaje osobny napęd lewą stroną z zębatką na tarczy hamulcowej.