podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Tematy związane z dodatkowymi akcesoriami dla pojazdów EV
ODPOWIEDZ
gienek333
Forumowicz
Posty: 631
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: gienek333 »

Zeeltom ma rację, jak to są LED-y, to mają napięciowy próg zadziałania.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

no tak ale akumulator ma 12,5V i pracuja w szeregu na nim , podobnie było gdy podłączyłem je dla sprawdzenia czy zadziałają w połączeniu szeregowym na przetwornicy 12v z pominięciem przełączników , po wlutowaniu przełącznika już nie działa ... tu jest foto z próby z lewej połaczone równolegle do przetwornicy , z prawej szeregowo Obrazek
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

puki co obywam sie na 100% swiecenia bez opcji 50% gdy bede miec wiecej czasu rozbebesze jeszcze raz to wszystko i posprawdzam dokłądnie czy gdzies chohlik sie nie schował ale na wszelki wypadek żeby na darmo nie robic tego wszystkiego widze dwie altrnatywy pierwsza podkręcić przetwornice do 12,5V pytanie czy to niezaszkodzi powaznie instalacji, oswietleniu i samej przetwornicy, drugie rozwiązanie to poruszony już wcześniej sposób z opornikami jekie oporniki dobrac żeby osiagnac zamierzony efekt czyli wyraznie słabsza moc świetlna tych lampek?
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
gienek333
Forumowicz
Posty: 631
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: gienek333 »

Te lampki mają dwa tryby świecenia :idea: . Mają przetwornicę i nie można ich zasilać z tak niskiego napięcia bo się mogą uszkodzić (przetwornica stabilizuje prąd LED-a, i będzie wraz z obniżaniem napięcia zwiększać pobór prądu).
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

Po co mi dwa tryby świecenia bo te lampki zamontowałem dwie a że sa wybitnie oczojeb.e to wybrałem słabsze 6W a nie "15W wypalacze siatkówki"a jak widać na fotkach są zamontowane dość nisko wiec żeby sensownie oswietlac na rozsadna odległośc droge snop swiatła pada pod małym kontem i dlatego beda oślepiać jadących z naprzeciwka co stwarza pewne zagrożenie. Chce zminimalizować to zagrożenie zmieniając moc oświetlenia na nizszy poziom w czasie wymijaniaq sie. zeeltom te lampki nie maja dwóch wbudowanych opcji świecenia 15W i 6W w aukcji można wybierać miedzy lampką15W a 6W ( chyba że czegoś nie wiem ). Z lampek wychodzą tylko 2 przewody czerwony i czarny i nic więcej żadnego przełącznika itp wiec nie wiem jak miałbym to zrobić przełącznikiem
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
gienek333
Forumowicz
Posty: 631
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: gienek333 »

Jeżeli lampki mają zasilanie 10-80V, to wewnątrz jest przetwornica. Trzeba rozebrać i znaleźć rezystor odpowiadający za prąd (połączony szeregowo z diodami). Dodając szeregowo taki sam zmniejszysz moc o połowę (można go zwierać przekaźnikiem i wtedy mamy pełną moc).
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

Obudowy lampek sa praktycznie nierozbieralne próbowałem ale sie nie udało(tzn da sie je chyba otworzyć ale nie bardzo wiem jak i raczej ich uszkodzenia w takiej sytuacji nie unikne) wiec ingerencja w "bebechy" lampek odpada sprawdziłem wszystko jeszcze raz żadnego błędu w kblologi nie znalazłem i potwierdziło sie że na 12,0V szeregowo połączone lampki nie świeca ale przy 12,5V już tak wiec albo diody/opornik albo "tuning" przetwornicy do 12,5V prostsze do zrobienia z mojego punktu widzenia wydaje sie diodo-logia szeregowa, diody, 50V1A się nadadza ? czy lepiej mocniejsze brać 1000V 5A
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

wpadła mi w rece za grosze taka oto regulowana przetwornica dane produenta :
wejście: 6.5 V-60 V
wyjście: 1.25 V-30 V (regulowany)
wydajność: 97% (Max)
Temperatura pracy:-40 ° c ~ + 85 °
Ładowność: 10A (Max)
gabarytowo jest malutka 7x2x3cm w porównaniu do obecnej to liliput a przynajmniej na papierze ma te same parametrytak to wyglada Obrazek
co mnie zastanawia to brak radiatora szczerze nie bardzo wierze że generujac 120W sie nie zgrzeje co prawda tyle nie zamierzam z niej wyciagać ale zapytam : czy przy poborze mocy z niej rzedu 60W ( 12v 5A) konieczny bedzie radiator i do którego elementu go przykleić?
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

Zrobiłem mały test , pokudłaczyłem do bidona zdjetego z trajki było w nim jeszcze 53.9V wiec prawie pełny, a na wyjsciu ustawiłem napiecie 12,7V bez obciążenia , jako obciążenie podpoiłem co miałem pod reka czyli żarówkie 12v h7 55W . Test trwał 30min pod obciazeniem napiecie wynosiło 12,5V , najbardziej sie rozgrzała cewka (czy jak kolwiek sie to cos okragłe zwie) do około 90C i dwa czarne kwadratowe ukłądy na srodku przetwornicy bo do około 60C ...radiatory chyba zbędne, ewentualnie coś małego fikusnego z alu przykleje do układów a całość małym wiatraczkiem 12V zawentyluje
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
ODPOWIEDZ