podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Tematy związane z dodatkowymi akcesoriami dla pojazdów EV
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

Elektryka/elektronika to zdecydowanie dla mnie czarna magia dlatego prosze o pomoc wbanalnej dla wielu z was sprawie .instalacja 48v sterownik GT1500 i do tego chce podłaczyć przetwornice dla zasilania oswietlenia 12V i dalej gniazda usb 5V ale tak by stacyjka determinowała jej działanie pytanie jak to podłaczyć ?
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Yasiu77 »

http://ebike.nexun.pl/wp-content/upload ... %82u-1.jpg
minus do minusa akumulatora a plus najlepiej przez stacyjkę do plusa akumulatora by odłączało przetwornicę z światłami po przekręceniu kluczyka stacyjki. By mieć 5v to podłączasz np rozebraną ładowarkę samochodową do zainstalowanych 12v lub przetworniczkę step down
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

ok a gdzie lepiej dac wyłacznik ON/OFF do przetwornicy 12V na minusie ( kabel do akumulatora )czy na plusie ( kabel od stacyjki) ?
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Yasiu77 »

Tak jest. Wyłączysz rower to i przetwornica się wyłącza. Wyłącznik lepiej mieć przy lampce/lampkach
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

dodatkowy przełącznik przydałby sie żeby miec wyłaczona przetwornice gdy jest nie potrzebna
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

tak
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

pewnie masz racje to... zbytek łaski majac teoretyczna pojemnosc baterii 34Ah chyba pare lat by jej to zajeło
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

Kolejny temat postanowiłem rozpracować a mianowicie światło stopu i nie bardzo wiem jak się za to zabrać niby mam w klamkach czujniki magnetyczne NO które daja sygnał sterownikowi że hamuje i czas odciac silnik lub zapodać regen. Po mojemu najprościej było by wpiac sie z lampka stopu w te czujniki i było by po zawodach rozwiązanie o tyleż proste co głupie z doświadczenia jakie mam z tego typu stycznikami magnetycznymi wiem że ciężko znoszą większe prądy i pod ich wpływem lubią sie zespawać ich styki , lampka stopu ma pobór mocy 6W przy 12V a ze noga jestem z elektroniki podpowiedzcie jak ten problem obejść jakiś przekaźnik zapodać? brake hi jakoś wykorzystać?
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Yasiu77 »

u siebie zrobiłem z pasków led, jakiegoś potencjometra i czujników magnetycznych. Ledy normalnie są podłączone przez potencjometr a jak nacisnę klamkę to potencjometr się mostkuje i świecą pełną mocą. Może i prymitywnie i traci się coś tam energii na rezystorze ale na razie tak działa. Moje kontaktrony są do 0,5A czyli do 6W. Tak nie rób ;)
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

niestety nie mam pojecia jaki kontaktron/stycznik jest fabrycznie w przednim heblu ale wyszperałem dane techniczne tego który wkleiłem w klamke tylnego hamulca

Kontaktron zwierny (KMS-25)

Dane techniczne:

Model: KMS-25
Typ: elektromagnetyczny zwierny
Konfiguracja styków: SPST-NO
Moc przełączania: 10W
Prąd przełączny: 500mA
Maksymalne napięcie przełączania: 125V
Wymiar: 6x25,2mm

z danych wynika że powinien obleciec na 6W 0,5A ale swiatło stop tylko na jednej klamce to troche kulawe rozwiazanie moze jednak pójde w przekaznik zwłaszcza że po pewnych eksperymentach mi zostało kilka o takich parametrach
Cewka 12V
Rezystancja cewki : 400 Ohm
Prąd : 30mA
Moc : 0.36W

Styki 10A
Maksymalne napięcie 240VAC/24VDC
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

zeeltom pamiętaj że mówisz do kompletnego laika niewiele mi nie mówi to co napisałeś równie dobrze można było to napisać po chińsku jedynie co kumam to masa czyli minus i plus 12v reszta jest dla mnie kompletnie czarna magia
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

okejjjjjjj... jesli dobrze rozumiem opornik wpinam od strony plusa w przewód do kontaktronu ? ...i która nóżka z rysunku jest która w tranzystorze :P i czy potrzebny mu jakiś radiator?
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Yasiu77 »

incO ma w klamce kontrakton czyli łącznik NO zwierany magnesem
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

zeeltom pisze:
25 lip 2018, 6:00
Kfila... jakiego kontaktronu? W klamce jest zazwyczaj zwykły, mechaniczny, zwierany przycisk. Albo hallotron z magnesem na klamce.
taki Obrazek
a dokładniej :
Inc0 pisze:
23 lip 2018, 21:02
...
Kontaktron zwierny (KMS-25)

Dane techniczne:

Model: KMS-25
Typ: elektromagnetyczny zwierny
Konfiguracja styków: SPST-NO
Moc przełączania: 10W
Prąd przełączny: 500mA
Maksymalne napięcie przełączania: 125V
Wymiar: 6x25,2mm
...
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

zeeltom pisze:
24 lip 2018, 7:38
Proste, jak budowa cepa :D

Obrazek
jakie jest prawidłowe napiecie na kablach wychodzących ze sterownika low brake i regenu w gt1500 ?
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: elektrotonus »

Jaką Max moc ciągnięcie z przetwornicy? Mi po podłączeniu ładowarki quick charge, drugiej GPS obraz lampek skoczyło do 30W. Ile można bezpiecznie z tych popularnych brać? Moc ta jest przez przetwornicę nie przez te ładowarki. Tyle mi pokazuje watomierz.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

wedle danych technicznych przetwornica 12v 10A teoretycznie moze łykać 120W ofc część energi jest tracona i mysle ze na wyjściu moze dać około 80-100W.
Zeeltom wczoraj miałem chwile zlutowałem układ który opisałes próbowałem go uruchomic podajac 5V do kabla symulujac uruchomienie hamulca nie zadziałało ale gdy podałem 12V wszystko piknie zaswieciło i dlatego pytam jakie powinno byc napiecie na przewodzie lowbrake i regenu w gt1500 nie mam jak sprawdzic bez rozbebeszenia instalacji bo sam montaz systemu STOP LIGHTS chce zrobic szybko bez problemów jesli sie okaze że jest tam mniej niz 12V bede w czarnej d..e
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

mam to tak zrobione: masa - 12v podpieta na baze (pierwsza nóżka z prawej), emiter ( pierwsza nóżka z lewej) podpinam do ujemnego przewodu lampki której dodatni wpinam do +12v , gdy przykładam -5v przez opornik 100ohm na collector ( środkowa nóżka ) nie mam reakcji lampki ale po przyłożeniu -6V na collector lampka świeci słabo a po przyłożeniu -12v na collector lampka świeci pełna mocą
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

..chyba tak jak wytrzewieje czyli w pendziłek zrobie to raz jeszce
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

wracając do tematu tak to wymodziłem w piątek Obrazek tylko opis pokręciłem :p wiec teraz zapodaje opis działania na sucho poza instalacja roweru: baza (pierwsza nóżka z prawej) przez opornik do sygnału/czujnika klamki, collector (środkowa nóżka) podłączam do minusa 12V a emiter( nóżka lewa) przez lampkę do plusa 12V. Gdy podaje -12V na baze lampka świeci gdy podaje -6V lampka nie świeci tak się dzieje nawet gdy pomijam opornik , dlatego dopytywałem czy na przewodach regenu i low brake jest 5V czy 12V , jesli jest 12V to wszystko bedzie działać jeśli jednak 5V to kicha ale co jest nie tak ?
Ostatnio zmieniony 06 sie 2018, 16:56 przez Inc0, łącznie zmieniany 2 razy.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

hm.. jedna rzecz mi właśnie zaświtała próbując na sucho działanie podałem na bazę napięcie 6V z innego źródła niż zasilanie lampek a napięcie 12V z tego samego źródła tak jak to będzie w instalacji rowerowej gdzie jest jedno źródło energii i jest to akumulator może tu tkwi mój błąd?
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

minus przetwornica i reszta instalacji ma współny
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

na foci kilka postów wyzej widać opornik ,sam na paskach sie nie znam, prosiłem w sklepie o 100Ohm jaki dostałem widac.
narazie do weekendu prace wstrzymane ale teoretyzujac jeszcze jdna rzecz mnie zastanawia mam tu dwa hamulce których uruchomienie powoduje aktywacji nieco innych funkcji sterownika przedni hamulec odcina silnik , tylny odpala regena pytane czy do kazdego z nich musze osobny tranzystor zapodac czy jednym da rade to zrobić tak żeby tylny hamulec uruchamiał regen a przedni nie go nie uruchamiał ?
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

pasków nie czytam ale z lcd cyferki już tak :P Obrazek
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
smdrwf12300
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
Lokalizacja: Mikołów

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: smdrwf12300 »

Na schemacie jest tranzystor pnp i w takim przypadku logika przewodzenia jest odwrotna niz w przypadku npn .Na moje oko to ten schemat bedzie powodowal palenie sie tranzystora lub diody. W kolektorze brakuje opornika ograniczajacego prad .... a 100 om w bazie to proszenie sie o ubicie zlacza b-e . I czytam ze z dumieniem ze przetwornica daje +12 i -12v ?? ... to w takim przypadku trzeba juz troche uwazac czym sie co steruje.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

Pół dnia rozbebeszałem peszle w których kable pochowałem przed sąsiadka kuną , a potem lutowałem kabelki i tak , zeeltom w twój patent działa! Problem podczas prób na sucho wynikł z mojego błędu , lampki i tranzystor podpinałem do akusa 12v a na baze 6V podawałem z innego akusa 6V . Dlatego nie działało przy podawaniu 6V do bazy , a gdy zwierałem baze do masy 12V świeciło piknie. Po wlutowaniu kabli w instalacje roweru działa jak powinno a nawet lepiej bo z efektem świateł postojowych ( efekt niezamierzony).
próbowałem zrobić światła dwu stopniowe za pomocą przełącznika dwukanałowego przełączającego sposób połączenia dwóch lampek z równoległego (100%) na szeregowy (50%) Obrazek
tu przy podłączaniu do aku 12V wszystko działało cacy ale gdy podłaczyłem wszystko do roweru i zasilanie poszło z przetwornicy tryb 100% działa jak należy a tryb 50% (szeregowy) nie odpalił, błąd połączenia kabli wykluczony zmiana zasilania z przetwornicy na akumulator i znowu mam dwa tryby o co kaman? czyżby przetwornica nie wyrabiała?
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

Przetwornica daje wg mojego miernika 12,0V i bezpośrednio podłączając te dwie lampki szeregowo do niej świecą w trybie 50% ale docelowo po drodze miedzy przetwornica a lampkami jest przełącznik dwukanałowy który przełącza sposób połączenia lampek z równoległego na szeregowy. Pomimo prawidłowego połączenia zasilane z przetwornicy 12,0V lampki nie świeca w trybie szeregowym ale gdy przetwornice zastępuje akumulatorem który ma 12,5V świecą, czyżby występowały jakieś opory w przełączniku, na lutach ? nie wiem sam. a może opcja jest delikatnie podkręcić przetwornice do np 12,5V?
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: WojtekErnest »

Zapnij przetwornice duzym kondensatorem elektrolitycznym. Bo zapewne to jest powodem, ze z niej wychodza nadal szpilki.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

WojtekErnest pisze:
14 sie 2018, 5:56
Zapnij przetwornice duzym kondensatorem elektrolitycznym. Bo zapewne to jest powodem, ze z niej wychodza nadal szpilki.
jak pojemny kondensator bedzie odpowiedni i czy mam go wpiac miedzy +12v a GND?
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: WojtekErnest »

Tak, na wyjscie. Np 1000 uF i sprawdz czy to cos daje.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
gienek333
Forumowicz
Posty: 631
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: gienek333 »

Zeeltom ma rację, jak to są LED-y, to mają napięciowy próg zadziałania.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

no tak ale akumulator ma 12,5V i pracuja w szeregu na nim , podobnie było gdy podłączyłem je dla sprawdzenia czy zadziałają w połączeniu szeregowym na przetwornicy 12v z pominięciem przełączników , po wlutowaniu przełącznika już nie działa ... tu jest foto z próby z lewej połaczone równolegle do przetwornicy , z prawej szeregowo Obrazek
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

puki co obywam sie na 100% swiecenia bez opcji 50% gdy bede miec wiecej czasu rozbebesze jeszcze raz to wszystko i posprawdzam dokłądnie czy gdzies chohlik sie nie schował ale na wszelki wypadek żeby na darmo nie robic tego wszystkiego widze dwie altrnatywy pierwsza podkręcić przetwornice do 12,5V pytanie czy to niezaszkodzi powaznie instalacji, oswietleniu i samej przetwornicy, drugie rozwiązanie to poruszony już wcześniej sposób z opornikami jekie oporniki dobrac żeby osiagnac zamierzony efekt czyli wyraznie słabsza moc świetlna tych lampek?
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
gienek333
Forumowicz
Posty: 631
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: gienek333 »

Te lampki mają dwa tryby świecenia :idea: . Mają przetwornicę i nie można ich zasilać z tak niskiego napięcia bo się mogą uszkodzić (przetwornica stabilizuje prąd LED-a, i będzie wraz z obniżaniem napięcia zwiększać pobór prądu).
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

Po co mi dwa tryby świecenia bo te lampki zamontowałem dwie a że sa wybitnie oczojeb.e to wybrałem słabsze 6W a nie "15W wypalacze siatkówki"a jak widać na fotkach są zamontowane dość nisko wiec żeby sensownie oswietlac na rozsadna odległośc droge snop swiatła pada pod małym kontem i dlatego beda oślepiać jadących z naprzeciwka co stwarza pewne zagrożenie. Chce zminimalizować to zagrożenie zmieniając moc oświetlenia na nizszy poziom w czasie wymijaniaq sie. zeeltom te lampki nie maja dwóch wbudowanych opcji świecenia 15W i 6W w aukcji można wybierać miedzy lampką15W a 6W ( chyba że czegoś nie wiem ). Z lampek wychodzą tylko 2 przewody czerwony i czarny i nic więcej żadnego przełącznika itp wiec nie wiem jak miałbym to zrobić przełącznikiem
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
gienek333
Forumowicz
Posty: 631
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: gienek333 »

Jeżeli lampki mają zasilanie 10-80V, to wewnątrz jest przetwornica. Trzeba rozebrać i znaleźć rezystor odpowiadający za prąd (połączony szeregowo z diodami). Dodając szeregowo taki sam zmniejszysz moc o połowę (można go zwierać przekaźnikiem i wtedy mamy pełną moc).
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

Obudowy lampek sa praktycznie nierozbieralne próbowałem ale sie nie udało(tzn da sie je chyba otworzyć ale nie bardzo wiem jak i raczej ich uszkodzenia w takiej sytuacji nie unikne) wiec ingerencja w "bebechy" lampek odpada sprawdziłem wszystko jeszcze raz żadnego błędu w kblologi nie znalazłem i potwierdziło sie że na 12,0V szeregowo połączone lampki nie świeca ale przy 12,5V już tak wiec albo diody/opornik albo "tuning" przetwornicy do 12,5V prostsze do zrobienia z mojego punktu widzenia wydaje sie diodo-logia szeregowa, diody, 50V1A się nadadza ? czy lepiej mocniejsze brać 1000V 5A
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

wpadła mi w rece za grosze taka oto regulowana przetwornica dane produenta :
wejście: 6.5 V-60 V
wyjście: 1.25 V-30 V (regulowany)
wydajność: 97% (Max)
Temperatura pracy:-40 ° c ~ + 85 °
Ładowność: 10A (Max)
gabarytowo jest malutka 7x2x3cm w porównaniu do obecnej to liliput a przynajmniej na papierze ma te same parametrytak to wyglada Obrazek
co mnie zastanawia to brak radiatora szczerze nie bardzo wierze że generujac 120W sie nie zgrzeje co prawda tyle nie zamierzam z niej wyciagać ale zapytam : czy przy poborze mocy z niej rzedu 60W ( 12v 5A) konieczny bedzie radiator i do którego elementu go przykleić?
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: podłaczenie przetwornicy dc/dc 12v do instalacji ebike

Post autor: Inc0 »

Zrobiłem mały test , pokudłaczyłem do bidona zdjetego z trajki było w nim jeszcze 53.9V wiec prawie pełny, a na wyjsciu ustawiłem napiecie 12,7V bez obciążenia , jako obciążenie podpoiłem co miałem pod reka czyli żarówkie 12v h7 55W . Test trwał 30min pod obciazeniem napiecie wynosiło 12,5V , najbardziej sie rozgrzała cewka (czy jak kolwiek sie to cos okragłe zwie) do około 90C i dwa czarne kwadratowe ukłądy na srodku przetwornicy bo do około 60C ...radiatory chyba zbędne, ewentualnie coś małego fikusnego z alu przykleje do układów a całość małym wiatraczkiem 12V zawentyluje
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
ODPOWIEDZ