Problem z PAS
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 09 sie 2019, 8:12
Problem z PAS
Witam,
Zainstalowałem czujnik Pas KT-V12L po lewej stronie. Działa wszystko niby ok do momentu aż zaczne mocno naciskać na lewą korbę. Wtedy następuje przerywanie wspomagania. Na prawej korbie wszystko ok nic sie nie dzieje jak na nią przykładam większą siłę. Zastanawiam się co może być przyczyną takiego przerywania wspomagania przy mocnym pedałowaniu. Dodam że musiałem użyć sporo siły żeby wsunąć czujnik na oś. Jedyne co mi przychodzi do głowy to że oś w suporcie w momencie pedałowania lekko mi się przekrzywia, zmienia się położenie magnesów i czujnik tego nie łapie. Jakieś inne sugestie co może być przyczyną? Może spróbuje lekko spiłować te zęby żeby czujnik nie wchodził tak ciasno, może coś sie wtedy odkształca.
Pozdrawiam
Zainstalowałem czujnik Pas KT-V12L po lewej stronie. Działa wszystko niby ok do momentu aż zaczne mocno naciskać na lewą korbę. Wtedy następuje przerywanie wspomagania. Na prawej korbie wszystko ok nic sie nie dzieje jak na nią przykładam większą siłę. Zastanawiam się co może być przyczyną takiego przerywania wspomagania przy mocnym pedałowaniu. Dodam że musiałem użyć sporo siły żeby wsunąć czujnik na oś. Jedyne co mi przychodzi do głowy to że oś w suporcie w momencie pedałowania lekko mi się przekrzywia, zmienia się położenie magnesów i czujnik tego nie łapie. Jakieś inne sugestie co może być przyczyną? Może spróbuje lekko spiłować te zęby żeby czujnik nie wchodził tak ciasno, może coś sie wtedy odkształca.
Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 09 sie 2019, 8:12
Re: Problem z PAS
Zwykły. Podwójny halotron z 8 magnesami według specyfikacji. Na innym forum przeczytałem, że ktoś rozebrał tej czujnik i jest tam 6 magnesów. Chyba nie pozostaje mi nic innego jak rozkręcić ten czujnik i zobaczyć co się tam dzieje. Obstawiam że coś się odkształca i dlatego nie łapie czujnik
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Problem z PAS
Ja w gt500 miałem tak że przy 48v musiałem wyjąć 6 magnesow z 12 żeby lepiej się zachowywał, natomiast ten sam po zmianie na 36v ma jakby za duże opóźnienie reakcji . Czujnik zwykły, hallo i tarcza
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 09 sie 2019, 8:12
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Problem z PAS
hm no istotnie wygląda jakby źle odczytywał sygnał , jak możesz to otworzyć , może w środku coś się wydarzyło ? albo faktycznie podczas pedalenia ociera , nie chce mi się wierzyć ze krzywi się os suportu ...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Problem z PAS
To być może ma źle założony jeden z magnesów, lub brak magnesu, chociaż bardziej podejrzewam "nadmiar" magnesów. Trzeba by spróbować z mniejszą ilością magnesów (z sześcioma).
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Problem z PAS
Żeby sprawdzić czy to korba, wystarczy wg mnie obrócić o 180* sensor wokół osi korby. Bardziej prawdopodobne jest "zahaczanie" tarczy z magnesami o zewnętrzną obudowę, i nierównomierny obrót tarczy.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Problem z PAS
Zahaczanie jest możliwe tylko gdy wystają jakieś elementy wewnątrz PAS'a, np. magnes który zahacza o obudowę. Ponieważ matkocz napisał że tarcza wchodzi bardzo ciasno, więc założyłem że jest to mało prawdopodobne, i występowało by również przy lekkim kręceniu. Po to jest również test z obrotem o 180*, bo jeżeli to zahaczanie, to powinno wystąpić w innym momencie obrotu korby. Co do czułości PAS'a na odchyłki odległości czujnik/magnes, jest ona bardzo duża, i zdarzyło mi się jechać na centymetrowym odstępie tarczy od czujnika, zanim zaczęły być problemy (w starym składaku korba z obu stron ma prawy gwint, który rozkręcając się z jednej strony, a skręcając z drugiej, spowodował przesunięcie korby o centymetr, bez większych luzów na osi korby). największe "zakłócenia" występują w przypadku nierównomiernych obrotów na korbie.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Problem z PAS
@matkocz - podejrzewam że bez fotek lub filmiku... to będzie tylko strzelanie na ślepo do tarczy
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 09 sie 2019, 8:12
Re: Problem z PAS
Dzisiaj po pracy biorę się za to i dam znać czy znalazłem jakieś luzy w osi suportu i czy problem dalej będzie istniał
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 09 sie 2019, 8:12
Re: Problem z PAS
Problem rozwiązany. Przyczyny w sumie dwie. Pęknięta nakrętka po lewej stronie suportu oraz lekko krzywa oś. Po wymianie suportu wszystko śmiga
Także czujnik KT-V12L nie wybacza żadnych luzów oraz zniekształceń.
Także czujnik KT-V12L nie wybacza żadnych luzów oraz zniekształceń.