Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Tematy związane z dodatkowymi akcesoriami dla pojazdów EV
ODPOWIEDZ
connection
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 07 lis 2019, 19:30

Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: connection »

Jak w temacie falkon qs205 /20s17p.
Sprzedałem swojego upragnionego falkona miesiąc po zbudowaniu.Niestety przez sytuację która się stworzyła na rynku z obawy przed utratą płynności finansowej...z wielki bólem serca przebieg 170km.
Kupiec dzisiaj odebrał rano -wszystko ok.
Wieczorem mi dzwoni że jak wpinał ładowarkę coś mu ziskrzyło zaśmierdziało i nie działa po przekręceniu kluczyka.Mówi też że nie łączy po w pięciu przewodu z ładowarki do gniazda w rowerze trzeba podtrzymywać przewód / wtyczkę żeby ładowarka ładowała.
Pracuje ładowarka ale po przekręceniu kluczyka cisza.
żadnej reakcji.
Nie bardzo rozumiem z tym luzem bo ładowałem go kilka razy i żadnych luzów nie zauważyłem.
Jestem uczulony na jakiekolwiek luźne wtyczki braki dobrego styku itd.
Chciałbym mu jakoś pomuc doradzić co może być bo naprawdę w porządku człowiek.
Kolejność z jaką wpinał to wpierw do roweru później do gniazdka.inaczej niż zalecenia na ładowarce.uczulałem na to ale nie wiem czy może mieć to jakikolwiek związek z tym problemem.
Bardzo proszę o podpowiedź co mogło się wysypać.
Bms jest z wyświetlaczem i bluetooth.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję.
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: GrzegorzS »

connection pisze:
02 kwie 2020, 22:53
Jak w temacie falkon qs205 /20s17p.
...jak wpinał ładowarkę coś mu ziskrzyło zaśmierdziało i nie działa po przekręceniu kluczyka.Mówi też że nie łączy po w pięciu przewodu z ładowarki do gniazda w rowerze trzeba podtrzymywać przewód / wtyczkę żeby ładowarka ładowała.
Wygląda na to że się coś "zepsuło", jak zaśmierdziało to znaczy że wysoka tepmeratura spowodowała stopienie gumy lub tworzywa, to nie wróży nic dobrego.
Ten opis usterki jest mętny, nikt z nas nie jest wróżką.
connection pisze:
02 kwie 2020, 22:53
Sprzedałem swojego upragnionego falkona miesiąc po zbudowaniu.Niestety przez sytuację która się stworzyła na rynku z obawy przed utratą płynności finansowej...
W tej sytuacji ten porządny człowiek może teraz stracić płynność finansową, jeśli będzie musiał wymienić sterownik itd....
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3002
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: tas »

Nie wolno wpinac ladowarki w rower jako pierwsza, zawsze najpierw trzeba w 230v
Byc moze bms sie spalil od tej pomylki. Mozliwe tez ze sie tylko zabezpieczyl i trzeba przez apke odblokowac oraz naprawic gniazdo ladowania
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 275
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: 2kola »

Ja miałem w sowim ebike tak, że po wpięciu najpierw ładowarki do aku zaiskrzyło i BMS (prawdopodobnie) odcinał całkowicie prąd, późniejsze podłączenie ładowarki do zasilania powodowało to, że aku się nie ładował. Robiłem tak bez podpiętego sterownika. Po chwili BMS normalnie podawał już prąd i po wpięciu ładowarki w odpowiedniej kolejności wszystko hulało.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: szczur333 »

tas pisze:
02 kwie 2020, 23:34
Nie wolno wpinac ladowarki w rower jako pierwsza, zawsze najpierw trzeba w 230v
Byc moze bms sie spalil od tej pomylki. Mozliwe tez ze sie tylko zabezpieczyl i trzeba przez apke odblokowac oraz naprawic gniazdo ladowania
cholera, kazdy mowi co innego - w tanszej ladowarce 5A mialem tak ze napiecie na pinach mialem odrazu po podpieciu do 230V i podpinajac rower szła mała iskra niby ale nic sie niedzialo

teraz mam taka czerwoną ładowarke do niby 12A, i napiecie na XLR mam 3V bez podlaczonego zrodla, dopiero jak podepne złacze po ułamku sekundy aktywuje sie 84V ;)
nic nie strzela itp, ogolnie w srodku na mocniejsza ładowarka sprawia wrazenie lepiej zbudowanej
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3002
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: tas »

najpierw 230, pozniej rower
zawsze
wszedzie
gdzie sa ci "kazdy mowi co innego"? gdzie tak mowia ze nalezy robic odwrotnie?
mam ze 20 bmsow popalonych bo ktos probowal wymyslac po swojemu
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
connection
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 07 lis 2019, 19:30

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: connection »

Bardzo dziękuję za odpowiedzi.pozdrawiam.
connection
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 07 lis 2019, 19:30

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: connection »

Temat po części się rozjaśjił.
Klient na siłę wciskał wtyczkę od zasilacza i musiał nie trafić otworami i wepchął piny do środka i one zwarły.
Dlatego też luźno mu ta wtyczka siedziała.
Jedno pytanie jeszcze.
Co mogło mu polecieć przy takim zwarciu?
Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: AST034 »

connection pisze:
03 kwie 2020, 9:07
Temat po części się rozjaśjił.
Klient na siłę wciskał wtyczkę od zasilacza i musiał nie trafić otworami i wepchął piny do środka i one zwarły.
Dlatego też luźno mu ta wtyczka siedziała.
Jedno pytanie jeszcze.
Co mogło mu polecieć przy takim zwarciu?
Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Niezly agent. No co moglo poleciec - BMS rozlaczyl zasilanie, jest to smart to trzeba go chyba zresetowac przez aplikacje, jak zwykly to podlaczenie ladowarki powinno pomoc, jesli to nie pomaga to jest uszkodzony. Jesli ladowarka byla zwarta na wtyku to zaczalbym od bezpiecznika, jak to nie pomaga i nie ma na wyjsciu napiecia ani nie swieca diody to trzeba otworzyc i szukac uszkodzonych, okopconych elementow na plytce. Swoja droga ktos kto robi takie cos zaraz po kupnie zwiastuje problemy w przyszlosci, lepiej mu przekaz zeby nie dotykal baterii bo jak zacznie wiercic otwory pod uchwyt na bidon w ramie czy inne wspaniale pomysly to moze byc ciekawie...
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: mr_x »

Mógł paść BMS, ale trzeba sprawdzić, jak usunie się to zwarcie (jeśli jeszcze jest).
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: Eryk »

Też wydaje mi się że poleciał BMS, zwłaszcza jeżeli nie było bezpiecznika. Jeżeli ładowarka nie jest wpięta w sieć tylko odrazu w port ładowania to leci ogromny pik prądowy. Kolega zrobił tak kilka razy aż w końcu na jego szczęście upaliło tylko 25A bezpiecznik. Pewnym rozwiązaniem są lepsze ładowarki które wybudzają się dopiero po wpięciu w port ładowania.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5001
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: tkoko »

Powinno zadziałać zabezpieczenie przeciwzwarciowe BMS'a. W takiej sytuacji wystarczy jego reset.
Do wyżej wspomnianych możliwych resetów, dołączę jeszcze wypięcie i ponowne wpięcie zasilania BMS'a (wtyczki balansu), lub fizyczne "zwarcie" oporem 1K pinów B-, C-, P-, LECZ TO ROBISZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: Eryk »

tkoko pisze:
03 kwie 2020, 10:04
Powinno zadziałać zabezpieczenie przeciwzwarciowe BMS'a.
To chyba działa tylko gdy masz wspólny port ładowania i rozładowania.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: szczur333 »

tas pisze:
03 kwie 2020, 0:22
najpierw 230, pozniej rower
zawsze
wszedzie
gdzie sa ci "kazdy mowi co innego"? gdzie tak mowia ze nalezy robic odwrotnie?
mam ze 20 bmsow popalonych bo ktos probowal wymyslac po swojemu

no wlasnie niektorzy mowili ze najpierw rower, ale jestes jako najwyzszy stopniem wiec bede robił jak mowisz

PS zapytam odrazu - mam ten bms z nexuna 20s 100A/10A, jak bede ładował rower prądem ponad 10A (nie duzo, np 11A to cos sie moze stac?
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
miki
Forumowicz
Posty: 1414
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: miki »

Dlatego ZAWSZE trzeba wkładać niezależny bezpiecznik w szereg.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5001
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: tkoko »

Eryk pisze:
03 kwie 2020, 11:27
tkoko pisze:
03 kwie 2020, 10:04
Powinno zadziałać zabezpieczenie przeciwzwarciowe BMS'a.
To chyba działa tylko gdy masz wspólny port ładowania i rozładowania.
To działa i na rozdzielonych portach ładowania i rozładowania, przetestowane na porcie ładowania w moim BMS'ie :D , oczywiście pod warunkiem że BMS ma takie zabezpieczenie.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5001
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: tkoko »

szczur333 pisze:
03 kwie 2020, 12:00
..... no wlasnie niektorzy mowili ze najpierw rower, ale jestes jako najwyzszy stopniem wiec bede robił jak mowisz
......
Odpowiedź dlaczego najpierw włączamy do sieci, a później do baterii jest prosta. Różnica napięć i prądu między ładowarką (powiedzmy 10S), a baterią to 10V. Różnica napięć i prądu między baterią a niewłączoną ładowarką to 30 - 40V.
miki
Forumowicz
Posty: 1414
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: miki »

tkoko pisze:
03 kwie 2020, 13:26
Odpowiedź dlaczego najpierw włączamy do sieci, a później do baterii jest prosta. Różnica napięć i prądu między ładowarką (powiedzmy 10S), a baterią to 10V. Różnica napięć i prądu między baterią a niewłączoną ładowarką to 30 - 40V.
I to powinieneś grubą czcionką walnąć, żeby lud zapamiętał.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: szczur333 »

tkoko pisze:
03 kwie 2020, 13:26
szczur333 pisze:
03 kwie 2020, 12:00
..... no wlasnie niektorzy mowili ze najpierw rower, ale jestes jako najwyzszy stopniem wiec bede robił jak mowisz
......
Odpowiedź dlaczego najpierw włączamy do sieci, a później do baterii jest prosta. Różnica napięć i prądu między ładowarką (powiedzmy 10S), a baterią to 10V. Różnica napięć i prądu między baterią a niewłączoną ładowarką to 30 - 40V.
a co jak moja ładowarka daje 3V na wyjsciu (20S) jesli nie jest nic podłaczone? dopiero jak wepne baterie to 84V rusza
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
tkoko
Forumowicz
Posty: 5001
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: tkoko »

szczur333 pisze:
03 kwie 2020, 14:46
....... a co jak moja ładowarka daje 3V na wyjsciu (20S) jesli nie jest nic podłaczone? dopiero jak wepne baterie to 84V rusza
Nic, ona automatycznie dopasuje odpowiednie napięcie, bez "strzału". :D
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: szczur333 »

ok dzieki, a co w przypadku ładowania prądem 11A na bms-ie ktory wg specs ma 10A max?
cos sie moze spalic? czy raczej mimo 10A jest zapas?
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
tkoko
Forumowicz
Posty: 5001
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: tkoko »

szczur333 pisze:
03 kwie 2020, 15:14
ok dzieki, a co w przypadku ładowania prądem 11A na bms-ie ktory wg specs ma 10A max?
cos sie moze spalic? czy raczej mimo 10A jest zapas?
Wówczas masz; "na dwoje babka wróżyła". Równie dobrze może ładować, przerywać ładowanie, jak i się spalić, bo zabezpieczenie przeciwzwarciowe nie zadziała. Ale jak będzie w Twoim wypadku, zależy od jakości elementów. Teoretycznie powinno być OK, ale nikt Ci tego nie zagwarantuje.
miki
Forumowicz
Posty: 1414
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: miki »

szczur333 pisze:
03 kwie 2020, 15:14
ok dzieki, a co w przypadku ładowania prądem 11A na bms-ie ktory wg specs ma 10A max?
cos sie moze spalic? czy raczej mimo 10A jest zapas?
Teoretycznie w BMS powinno zadziałać zabezpieczenie.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: szczur333 »

to jak juz na fali jesteśmy - to jeszcze zadam takie pytanie: ile z gniazdka realnie powinna pobierac ładowarka przy ładowaniu 10A (20S 84V)

bo ten LCD co jest w ładowarce wg mnie nie jest wyznacznikiem, tzn juz wyjaśniam

mam tą słabą ładowarke 5A - ona bierze z gniazka 440-450W (czyli 84x5 = 420W + wentyl + na straty idzie ta reszta), natomiast ta lepsza przy ustawieniu 10A (na lcd) pobiera mi z gniazdka jakies 680W, ładowałem chwile na 12 a nawwt 13A wg lcd i wtedy było jakies 850W i leciało tak godzine i bms sie nie wyłaczył ani nic sie nie stało, potem dopiero obniżyłem bo chcialem tylko sprawdzic czy dzialac bedzie
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3002
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: tas »

bmsy nie mierza pradu ladowania
przegrzeje sie i spali :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 968
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: Yin »

A jak bardzo w praktyce bardzo niebezpieczne by było zrobienie drugiego wejścia do ładowania bezpośrednio do baterii z pominięciem bms tylko do okazyjnego szybkiego ładowania mocną ładowarką na wyjazdach? Zakładam że jeśli mamy zbalansowaną batkę i jakiś podgląd cell oraz nie przekraczamy rozsądnego prądu na ogniwo to jakoś strasznie ryzykowne by to nie było, ale może o czymś nie pomyślałem?
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
tkoko
Forumowicz
Posty: 5001
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: tkoko »

szczur333 pisze:
03 kwie 2020, 23:21
to jak juz na fali jesteśmy - to jeszcze zadam takie pytanie: ile z gniazdka realnie powinna pobierac ładowarka przy ładowaniu 10A (20S 84V)

bo ten LCD co jest w ładowarce wg mnie nie jest wyznacznikiem, tzn juz wyjaśniam

mam tą słabą ładowarke 5A - ona bierze z gniazka 440-450W (czyli 84x5 = 420W + wentyl + na straty idzie ta reszta), natomiast ta lepsza przy ustawieniu 10A (na lcd) pobiera mi z gniazdka jakies 680W, ładowałem chwile na 12 a nawwt 13A wg lcd i wtedy było jakies 850W i leciało tak godzine i bms sie nie wyłaczył ani nic sie nie stało, potem dopiero obniżyłem bo chcialem tylko sprawdzic czy dzialac bedzie
Skoro pobierał z gniazda 680 wat, to znaczy że maksymalny prąd ładowania to 7 do 9A, przy ustawieniu na 10A.
Przy 850 watach, maksymalny prąd ładowania to 9 - 12A, przy ustawieniu na 13A
Wyższe wartości dotyczą ładowania aku przy "pełnym" naładowaniu (82 - 84V), niższe dotyczą ładowania "rozładowanego" aku (65 - 70V).
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: szczur333 »

inna kwestia ze od 82V jakos ampery i pobor spadaja, a przy samej koncowce - kolo 83.5V ładowarka potrafi jeszcze chodzic godzine zanim sie wyłaczy mimo ze pobor z gniazdka jest w okolicach 50W
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Dede
Forumowicz
Posty: 2095
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: Dede »

tas pisze:
03 kwie 2020, 23:44
bmsy nie mierza pradu ladowania
przegrzeje sie i spali :)
Ale on ma BMS z lcd i bluetooth model programowalny i on mierzy prąd ładowania i nawet jest możliwość zaprogramować jaki prąd maksymalny ma ładować.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: AST034 »

szczur333 pisze:
04 kwie 2020, 12:35
inna kwestia ze od 82V jakos ampery i pobor spadaja, a przy samej koncowce - kolo 83.5V ładowarka potrafi jeszcze chodzic godzine zanim sie wyłaczy mimo ze pobor z gniazdka jest w okolicach 50W
Faza ladowania cc i cv. Pod koniec idzie maly prad.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: szczur333 »

AST034 pisze:
04 kwie 2020, 12:49
szczur333 pisze:
04 kwie 2020, 12:35
inna kwestia ze od 82V jakos ampery i pobor spadaja, a przy samej koncowce - kolo 83.5V ładowarka potrafi jeszcze chodzic godzine zanim sie wyłaczy mimo ze pobor z gniazdka jest w okolicach 50W
Faza ladowania cc i cv. Pod koniec idzie maly prad.
znam fazy ładowania, ale dla porownania ta 5A słabsza nawet przy koncu moze pobor spada o polowe lub do tych 100-150W i to leci tak max 30-40minut na koncowce, natomiast w tej mocniejszej nawet jak mialem ustawione 10A, to pod koniec spada rownomiernie 8-6-5-4-2-1-0A, mimo 0A pobiera z gniazdka 50W i jeszcze godzine chodzi zanim sie wyłaczy mimo ze napiecie na baterii juz nie wzrasta (ustawiona 82,6 była, potem 83,2) teraz znowu podkrecilem i dzis bede ładował moze w koncu do 84,0v dojde ;)
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
tkoko
Forumowicz
Posty: 5001
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: tkoko »

szczur333 pisze:
04 kwie 2020, 12:35
inna kwestia ze od 82V jakos ampery i pobor spadaja, a przy samej koncowce - kolo 83.5V ładowarka potrafi jeszcze chodzic godzine zanim sie wyłaczy mimo ze pobor z gniazdka jest w okolicach 50W
To się "fachowo" nazywa sprawnością ładowarki :D im tego prądu pod koniec jest mniej tym sprawność jest wyższa. :D
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3338
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: WojtekErnest »

Nie tylko, nowsze ladowarki maja 3 fazę i impulsowo podają napięcie, przerwa i znow. Więc sredni pobór mocy, prądu nie jest taki oczywisty.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
connection
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 07 lis 2019, 19:30

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: connection »

Temat zamknięty.
Jakoś udało się ogarnąć.
Nie ja osobiście bo to dość daleko ale ktoś ze znajomych kupca z branży pomógł.
Skończyło się na wymianie gniazda / bms po kilku kliknięcia ruszył.
Wszystko gra.
Jedyne czego nie wiemy: czy klient wepchął za mocno do wtyk o ładowarki czy od odwrotnego podłączenia mogło aż tak upalić gniazdo że się stało co opisane.
Za wszystkie posty bardzo dziękuje.
Pozdrawiam.
grafffik

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: grafffik »

najczęściej BMS'y nie są zabezpieczone przed odrwotną polaryzacją, więc jak najbardziej :)
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: Wojtek »

WojtekErnest pisze:
04 kwie 2020, 14:47
Nie tylko, nowsze ladowarki maja 3 fazę i impulsowo podają napięcie, przerwa i znow. Więc sredni pobór mocy, prądu nie jest taki oczywisty.
No to ciekawe jak to się ma do tego co podają producenci akumulatorów w datasheetach, gdzie jak byk stoi np. 100mA cut off. Należało by zgodnie z tym, aby zachować deklarowaną trwałość baterii, takie 20s16p ładować do 84V, kończyć nasycanie przy 1,6A i bezwzględnie odłączyć ładowarkę. A tu takie wynalazki, jakieś podtrzymanie, jakieś impulsy. Producent ładowarki wie lepiej od producenta akumulatora jak go ładować?
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3338
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falkon 20s17p po podłączeniu ładowarki ziskrzyło chyba w gnieździe i po przekręceniu kluczyka nic nie świeci

Post autor: WojtekErnest »

Producent AKUMULATORA podaje dane dla pojedynczego akumulatora. A tu mamy do czynienia z pakietem rownoleglo-szeregowym, który się wewnetrznie rozjezdza w trakcie eksploatacji i nie jest rowny w trakcie ładowania. To nie jest prosta zasada matematyczna ogniwo x n. Producent najczęściej zaleca rozładowanie 0,6A na ogniwo, utrzymywanie temp 23 st itd bo wtedy gwarantuje jakość i kpl parametrów. W pakiecie ogniwa są uzywane jednak inaczej i producenci ładowarek odpowiadają na potrzeby PRODUKTU którym jest zespół aku i BMS. Producent aku tego nie uwzględnia.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
ODPOWIEDZ