Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
To ktoś bardzo "wadliwie" założył. Skutkiem tego założenia jest dla użytkownika serwis, bo przecież sam nie zresetuje BMS. Poza tym bateria nie była przeładowana. Było 4,15V na każdej celi. A ładowarka sama się wyłączyła przy tym poziomie, bo ją tak zregulowałem.
-
- Forumowicz
- Posty: 4923
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Właśnie to co napisał Wojtek miałem na myśli, albowiem Chińska myśl techniczna nie ma granic
Zapewne czytałeś temat Zeeltoma jak resetować BMS'a. Jak pisałem, mam 4 BMS'y i żadnego nie muszę resetować w ten sposób, gdyż po "zablokowaniu" same powracają do normalnego stanu, jeżeli tylko wyeliminujemy przyczynę "blokady", czyli spadek napięcia poniżej ~3V na "P". Mało tego, te fabryczne mają tylko "+" i "-" więc nawet gdybym chciał to w ten sposób zrobić, to się nie da. I teraz pytanie, dlaczego BMS Zeeltoma jest "blokowany", skoro można zrobić "automat".
A teraz najciekawsze. Fabryczny BMS (ten z "+" i "-") w rowerze z PAS'em, przy spadku napięcia poniżej ~3V, WYŁĄCZA sterownik, i próba jego uruchomienia kończy się tylko "mignięciem" diod, i dopiero po kilku minutach można go ponownie uruchomić i na mniejszym wspomaganiu jechać dalej. Sterownik od Gaz33 (z "B-" i "C-") w rowerku Trendline z manetką, zachowuje się zupełnie inaczej. Podobnie jak fabryczny BMS się wyłącza, sterownik przygasa lecz nie wyłącza. Ten impuls BMS "uznaje" za odłączenie obciążenia i się włącza. W efekcie BMS impulsowo włącza i wyłącza zasilanie. W tym wypadku zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest BMS Zeeltoma.
Zapewne czytałeś temat Zeeltoma jak resetować BMS'a. Jak pisałem, mam 4 BMS'y i żadnego nie muszę resetować w ten sposób, gdyż po "zablokowaniu" same powracają do normalnego stanu, jeżeli tylko wyeliminujemy przyczynę "blokady", czyli spadek napięcia poniżej ~3V na "P". Mało tego, te fabryczne mają tylko "+" i "-" więc nawet gdybym chciał to w ten sposób zrobić, to się nie da. I teraz pytanie, dlaczego BMS Zeeltoma jest "blokowany", skoro można zrobić "automat".
A teraz najciekawsze. Fabryczny BMS (ten z "+" i "-") w rowerze z PAS'em, przy spadku napięcia poniżej ~3V, WYŁĄCZA sterownik, i próba jego uruchomienia kończy się tylko "mignięciem" diod, i dopiero po kilku minutach można go ponownie uruchomić i na mniejszym wspomaganiu jechać dalej. Sterownik od Gaz33 (z "B-" i "C-") w rowerku Trendline z manetką, zachowuje się zupełnie inaczej. Podobnie jak fabryczny BMS się wyłącza, sterownik przygasa lecz nie wyłącza. Ten impuls BMS "uznaje" za odłączenie obciążenia i się włącza. W efekcie BMS impulsowo włącza i wyłącza zasilanie. W tym wypadku zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest BMS Zeeltoma.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3335
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
No wlaśnie nie. Jeszcze raz sposób postępowania :
- w trakcie ładowania dochodzi do zablokowania/przerwania ładowania z powodu chwilowego przekroczenia 4,25 na którejś celi i blokowania również wyjścia na sterownik.
- dla użytkownika ładowanie jest zakończone ale w tle balansowanie w ciagu nocy zbija/wyrównuje napięcie.
- gdy napięcie aku jako całości jest względnie normalne np 4,15 x 10S - nadal nie ma napięcia na wyjściu bo ostatnie ładowanie
zakończyło się niepowodzeniem, sygnałem nadmiernego rozbalansowania ogniw. (Cześć fabrycznych rozwiązań, wtedy wskazuje odpowiedni sygnał errorXX na wyświetlaczu i uruchomienie roweru też nie jest już możliwe.)
- JESLI UZYTKOWNIK podłączy wtedy ładowarkę do takiego BMS, rusza znów ładowanie, sygnał błędu jest kasowany i napięcie na wyjściu jest normalne.
- odłącza ładowarkę i jedzie...
Proste ?
A 'majsterklepki' zwierają na krótko lub przez rezystor wejscie jednego mosfeta (-C) z wyjsciem drugiego (-P) i ... też jadą.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
@WojtekE
Tu nie było żadnego przeładowania. Podłączenie ładowarki nie odblokowywalo BMS. Poza tym mylisz odcięcie ładowania od odcięcia zasilania. Żadne przekroczenie 4,25V nie upoważnia BMS do odcięcia zasilania sterownika
Tu nie było żadnego przeładowania. Podłączenie ładowarki nie odblokowywalo BMS. Poza tym mylisz odcięcie ładowania od odcięcia zasilania. Żadne przekroczenie 4,25V nie upoważnia BMS do odcięcia zasilania sterownika
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
https://nexun.pl/shop/ladowarki/209-81- ... _o_kontakt
chcę kupić taką ładowarkę do pojemniejszych baterii . Da rade samemu przestawić w niej 13S na 14S? Czy muszę kupować dokładnie pod ilość cel?
chcę kupić taką ładowarkę do pojemniejszych baterii . Da rade samemu przestawić w niej 13S na 14S? Czy muszę kupować dokładnie pod ilość cel?
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1319
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Prawdopodobnie tak. Dzwoń do tasa bo moja podobna https://nexun.pl/shop/ladowarki/226-lad ... -540w.html ma w środku potencjometr i działa przynajmniej w zakresie 13-20s. W środku są trzy potencjometry więc i tak lepiej podpytać
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
Mam "pakiety" z Nissan Leaf które mają 7,2 V . Dokładniej to one są 2S2P i albo zrobię na 7 takich pakietach albo rozwalę wszystkie na pojedyncze ogniwa bo waga za duża całości i miejsca za mało do tego co chce zrobić i zrobię na 13 pojedynczych.Tak w ogule to pasowała by taka z regulacja napięć i prądu ładowania. ps. woltomierz mam:-).
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
13s1p? Tego nie możesz ładować ładowarką 3A. Za duży prąd. Celuj w 0,7 - 1,5A na ogniwo. Do czego bateria?
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
To nie jest 18650 tylko kawał torebki:-)
http://samochodyelektryczne.org/img/nis ... af_222.png
Bateria do zestawu Glebora 500W Velofast, sterownik 22A .To ogniwo w samochodzie pracuje z znacznie wyższymi prądami przy ładowaniu i rozładowaniu więc nawet 8 Amper pradu ładowania im nic nie zrobi.
http://samochodyelektryczne.org/img/nis ... af_222.png
Bateria do zestawu Glebora 500W Velofast, sterownik 22A .To ogniwo w samochodzie pracuje z znacznie wyższymi prądami przy ładowaniu i rozładowaniu więc nawet 8 Amper pradu ładowania im nic nie zrobi.
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Regukacja napięcia ładowania ładowarki Magma
ha ha! Ładne celki!
To spokojnie wystarczy 1p
Ten link do ładowarki Nexuna jest do wyboru ile chcesz "s". Tas Ci ustawia i masz gotowe
To spokojnie wystarczy 1p
Ten link do ładowarki Nexuna jest do wyboru ile chcesz "s". Tas Ci ustawia i masz gotowe