WATOMIERZE od Michała
Re: WATOMIERZE od Michała
proszę admina o moderacje posta powyżej ponieważ nie wnosi nic do ww. tematu
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: WATOMIERZE od Michała
Czy ktoś wie jak się wyłącza wyświetlacz w Watomierzu Michała, bo się cały czas pali i prund ciungnie... ?
Edit po 3 h
Czyżby Watomierza nie dało się wyłączyć ?
Edit po 3 h
Czyżby Watomierza nie dało się wyłączyć ?
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: WATOMIERZE od Michała
Masz gdzieś źle podpięte zasilanie watomierza henio. Pytanie do czego jest podpięty
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: WATOMIERZE od Michała
W menu konfiguracyjnym na ostatniej pozycji masz intensywność podświetlenia, tam chyba można ustawić 0 , ale wtedy cały czas masz bez.
Z tego co wiem w fabrycznym sofcie nie da się tego inaczej ustawić chyba ,że michał coś zmieniał. Ja u siebie mam auto wygaszanie ale to specjalnie przerabiałem soft pod to + inne zmiany.
Watomierz bez podświetlenia zjada dość mało energii.
Tak to u mnie wygląda:
Z tego co wiem w fabrycznym sofcie nie da się tego inaczej ustawić chyba ,że michał coś zmieniał. Ja u siebie mam auto wygaszanie ale to specjalnie przerabiałem soft pod to + inne zmiany.
Watomierz bez podświetlenia zjada dość mało energii.
Tak to u mnie wygląda:
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
-
- Forumowicz
- Posty: 558
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: WATOMIERZE od Michała
Mitar a masz ten soft do watomierza Michała? Mam parę wersji V05
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: WATOMIERZE od Michała
Tego zmienionego od Michała nie mam , ten co ja zrobiłem mam gdzieś na dysku ale nie wiem czy u wszystkich będzie dobrze działał bo programowałem go pod swój prąd spoczynkowy. Jak o ten ci chodzi to jak znajdę to wstawię.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: WATOMIERZE od Michała
Watomierz mam dobrze podpięty - sprawdzałem 10 razy. Czyli on już tak ma, że się nie da wyłączyć można tylko przyciemnić. To tak będę robił , ewentualnie jakiś pstryczek sobie zainstaluje na zasilającym kabelku. Bo mi też chodzi , żeby go niepotrzebnie nie zużywać . Prąd swoja droga, ale mówicie ,że mało ciagnie, to git, ale Watomierz się nie zużywa takim ciągłym podpięciem? Ekran nie siądzie szybciej ? Dzięki
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: WATOMIERZE od Michała
Henio, watomierz ma się wyłączyć po wyłączeniu stacyjką (lub przyciskiem na kierownicy nie wiem co masz) więc nie masz dobrze
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: WATOMIERZE od Michała
Tylko stacyjkę ma pewnie pod sterownik podpięta, nie wiem czy jest dobrym pomysłem zasilanie ze stacyjki X2 , z tego co wiem barmal nie zaleca tego tym bardziej ,że watomierz potrafi pociągnąć trochę prądu jak np załącza się alarm temperaturowy.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: WATOMIERZE od Michała
Ok. Dzięki . Czyli najlepszym wyjściem będzie oddzielny pstryczek na zasilającym kabelku co idzie bezpośrednio od watomierza. Mam takie fajne miejsce.
Edit
Sietas w moim temacie podpowiedział , że jednka przez stacyjke powinien Watomierz być podpięty .
W sumie nie zaszkodzi zostawić tak jak mam, a tylko dać fajny wyłącznik. Chyba tak zrobię. Przez stacyjke pewnie wygodniej ale ja lubię dużo przełączników
Edit 2
Zasilanie watomierza mam tak podpięte :
I teraz na plusie od kabelka oznaczonego "Z" założę wyłącznik , tak ?
Edit
Sietas w moim temacie podpowiedział , że jednka przez stacyjke powinien Watomierz być podpięty .
W sumie nie zaszkodzi zostawić tak jak mam, a tylko dać fajny wyłącznik. Chyba tak zrobię. Przez stacyjke pewnie wygodniej ale ja lubię dużo przełączników
Edit 2
Zasilanie watomierza mam tak podpięte :
I teraz na plusie od kabelka oznaczonego "Z" założę wyłącznik , tak ?
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: WATOMIERZE od Michała
A wbudowana w X2 przetwornica dedykowana do podłączania wszelkiego rodzaju watomierzy itp ? Przetwornica się wyłącza po wyłączeniu stacyjki.
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: WATOMIERZE od Michała
mi Bartek wspomniał że mogę podpiąć pod stacyjkę przetwornicę ZEWNĘTRZNĄ z 16s na 5V/3A więc mamy sprzeczne informacje Bartek jak to w końcu jest ?
Ogólnie jeśli nie przez stacyjkę to gdzie podpiąć przetwornicę żeby się wyłączyła po wyłączeniu roweru ?
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: WATOMIERZE od Michała
Może mi się coś pomieszało, jeśli działa ci bez problemu przetwornica na 3A to i watomierz też zatrybi.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: WATOMIERZE od Michała
Z przetwornicą ja zrobiłem oddzielny układ. Całą instalację 12 V mam podpiętą do szyny i do niej przetwornica i bezpieczniki oraz oddzielny wyłącznik 10A. No ale ja mam dużo podpięte : klakson, halogen, krótkie, kierunki, stop, pozycja , 2 x USB. To muszę mieć oddzielny obwód i tak radził Bartek, by nawet stopu nie podpinać do sterownika.
-
- Forumowicz
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 mar 2018, 15:10
Re: WATOMIERZE od Michała
Watomierz V05 zasilany jest przez kabelek oznaczony jako Z. Przez ten kabelek watomierz mierzy sobie również napięcie akumulatora. Zasilanie watomierza z przetwornicy to moim zdaniem zły pomysł bo watomierz pokazywał by Ci wtedy napięcie przetwornicy, a przecież nie o to chodzi.
Co do wyłączania to ja mam u siebie ze stacyjki. Nie znam konfiguracji u Ciebie więc nie chcę Ciebie wprowadzić w błąd. Dlatego najbezpieczniej przełącznik na kabelku Z (na przewodzie plusowym) będzie ok.
Co do wyłączania to ja mam u siebie ze stacyjki. Nie znam konfiguracji u Ciebie więc nie chcę Ciebie wprowadzić w błąd. Dlatego najbezpieczniej przełącznik na kabelku Z (na przewodzie plusowym) będzie ok.
- Tsport
- Forumowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
- Lokalizacja: Warszawa-Ursus
Re: WATOMIERZE od Michała
Michał,michal214 pisze: ↑11 kwie 2019, 12:47Watomierz V05 zasilany jest przez kabelek oznaczony jako Z. Przez ten kabelek watomierz mierzy sobie również napięcie akumulatora. Zasilanie watomierza z przetwornicy to moim zdaniem zły pomysł bo watomierz pokazywał by Ci wtedy napięcie przetwornicy, a przecież nie o to chodzi.
Co do wyłączania to ja mam u siebie ze stacyjki. Nie znam konfiguracji u Ciebie więc nie chcę Ciebie wprowadzić w błąd. Dlatego najbezpieczniej przełącznik na kabelku Z (na przewodzie plusowym) będzie ok.
Jak zalecasz podłączyć watomierz V2? Wiem, że było trochę wyzwań z zasilaniem z 5V ze sterownika oraz prędkością z halla.
-
- Forumowicz
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 mar 2018, 15:10
Re: WATOMIERZE od Michała
V02 w przeciwieństwie do V05 ma oddzielnie zasilanie (5V) i oddzielnie pomiarowe do akumulatora. Watomierz V02 trzeba zasilać z zewnętrznej przetwornicy dającej 5V. Przetwornica nie może być izolowana (np ładowarka do telefonu sieciowa się nie nadaje).
Informację o prędkości trzeba pobierać z kontaktronu przy kole. Jeden kabelek kontaktronu do 5V, drugi kabelek kontaktronu do wejścia pomiarowego watomierza.
Na PW wysyłam Ci uproszczony schemat podłączenia.
Informację o prędkości trzeba pobierać z kontaktronu przy kole. Jeden kabelek kontaktronu do 5V, drugi kabelek kontaktronu do wejścia pomiarowego watomierza.
Na PW wysyłam Ci uproszczony schemat podłączenia.
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: WATOMIERZE od Michała
I ci ciągle 100% aku pokazuje
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
-
- Forumowicz
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 mar 2018, 15:10
Re: WATOMIERZE od Michała
Jak testowałem na izolowanej przetwornicy to źle mierzył prąd. Dopiero jak połączyłem masy na stronie pierwotnej i wtórnej to zaczęło dobrze pokazywać.
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: WATOMIERZE od Michała
O dziwo wszystko dobrze mi pokazuje. Ustawione 20A na sterowniku barmala pokazuje 20-22A na watomierzu. Napiecie i procentowo baterie tez dobrze pokazuje Ostatnio cos tylko mi skasował przebieg całkowity
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: WATOMIERZE od Michała
Ile najbezpieczniej ustawić alarm napięcia w watomierzu Michała dla 20s?
Komputerk - Watomierz Michała - pierwsza klasa !
Dzisiaj miałem pierwsze jazdy próbne. Rewelacja !
Wiadomo, trzeba go dobrze skalibrować i potem korekty porobić i jes GIT
Komputerk - Watomierz Michała - pierwsza klasa !
Dzisiaj miałem pierwsze jazdy próbne. Rewelacja !
Wiadomo, trzeba go dobrze skalibrować i potem korekty porobić i jes GIT
-
- Forumowicz
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 mar 2018, 15:10
Re: WATOMIERZE od Michała
Ja bym nie traktował tego alarmu jako zabezpieczanie. To po prostu dodatkowa informacja dla Ciebie, żeby np. zacząć oszczędzać aku. Ja mam u siebie ustawione dla 20S np. 67V i jak alarm zadziała to wiem żeby zacząć oszczędzać. Zwróć też uwagę, że alarm może się włączyć w dwóch przypadkach przy zupełnie innym poziomie rozładowania aku.
Np:
1. Jedziesz po lesie, wysysasz z aku 50A. Spadek napięcia na aku jest duży i alarm się uruchamia.
2. Jedziesz spokojnie po asfalcie, silnik bierze 8A. Spadek napięcia na aku jest niewielki i alarm się uruchamia.
W pierwszym przypadku masz jeszcze w akumulatorze dużo więcej energi a mimo to alarm się uruchamia.
Musisz po prostu pojeździć i sam zobaczysz jak dla twojego stylu jazdy najlepiej ustawić.
Np:
1. Jedziesz po lesie, wysysasz z aku 50A. Spadek napięcia na aku jest duży i alarm się uruchamia.
2. Jedziesz spokojnie po asfalcie, silnik bierze 8A. Spadek napięcia na aku jest niewielki i alarm się uruchamia.
W pierwszym przypadku masz jeszcze w akumulatorze dużo więcej energi a mimo to alarm się uruchamia.
Musisz po prostu pojeździć i sam zobaczysz jak dla twojego stylu jazdy najlepiej ustawić.
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: WATOMIERZE od Michała
Ja mam u siebie alarm ustawiony na 66V , przy czym uruchamia się wcześniej bo wiadomo chwilowe spadki napięcia przy 20S są większe.
Jak już alarm zadziała to wiem ,że zostały mi opary.
Alarm jest dość denerwujący (i dobrze ) więc lepiej go nie ustawiać na większe wartości bo albo ci będzie aktywował co chwile albo jak go zdezaktywujesz to możesz mieć niemiłą niespodziankę (łatwo jest przegapić) jak spadnie poniżej bezpiecznej wartości
Jak już alarm zadziała to wiem ,że zostały mi opary.
Alarm jest dość denerwujący (i dobrze ) więc lepiej go nie ustawiać na większe wartości bo albo ci będzie aktywował co chwile albo jak go zdezaktywujesz to możesz mieć niemiłą niespodziankę (łatwo jest przegapić) jak spadnie poniżej bezpiecznej wartości
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: WATOMIERZE od Michała
Po ostatnich akcjach odłączyłem całkiem alarm. Potrafił się załączyć chociaż miałem 70V, a ustawiony był na 50V. Nie wiem dlaczego się tak działo, ale teraz mam spokój. Od tego jest BMS, żeby odłączyć i tyle.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: WATOMIERZE od Michała
A jak zawiedzie BMS...
Lepiej dwa zabezpieczenia .
Jak odlaczyleś ? Zjechaleś z parametrem "alarm niskiego U" do zera?
Lepiej dwa zabezpieczenia .
Jak odlaczyleś ? Zjechaleś z parametrem "alarm niskiego U" do zera?
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: WATOMIERZE od Michała
Jak zawiedzie BMS, to nic nie będzie działać.
Poza tym masz woltomierz, więc widzisz ile jeszcze zostało.
Zjechałem do zera.
Poza tym masz woltomierz, więc widzisz ile jeszcze zostało.
Zjechałem do zera.
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: WATOMIERZE od Michała
Przy ostatniej fazie rozładowania tak poniżej 3.4V napięcie tak szybko leci na pysk ,że łatwo jest przegapić ten fakt na woltomierzu.
W starym rowerze gdzie nie miałem alarmu 2 razy zdarzyło mi się do pedałować do domu
Teraz z alarmem nigdy także mi osobiście się przydaje
W starym rowerze gdzie nie miałem alarmu 2 razy zdarzyło mi się do pedałować do domu
Teraz z alarmem nigdy także mi osobiście się przydaje
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: WATOMIERZE od Michała
A nie miałeś, tych akcji przypadkiem po wymianie BMSa xiaoxiang ? Tak tylko pytam, bo to BMS czarodziej. A co jeśli on na mili sekundę odciął, albo zrobi sztuczny spadek na jednej z sekcji ?
Właśnie zbieram info na jego temat
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: WATOMIERZE od Michała
Ciężko powiedzieć. Watomierz wył, że było chwilowo poniżej 50V, a tym czasem pokazywał przeszło 70V.
-
- Forumowicz
- Posty: 114
- Rejestracja: 05 mar 2018, 10:44
Re: WATOMIERZE od Michała
Cześć. Powiedzcie mi , co może być przyczyną że watomierz nie zapamiętuje danych po wyłączeniu stacyjki i ponownym włączenu wszystko się zeruje.
Bateria w watomierzu wymieniona na nową.
Bateria w watomierzu wymieniona na nową.
-
- Forumowicz
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 mar 2018, 15:10
Re: WATOMIERZE od Michała
Watomierz zapamiętuje dane do pamięci tyko wtedy gdy wykryje kręcące się koło. Czy masz podłączony czujnik prędkości do watomierza? Jeżeli nie to to jest przyczyna. Jeżeli masz działający pomiar prędkości, a mimo to nie zapamiętuje danych to daj znać ustalimy na PW jak rozwiązać sprawę.
PS. lepiej zdejmij tę niebieską ochronną folię z ekranu bo jak złapie trochę deszczu to się strasznie maże i trudno to wyczyścić. Ta folia zabezpiecza elewację tylko podczas transportu.
Bateria w watomierzu jest tyko do zegarka i niczego innego.
PS. lepiej zdejmij tę niebieską ochronną folię z ekranu bo jak złapie trochę deszczu to się strasznie maże i trudno to wyczyścić. Ta folia zabezpiecza elewację tylko podczas transportu.
Bateria w watomierzu jest tyko do zegarka i niczego innego.
-
- Forumowicz
- Posty: 114
- Rejestracja: 05 mar 2018, 10:44
Re: WATOMIERZE od Michała
a ja myślałem że ta folia tak ma być...
Nie mam Michał czujnika prędkości ...jak to zrobić?
Nie mam Michał czujnika prędkości ...jak to zrobić?
-
- Forumowicz
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 mar 2018, 15:10
Re: WATOMIERZE od Michała
Dwa kabelki watomierza masz oznaczone literą K czyli kontaktron. Do nich trzeba podpiąć kontaktron. Musisz zakupić (lub wykorzystać jakiś stary) kontaktron taki jak w zwykłych licznikach rowerowych. Przymocować go do widelca. Na szprychę przymocować magnes. Na koniec trzeba ustawić obwód koła w ustawieniach watomierza, żeby wskazanie było poprawne. Na PW wysyłam Ci przykładowy kontaktron.
-
- Forumowicz
- Posty: 114
- Rejestracja: 05 mar 2018, 10:44
Re: WATOMIERZE od Michała
Dzięki... myślałem że się obejdzie bez tego, bo mam zwykły licznik ale bezprzewodowy
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: WATOMIERZE od Michała
Bezprzewodowego nie zakładaj jeśli masz Barmala , bo może zakłucać, tak mi radził Bartek - Barmal. Jak z innymi sterownikami jest nie wiem.
-
- Forumowicz
- Posty: 114
- Rejestracja: 05 mar 2018, 10:44
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: WATOMIERZE od Michała
W wielu bezprzewodowych licznikach jest ostrzezenie producenta, że nie nadaja się do rowerow elektrycznych.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 114
- Rejestracja: 05 mar 2018, 10:44
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: WATOMIERZE od Michała
Jak masz Watomierz michała to ci licznik nie jest potrzebny , szkoda miejsca na kierze
Kup sobie licznik za 8zł np taki https://allegro.pl/oferta/licznik-rower ... 7966520068
Wywal moduł licznika a kabelek od kontaktronu podłącz pod watomierz.
Kup sobie licznik za 8zł np taki https://allegro.pl/oferta/licznik-rower ... 7966520068
Wywal moduł licznika a kabelek od kontaktronu podłącz pod watomierz.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
-
- Forumowicz
- Posty: 114
- Rejestracja: 05 mar 2018, 10:44
-
- Forumowicz
- Posty: 114
- Rejestracja: 05 mar 2018, 10:44
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: WATOMIERZE od Michała
Watomierz wskazuje w moim Naqurwiaczu waty idealnie - ta sama cyfra co we wskazaniach na ekranie Barmala. Tylko coś musiałem machnąć się gdzieś o jedno zero w kalibracji, bo jest o jedno miejsce we wskazaniu za dużo. Np na Barmalu jest pobór 3000, a na Watomierzu 30000.
Co poprawić ?
Co poprawić ?
-
- Forumowicz
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 mar 2018, 15:10
Re: WATOMIERZE od Michała
Jest tylko 2 możliwości. Albo źle ustawione napięcie, albo źle skalibrowany prąd.
W watomierzu moc to: P=U*I.
Napięcie łatwo ustawić więc pewnie problem tkwi w ustawieniu prądu.
Dobrze Ci wskazuje prąd w czasie jazdy np. przyspieszania?
W watomierzu moc to: P=U*I.
Napięcie łatwo ustawić więc pewnie problem tkwi w ustawieniu prądu.
Dobrze Ci wskazuje prąd w czasie jazdy np. przyspieszania?
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: WATOMIERZE od Michała
Czyli mam źle skalibrowany prąd, bo napięcie mi idealnie wskazuje. Zresztą zrobiłem wg zaleceń - zmierzyłem miernikiem na XT90 łączące u mnie aku ze sterownikiem.
Dzięki
Dzięki
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: WATOMIERZE od Michała
Watomierz wskazuje już wszystko idealnie.
Miałem "Kalibracja I" CI=0,0781 a powinno być 0,00781.
Ah i Wh też już ustawiłem perfekcyjnie , bo ja mam ładowanie nie do końca 80% i musiałem się trochę pobawić . Najlepiej odjąć 20% od fabrycznego . Dodatkowo zmniejszyłem , tak dla siebie o kolejne 5 %, by nie doić ogniw aż do odcięcia . Udało mi się zgrać ostatni kwadracik naładowania baterii z alarmem U
Bardzo fajny KOMPUTEREK
Jeszcze raz dzięki
Miałem "Kalibracja I" CI=0,0781 a powinno być 0,00781.
Ah i Wh też już ustawiłem perfekcyjnie , bo ja mam ładowanie nie do końca 80% i musiałem się trochę pobawić . Najlepiej odjąć 20% od fabrycznego . Dodatkowo zmniejszyłem , tak dla siebie o kolejne 5 %, by nie doić ogniw aż do odcięcia . Udało mi się zgrać ostatni kwadracik naładowania baterii z alarmem U
Bardzo fajny KOMPUTEREK
Jeszcze raz dzięki
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: WATOMIERZE od Michała
Miałem ostatnio dziwną rzecz z watomierzem, na ekranie zamiast danych wywaliło mi na połowie kwadraty (zdjęcie poniżej)
Co ciekawe watomierz reagował na przyciski, słychać było ,że cała logika działa ale na ekranie ciągle to samo.
Stało się to na postoju więc raczej nie od wstrząsów.
Przyjechałem do domu zostawiłem rower a na następnym dniu rozebrałem watomierz by go zresetować (nie chciało mi się w skrzyni grzebać )
Zdziwiło mnie to ,że w okolicy przetwornicy była dość wysoka temperatura.
Zresetowałem watomierz i wszystko wróciło do normy, także temperatura spadła.
Pytanie czy to mógł być tylko przypadek czy coś w watomierzu może będzie wymagać wymiany?
Co ciekawe watomierz reagował na przyciski, słychać było ,że cała logika działa ale na ekranie ciągle to samo.
Stało się to na postoju więc raczej nie od wstrząsów.
Przyjechałem do domu zostawiłem rower a na następnym dniu rozebrałem watomierz by go zresetować (nie chciało mi się w skrzyni grzebać )
Zdziwiło mnie to ,że w okolicy przetwornicy była dość wysoka temperatura.
Zresetowałem watomierz i wszystko wróciło do normy, także temperatura spadła.
Pytanie czy to mógł być tylko przypadek czy coś w watomierzu może będzie wymagać wymiany?
Ostatnio zmieniony 06 maja 2019, 10:05 przez Mitar, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: WATOMIERZE od Michała
Mogło to być jakieś silne zakłócenie elektromagnetyczne lub zimny lut pod LCD i tylko LCD się zresetował (nie było jego ponownej inicjalizacji, stąd te efekty na ekranie).