Strona 3 z 4

Re: WATOMIERZE od Michała

: 11 lis 2018, 13:27
autor: Mateusz78721
Da radę zamówić gotowy watomierz?

Re: WATOMIERZE od Michała

: 13 lis 2018, 14:04
autor: michal214
Tylko sama elektronika. Tak jak na zdjęciach powyżej.

Re: WATOMIERZE od Michała

: 04 gru 2018, 9:02
autor: choperek
Witam.Jestem zainteresowany zakupem watomierza w stanie jak powyżej. Jak możemy dokonać transakcji?

Re: WATOMIERZE od Michała

: 21 gru 2018, 8:24
autor: EV-Maniak
Ludziska prosze pomozcie,
Jak podpiac WATOMIERZ MICHALA?

Wychodza z niego kable podpisane:
B, Z, P, K, T
ktory do czego?

Ze sterownika Barmal X2 nastepujace, tak podpisane:

hamulce ( 3 kabelki )
SHUNT ( 2 kabelki )
U-Akko CA ( 2 )
manetka ( 3 )
+5V ( 2 )
We 123 ( 5 kabelkow )
Halle ABC +5V ( 5 kabelkow )
temp. silnika ( 2 )

Jak to wszystko razem podpiac?

Re: WATOMIERZE od Michała

: 22 gru 2018, 17:26
autor: EV-Maniak
Juz mniej wiecej czaje.

Jaki najlepszy BOCZNIK i KONEKTRON polecacie do watomierza Michala?

Re: WATOMIERZE od Michała

: 22 gru 2018, 17:36
autor: mr_x
To opisz dla potomnych. A to na k to kontaktron. ;)

Re: WATOMIERZE od Michała

: 23 gru 2018, 22:24
autor: EV-Maniak
michal214 pisze:
22 mar 2018, 10:47
W załączniku dodaję krótki opis co można odczytać na watomierzu i jak się go podłącza do instalacji roweru.
Czy dobrze podpialem watomierz wg. powyzszego schematu? ( str. 3 tematu )
Kabel podpisany SHUNT ( ang. bocznik ) wyprowadzony jest z bocznika zainstalowanego w sterowniku ( kabel fioletowy i czarny ).

Re: WATOMIERZE od Michała

: 24 gru 2018, 10:05
autor: michal214
Jeżeli czarny to masa, a czerwony to plus, to podłączenie wygląda ok. Ja zawsze zalecam, żeby masa zasilania watomierza (czarny Z) i masa bocznika (czarny B) wychodziły z jednego punktu przy boczniku. Czyli dwa kabelki z jednego miejsca. Zapewnia to optymalny rozpływ prądów pomiarowych.

Ale jeżeli Twój kabelek SHUNT nie jest zbyt długi to też nie powinien zaburzyć pomiaru.

PS.
Pamiętaj że przy normalnej jeździe wskazanie prądu powinno być dodatnie. Przy odzysku wskazanie ujemne. Jeżeli jest odwrotnie to trzeba podpiąć odwrotnie kabelki oznaczone jako B.

Re: WATOMIERZE od Michała

: 25 gru 2018, 12:06
autor: Lemur
Witam czy jest jeszcze możliwość kupienia takiego Watomierza?

Re: WATOMIERZE od Michała

: 25 gru 2018, 18:27
autor: EV-Maniak
michal214 pisze:
24 gru 2018, 10:05
Jeżeli czarny to masa, a czerwony to plus, to podłączenie wygląda ok. Ja zawsze zalecam, żeby masa zasilania watomierza (czarny Z) i masa bocznika (czarny B) wychodziły z jednego punktu przy boczniku. Czyli dwa kabelki z jednego miejsca. Zapewnia to optymalny rozpływ prądów pomiarowych.

Ale jeżeli Twój kabelek SHUNT nie jest zbyt długi to też nie powinien zaburzyć pomiaru.

PS.
Pamiętaj że przy normalnej jeździe wskazanie prądu powinno być dodatnie. Przy odzysku wskazanie ujemne. Jeżeli jest odwrotnie to trzeba podpiąć odwrotnie kabelki oznaczone jako B.
Bardzo dziekuje za merytoryczna odpowiedz 😉
Czyli henio dobrze podpial, a sie kuzwa smieja z niego 🙂
Prewencyjnie skrocile kabelek SHUNT ze sterownika do minium, a czarny Z i czarny B wychodza jak na fotce z jednego punktu.

Re: WATOMIERZE od Michała

: 25 gru 2018, 23:49
autor: grafffik
proszę admina o moderacje posta powyżej ponieważ nie wnosi nic do ww. tematu

Re: WATOMIERZE od Michała

: 26 gru 2018, 0:04
autor: Goliath
grafffik pisze:
25 gru 2018, 23:49
proszę admina o moderacje posta powyżej ponieważ nie wnosi nic do ww. tematu
...to trzeba byłoby wyciąć 99% postów henia :lol:

Re: WATOMIERZE od Michała

: 09 kwie 2019, 21:03
autor: EV-Maniak
Czy ktoś wie jak się wyłącza wyświetlacz w Watomierzu Michała, bo się cały czas pali i prund ciungnie... ?

Edit po 3 h

Czyżby Watomierza nie dało się wyłączyć ?

Re: WATOMIERZE od Michała

: 10 kwie 2019, 6:25
autor: TomaS
Masz gdzieś źle podpięte zasilanie watomierza henio. Pytanie do czego jest podpięty

Re: WATOMIERZE od Michała

: 10 kwie 2019, 7:10
autor: Mitar
W menu konfiguracyjnym na ostatniej pozycji masz intensywność podświetlenia, tam chyba można ustawić 0 , ale wtedy cały czas masz bez.
Z tego co wiem w fabrycznym sofcie nie da się tego inaczej ustawić chyba ,że michał coś zmieniał. Ja u siebie mam auto wygaszanie ale to specjalnie przerabiałem soft pod to + inne zmiany.
Watomierz bez podświetlenia zjada dość mało energii.

Tak to u mnie wygląda:

Re: WATOMIERZE od Michała

: 10 kwie 2019, 7:39
autor: ap0f1s
Mitar a masz ten soft do watomierza Michała? Mam parę wersji V05

Re: WATOMIERZE od Michała

: 10 kwie 2019, 7:54
autor: Mitar
Tego zmienionego od Michała nie mam , ten co ja zrobiłem mam gdzieś na dysku ale nie wiem czy u wszystkich będzie dobrze działał bo programowałem go pod swój prąd spoczynkowy. Jak o ten ci chodzi to jak znajdę to wstawię.

Re: WATOMIERZE od Michała

: 10 kwie 2019, 8:37
autor: EV-Maniak
Watomierz mam dobrze podpięty - sprawdzałem 10 razy. Czyli on już tak ma, że się nie da wyłączyć można tylko przyciemnić. To tak będę robił , ewentualnie jakiś pstryczek sobie zainstaluje na zasilającym kabelku. Bo mi też chodzi , żeby go niepotrzebnie nie zużywać . Prąd swoja droga, ale mówicie ,że mało ciagnie, to git, ale Watomierz się nie zużywa takim ciągłym podpięciem? Ekran nie siądzie szybciej ? Dzięki 👍🙂

Re: WATOMIERZE od Michała

: 10 kwie 2019, 8:49
autor: TomaS
Henio, watomierz ma się wyłączyć po wyłączeniu stacyjką (lub przyciskiem na kierownicy nie wiem co masz) więc nie masz dobrze ;)

Re: WATOMIERZE od Michała

: 10 kwie 2019, 9:01
autor: Mitar
Tylko stacyjkę ma pewnie pod sterownik podpięta, nie wiem czy jest dobrym pomysłem zasilanie ze stacyjki X2 , z tego co wiem barmal nie zaleca tego tym bardziej ,że watomierz potrafi pociągnąć trochę prądu jak np załącza się alarm temperaturowy.

Re: WATOMIERZE od Michała

: 10 kwie 2019, 9:08
autor: EV-Maniak
Ok. Dzięki . Czyli najlepszym wyjściem będzie oddzielny pstryczek na zasilającym kabelku co idzie bezpośrednio od watomierza. Mam takie fajne miejsce.

Edit

Sietas w moim temacie podpowiedział , że jednka przez stacyjke powinien Watomierz być podpięty .
W sumie nie zaszkodzi zostawić tak jak mam, a tylko dać fajny wyłącznik. Chyba tak zrobię. Przez stacyjke pewnie wygodniej ale ja lubię dużo przełączników 😉👍

Edit 2

Zasilanie watomierza mam tak podpięte :

I teraz na plusie od kabelka oznaczonego "Z" założę wyłącznik , tak ?

Re: WATOMIERZE od Michała

: 10 kwie 2019, 10:44
autor: TomaS
A wbudowana w X2 przetwornica dedykowana do podłączania wszelkiego rodzaju watomierzy itp ? Przetwornica się wyłącza po wyłączeniu stacyjki.

Re: WATOMIERZE od Michała

: 10 kwie 2019, 13:01
autor: TomaS
Mitar pisze:
10 kwie 2019, 9:01
Tylko stacyjkę ma pewnie pod sterownik podpięta, nie wiem czy jest dobrym pomysłem zasilanie ze stacyjki X2 , z tego co wiem barmal nie zaleca tego tym bardziej ,że watomierz potrafi pociągnąć trochę prądu jak np załącza się alarm temperaturowy.
mi Bartek wspomniał że mogę podpiąć pod stacyjkę przetwornicę ZEWNĘTRZNĄ z 16s na 5V/3A więc mamy sprzeczne informacje :D Bartek jak to w końcu jest ? ;)

Ogólnie jeśli nie przez stacyjkę to gdzie podpiąć przetwornicę żeby się wyłączyła po wyłączeniu roweru ?

Re: WATOMIERZE od Michała

: 10 kwie 2019, 13:24
autor: Mitar
Może mi się coś pomieszało, jeśli działa ci bez problemu przetwornica na 3A to i watomierz też zatrybi.

Re: WATOMIERZE od Michała

: 10 kwie 2019, 13:30
autor: TomaS
Jeszcze nie podłączyłem więc dopytuje najpierw :)

Re: WATOMIERZE od Michała

: 10 kwie 2019, 14:12
autor: EV-Maniak
TomaS pisze:
10 kwie 2019, 13:01
(...)
Ogólnie jeśli nie przez stacyjkę to gdzie podpiąć przetwornicę żeby się wyłączyła po wyłączeniu roweru ?
Z przetwornicą ja zrobiłem oddzielny układ. Całą instalację 12 V mam podpiętą do szyny i do niej przetwornica i bezpieczniki oraz oddzielny wyłącznik 10A. No ale ja mam dużo podpięte : klakson, halogen, krótkie, kierunki, stop, pozycja , 2 x USB. To muszę mieć oddzielny obwód i tak radził Bartek, by nawet stopu nie podpinać do sterownika.

Re: WATOMIERZE od Michała

: 11 kwie 2019, 12:47
autor: michal214
Watomierz V05 zasilany jest przez kabelek oznaczony jako Z. Przez ten kabelek watomierz mierzy sobie również napięcie akumulatora. Zasilanie watomierza z przetwornicy to moim zdaniem zły pomysł bo watomierz pokazywał by Ci wtedy napięcie przetwornicy, a przecież nie o to chodzi.

Co do wyłączania to ja mam u siebie ze stacyjki. Nie znam konfiguracji u Ciebie więc nie chcę Ciebie wprowadzić w błąd. Dlatego najbezpieczniej przełącznik na kabelku Z (na przewodzie plusowym) będzie ok.

Re: WATOMIERZE od Michała

: 11 kwie 2019, 13:02
autor: Tsport
michal214 pisze:
11 kwie 2019, 12:47
Watomierz V05 zasilany jest przez kabelek oznaczony jako Z. Przez ten kabelek watomierz mierzy sobie również napięcie akumulatora. Zasilanie watomierza z przetwornicy to moim zdaniem zły pomysł bo watomierz pokazywał by Ci wtedy napięcie przetwornicy, a przecież nie o to chodzi.

Co do wyłączania to ja mam u siebie ze stacyjki. Nie znam konfiguracji u Ciebie więc nie chcę Ciebie wprowadzić w błąd. Dlatego najbezpieczniej przełącznik na kabelku Z (na przewodzie plusowym) będzie ok.
Michał,

Jak zalecasz podłączyć watomierz V2? Wiem, że było trochę wyzwań z zasilaniem z 5V ze sterownika oraz prędkością z halla.

Re: WATOMIERZE od Michała

: 11 kwie 2019, 13:14
autor: michal214
V02 w przeciwieństwie do V05 ma oddzielnie zasilanie (5V) i oddzielnie pomiarowe do akumulatora. Watomierz V02 trzeba zasilać z zewnętrznej przetwornicy dającej 5V. Przetwornica nie może być izolowana (np ładowarka do telefonu sieciowa się nie nadaje).
Informację o prędkości trzeba pobierać z kontaktronu przy kole. Jeden kabelek kontaktronu do 5V, drugi kabelek kontaktronu do wejścia pomiarowego watomierza.

Na PW wysyłam Ci uproszczony schemat podłączenia.

Re: WATOMIERZE od Michała

: 11 kwie 2019, 14:27
autor: TomaS
michal214 pisze:
11 kwie 2019, 13:14
V02 trzeba zasilać z zewnętrznej przetwornicy dającej 5V. Przetwornica nie może być izolowana (np ładowarka do telefonu sieciowa się nie nadaje).
O kurczaki a ja już od ponad roku jadę na ładowarce telefonowej :shock: :mrgreen:

Re: WATOMIERZE od Michała

: 11 kwie 2019, 15:06
autor: Mitar
I ci ciągle 100% aku pokazuje ;)

Re: WATOMIERZE od Michała

: 11 kwie 2019, 15:10
autor: michal214
TomaS pisze:
11 kwie 2019, 14:27
michal214 pisze:
11 kwie 2019, 13:14
V02 trzeba zasilać z zewnętrznej przetwornicy dającej 5V. Przetwornica nie może być izolowana (np ładowarka do telefonu sieciowa się nie nadaje).
O kurczaki a ja już od ponad roku jadę na ładowarce telefonowej :shock: :mrgreen:
Jak testowałem na izolowanej przetwornicy to źle mierzył prąd. Dopiero jak połączyłem masy na stronie pierwotnej i wtórnej to zaczęło dobrze pokazywać.

Re: WATOMIERZE od Michała

: 11 kwie 2019, 17:56
autor: TomaS
O dziwo wszystko dobrze mi pokazuje. Ustawione 20A na sterowniku barmala pokazuje 20-22A na watomierzu. Napiecie i procentowo baterie tez dobrze pokazuje 😁 Ostatnio cos tylko mi skasował przebieg całkowity 🤔

Re: WATOMIERZE od Michała

: 13 kwie 2019, 13:49
autor: EV-Maniak
Ile najbezpieczniej ustawić alarm napięcia w watomierzu Michała dla 20s?

Komputerk - Watomierz Michała - pierwsza klasa !
Dzisiaj miałem pierwsze jazdy próbne. Rewelacja !
Wiadomo, trzeba go dobrze skalibrować i potem korekty porobić i jes GIT 🙂

Re: WATOMIERZE od Michała

: 14 kwie 2019, 20:50
autor: michal214
Ja bym nie traktował tego alarmu jako zabezpieczanie. To po prostu dodatkowa informacja dla Ciebie, żeby np. zacząć oszczędzać aku. Ja mam u siebie ustawione dla 20S np. 67V i jak alarm zadziała to wiem żeby zacząć oszczędzać. Zwróć też uwagę, że alarm może się włączyć w dwóch przypadkach przy zupełnie innym poziomie rozładowania aku.
Np:
1. Jedziesz po lesie, wysysasz z aku 50A. Spadek napięcia na aku jest duży i alarm się uruchamia.
2. Jedziesz spokojnie po asfalcie, silnik bierze 8A. Spadek napięcia na aku jest niewielki i alarm się uruchamia.

W pierwszym przypadku masz jeszcze w akumulatorze dużo więcej energi a mimo to alarm się uruchamia.
Musisz po prostu pojeździć i sam zobaczysz jak dla twojego stylu jazdy najlepiej ustawić.

Re: WATOMIERZE od Michała

: 15 kwie 2019, 9:23
autor: Mitar
Ja mam u siebie alarm ustawiony na 66V , przy czym uruchamia się wcześniej bo wiadomo chwilowe spadki napięcia przy 20S są większe.
Jak już alarm zadziała to wiem ,że zostały mi opary.

Alarm jest dość denerwujący (i dobrze :) ) więc lepiej go nie ustawiać na większe wartości bo albo ci będzie aktywował co chwile albo jak go zdezaktywujesz to możesz mieć niemiłą niespodziankę (łatwo jest przegapić) jak spadnie poniżej bezpiecznej wartości :)

Re: WATOMIERZE od Michała

: 15 kwie 2019, 11:57
autor: Umbur
Po ostatnich akcjach odłączyłem całkiem alarm. Potrafił się załączyć chociaż miałem 70V, a ustawiony był na 50V. Nie wiem dlaczego się tak działo, ale teraz mam spokój. Od tego jest BMS, żeby odłączyć i tyle. ;)

Re: WATOMIERZE od Michała

: 15 kwie 2019, 12:19
autor: EV-Maniak
A jak zawiedzie BMS...
Lepiej dwa zabezpieczenia .
Jak odlaczyleś ? Zjechaleś z parametrem "alarm niskiego U" do zera?

Re: WATOMIERZE od Michała

: 15 kwie 2019, 13:12
autor: Umbur
Jak zawiedzie BMS, to nic nie będzie działać. ;)
Poza tym masz woltomierz, więc widzisz ile jeszcze zostało.
Zjechałem do zera.

Re: WATOMIERZE od Michała

: 15 kwie 2019, 14:20
autor: Mitar
Przy ostatniej fazie rozładowania tak poniżej 3.4V napięcie tak szybko leci na pysk ,że łatwo jest przegapić ten fakt na woltomierzu.

W starym rowerze gdzie nie miałem alarmu 2 razy zdarzyło mi się do pedałować do domu :D
Teraz z alarmem nigdy także mi osobiście się przydaje ;)

Re: WATOMIERZE od Michała

: 15 kwie 2019, 14:34
autor: EV-Maniak
Umbur pisze:
15 kwie 2019, 11:57
Po ostatnich akcjach odłączyłem całkiem alarm. Potrafił się załączyć chociaż miałem 70V, a ustawiony był na 50V. Nie wiem dlaczego się tak działo, ale teraz mam spokój. Od tego jest BMS, żeby odłączyć i tyle. ;)
A nie miałeś, tych akcji przypadkiem po wymianie BMSa xiaoxiang ? Tak tylko pytam, bo to BMS czarodziej. A co jeśli on na mili sekundę odciął, albo zrobi sztuczny spadek na jednej z sekcji ?
Właśnie zbieram info na jego temat 😉

Re: WATOMIERZE od Michała

: 15 kwie 2019, 20:12
autor: Umbur
Ciężko powiedzieć. Watomierz wył, że było chwilowo poniżej 50V, a tym czasem pokazywał przeszło 70V.

Re: WATOMIERZE od Michała

: 16 kwie 2019, 16:05
autor: gekon
Cześć. Powiedzcie mi , co może być przyczyną że watomierz nie zapamiętuje danych po wyłączeniu stacyjki i ponownym włączenu wszystko się zeruje.
Bateria w watomierzu wymieniona na nową.
Obrazek
Obrazek

Re: WATOMIERZE od Michała

: 16 kwie 2019, 16:39
autor: michal214
Watomierz zapamiętuje dane do pamięci tyko wtedy gdy wykryje kręcące się koło. Czy masz podłączony czujnik prędkości do watomierza? Jeżeli nie to to jest przyczyna. Jeżeli masz działający pomiar prędkości, a mimo to nie zapamiętuje danych to daj znać ustalimy na PW jak rozwiązać sprawę.

PS. lepiej zdejmij tę niebieską ochronną folię z ekranu bo jak złapie trochę deszczu to się strasznie maże i trudno to wyczyścić. Ta folia zabezpiecza elewację tylko podczas transportu.

Bateria w watomierzu jest tyko do zegarka i niczego innego.

Re: WATOMIERZE od Michała

: 16 kwie 2019, 17:10
autor: gekon
:D a ja myślałem że ta folia tak ma być...
Nie mam Michał czujnika prędkości ...jak to zrobić?

Re: WATOMIERZE od Michała

: 16 kwie 2019, 17:21
autor: michal214
Dwa kabelki watomierza masz oznaczone literą K czyli kontaktron. Do nich trzeba podpiąć kontaktron. Musisz zakupić (lub wykorzystać jakiś stary) kontaktron taki jak w zwykłych licznikach rowerowych. Przymocować go do widelca. Na szprychę przymocować magnes. Na koniec trzeba ustawić obwód koła w ustawieniach watomierza, żeby wskazanie było poprawne. Na PW wysyłam Ci przykładowy kontaktron.

Re: WATOMIERZE od Michała

: 16 kwie 2019, 17:48
autor: gekon
Dzięki... myślałem że się obejdzie bez tego, bo mam zwykły licznik ale bezprzewodowy

Re: WATOMIERZE od Michała

: 16 kwie 2019, 18:19
autor: EV-Maniak
Bezprzewodowego nie zakładaj jeśli masz Barmala , bo może zakłucać, tak mi radził Bartek - Barmal. Jak z innymi sterownikami jest nie wiem.

Re: WATOMIERZE od Michała

: 16 kwie 2019, 18:57
autor: gekon
Nie Henio :D niestety nie posiadam barmala

Re: WATOMIERZE od Michała

: 16 kwie 2019, 20:26
autor: WojtekErnest
W wielu bezprzewodowych licznikach jest ostrzezenie producenta, że nie nadaja się do rowerow elektrycznych.