TranzX 36V/250W - jak wymienić Hall'e?
: 27 lut 2024, 13:15
Mam ten silnik od kilku lat, zrobił 8500 km, ostatnio padł sterownik KT i chyba czujniki Hall'a w silniku. Próbowałem podać +5V i masę na wiązkę silnika i powoli kręcąc kołem obserwować spodziewane nagłe zmiany napięcia, ale nic takiego się nie dzieje. Na pierwszym przewodzie od Hall'a mam stałe napięcie ok. 1.7V, na drugim ok. 1.2V, a na trzecim o. 0.4V. Kiedy dotykam ręką obręczy rowerowej, napięcie trochę wzrasta Chciałbym sprawdzić, czy to kwestia padniętych czujników hallotronowych, czy może nie ma któregoś połączenia. Z silnika wychodzi krótka wiązka z hermetycznym wtykiem i do tego mam oryginalny przewód przedłużający z pasującym wtykiem. Optycznie w tych wtykach wszystkie pin'y wyglądają poprawnie. Wolałbym jednak otworzyć silniczek i sprawdzić połączenia multimetrem. Przy okazji wymienię smar.
Zdjąłem dekiel i wyjąłem silnik z obudowy. No i stanąłem. Jak wyjąć ten środkowy blok z przekładniami? Muszę się jakoś dostać do wiązki w środku i do płytki z czujnikami Hall'a.
Zdjąłem dekiel i wyjąłem silnik z obudowy. No i stanąłem. Jak wyjąć ten środkowy blok z przekładniami? Muszę się jakoś dostać do wiązki w środku i do płytki z czujnikami Hall'a.