Wyłącznik termiczny...problem

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Swap
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2023, 10:36

Wyłącznik termiczny...problem

Post autor: Swap »

Panowie podłączyłem wyłącznik termiczny NO z jednej strony do białego przewodu a z drugiej wlutowalem do czarnego od halli. Problem w tym, że kiedy zawieram na krótko przewód z sygnałem od klamki hamulca i czarnym od halli nie odłącza się silnik (nie pojawia się na wyświetlaczu błąd 02 oznaczający wciśnięcie klamki). Czy to normalne?
Załączniki
Screenshot_2024-04-20-20-56-41-94_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7.jpg
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2075
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Wyłącznik termiczny...problem

Post autor: Tooropek »

Inny rodzaj czujnika widocznie zamiast NO masz może NC? Sprawdzałeś go w ogóle pod suszarką czy opalarką jak działa na stole i czy w ogóle działa?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Swap
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2023, 10:36

Re: Wyłącznik termiczny...problem

Post autor: Swap »

Sprawdzałem jest NO. Ale nawet jak łączę na krótko czarny od halli (również z drugiej zapasowej kostki) z sygnałowym od hamulca (pomijając wyłącznik termiczny) silnik nie jest odcinany (brak kodu 02 na wyświetlaczu) jak po wciśnięciu hamulca dlatego to mnie zastanawia....
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2075
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Wyłącznik termiczny...problem

Post autor: Tooropek »

Kodu błędu nie będziesz miał bo niby dlaczego ma być kod błędu na LCD jak zadziała czujnik. Klamki normalnie odcinają silnik? Jaki masz wyświetlacz, jaki sterownik?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Swap
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2023, 10:36

Re: Wyłącznik termiczny...problem

Post autor: Swap »

Z tego co wiem zasada działania wyłącznika termicznego NO polega na podaniu masy podczas zadziałania na przewód sygnałowy od hamulca (analogicznie czujnik hamulca po wciśnięciu zwiera masę do sygnału i odłącza silnik). Dlatego myślałem, że jak podam masę z halli na sygnał od klamki hamulcowej pojawi się kod 02 (sterownik rozpozna to jak wciśnięcie hamulca).

Tak klamki działają normalnie, odłączają silnik i pojawia się 02 na wyświetlaczu.

Silnik/ sterownik 5000W 80A 72V. Wyświetlacz SW900.

Zastanawiam się jeszcze skoro mam zapasowy komplet halli czy nie wlutowalem się czujnikiem właśnie do niego (bo drugi jest od strony wolnobiegu). Mogę przełączyć kostki pod sterownikiem do drugich halli aby to sprawdzić? Między czerwonym a czarnym halli powinien płynąć prąd?
Załączniki
IMG_20240420_101625.jpg
Screenshot_2024-04-20-21-44-42-06_57e717c094f371a1dada6567a1123b99.jpg
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2075
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Wyłącznik termiczny...problem

Post autor: Tooropek »

No jasne, że do drugiego kompletu się wlutowałeś, jakbyś podał od razu cały zbiór informacji które przed chwilą podałeś już byś miał działające odcięcie. Na drugi raz, sprawdź na przejście przewody i na stole sprawdź działanie, to rada także dla innych...
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Swap
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2023, 10:36

Re: Wyłącznik termiczny...problem

Post autor: Swap »

Ok dzięki. Czyli wystarczy, że przepnę kostkę od sterownika do drugiego kompletu halli?
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2075
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Wyłącznik termiczny...problem

Post autor: Tooropek »

Tak - w teorii...
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Dede
Forumowicz
Posty: 2099
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Wyłącznik termiczny...problem

Post autor: Dede »

Swap pisze:
20 kwie 2024, 22:52
Ok dzięki. Czyli wystarczy, że przepnę kostkę od sterownika do drugiego kompletu halli?
Jeśli czujnik temperatury jest od strony zapasowych halli a on nie jest podłączony do sterownika to brak masy minusa na czujnika NO

Może być też tak że biały masz podłączony do jednego zestawu halli a minusa wzięłaś z drugiego zestawu halli i nie będziesz miał sygnału prawidłowo dopóki nie zrobisz prawidłowej lutowania do tej przewodów co aktualnie używane są.
ODPOWIEDZ