Qs 205 v3ti czy mxus 3k Turbo

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Cord
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48

Qs 205 v3ti czy mxus 3k Turbo

Post autor: Cord »

Konfiguracja jeździdla to
Sabvoton 80A/240 faza
Bateria 14s 41Ah zdolna do 175A ciągłego ale był y to sprinter
Rama enduro eeb
Koło 19 moto
Silnik Rapid 3000 nawój 3t

Obecnie jestem zachwycony zestawem. Ale..

Chciałbym zmniejszyć v max z którego nie korzystam ponad 75 km/h
Oraz wydłużyć trochę zasięg nie rezygnując z baterii która ładuje 35A bo to pryzmat.
I większego kopa .

Pomyślałem więc o zmianie nawoju z 3t na 4t albo 5t mxus 3k Turbo.
Kolega z forum zasugerował jednak qs 205 50H. Zdaje się że byłby bardziej przyszłościowy pod wymianę baterii. I chyba więcej wytrzyma duszenia w terenie?

Prędkości optymalne jakie chciałbym uzyskać to około 55 km/h

Co polecacie?
Nie wymyślać i kupić poprostu mxusa 3k z wolniejszym nawojem?
Cord
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48

Re: Qs 205 v3ti czy mxus 3k Turbo

Post autor: Cord »

Nie tu użytkowników qs 205?
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 276
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: Qs 205 v3ti czy mxus 3k Turbo

Post autor: 2kola »

Ja miałem qs205 50h

Co tu dużo pisać? qs205 będzie cięższym klocem ale wytrzyma większy prąd i będzie się mniej grzał. Tak jak kolega ci doradził - qs205 będzie bardziej przyszłościowy jak będziesz chciał większą moc.
Cord
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48

Re: Qs 205 v3ti czy mxus 3k Turbo

Post autor: Cord »

A jak ze sprawnością i zasięgiem? Tylko waga zwiększy zużycie czy ogólnie będzie wymagał więcej paliwa niż mxus 3k?

Potrafisz go opisać w kalkulatorze bo z opcji dostępnych go nie widzę.

Nawój 5t chyba będzie odpowiedni do koła 19 i prędkości 55 km przy napięciu 16s?

Czy lepiej zrobić pakiet 20s do takiego klocka?
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 276
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: Qs 205 v3ti czy mxus 3k Turbo

Post autor: 2kola »

Cord pisze:
25 kwie 2024, 10:37
A jak ze sprawnością i zasięgiem? Tylko waga zwiększy zużycie czy ogólnie będzie wymagał więcej paliwa niż mxus 3k?

Potrafisz go opisać w kalkulatorze bo z opcji dostępnych go nie widzę.

Nawój 5t chyba będzie odpowiedni do koła 19 i prędkości 55 km przy napięciu 16s?

Czy lepiej zrobić pakiet 20s do takiego klocka?
Wręcz przeciwnie, qs205 ma więcej miedzi więc będzie mieć większą sprawność czyli większy zasięg.

Co do nawoju to już pytaj sprzedawców
Dede
Forumowicz
Posty: 2099
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Qs 205 v3ti czy mxus 3k Turbo

Post autor: Dede »

2kola pisze:
25 kwie 2024, 12:32
Cord pisze:
25 kwie 2024, 10:37
A jak ze sprawnością i zasięgiem? Tylko waga zwiększy zużycie czy ogólnie będzie wymagał więcej paliwa niż mxus 3k?

Potrafisz go opisać w kalkulatorze bo z opcji dostępnych go nie widzę.

Nawój 5t chyba będzie odpowiedni do koła 19 i prędkości 55 km przy napięciu 16s?

Czy lepiej zrobić pakiet 20s do takiego klocka?
Wręcz przeciwnie, qs205 ma więcej miedzi więc będzie mieć większą sprawność czyli większy zasięg.

Co do nawoju to już pytaj sprzedawców
A to ciekawe czym większy silnik to leprza sprawność to to jak zastosujemy jeszcze większy silnik od 205 np 273 to według ciebie będzie większy zasięg bo więcej miedźi od qs205?

Według moich obliczeń czym większy silnik to większy pobór poboru w/km bo czym większy silnik to zarazem większa waga i jak większy mocy sterownik co za tym większa konsumpcja na energię.

Czym większy prędkość vmax to większe użycie energii.
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 276
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: Qs 205 v3ti czy mxus 3k Turbo

Post autor: 2kola »

Dede pisze:
30 kwie 2024, 6:04
A to ciekawe czym większy silnik to leprza sprawność to to jak zastosujemy jeszcze większy silnik od 205 np 273 to według ciebie będzie większy zasięg bo więcej miedźi od qs205?
Jak masz 3k turbo i pakujesz w niego 72V i 100A to silnik będzie się grzał więc część energii ucieknie w grzanie.
QS205 przy takich samych parametrach mniej się zagrzeje więc i mniej energii ucieknie w ciepło więc będzie większy zasięg.


Dede pisze:
30 kwie 2024, 6:04
Według moich obliczeń czym większy silnik to większy pobór poboru w/km bo czym większy silnik to zarazem większa waga i jak większy mocy sterownik co za tym większa konsumpcja na energię.
Ty serio chcesz porównywać silniki na różnych sterownikach i różnych mocach? :lol:
Dede pisze:
30 kwie 2024, 6:04
Czym większy prędkość vmax to większe użycie energii.
No to wiadomo, że jak porównasz qs273 przy 100km/h i jakąś przekładniówkę przy 20km/h to wyjdzie, że przekładniówka jest lepsza bo ma mniejszy zużycie energii. To teraz wpakuj taką samą moc co w qs273 do przekładniówki to będziesz mieć mobilni grzejnik (przez 15 sekund bo potem sie silnik sfajczy) XD
Dede
Forumowicz
Posty: 2099
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Qs 205 v3ti czy mxus 3k Turbo

Post autor: Dede »

2kola pisze:
30 kwie 2024, 9:31

Jak masz 3k turbo i pakujesz w niego 72V i 100A to silnik będzie się grzał więc część energii ucieknie w grzanie.
Dokładnie można i 150A dać albo i 200A i wykazywać mega straty silnikach i jak się palą jak pakujemy do silnika za dużo mocy.

Podstawowe pytanie jaka moc chce mieć?
i dobrać silnik na podstawie mocy i prądu.

Jeśli chce mieć sterownik 45A to wystarczy 3k turbo i będzie oszczędny i mało ważył kole.
Jeśli chce sterownik 100A lub więcej to innego wyjścia nie ma tylko brać QS205 bo bez sensu było wybranie 3K turbo dla sterownika 100A jak to jest dla niego za dużo.
Cord
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48

Re: Qs 205 v3ti czy mxus 3k Turbo

Post autor: Cord »

Pisałem
Interesuje mnie 90A i docelowo 60V . Teraz mam 52V.

Mam zagwozdke z nawojem qs 205 . Cały czas dumam.

90A x 60 to za dużo dla mxusa i pewnie faktycznie bardziej sprawny i bezpieczniejszy będzie qs 205. Z zapasem. Przeżyje większą konsumpcję związana z waga. Zastanawiałem się tylko czy konsumpcja ta będzie większa o 5 proc czy np 50.
Dede
Forumowicz
Posty: 2099
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Qs 205 v3ti czy mxus 3k Turbo

Post autor: Dede »

90A na 3k turbo będzie dla niego za dużo szczególnie jeśli ktoś lubi poszaleć.

Ja bym brał QS205 i dałbym 150A z bateri i max prąd fazowy jaki jest możliwy dla sterownika.

Ale zależy co kto lubi ale moc to frajda z jazdy.

Jeśli masz możliwość zbudować leprzej bateri to nawet się nie zastanawiaj dla silnika QS205

Nawój silnika najlepiej koło 60km/h a 70km/h
Nawój który jedzie vmax 50km/h to kiepski pomysł bo jak bateria ma niskie napięcie to vmax jest tragiczny i moc. Drugą stronę jak powyżej 70km/h też bez sensu bo szybki nawój jest mniej oszczędny i ma mniej momentu na starcie a powyżej 70km/h i tak nie wykosztuje terenie.
ODPOWIEDZ